Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2013 13:31 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo mensen,

Ik ben sinds kort begonnen met FL Studio, ik loop echter op 1 ding vast.
Ik heb een acapella van een nummer gedownload maar de BPM is sneller dan de BPM van m'n nummer.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit vrij simpel kan veranderen?

Thx
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2013 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ycon schreef:
Destination schreef:
Iemand enig idee hoe ik het beste vocalen 'clean' uit een documentaire kan krijgen?


@1:40

Klinkt goed! Eens proberen binnenkort
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2013 15:15 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Thieze schreef:
Hallo mensen,

Ik ben sinds kort begonnen met FL Studio, ik loop echter op 1 ding vast.
Ik heb een acapella van een nummer gedownload maar de BPM is sneller dan de BPM van m'n nummer.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit vrij simpel kan veranderen?

Thx


Deze tutorial zal je wellecht kunnen helpen. Hij gaat over het versnellen van een acapella, maar dit is hetzelfde als wanneer je hem langzamer maakt.

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2013 15:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.native-instruments.com/en/specials/high-octane-holidays/?utm_medium=email&utm_campaign=Xmas+Campaign&utm_source=newsletter
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2013 21:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoop dat dit het juiste topic is voor mijn vraag.

Ik werk met FL studio en heb hier een probleempje. Bij Options --> Audio Settings kan je als input/output o.a. kiezen voor primair geluidsstuurprogramma of ASIO4ALL. Wanneer ik grotere files heb met meerdere sounds/plugins gaat FL haperen bij de primaire optie. Hiervoor heb ik ASIO4ALL geselecteerd die alles vloeiender laat lopen.

Het probleem is dat er ook een klein verschil qua sound zit tussen deze twee opties. Wanneer ik een productie heb gemaakt die naar mijn mening goed klinkt op ASIO4ALL klinkt dit veel minder op de andere optie.
De mid is minder vol, de high komt niet lekker door en alles klinkt gewoon net iets minder.

Nou zou dit geen probleem moeten zijn. Kies dan niet voor de andere optie..
Maar wanneer ik mijn productie render naar mp3/wav komt dit er in precies dezelfde kwaliteit uit als de primaire geluidsstuurprogramma optie.

Heeft iemand anders ooit dit zelfde probleem gehad? Ik wil een mp3 hebben die precies zo klinkt als wat ik hoor achter mijn pc. Oftewel de kwaliteit die ik heb wanneer ASIO4ALL aanstaat. Hoe zorg ik hier voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2013 10:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ThaBomba. schreef:
Hoop dat dit het juiste topic is voor mijn vraag.

Ik werk met FL studio en heb hier een probleempje. Bij Options --> Audio Settings kan je als input/output o.a. kiezen voor primair geluidsstuurprogramma of ASIO4ALL. Wanneer ik grotere files heb met meerdere sounds/plugins gaat FL haperen bij de primaire optie. Hiervoor heb ik ASIO4ALL geselecteerd die alles vloeiender laat lopen.

Het probleem is dat er ook een klein verschil qua sound zit tussen deze twee opties. Wanneer ik een productie heb gemaakt die naar mijn mening goed klinkt op ASIO4ALL klinkt dit veel minder op de andere optie.
De mid is minder vol, de high komt niet lekker door en alles klinkt gewoon net iets minder.

Nou zou dit geen probleem moeten zijn. Kies dan niet voor de andere optie..
Maar wanneer ik mijn productie render naar mp3/wav komt dit er in precies dezelfde kwaliteit uit als de primaire geluidsstuurprogramma optie.

Heeft iemand anders ooit dit zelfde probleem gehad? Ik wil een mp3 hebben die precies zo klinkt als wat ik hoor achter mijn pc. Oftewel de kwaliteit die ik heb wanneer ASIO4ALL aanstaat. Hoe zorg ik hier voor?


Ik denk dat je je beter kunt focussen op de gerenderde mp3 in ander audio systemen.
Als er verschil is tussen primair en asio4all (wat trouwens een hopeloos zaad programma is) lekker voor de asio gaan. je mp3 moet je eens in een auto of een andere cd speler afspelen.. daar moet het goed klinken.. als het in die auto ook niet klinkt, dan is je mix niet goed en dat heeft dan weer niks met asio te maken.

Ik zelf bounce heel veel, luister ff in de auto of in de woonkamer. scrijf de dingen op die ik daar hoor, en pas dat weer aan in mijn DAW. Je zult merken dat de kwaliteit van je mix dan vooruit gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2013 16:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stigmata schreef:
ThaBomba. schreef:
Hoop dat dit het juiste topic is voor mijn vraag.

Ik werk met FL studio en heb hier een probleempje. Bij Options --> Audio Settings kan je als input/output o.a. kiezen voor primair geluidsstuurprogramma of ASIO4ALL. Wanneer ik grotere files heb met meerdere sounds/plugins gaat FL haperen bij de primaire optie. Hiervoor heb ik ASIO4ALL geselecteerd die alles vloeiender laat lopen.

Het probleem is dat er ook een klein verschil qua sound zit tussen deze twee opties. Wanneer ik een productie heb gemaakt die naar mijn mening goed klinkt op ASIO4ALL klinkt dit veel minder op de andere optie.
De mid is minder vol, de high komt niet lekker door en alles klinkt gewoon net iets minder.

Nou zou dit geen probleem moeten zijn. Kies dan niet voor de andere optie..
Maar wanneer ik mijn productie render naar mp3/wav komt dit er in precies dezelfde kwaliteit uit als de primaire geluidsstuurprogramma optie.

Heeft iemand anders ooit dit zelfde probleem gehad? Ik wil een mp3 hebben die precies zo klinkt als wat ik hoor achter mijn pc. Oftewel de kwaliteit die ik heb wanneer ASIO4ALL aanstaat. Hoe zorg ik hier voor?


Ik denk dat je je beter kunt focussen op de gerenderde mp3 in ander audio systemen.
Als er verschil is tussen primair en asio4all (wat trouwens een hopeloos zaad programma is) lekker voor de asio gaan. je mp3 moet je eens in een auto of een andere cd speler afspelen.. daar moet het goed klinken.. als het in die auto ook niet klinkt, dan is je mix niet goed en dat heeft dan weer niks met asio te maken.

Ik zelf bounce heel veel, luister ff in de auto of in de woonkamer. scrijf de dingen op die ik daar hoor, en pas dat weer aan in mijn DAW. Je zult merken dat de kwaliteit van je mix dan vooruit gaat.


Maar er moet toch een manier zijn waarmee ik de sound in een mp3 krijg die ik hoor? Mijn mix is afgesteld op hoe het bij ASIO klinkt.
Dat laatste is wel een goede, klinkt overal net iets anders. In de auto klinkt het prima, maar de speakers in de auto zijn stukken minder dan mijn monitoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2013 16:42 
 
Hardtraxx Addict

Het is niet normaal dat je track duidelijk anders klinkt als je hem rendert. Kun je de track niet bij een bekende renderen en horen of er dan nog steeds een verschil is.

Wat voor geluidskaart heb je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2013 20:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Het is niet normaal dat je track duidelijk anders klinkt als je hem rendert. Kun je de track niet bij een bekende renderen en horen of er dan nog steeds een verschil is.

Wat voor geluidskaart heb je?


Wat ik hoor wanneer ik de optie primair geluid aan heb staan, dat hoor ik in mijn mp3 render.
Ik zou graag een voorbeeld laten horen van het geluidsverschil tussen die 2, maar ik krijg het geluid dat ik via ASIO hoor niet als render.
De goedkope geluidskaart die er in zat bij aankoop van deze pc. Zal niks bijzonders zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2013 10:33 
 
Hardtraxx Addict

ThaBomba. schreef:
Phase 2 schreef:
Het is niet normaal dat je track duidelijk anders klinkt als je hem rendert. Kun je de track niet bij een bekende renderen en horen of er dan nog steeds een verschil is.

Wat voor geluidskaart heb je?


Wat ik hoor wanneer ik de optie primair geluid aan heb staan, dat hoor ik in mijn mp3 render.
Ik zou graag een voorbeeld laten horen van het geluidsverschil tussen die 2, maar ik krijg het geluid dat ik via ASIO hoor niet als render.
De goedkope geluidskaart die er in zat bij aankoop van deze pc. Zal niks bijzonders zijn.


