Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2013 17:39 
 
Hardtraxxer

Ik wist niet zo goed waar ik deze vraag moest stellen dus maak maar weer een topic aan. Kan gesloten worden als er al wel iets over blijkt te zijn!

Ik laat mijn tracks masteren meestal bij digital mastering en ben tevreden over het resultaat.
Nu is het wel een dure hobby om dit steeds te laten doen als student voor 50 euro (of 80 als je het in 3 stems doet).
Nu heb ik begrepen dat er veel hobbyisten zijn wat betreft mastering die het graag veel goedkoper (of zelfs gratis) doen. Het lijkt mij erg mooi om met een ''hobbyist'' of ''nieuweling in sounddesign'', hoe je het ook wilt noemen, samen te werken, elkaar te helpen en steeds mooiere resultaten te krijgen.

Weet iemand een forum, of kent iemand mensen die mij hiermee willen helpen? Hoewel ik trouwens actief ben op dit forum al jaren richt ik me eigenlijk meer op deephouse, en progressive e.d.

Beetje aparte vraag maar hoop dat iemand hier in thuis is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2013 17:40 
 
Hardtraxx Addict

Informeer hier eens! :)

http://www.utopiamastering.com/
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2013 19:50 
 
Hardtraxx Elite

kan hier ook volgens mij: http://www.lussive.nl/lussive/nl/
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2013 20:14 
 
Hardtraxx Addict

Zal wel erg duur zijn bij A-lusion..
Bij Thera kan het ook en daar kost het €20

http://www.theracords.com/services
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2013 21:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je kan ook je afmixen verbeteren. Als je je track goed afmixt hoeft hij eigenlijk niet eens gemasterd te worden.
Het is niet gemakkelijk maar scheelt wel veel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2013 23:10 
 
Hardtraxxer

Sorry maar dit is niet helemaal waar.. Als je een track maakt en mixt op -6 db kun je m zo goed mixen als je wilt maar je krijgt nooit het resultaat van een goede master. Is ook echt een vak apart. Als je afmix goed is wordt je master uiteraard wel mooier. Daar blijf ik natuurlijk altijd aan werken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2013 17:52 
 
Hardtraxx Addict

Joeyvg schreef:
Zal wel erg duur zijn bij A-lusion..
Bij Thera kan het ook en daar kost het €20

http://www.theracords.com/services


Klopt goede kwaliteit ook van Thera. Komt trouwens nog wel 21% BTW bij, maar dan nog is dat niet duur. Elders ben je al snel het dubbele kwijt.

Skatzow schreef:
Je kan ook je afmixen verbeteren. Als je je track goed afmixt hoeft hij eigenlijk niet eens gemasterd te worden.
Het is niet gemakkelijk maar scheelt wel veel.


Als je afmix niet goed is dan is na de mastering je track ook echt niet top hoor. Dus je mix moet sowieso goed zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2013 20:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat bedoel ik phase 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2013 16:13 
 
Hardtraxxer

TIP:

Wanneer je denkt je eindproduct te willen afmixen / masteren, probeer je project eruit te gooien ZONDER kick..

Daarna de kick opnieuw toevoegen aan het 'gemasterde-project-zonder-kick'
Dit scheelt al een heel hoop voor de beginnende producers!
Het geeft een veel beter resultaat dan wanneer je het project in 1 keer eruitgooit met kicks enal!

Give it a try zou ik zeggen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2013 16:19 
 
Hardtraxx Addict

Alle sporen apart droog exporteren [zonder verb etc.] en dan opnieuw samenvoegen is ook een handige manier om je mixdown te verbeteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2013 16:49 
 
Hardtraxxer

Basss27 schreef:
Alle sporen apart droog exporteren [zonder verb etc.] en dan opnieuw samenvoegen is ook een handige manier om je mixdown te verbeteren.


Op deze manier doen de bekendere producers het idd ook voor andere artiesten.. voor de hoofdprijs natuurlijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2013 16:53 
 
Hardtraxx Addict

Klopt! :P Maar ik merk als je het zelf doet, dat het ook een veel beter resultaat geeft.
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner