Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 14:55 
 
Hardtraxxer

First off All: Hey allemaal!

Ik volg hardtraxx al een tijdje.... hmm naja een tijdje, een vrij lange tijd.
Nooit echt zin gehad om een account te maken maar vooralsnog here i am!

Daarbij zal ik me meteen ook even voorstellen op de hardtraxxer hierzo:
Hey ik ben Mike Santoz (house) dj/producer
19 jaar alweer bijna 20 zit al 2 jaar in het vak dj/producer sta getekend onder labels zoals first class music, squeeze music, most wanted records, myma records etc etc.
een heel aantal releases op me naam qua house en ook 3/4 platen die een hele tijd op nummer 1 op dance-tunes hebben gestaan.

Muziek kan je in hokjes proppen: House/Hardstyle/Hardcore/Trance/ etc etc.
Maar het mooiste van muziek is dat het bij iedereen een bepaalt gevoel opwekt.

Ik ben al jaren zeer geïnteresseerd in Hardstyle, de reden daarvan is vrij simpel: House is leuk alleen denkt iedere even netjes gezegt (idioot) dat ze het kunnen maken, dat is een van de dingen waar ik me aan irriteer.

Nou moet ik zeggen house is niet 1 van de ingewikkeldste muziek soorten om te maken alleen vind ik niet dat iedereen maar achter zijn computertje kan kruipen en Fruityloops opstart en wat gereleased krijgt op een label (wat je tegenwoordig veels te vaak ziet).
Dat is niet de fout van de mensen maar van de (Labels, Commercie etc etc)

Daarvoor heb ik ervoor gekozen om een hele tijd geleden me ook te verdiepen in andere muziekstijlen (hardstyle/trance etc etc noem het maar op), en hetgeen wat mij gewoon het meeste aantrok is Hardstyle.
Dus ben ik begonnen om onder een andere alias ook hardstyle te gaan produceren (waar ik overigens niks over zeg).
Vanwege haat haat liefde verhoudingen tussen house/hardstyle.


Daarbij nog een paar algemene vragen aan jullie:

Ik zie dat hier heel veel kritiek word gegeven het lijkt gewoon een beetje op het vato forum.
We zijn allemaal zo richting de 16/17/18/19/20 neem ik aan?
Zo weten we ook allemaal kritiek is altijd goed en meningen mag je altijd geven alleen moet het wel onderbouwde kritiek/meningen zijn wat ik niet zo heel veel zie.

Ik vraag me ook af of de meeste hier die commentaar/kritiek geven ooit zelf in een studio hebben gezeten/geproduceerd hebben, releases op hun naam hebben?

Nou wil een release op je naam hebben tegenwoordig ook vrij weinig meer zeggen daar niet van, maar ik heb het gevoel (corrigeer me als ik geen gelijk heb) dat driekwart hier op het forum bekritiseerd en bekritiseerd zonder überhaupt te weten hoe het in zijn werk gaat (studio/labels/draaien/festival/feesten) met uitzonderingen daar gelaten natuurlijk!

Verder vind ik gewoon niet zo mouwen we zitten hier voor de muziek en de artiesten geven al expres previews vrij zodat we het kunnen bewonderen/bekritiseren/eroverheen kwijlen en bla bla bla just enjoy the music en je kan niet alles goed vinden maar laat wel lekker iedereen in zijn waarde!

En Stel jezelf even voor aan mij :clap: ^^

Vertel je hobby's/leeftijd, wil jullie graag leren kennen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welkom! :)

Wat vind u van Industrial?
Wat vind u van Theracords?
Welke kleur ziet u het liefst in uw keuken?

Zo standaardvragen gehad, nu de serieuze:

Wat vind je van Theracords?
Wat spreekt je aan in de Hardstyle?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:02 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ten eerste: welkom :)

Mike Santoz schreef:
Ik vraag me ook af of de meeste hier die commentaar/kritiek geven ooit zelf in een studio hebben gezeten/geproduceerd hebben, releases op hun naam hebben?


Moet je ooit een plaat geproduceerd hebben dan om kritiek ergens op te kunnen/mogen geven? Daar verandert je mening toch niet van, je kijkt toch nog hetzelfde tegen zo'n nummer aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:20 
 
Hardtraxx Addict

Welkom.

En bednakt voor joun mening ik denk egt dat mensen anders aan hardstyle gaan denken nu
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Welkom.
Enjoy your stay.

Over je vraag ben ik het eens met Wootum, het punt van dat er te veel los bondig word geroepen is KUT. tja kan misschien uitgebreider. Maar ja houd je toch niet tegen, niet iedereen heeft zin om steeds in details te treden maar willen we graag hun mening geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:27 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Mike Santoz schreef:
Daarbij nog een paar algemene vragen aan jullie:
We zijn allemaal zo richting de 16/17/18/19/20 neem ik aan?

22, in hoeverre dat er uberhaupt toe doet :P
Citaat:
Zo weten we ook allemaal kritiek is altijd goed en meningen mag je altijd geven alleen moet het wel onderbouwde kritiek/meningen zijn wat ik niet zo heel veel zie.

Ik vraag me ook af of de meeste hier die commentaar/kritiek geven ooit zelf in een studio hebben gezeten/geproduceerd hebben, releases op hun naam hebben?

Ik ben al jaren aan het kloten, op 10e begonnen met Magix Music Maker en Ejay :cool: , maar dat was meer samples achter elkaar plakken dan daadwerkelijk produceren. De laatste vijf jaar is het gebleven bij wat klooien met synths en effecten in fruity loops. Ik heb daarin nooit een track afgemaakt, omdat ik daar het geduld niet voor heb en ik aan de knopjes draaien veel leuker vind dan het knip en plak werk. Ook denk ik niet dat mijn sounds (al) goed genoeg zijn voor een release op een kwaliteitslabel.
Citaat:
Nou wil een release op je naam hebben tegenwoordig ook vrij weinig meer zeggen daar niet van, maar ik heb het gevoel (corrigeer me als ik geen gelijk heb) dat driekwart hier op het forum bekritiseerd en bekritiseerd zonder überhaupt te weten hoe het in zijn werk gaat (studio/labels/draaien/festival/feesten) met uitzonderingen daar gelaten natuurlijk!

Daar maak je een fout, want iedereen is namelijk in staat om kritisch te luisteren naar muziek, hoewel het met kennis van produceren soms wel wat makkelijker te verwoorden is. Vergelijk het met een kok in een restaurant. Jij zegt dat je het eten niet vies mag vinden, omdat je zelf geen kok bent. Maar iedereen in een restaurant is in staat om eten te proeven en te zeggen of hij het wel of niet goed/lekker vind. Als degene wel kok was, kan hij misschien hier en daar wat meer gedetailleerde kritiek geven zoals er moet meer zout op (sorry meer weet ik niet van koken :+, maar je begrijpt wat ik bedoel).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:34 
 

patrickjeb schreef:
Welkom! :)

Wat vind u van Industrial?
Wat vind u van Theracords?
Welke kleur ziet u het liefst in uw keuken?

Zo standaardvragen gehad, nu de serieuze:

Wat vind je van Theracords?
Wat spreekt je aan in de Hardstyle?

Kleuter!


Hoe denk je over industrial hardcore of DnB / Crossbreed?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:34 
 
Hardtraxx Addict

Mike Santoz schreef:

Nou moet ik zeggen house is niet 1 van de ingewikkeldste muziek soorten om te maken alleen vind ik niet dat iedereen maar achter zijn computertje kan kruipen en Fruityloops opstart en wat gereleased krijgt op een label (wat je tegenwoordig veels te vaak ziet).
Dat is niet de fout van de mensen maar van de (Labels, Commercie etc etc)



een goede track maken is altijd moeilijk ongeacht de stijl. Dat house wordt neergezet als simpel vind ik niet kloppen. Overigens is house wel een erg breed genre.

Mike Santoz schreef:
Zo weten we ook allemaal kritiek is altijd goed en meningen mag je altijd geven alleen moet het wel onderbouwde kritiek/meningen zijn wat ik niet zo heel veel zie.

Ik vraag me ook af of de meeste hier die commentaar/kritiek geven ooit zelf in een studio hebben gezeten/geproduceerd hebben, releases op hun naam hebben?


Ik ben het eens met Lyst. Sinds wanneer is releases hebben of zelf produceren een vereiste voor het geven van kritiek op muziek? Iedereen kan zelf bepalen of hij iets goed vindt of niet. Overigens heb ik wel eens in een studio gezeten en heb ik releases op mijn naam ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:39 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Mike Santoz schreef:

Nou moet ik zeggen house is niet 1 van de ingewikkeldste muziek soorten om te maken alleen vind ik niet dat iedereen maar achter zijn computertje kan kruipen en Fruityloops opstart en wat gereleased krijgt op een label (wat je tegenwoordig veels te vaak ziet).
Dat is niet de fout van de mensen maar van de (Labels, Commercie etc etc)



een goede track maken is altijd moeilijk ongeacht de stijl. Dat house wordt neergezet als simpel vind ik niet kloppen. Overigens is house wel een erg breed genre.

Mike Santoz schreef:
Zo weten we ook allemaal kritiek is altijd goed en meningen mag je altijd geven alleen moet het wel onderbouwde kritiek/meningen zijn wat ik niet zo heel veel zie.

Ik vraag me ook af of de meeste hier die commentaar/kritiek geven ooit zelf in een studio hebben gezeten/geproduceerd hebben, releases op hun naam hebben?


Ik ben het eens met Lyst. Sinds wanneer is releases hebben of zelf produceren een vereiste voor het geven van kritiek op muziek? Iedereen kan zelf bepalen of hij iets goed vindt of niet. Overigens heb ik wel eens in een studio gezeten en heb ik releases op mijn naam ;)



ik zeg niet dat het een vereiste is maar ik zie vele mensen praten alsof ze er al jaren soep van hebben gegeten en termen gooien waar ze überhaupt niet eens weten wat het inhoud verder kan je prima oordelen over een track als je zelf niet produceert maar blijf het wel onderbouwend doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:40 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Mike Santoz schreef:

Nou moet ik zeggen house is niet 1 van de ingewikkeldste muziek soorten om te maken alleen vind ik niet dat iedereen maar achter zijn computertje kan kruipen en Fruityloops opstart en wat gereleased krijgt op een label (wat je tegenwoordig veels te vaak ziet).
Dat is niet de fout van de mensen maar van de (Labels, Commercie etc etc)



een goede track maken is altijd moeilijk ongeacht de stijl. Dat house wordt neergezet als simpel vind ik niet kloppen. Overigens is house wel een erg breed genre.

Mike Santoz schreef:
Zo weten we ook allemaal kritiek is altijd goed en meningen mag je altijd geven alleen moet het wel onderbouwde kritiek/meningen zijn wat ik niet zo heel veel zie.

Ik vraag me ook af of de meeste hier die commentaar/kritiek geven ooit zelf in een studio hebben gezeten/geproduceerd hebben, releases op hun naam hebben?


Ik ben het eens met Lyst. Sinds wanneer is releases hebben of zelf produceren een vereiste voor het geven van kritiek op muziek? Iedereen kan zelf bepalen of hij iets goed vindt of niet. Overigens heb ik wel eens in een studio gezeten en heb ik releases op mijn naam ;)



goed house maken is ook niet simpel en nee het is wel degelijk bekend dat hardstyle de lastigste muzieksoort is om te maken vanwege de variatie gebruikte sounds/vst's vsti's en alles zo kloppend maken dat het 1 geheel is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:43 
 

Mike Santoz schreef:

goed house maken is ook niet simpel en nee het is wel degelijk bekend dat hardstyle de lastigste muzieksoort is om te maken vanwege de variatie gebruikte sounds/vst's vsti's en alles zo kloppend maken dat het 1 geheel is.



Als jij net als meneer HHZ en dergelijke een beetje house liedjes gaat remUxeng kom je er wel hoor, het hoeft niet eens goed te zijn want het volk eet het toch wel.


Ik zeg niet dat je nu "rauw hardstyle" moet maken, maar ga dan straks niet house achtige tafereleetjes maken van een of andere bekende track en doe iets origineels.

welkom
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welkom,

Allereerst een paar dingetjes:

Toen je begon over house is niet moeilijk om te maken kon ik je al niet meer serieus nemen. Je hebt het zelf over niet in hokjes plaatsen maar je doet het zelf net zo hard. Waarom zou de drempelwaarde voor een producer om iets te releasen op een label hoger moeten leggen? Die mensen die niet bij een groter label zitten kunnen juist voor liefhebbers een meerwaarde zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:45 
 
Hardtraxx Addict

Mike Santoz schreef:


goed house maken is ook niet simpel en nee het is wel degelijk bekend dat hardstyle de lastigste muzieksoort is om te maken vanwege de variatie gebruikte sounds/vst's vsti's en alles zo kloppend maken dat het 1 geheel is.


Er is niet een muzieksoort het lastigste om te maken. Iedere muzieksoort heeft wel elementen die lastig zijn. Het is ook voor iedereen anders wat iemand lastig vindt of niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mike Santoz schreef:
maar ik zie vele mensen praten alsof ze er al jaren soep van hebben gegeten en termen gooien waar ze überhaupt niet eens weten wat het inhoud


Hoe weet jij dat mensen wel of niet weten over wat voor termen ze spreken?
(Even om mezelf er bij te halen) Ik produceer totaal niet (Soms een keer een editje met knip en plak werk maar that's it), maar ik weet wel waar een track uit bestaat, weet de elementen voor een groot deel en kan ook dingen benoemen. Ik weet heus wel wat een tail is, wat distortion is, wat een punch is etc ook al doe ik helemaal niks qua procuderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:51 
 
Hardtraxxer

patrickjeb schreef:
Mike Santoz schreef:
maar ik zie vele mensen praten alsof ze er al jaren soep van hebben gegeten en termen gooien waar ze überhaupt niet eens weten wat het inhoud


Hoe weet jij dat mensen wel of niet weten over wat voor termen ze spreken?
(Even om mezelf er bij te halen) Ik produceer totaal niet (Soms een keer een editje met knip en plak werk maar that's it), maar ik weet wel waar een track uit bestaat, weet de elementen voor een groot deel en kan ook dingen benoemen. Ik weet heus wel wat een tail is, wat distortion is, wat een punch is etc ook al doe ik helemaal niks qua procuderen.



Daarom zeg ik ook NIET iedereen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:54 
 
Hardtraxxer

mrazura schreef:
Welkom,

Allereerst een paar dingetjes:

Toen je begon over house is niet moeilijk om te maken kon ik je al niet meer serieus nemen. Je hebt het zelf over niet in hokjes plaatsen maar je doet het zelf net zo hard. Waarom zou de drempelwaarde voor een producer om iets te releasen op een label hoger moeten leggen? Die mensen die niet bij een groter label zitten kunnen juist voor liefhebbers een meerwaarde zijn.



Okee verkeerd verwoord: IK vind house maken niet moeilijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:56 
 
Hardtraxxer

mrazura schreef:
Welkom,

Allereerst een paar dingetjes:

Toen je begon over house is niet moeilijk om te maken kon ik je al niet meer serieus nemen. Je hebt het zelf over niet in hokjes plaatsen maar je doet het zelf net zo hard. Waarom zou de drempelwaarde voor een producer om iets te releasen op een label hoger moeten leggen? Die mensen die niet bij een groter label zitten kunnen juist voor liefhebbers een meerwaarde zijn.



En wees nou even serieus de lat bij labels ligt tegenwoordig echt te laag, dat is een feit maar dat komt omdat het aanbod hetzelfde is en blijft voorlopig en het zal zeker wel meerwaarde hebben dat zeg ik ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:59 
 

Welkom ouwe trekkert! Goed om je hier te zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 16:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mike Santoz schreef:
patrickjeb schreef:
Mike Santoz schreef:
maar ik zie vele mensen praten alsof ze er al jaren soep van hebben gegeten en termen gooien waar ze überhaupt niet eens weten wat het inhoud


Hoe weet jij dat mensen wel of niet weten over wat voor termen ze spreken?
(Even om mezelf er bij te halen) Ik produceer totaal niet (Soms een keer een editje met knip en plak werk maar that's it), maar ik weet wel waar een track uit bestaat, weet de elementen voor een groot deel en kan ook dingen benoemen. Ik weet heus wel wat een tail is, wat distortion is, wat een punch is etc ook al doe ik helemaal niks qua procuderen.



Daarom zeg ik ook NIET iedereen!

Hmm. Wie ben jij dan om te oordelen over mensen of ze het wel weten of niet?

Je hoeft echt geen producer te zijn om bepaalde zaken bij naam te kennen. En al helemaal niet om kritiek te leveren. Iedereen mag een mening hebben (het mooiste is natuurlijk als ie ook onderbouwd is) daar hoef je het niet per se zelf beter voor te kunnen. -.-


Anders kan Johan Derksen ook wel stoppen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 16:02 
 
Hardtraxxer

Hoe weet jij dat mensen wel of niet weten over wat voor termen ze spreken?
(Even om mezelf er bij te halen) Ik produceer totaal niet (Soms een keer een editje met knip en plak werk maar that's it), maar ik weet wel waar een track uit bestaat, weet de elementen voor een groot deel en kan ook dingen benoemen. Ik weet heus wel wat een tail is, wat distortion is, wat een punch is etc ook al doe ik helemaal niks qua procuderen.[/quote]


Daarom zeg ik ook NIET iedereen![/quote]
Hmm. Wie ben jij dan om te oordelen over mensen of ze het wel weten of niet?

Je hoeft echt geen producer te zijn om bepaalde zaken bij naam te kennen. En al helemaal niet om kritiek te leveren. Iedereen mag een mening hebben (het mooiste is natuurlijk als ie ook onderbouwd is) daar hoef je het niet per se zelf beter voor te kunnen. -.-


Anders kan Johan Derksen ook wel stoppen xd [/quote]

wie zegt dat ik oordeel of mensen het wel weten of niet?
die mensen weten dat van zichzelf wel, en je ziet echt wel of iemand weet waar die over praat?
klein beetje mensenkennis
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 16:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welkom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 16:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mike Santoz schreef:

wie zegt dat ik oordeel of mensen het wel weten of niet?
die mensen weten dat van zichzelf wel, en je ziet echt wel of iemand weet waar die over praat?
klein beetje mensenkennis

Oke.

Wat is dan je punt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 16:09 
 
Hardtraxxer

Rik schreef:
Mike Santoz schreef:

wie zegt dat ik oordeel of mensen het wel weten of niet?
die mensen weten dat van zichzelf wel, en je ziet echt wel of iemand weet waar die over praat?
klein beetje mensenkennis

Oke.

Wat is dan je punt?



Dat mensen dus niet lezen en zomaar wat roepen en af en toe niet eens begrijpen waar ze het zelf over hebben?

Gewoon even lezen heb ik net ook al uitgelegd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 16:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mike Santoz schreef:
mrazura schreef:
Welkom,

Allereerst een paar dingetjes:

Toen je begon over house is niet moeilijk om te maken kon ik je al niet meer serieus nemen. Je hebt het zelf over niet in hokjes plaatsen maar je doet het zelf net zo hard. Waarom zou de drempelwaarde voor een producer om iets te releasen op een label hoger moeten leggen? Die mensen die niet bij een groter label zitten kunnen juist voor liefhebbers een meerwaarde zijn.



En wees nou even serieus de lat bij labels ligt tegenwoordig echt te laag, dat is een feit maar dat komt omdat het aanbod hetzelfde is en blijft voorlopig en het zal zeker wel meerwaarde hebben dat zeg ik ook niet.


Wat is het probleem van een lat die lager ligt? Behalve natuurlijk dat jij wat concurrentie erbij heb en jij nu nog beter moet nadenken om origineel te zijn. Uiteindelijk word jij daar alleen maar beter van. Zij dwingen je om een handtekening af te geven in je track. Ik heb net je tracks even bekeken op YouTube en ik vind ze niet zo denderend die handtekening is er in ieder geval nog niet. Originaliteit is er ook niet. Zeker voor iemand die al 2 jaar in het vak zit, zou je toch wel beter moeten weten.

De software en hardware is nou eenmaal zo verbeterd dat mensen met een laag budget al leuke dingen neer kunnen zetten. Niet zo gek dat steeds meer mensen proberen om wat leuks te maken en dit zou je alleen maar moeten toejuichen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
Zeker voor iemand die al 20 jaar in het vak zit, die zou toch wel beter moeten weten.


Is hij al op z'n 2e begonnen? :lol:
1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Welkom!