Waarschijnlijk is je geluidskaart het probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2013 17:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weet hier zelf weinig van af.. Dus het kan een stomme vraag zijn. Maar hoe zou de geluidskaart het probleem kunnen zijn als ik de sound in m'n DAW hoor zoals ik het wil?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2013 23:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Het is niet normaal dat je track duidelijk anders klinkt als je hem rendert.

Ik heb het anders ook in een paar gevallen. Soms rendert FL mijn Hardcore kicks heel vaag. Oplossing: bouncen met Edison.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2013 00:19 
 
Hardtraxx Addict

ExoBassTix schreef:
Phase 2 schreef:
Het is niet normaal dat je track duidelijk anders klinkt als je hem rendert.

Ik heb het anders ook in een paar gevallen. Soms rendert FL mijn Hardcore kicks heel vaag. Oplossing: bouncen met Edison.


Kut fl dus haha. Ik heb het echt nog nooit gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2013 13:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
ExoBassTix schreef:
Phase 2 schreef:
Het is niet normaal dat je track duidelijk anders klinkt als je hem rendert.

Ik heb het anders ook in een paar gevallen. Soms rendert FL mijn Hardcore kicks heel vaag. Oplossing: bouncen met Edison.


Kut fl dus haha. Ik heb het echt nog nooit gehad.

Misschien komt het door de 10-delige FX chain die ik standaard op mijn kicks zet? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2013 14:18 
 
Hardtraxx Addict

Dat zou niet moeten uit maken. Bij mij is er geen verschil. Ook niet als ik iets volgooi met effecten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2013 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stel ik maak iets met primair geluid aan, dan klinkt m'n render ook precies zoals dat..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 01:23 
 
Hardtraxxer

Kan iemand mij vertellen hoe ik in cubase op een plek een kick weg kan laten en toch het effect van mijn sidechain behoud? Ik sidechain middels de gewone compressor en heb al geprobeerd om een kick erin te zetten die ik dan mute en ook al geprobeerd gewoon de kick erin te zetten en dan met een volume automation het geluid van de kick weg te halen, maar bij beide manieren behoud ik niet het effect van het sidechainen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 11:44 
 
Hardtraxx Addict

soundstreamer schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe ik in cubase op een plek een kick weg kan laten en toch het effect van mijn sidechain behoud? Ik sidechain middels de gewone compressor en heb al geprobeerd om een kick erin te zetten die ik dan mute en ook al geprobeerd gewoon de kick erin te zetten en dan met een volume automation het geluid van de kick weg te halen, maar bij beide manieren behoud ik niet het effect van het sidechainen.


Kanaal maken waar je sidechain opzet en dan in de mixer de uitgang van track die de sidechain triggert op no bus zetten. Zodat dat geluid niet wordt uitgestuurd maar wel sidechain triggert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 03:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik merk zelf bij het produceren dat geluiden elkaar 'in de weg zetten'. Buiten dat dit zoals ik weet met EQ'ing en volume te maken heeft heb ik ook gehoord dat je zulke problemen met een multiband compressor op kan lossen.
Hetzelfde voor kicks: zo zou je ze 'duidelijker' in je nummer kunnen krijgen en de punch wat krachtiger kunnen maken.
Ik heb zelf een beetje moeite het vinden van goede informatie wat betreft het gebruik van een multiband compressor binnen hardstyle, heeft een van jullie of weten jullie daar wellicht goeie tips, video's of tutorials voor? Misschien ook in combinatie met het juist EQ'en van kicks o.i.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 07:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jubke schreef:
Ik merk zelf bij het produceren dat geluiden elkaar 'in de weg zetten'. Buiten dat dit zoals ik weet met EQ'ing en volume te maken heeft heb ik ook gehoord dat je zulke problemen met een multiband compressor op kan lossen.
Hetzelfde voor kicks: zo zou je ze 'duidelijker' in je nummer kunnen krijgen en de punch wat krachtiger kunnen maken.
Ik heb zelf een beetje moeite het vinden van goede informatie wat betreft het gebruik van een multiband compressor binnen hardstyle, heeft een van jullie of weten jullie daar wellicht goeie tips, video's of tutorials voor? Misschien ook in combinatie met het juist EQ'en van kicks o.i.d.


producers-corner/kick-topic-t21734.html Spit dit topic eens door zou ik zeggen.

Verder m.b.t multiband compressors, wellicht zit hier wat info tussen in het bovenstaande topic, verder kan ik je er niet mee helpen.

EDIT: Nog een keer je vraag gelezen na 't posten en denk dat je toch voornamelijk je moet gaan focussen op je afmix. Wellicht doe je iets niet goed in de EQ.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 14:46 
 
Hardtraxx Addict

Jubke schreef:
Ik merk zelf bij het produceren dat geluiden elkaar 'in de weg zetten'. Buiten dat dit zoals ik weet met EQ'ing en volume te maken heeft heb ik ook gehoord dat je zulke problemen met een multiband compressor op kan lossen.
Hetzelfde voor kicks: zo zou je ze 'duidelijker' in je nummer kunnen krijgen en de punch wat krachtiger kunnen maken.
Ik heb zelf een beetje moeite het vinden van goede informatie wat betreft het gebruik van een multiband compressor binnen hardstyle, heeft een van jullie of weten jullie daar wellicht goeie tips, video's of tutorials voor? Misschien ook in combinatie met het juist EQ'en van kicks o.i.d.


Nee doe je met eq. Met een multiband verminder je alleen de dynamiek. Als je heel veel moet doen met multiband Comp is je mix niet goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 16:09 
 
Hardtraxxer

Jubke schreef:
Ik merk zelf bij het produceren dat geluiden elkaar 'in de weg zetten'. Buiten dat dit zoals ik weet met EQ'ing en volume te maken heeft heb ik ook gehoord dat je zulke problemen met een multiband compressor op kan lossen.


Produceer je met fruity loops ? Dan zou het ook kunnen liggen aan dat je standaard limiter op de master heb staan.. kwam hier ook achter dat FL standaard de limiter erop gooiden, waardoor sommige sounds zo raar eruit kwamen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 16:14 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Amazis schreef:
Jubke schreef:
Ik merk zelf bij het produceren dat geluiden elkaar 'in de weg zetten'. Buiten dat dit zoals ik weet met EQ'ing en volume te maken heeft heb ik ook gehoord dat je zulke problemen met een multiband compressor op kan lossen.


Produceer je met fruity loops ? Dan zou het ook kunnen liggen aan dat je standaard limiter op de master heb staan.. kwam hier ook achter dat FL standaard de limiter erop gooiden, waardoor sommige sounds zo raar eruit kwamen..


Dit kun je voorkomen door in je menu linksboven te kiezen voor: File > new from template > Empty.
Je hebt nu geen samples, limiter en andere troep in je project.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 16:17 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Amazis schreef:
Jubke schreef:
Ik merk zelf bij het produceren dat geluiden elkaar 'in de weg zetten'. Buiten dat dit zoals ik weet met EQ'ing en volume te maken heeft heb ik ook gehoord dat je zulke problemen met een multiband compressor op kan lossen.


Produceer je met fruity loops ? Dan zou het ook kunnen liggen aan dat je standaard limiter op de master heb staan.. kwam hier ook achter dat FL standaard de limiter erop gooiden, waardoor sommige sounds zo raar eruit kwamen..


Dit kun je voorkomen door in je menu linksboven te kiezen voor: File > new from template > Empty.
Je hebt nu geen samples, limiter en andere troep in je project.


^ Precies!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 18:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
producers-corner/kick-topic-t21734.html Spit dit topic eens door zou ik zeggen.

Verder m.b.t multiband compressors, wellicht zit hier wat info tussen in het bovenstaande topic, verder kan ik je er niet mee helpen.


Ga ik doen!

W0uT3R schreef:
EDIT: Nog een keer je vraag gelezen na 't posten en denk dat je toch voornamelijk je moet gaan focussen op je afmix. Wellicht doe je iets niet goed in de EQ.


Phase 2 schreef:
Nee doe je met eq. Met een multiband verminder je alleen de dynamiek. Als je heel veel moet doen met multiband Comp is je mix niet goed.


Oke, me dan toch nog wat meer in het (juist) eq'en verdiepen.

Amazis schreef:
Produceer je met fruity loops ? Dan zou het ook kunnen liggen aan dat je standaard limiter op de master heb staan.. kwam hier ook achter dat FL standaard de limiter erop gooiden, waardoor sommige sounds zo raar eruit kwamen..


Ja FL studio inderdaad, maar dat wist ik al. Haal die zooi er ook altijd uit.
Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner