Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2014 20:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Raven: Alles van Fabfilter. En Effectrix en Glitch zijn ook leuke effecten, Glitch is volgens mij gratis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2014 21:35 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
DJ_Tim schreef:
weet niet of dat bij de ANA kan maar anders kan je de gain van de LFO toch naar een envelope routen??


Kan volgens mij wel. Er is een mod enveloppe. Bij de sources die naar mod enveloppe gaan zal vast de lfo gain bij staan.


Ja ik bedoel de pitch op lfo 1, en dan met een envelope de attack van de 'inkomende' lfo aanpassen. Het is mij iig nog niet gelukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 00:12 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Phase 2 schreef:
DJ_Tim schreef:
weet niet of dat bij de ANA kan maar anders kan je de gain van de LFO toch naar een envelope routen??


Kan volgens mij wel. Er is een mod enveloppe. Bij de sources die naar mod enveloppe gaan zal vast de lfo gain bij staan.


Ja ik bedoel de pitch op lfo 1, en dan met een envelope de attack van de 'inkomende' lfo aanpassen. Het is mij iig nog niet gelukt.


Met welke vst lukt dit dan wel en wat doe je dan precies? Waar koppel je die attack dan aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 15:12 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

In sylenth1 koppel ik de lfo 1 gain aan mod env 1, hier pas ik vervolgens de attack aan. Alleen in ANA kan ik geen lfo gain vinden, alleen maar lfo rate en lfo depth. Hoe werkt dit in ANA?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 17:07 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
In sylenth1 koppel ik de lfo 1 gain aan mod env 1, hier pas ik vervolgens de attack aan. Alleen in ANA kan ik geen lfo gain vinden, alleen maar lfo rate en lfo depth. Hoe werkt dit in ANA?


Depth is gain.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 19:13 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
The Venator schreef:
In sylenth1 koppel ik de lfo 1 gain aan mod env 1, hier pas ik vervolgens de attack aan. Alleen in ANA kan ik geen lfo gain vinden, alleen maar lfo rate en lfo depth. Hoe werkt dit in ANA?


Depth is gain.


Nja, het werkt iig niet. Misschien doe ik iets verkeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 20:47 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Phase 2 schreef:
The Venator schreef:
In sylenth1 koppel ik de lfo 1 gain aan mod env 1, hier pas ik vervolgens de attack aan. Alleen in ANA kan ik geen lfo gain vinden, alleen maar lfo rate en lfo depth. Hoe werkt dit in ANA?


Depth is gain.


Nja, het werkt iig niet. Misschien doe ik iets verkeerd.


Dat laatste lijkt me aannemelijk :P haha. Ik zal morgen eens proberen als ik in studio ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 00:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ja ANA is echt een lekker ding. Gebruik ik voor de helft van al mijn leads/basses/stabs, rest met Sytrus.
Wanneer ik een VST nodig heb voor iets vreemds, neem ik meestal FireBird.

Ook heb ik nog een pakketje met VSTs genaamd de Nature Pack. Weet niet van wie die is, maar de VSTs erin zijn geweldig, vooral Rain <3 vinyl crack/regen-achtige geluidjes.

Tevens herhaal ik dat de DarkWare VSTs gratis en baas zijn. Ik gebruik The Bends en The Nightmare Machine heel veel. (Protip: Dual Trashers is onstabiel as fuck.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 08:52 
 
Hardtraxx Elite

ExoBassTix schreef:
Ja ANA is echt een lekker ding. Gebruik ik voor de helft van al mijn leads/basses/stabs, rest met Sytrus.
Wanneer ik een VST nodig heb voor iets vreemds, neem ik meestal FireBird.

Ook heb ik nog een pakketje met VSTs genaamd de Nature Pack. Weet niet van wie die is, maar de VSTs erin zijn geweldig, vooral Rain <3 vinyl crack/regen-achtige geluidjes.

Tevens herhaal ik dat de DarkWare VSTs gratis en baas zijn. Ik gebruik The Bends en The Nightmare Machine heel veel. (Protip: Dual Trashers is onstabiel as fuck.)

Jammer dat het meeste van die dingen nooit voor mac is :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 13:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
ExoBassTix schreef:
Ja ANA is echt een lekker ding. Gebruik ik voor de helft van al mijn leads/basses/stabs, rest met Sytrus.
Wanneer ik een VST nodig heb voor iets vreemds, neem ik meestal FireBird.

Ook heb ik nog een pakketje met VSTs genaamd de Nature Pack. Weet niet van wie die is, maar de VSTs erin zijn geweldig, vooral Rain <3 vinyl crack/regen-achtige geluidjes.

Tevens herhaal ik dat de DarkWare VSTs gratis en baas zijn. Ik gebruik The Bends en The Nightmare Machine heel veel. (Protip: Dual Trashers is onstabiel as fuck.)

Jammer dat het meeste van die dingen nooit voor mac is :(

Yep. AU instruments zijn nauwelijks te vinden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 18:45 
 
Hardtraxxer

Vraag mij af hoe men een kick edit maakt van een track? Ik heb al geprobeerd om de bass eruit te halen maar dan klinkt de track wat leeg en komt mijn kick te hard door :s, kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 18:53 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Gondrez schreef:
Vraag mij af hoe men een kick edit maakt van een track? Ik heb al geprobeerd om de bass eruit te halen maar dan klinkt de track wat leeg en komt mijn kick te hard door :s, kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.


Dat betekent dat je kick of te hard staat, of te veel lage tonen ( < 60hz ) heeft.
Een kick edit is niet even makkelijk een ander kickje eronder gooien, het heeft vooral te maken met tweaken. Je moet je eigen kick zo goed mogelijk in de track zien te krijgen. Dit is lastig en lukt je niet in 1x. Blijf dus oefenen met eq's, volumes etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 23:24 
 
Hardtraxx Addict

Gondrez schreef:
Vraag mij af hoe men een kick edit maakt van een track? Ik heb al geprobeerd om de bass eruit te halen maar dan klinkt de track wat leeg en komt mijn kick te hard door :s, kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.


Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar in plaats van laag eruit te halen kun je het ook minderen. Low shelf eqtje en dan aantal db naar beneden. Als je laag eruit haalt en rest gaat ineens harder heb je veel te veel laag in de kick/track zitten. Veel laag betekent heel weinig ruimte voor de rest van het spectrum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 22:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Had het in het test topic al gevraagd, hier nog eens. Ik vraag me af hoe je het effect maakt met de "wind" zoals in het onderstaande nummer te horen is vanaf het begin tot ongeveer 0:20

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 22:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Whitenoise, zit in veel synths, een noot afspelen, lage frequenties wegfilteren, en dan een lowpass met veel resonance moduleren. Het kan ook met een equalizer handle, die omhoog zetten zodat er een bepaald freuqentiegebied een boost krijgt, een smalle curve werkt vaak het best, en dan de frequentie die geboost wordt moduleren.

Beetje reverb er op voor de finishing touch. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 23:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Whitenoise, zit in veel synths, een noot afspelen, lage frequenties wegfilteren, en dan een lowpass met veel resonance moduleren. Het kan ook met een equalizer handle, die omhoog zetten zodat er een bepaald freuqentiegebied een boost krijgt, een smalle curve werkt vaak het best, en dan de frequentie die geboost wordt moduleren.

Beetje reverb er op voor de finishing touch. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.


Grotendeels snap ik het ja.. Heb me nog nooit echt serieus bezig gehouden tot een paar maanden geleden, dus soms zou jip en janneke taal fijn zijn. Maargoed als ik er niet uitkom weet ik waar ik moet zoeken ;) Bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2014 22:22 
 
Hardtraxx Newbie

Het klinkt meer als een reverse crash. De naam zegt het eigenlijk al. Gewoon een crash pakken. (Uit bijv. Vengeance sample packs.)
En die omdraaien. Zoals hier boven al aangegeven een reverb erop en klaar is kees.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2014 01:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Pioneer schreef:
Het klinkt meer als een reverse crash. De naam zegt het eigenlijk al. Gewoon een crash pakken. (Uit bijv. Vengeance sample packs.)
En die omdraaien. Zoals hier boven al aangegeven een reverb erop en klaar is kees.


Nope heb het anders gedaan, in 3xosc van fl alleen noise aangevinkt meer niet, dan in de fruity free limiter een automation clip maken beginnend op 125 Hz en eindigen op 16000 hz. Heb dan een white noise die een cutoff krijgt, het schommelen (harder zachter harder) heb ik nog niet voor elkaar gekregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2014 09:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MikezDJ:
Zal ik het je dan maar verklappen?
Ik heb 3xOsc gepakt, en 3x noise aangetikt, vervolgens heb ik in de mixer reverb bij gedaan,
Fruity Free Filter en nog een sample uit de vengeance Essential Dubstep Vol.1 om het aan te sterken ;)
Nog veel sucses man! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2014 10:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MikezDJ schreef:
The Pioneer schreef:
Het klinkt meer als een reverse crash. De naam zegt het eigenlijk al. Gewoon een crash pakken. (Uit bijv. Vengeance sample packs.)
En die omdraaien. Zoals hier boven al aangegeven een reverb erop en klaar is kees.


Nope heb het anders gedaan, in 3xosc van fl alleen noise aangevinkt meer niet, dan in de fruity free limiter een automation clip maken beginnend op 125 Hz en eindigen op 16000 hz. Heb dan een white noise die een cutoff krijgt, het schommelen (harder zachter harder) heb ik nog niet voor elkaar gekregen.

Dat is het sidechainen van de whitenoise. En dat doe je zo:



Maar je kunt ook valsspelen en het met bijvoorbeeld Grossbeat doen.. Al ben ik wel van mening dat dit niet helemaal het gewenste resultaat geeft vaak...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2014 10:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cardioid:
Ik gebruik een limiter om te sidechainen, ik gebruik zelf altijd grossbeat, maar dan gebruik ik ook niet die sidechain preset, ik maak gwn een stijle ''Berg'' in plaats van dat hij ingedeukt is.
Het is idd mogelijk om te sidechaine met een limiter, maar daar krijg je toch n ander geluid uit als dat ik meestal wil, vandaar dat ik grossbeat gebruik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2014 16:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DigitalEarthquake, waarom 3x Noise? 1 Noise geeft ook al een volle en harde ruis, en het scheelt voices. (Al heb ik bij m'n vorige twee tracks m'n noise naar audio gebounced.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2014 17:11 
 
Hardtraxx Newbie

MikezDJ schreef:
The Pioneer schreef:
Het klinkt meer als een reverse crash. De naam zegt het eigenlijk al. Gewoon een crash pakken. (Uit bijv. Vengeance sample packs.)
En die omdraaien. Zoals hier boven al aangegeven een reverb erop en klaar is kees.


Nope heb het anders gedaan, in 3xosc van fl alleen noise aangevinkt meer niet, dan in de fruity free limiter een automation clip maken beginnend op 125 Hz en eindigen op 16000 hz. Heb dan een white noise die een cutoff krijgt, het schommelen (harder zachter harder) heb ik nog niet voor elkaar gekregen.


Owh sorry, ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je het 'uprisende' effect bedoelde. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2014 18:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Delt-A:
Nou, als ik 1 doe, dan blijven er 2 over die n ander geluid geven.
Dan heb je Noise, Sine en Sine...
Tenzei je de Sine's uit zet, maarja, ik tik de 3 Noise's gewoon aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2014 16:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bedankt :)

Hen nog n vraag, als ik op mijn midi keyboard een noot afspeel duurt het een paar millisecondes voor ik het op mijn pc hoor, vooral met opnemen is dit erg storend en niet in de maat.. Waar ligt dit aan? Of heeft dat met het type keyboard te maken?
Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner