Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2013 23:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik begon denk ik zoals veel andere hier met een Logic set. :P
Toen ben ik over gestapt naar de KRK's serie 8. Werk er prima mee, wat ik wel mee moet geven is dat het geluid af en toe zo geperfectioneerd is dat het bijna lelijk soms klinkt, dat ervaar ik teminste. Verder zijn het prima speakers! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2013 17:11 
 
Hardtraxx Veteran

Yo gasten,

Ik wil zelf voor op me kamer KRK RP5 kopen, alleen heb ik dan nog wat extra's nodig? Want hoe regel je het volume? Via je PC? Of extern iets?
En zitten er kabels bij om ze te verbinden als je een setje van 2 koopt?

Alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2013 17:45 
 
Hardtraxx Addict

Lenny schreef:
Yo gasten,

Ik wil zelf voor op me kamer KRK RP5 kopen, alleen heb ik dan nog wat extra's nodig? Want hoe regel je het volume? Via je PC? Of extern iets?
En zitten er kabels bij om ze te verbinden als je een setje van 2 koopt?

Alvast bedankt.


Met een externe geluidskaart kun je het volume regelen. Het kan ook met een monitor controller, maar ik zou gaan voor een externe geluidskaart, omdat je hier dan ook je midi keyboard, etc op aan kunt sluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2013 16:04 
 
Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
Lenny schreef:
Yo gasten,

Ik wil zelf voor op me kamer KRK RP5 kopen, alleen heb ik dan nog wat extra's nodig? Want hoe regel je het volume? Via je PC? Of extern iets?
En zitten er kabels bij om ze te verbinden als je een setje van 2 koopt?

Alvast bedankt.


Met een externe geluidskaart kun je het volume regelen. Het kan ook met een monitor controller, maar ik zou gaan voor een externe geluidskaart, omdat je hier dan ook je midi keyboard, etc op aan kunt sluiten.



TOP! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2013 15:10 
 
Hardtraxx Addict

Ik heb nu een jaartje M-Audio BX8 D2 luidsprekers, maar ik ben toe aan wat anders. Ze gaan namelijk te hard, dat is niet goed voor mij. :D Vooral de bass is te diep. De buren staan namelijk zo af en toe hier op de stoep of het zachter kan...

Nu ben ik dus aan het kijken naar een vervangende set. De monitoren die ik op het oog heb:

- Yamaha's HS50M
- KRK Rokit RP5 G2
- KRK Rokit RP6 G2

Mijn budget is ongeveer 350 euro. Het liefst hoor ik ervaringen van mensen die wat meerdere speakers beluisterd hebben! :) Want het probleem is dat ik al enorm veel research heb gedaan op internet en iedereen heeft andere meningen. Dat komt vooral omdat als je van hifi speakers naar studio speakers over stapt, alles een gigantisch verschil is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2013 20:40 
 
Hardtraxx Addict

Zelf gaan luisteren dan in de winkel. Ik heb dat destijds ook gedaan. Ben toen voor KRK RP8 gegaan. Nooit spijt van gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2013 22:24 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb ook de KRK RP8, zeeeeeeer blij over :D
ze staan nog niet eens deftig opgesteld omdat ik er de plaats niet voor heb, en toch komt er heel zuiver en hard geluid uit :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2013 10:59 
 
Hardtraxx Addict

Ik ben toch maar voor de RP5's gegaan! Ik gebruik ze namelijk niet als luister speakers, het gaat mij er juist niet om dat een speaker hard kan. Een 8 inch monitor is leuk, maar dan moet je kamer dat wel kunnen handelen.

In mijn geval was de bass te diep met mijn 8 inchers, het gevolg is dat de bass gaat reflecteren tegen de muur en dan cancelen ze elkaar. Het gevolg daarvan is dat je de speakers harder zet -> nog meer cancelen -> he ik ben met een kick bezig en hoor niet wat ik doe -> speakers zet je nog harder. :P

Zonder goede opstelling klinken monitoren gewoon niet deftig... Je hebt veel meer aan kleinere monitoren die juist opgesteld staan, dan de duurste monitoren die gewoon niet goed opgesteld staan. De goedkopere monitoren klinken dan beter als de duurdere.

En als je van een hifi setje af komt is elke monitor een verbetering, ongeacht hoe je ze opstelt. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2013 16:06 
 
Hardtraxx Addict

Maar dat is lelijk haha :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2013 01:37 
 
Hardtraxx Newbie

Ik begrijp het allemaal niet meer...

Een studio monitor moet eerlijk geluid weergeven.
Toch lees ik dat bepaalde mensen sommige monitoren eerlijker vinden klinken.
Dit klinkt al niet eerlijk... wat is de definitie van eerlijk geluid dan? :/

Het zijn niet alleen de monitoren die het geluid bepalen?
Volgens mij onderschatten de meeste mensen een geluidskaart.
Hier zit een DAC in en is bij de meeste geluidskaarten anders en dus ook ander geluid...

Ik heb eerder een alesis monitor gehoord. Vond dit erg indrukwekkend tov gewone hifi systemen.
Ik heb de vxt4 of vxt6 op het oog met later een sub erbij.

Waarom een sub?
Tsja als je een kick maakt maar je hoort/voelt niet alles kan je kick leeg klinken nietwaar?

Ps: ik schaf niets aan voordat ik geluisterd heb in een winkel
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2013 11:17 
 
Hardtraxx Addict

Een sub zou ik echt niet nemen. Dan moet je ruimte qua akoestiek wel zo goed zijn wil je nog een fatsoenlijke mix kunnen maken. Overigens komt er uit die VXT6 serie genoeg laag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2013 21:09 
 
Hardtraxxer

Zouden de kleine Genelec 8020's goed genoeg zijn voor hardstyle? Qua laag bedoel ik dan vooral? Ze zijn namelijk maar 4'', maar ze schijnen heel goed te zijn...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2013 21:21 
 
Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Even beluisteren ergens en kijken naar het frequentie bereik etc?


Goed idee :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 18:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben ook opzoek naar nieuwe monitoren, mijn budget is 200 tot 300 euro. Wat raden jullie aan? Ga ze gebruiken voor het produceren en draaien op mijn kamer.

Heb al bij bax gekeken maar de keuze is zo groot en t lijkt allemaal op elkaar ;p

Bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 23:35 
 
Hardtraxx Addict

Heb je jezelf al ingelezen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 00:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat snap je er niet aan? Lijk duidelijk genoeg te zijn ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 09:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

MikezDJ schreef:
Wat snap je er niet aan? Lijk duidelijk genoeg te zijn ;)


Ik denk dat hij bedoelt dat je jezelf op internet zeer goed kan informeren. Je kunt overal vinden wat de + en - punten van bepaalde speakers zijn. Daarnaast is er dit topic dat je eens door kan gaan spitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 11:33 
 
Hardtraxx Elite

Cruelty schreef:
Ik zou zelf door sparen en later echte beesten kopen :P.

zou ik ook wel willen met al mijn aparatuur maar je hebt toch iets nodig om mee te beginnen.. je kunt ook eerst wat mindere kopen en wanneer je daar beperkingen tegen komt kun je altijd voor betere gaan..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 12:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
Ik zou zelf door sparen en later echte beesten kopen :P.


Je moet ergens beginnen he :P

Mijn keuze is gevallen op de KRK RP 5 G2 lees overal goede reviews over dit product en bijna geen - punten, ja een lage bass, maar hier zou ik nog iets voor bij kunnen kopen..

Heb hier wel een vraag over. Zoals ik al zei wil ik ze gebruiken voor mn pc en mixer. Nu gaat de Rca aansluiting naar mijn externe geluidskaart, dus volume vanuit mijn pc heb ik. Nu wil ik de XLR ingang gaan gebruiken voor mijn mixer. Is het verstandig om als ik beide gebruik alle stekkers erin te laten zitten. Of kan ik beter de stekkers die ik op dat moment niet gebruik eruit te trekken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 13:00 
 
Hardtraxx Addict

Wat ik zou doen is gewoon 2x Jack naar XLR kabels gebruiken. Een mixer zou ik er nooit tussengooien, gewoon lekker rechtstreeks en je bent gewoon zeker van kwaliteit. Ook ruis etc. wil met een mixer nog weleens voorkomen, of vervorming.

Wat betreft de monitoren; dit is echt persoonlijk. Je moet jezelf eerst gaan afvragen: Hoe ga ik ze gebruiken? De ruimte waarin ze geplaatst worden is heel belangrijk. Dit wist ik eerst ook niet, met het gevolg dat ik te grote monitoren [8 inch] heb gekocht, waardoor dat alles enorm hoorbaar is buiten. Mijn ruimte is er gewoon te gehorig en klein voor. Het geluid gaat dan weerkaatsen tegen de muren met het gevolg dat het elkaar wegdrukt. Daardoor hoor je gewoon niet meer goed wat je aan het doen bent.

Welk type monitoren zijn het best?

Die zijn er niet. Je zult toch echt moeten gaan luisteren wat je fijn vind. Ik ken mensen die zweren bij Yamahas, maar je moet van de sound houden. Yammies staan er bijvoorbeeld bekend om erg "crispy" te zijn. Ik vond dat bijvoorbeeld helemaal niks. Zelf heb ik nu KRK's. Rokitjes RP5 G2. Prima speakers waarmee het produceren mij prima afgaat, maar voor echt muziek luisteren gaan ze je niet bevallen. Voor hardstyle missen ze bass. Het is gewoon een kwestie van wennen als je van een zwaar overpowered bass hifi stereo set af komt.

Setjes waar je naar kunt kijken:

Yamaha HS50M
KRK Rokit RP5 G2
Tannoy Reveal 501A
Alesis 520

Ik raad je aan deze te gaan beluisteren welke je fijn vind klinken. Elk van deze 4 types hebben hun eigen sound. Hoe je ze vind klinken is dus echt gewoon puur smaak .
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 17:07 
 
Hardtraxx Newbie

deze

Afbeelding

Daarvoor deze:

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 19:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Basss27 schreef:
Wat ik zou doen is gewoon 2x Jack naar XLR kabels gebruiken. Een mixer zou ik er nooit tussengooien, gewoon lekker rechtstreeks en je bent gewoon zeker van kwaliteit. Ook ruis etc. wil met een mixer nog weleens voorkomen, of vervorming.

Wat betreft de monitoren; dit is echt persoonlijk. Je moet jezelf eerst gaan afvragen: Hoe ga ik ze gebruiken? De ruimte waarin ze geplaatst worden is heel belangrijk. Dit wist ik eerst ook niet, met het gevolg dat ik te grote monitoren [8 inch] heb gekocht, waardoor dat alles enorm hoorbaar is buiten. Mijn ruimte is er gewoon te gehorig en klein voor. Het geluid gaat dan weerkaatsen tegen de muren met het gevolg dat het elkaar wegdrukt. Daardoor hoor je gewoon niet meer goed wat je aan het doen bent.

Welk type monitoren zijn het best?

Die zijn er niet. Je zult toch echt moeten gaan luisteren wat je fijn vind. Ik ken mensen die zweren bij Yamahas, maar je moet van de sound houden. Yammies staan er bijvoorbeeld bekend om erg "crispy" te zijn. Ik vond dat bijvoorbeeld helemaal niks. Zelf heb ik nu KRK's. Rokitjes RP5 G2. Prima speakers waarmee het produceren mij prima afgaat, maar voor echt muziek luisteren gaan ze je niet bevallen. Voor hardstyle missen ze bass. Het is gewoon een kwestie van wennen als je van een zwaar overpowered bass hifi stereo set af komt.

Setjes waar je naar kunt kijken:

Yamaha HS50M
KRK Rokit RP5 G2
Tannoy Reveal 501A
Alesis 520

Ik raad je aan deze te gaan beluisteren welke je fijn vind klinken. Elk van deze 4 types hebben hun eigen sound. Hoe je ze vind klinken is dus echt gewoon puur smaak .


Bedankt voor dit uitgebreide antwoord, ik heb gekozen voor de krk rp 5 g2. Heb bewust geen 6 gepakt omdat mijn ruimte te klein is.

Met mixer bedoelde ik een mixer met 2 decs om te draaien, dit staat los van de pc. Wat ik gedaan heb is mijn xlr naar mijn audio interface van mijn pc doen, en mijn rca naar mn mixer. Als ik 1 vd 2 wil gebruiken koppel ik er 1 los, das was bax zijn advies.

Groet mike
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2013 01:30 
 
Hardtraxx Addict

Hoezo heb je niet gewoon eerst beluisterd? Dus omdat ik zeg dat mijn ruimte te klein is, is jou ruimte ook automatisch te klein? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2013 01:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Basss27 schreef:
Hoezo heb je niet gewoon eerst beluisterd? Dus omdat ik zeg dat mijn ruimte te klein is, is jou ruimte ook automatisch te klein? :/


Automatisch niet nee, maar na wat vraag op facebook heeft n vriend van me ze ook, daar ben ik gaan luisteren vond t goed klinken. Hij heeft 6 en zijn kamer is iets groter dan de mijne en hij vond zn kamer te klein voor de set die die had. Vandaar dat ik 5 pak ;) Heeft niks met jou te maken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2013 19:12 
 
Hardtraxx Newbie

Morgen ga ik monitoren beluisteren en aanschaffen.

Iemand nog tips waar ik op moet letten?

- budget max 1000 euro incl geluidskaart + pads
- kleine ruimte 4x4m
- produceren van hardstyle

Ikzelf dacht aan de KRK RP6 want de RP8's zijn denk ik te groot.
Adam F7 heb ik als optie. 7 inch woofer is denk ik max grootte waar ik voor zal gaan.

Suggesties voor andere monitoren zijn welkom.
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner