Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2013 19:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Een lead met een hoop detune, distortion en reverb en dan kom je wel een heel eind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2013 21:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dj_Sid schreef:
ExoBassTix schreef:
toffee schreef:
Als er geen kick is heet dat een break.
Als je bedoelt dat er tijdens een intro, climax of outro af en toe een paar kicks weggelaten worden, dat heeft zover ik weet geen naam. Maken is niet zo moeilijk: Gewoon geen kick neerzetten :huh:

Volgens mij bedoelt hij wel FX kicks. Stuk of 4 kicks aan het einde van een intro bijv. die anders klinken.


Thankss is gelukt.

Nu zoek ik alleen nog hele dikke screetch.
Dat echte raw screetch zoals in track als: Regain ft Kona Black - Grim Reaper
Welke plugins zou je hier voor moeten hebben of is dit alleen mogelijk met een Virus Ti synthesizer?

Iemand tips of nieuwe plug ins waar je dikke screetch mee kan maken met enkele tips waar je op moeten letten dan?!

Ik zou als ik jou was, me een beetje gaan verdiepen in synthesis. Kijk tutorials, leer ervan en doe het misschien 1 keer na en ga dan met je eigen sounds aan de slag. Of lees een boek oid. Het is vooral een hoop trial & error. Iedereen die produceert heeft er mee te maken en bijna niemand heeft het zomaar even voorgeschoteld gekregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2013 21:27 
 
Hardtraxxer

Hoe kan ik een opbouw naar een climax maken? Ik heb op het moment een variatie van de melodie, waar ik steeds de eerste 8 noten herhaal, en op het einde een lange noot. Hierop heb ik een filter geplaatst waardoor die laatste toon steeds hoger wordt. Echter, het klinkt nog steeds niet als een echte opbouw naar een climax.

Iemand ideeën? :)

Edit: natuurlijk heb ik hier ook een snareloop aan toegevoegd welke versnelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2013 22:41 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

mrbubble456 schreef:
Hoe kan ik een opbouw naar een climax maken? Ik heb op het moment een variatie van de melodie, waar ik steeds de eerste 8 noten herhaal, en op het einde een lange noot. Hierop heb ik een filter geplaatst waardoor die laatste toon steeds hoger wordt. Echter, het klinkt nog steeds niet als een echte opbouw naar een climax.

Iemand ideeën? :)

Edit: natuurlijk heb ik hier ook een snareloop aan toegevoegd welke versnelt.


Verschillende risers. denk aan noise wat met een lp filter steeds harder gaat, of andere sounds uit een sample pack.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2013 23:15 
 
Hardtraxx Addict

mrbubble456 schreef:
Hoe kan ik een opbouw naar een climax maken? Ik heb op het moment een variatie van de melodie, waar ik steeds de eerste 8 noten herhaal, en op het einde een lange noot. Hierop heb ik een filter geplaatst waardoor die laatste toon steeds hoger wordt. Echter, het klinkt nog steeds niet als een echte opbouw naar een climax.

Iemand ideeën? :)

Edit: natuurlijk heb ik hier ook een snareloop aan toegevoegd welke versnelt.


Luister naar track die je leuk vindt en luister dan naar de wijze waarop het daar is gedaan. Probeer die dingen uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2013 13:43 
 
Hardtraxx Newbie

http://www.hardstyletutorials.com/
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2013 16:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ruben bolink schreef:
http://www.hardstyletutorials.com/

Hier, heb je m wel hoor. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 13:55 
 
Hardtraxx Newbie

Ik zoek een Tutorial voor vocals.

Ik weet niet of die er al is maar dat ik verkeerd zit te zoeken, in iedergeval zoek ik het volgende.

Ik wil een vocal langer maken daar bedoel ik mee, als ik bijv. Hit the floor als vocal heb.
Dat Hit The (normaal gaat) en dan Floor (heel lang wordt. dus: floooooooooooooooooooor).
Maar dan zonder te knippen en aan elkaar te plakken want dat hoor je duidelijk aan de vocals.
Het is soort van uitrekken van de vocal zonder dat er iets veranderd kwa toon.

Iemand enig idee? of een tutorial link waar het uitgelegt wordt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 15:50 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Dj_Sid schreef:
Ik zoek een Tutorial voor vocals.

Ik weet niet of die er al is maar dat ik verkeerd zit te zoeken, in iedergeval zoek ik het volgende.

Ik wil een vocal langer maken daar bedoel ik mee, als ik bijv. Hit the floor als vocal heb.
Dat Hit The (normaal gaat) en dan Floor (heel lang wordt. dus: floooooooooooooooooooor).
Maar dan zonder te knippen en aan elkaar te plakken want dat hoor je duidelijk aan de vocals.
Het is soort van uitrekken van de vocal zonder dat er iets veranderd kwa toon.

Iemand enig idee? of een tutorial link waar het uitgelegt wordt?


Vocals langer maken kun je doen dmv stretchen. dit werkt erg goed in cool edit pro. als je deze nog niet hebt, moet je die even downloaden.

Hier een tutorial van CEP http://www.youtube.com/watch?v=lm_bsB5PbUs
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 17:38 
 
Hardtraxx Addict

Kan ook meestal gewoon in je daw. Is vaak handiger omdat je dan gelijk kunt controleren of de lengte goed is. Het is alleen afhankelijk van je daw hoe je dit moet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 18:59 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

In een DAW als Cubase kan dit echt perfect inderdaad. In FL studio kan je het niet zo nauwkeurig krijgen, en de kwaliteit van de sample gaat snel achteruit wanneer je hem stretcht in fl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2013 19:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

[zippy]http://www67.zippyshare.com/v/2326928/file.html[/zippy]

Ik zou graag willen weten hoe ik mijn vocalen wat duidelijker erin kan krijgen, hier en daar is het slecht te verstaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2013 20:07 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Harder zetten en het laag eruit filteren, niet helemaal maar een beetje (dimmen zegmaar) een compressor erop kan ook helpen, er zijn ook voor sommige compressors, presets voor vocals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2013 20:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Harder zetten en het laag eruit filteren, niet helemaal maar een beetje (dimmen zegmaar) een compressor erop kan ook helpen, er zijn ook voor sommige compressors, presets voor vocals.


Harder zetten gaat helaas niet, er zit een hele scherpe s in zeg maar, die ruist dan door het geheel heen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2013 20:34 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

ricardo-paz schreef:
The Venator schreef:
Harder zetten en het laag eruit filteren, niet helemaal maar een beetje (dimmen zegmaar) een compressor erop kan ook helpen, er zijn ook voor sommige compressors, presets voor vocals.


Harder zetten gaat helaas niet, er zit een hele scherpe s in zeg maar, die ruist dan door het geheel heen.


Eq'en misschien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2013 21:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ricardo-paz schreef:
The Venator schreef:
Harder zetten en het laag eruit filteren, niet helemaal maar een beetje (dimmen zegmaar) een compressor erop kan ook helpen, er zijn ook voor sommige compressors, presets voor vocals.


Harder zetten gaat helaas niet, er zit een hele scherpe s in zeg maar, die ruist dan door het geheel heen.


een De Esser gebruiken daarvoor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2013 21:44 
 
Hardtraxx Addict

ricardo-paz schreef:
The Venator schreef:
Harder zetten en het laag eruit filteren, niet helemaal maar een beetje (dimmen zegmaar) een compressor erop kan ook helpen, er zijn ook voor sommige compressors, presets voor vocals.


Harder zetten gaat helaas niet, er zit een hele scherpe s in zeg maar, die ruist dan door het geheel heen.


Bepaalde delen harder zetten kan ook. Is het wel goed te verstaan als je de vocal solo hoort? Als het dan namelijk wel goed te verstaan is, moet je in de track meer ruimte maken voor de vocal. Door compressie kun je wel de verschillen in volumes dichter naar elkaar trekken. Maar als je vocal gewoon slecht opgenomen is, moet je of opnieuw recorden of andere vocal gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2013 16:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heeft een van jullie tips over het maken van een Mid-intro? Of hoe pakken jullie dit zelf aan? Ik vind het bijvoorbeeld moeilijk om een passend geluid te maken. Ik krijg meestal een soort screeches die té overheersend zijn. Een goed voorbeeld van wat ik (ongeveer) zou willen hoor je terug in D-Block & S-te-fan - Next Level. Vind in zoiets ook persoonlijk veel drive zitten.
Ik zoek meestal tutorial video's op van dingen en probeer dat een aantal keer na te maken en er een eigen draai aan te geven, echter kan ik ovef mid-intro's weinig vinden.

En weet een van jullie hoe en/of met wat voor plugin je zo'n soort zware/robotachtige stem onder vocals krijgt, dat wat Atmozfears de laatste tijd vaak in zijn track doet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2013 20:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jubke schreef:
En weet een van jullie hoe en/of met wat voor plugin je zo'n soort zware/robotachtige stem onder vocals krijgt, dat wat Atmozfears de laatste tijd vaak in zijn track doet?

vocoder, kan met elke synth verder
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2013 23:13 
 
Hardtraxx Addict

Jubke schreef:
Heeft een van jullie tips over het maken van een Mid-intro? Of hoe pakken jullie dit zelf aan? Ik vind het bijvoorbeeld moeilijk om een passend geluid te maken. Ik krijg meestal een soort screeches die té overheersend zijn. Een goed voorbeeld van wat ik (ongeveer) zou willen hoor je terug in D-Block & S-te-fan - Next Level. Vind in zoiets ook persoonlijk veel drive zitten.
Ik zoek meestal tutorial video's op van dingen en probeer dat een aantal keer na te maken en er een eigen draai aan te geven, echter kan ik ovef mid-intro's weinig vinden.

En weet een van jullie hoe en/of met wat voor plugin je zo'n soort zware/robotachtige stem onder vocals krijgt, dat wat Atmozfears de laatste tijd vaak in zijn track doet?


Mid intro is afhankelijk van break en drop vind ik. Het moet in het geheel passen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 03:11 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Sanderson schreef:
Jubke schreef:
En weet een van jullie hoe en/of met wat voor plugin je zo'n soort zware/robotachtige stem onder vocals krijgt, dat wat Atmozfears de laatste tijd vaak in zijn track doet?

vocoder, kan met elke synth verder


Denk eigenlijk niet dat het een vocoder is. Had dat zelf ook al eens geprobeerd na te maken, maar klonk totaal niet zo vet. Zal ook deels aan mij liggen natuurlijk, maar denk eerder een LFO op de pitch of het filter icm een bitcrusher misschien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 17:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Naar beneden pitchen maar de vocal even lang laten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 17:42 
 
Hardtraxx Addict

sjuul schreef:
Sanderson schreef:
Jubke schreef:
En weet een van jullie hoe en/of met wat voor plugin je zo'n soort zware/robotachtige stem onder vocals krijgt, dat wat Atmozfears de laatste tijd vaak in zijn track doet?

vocoder, kan met elke synth verder


Denk eigenlijk niet dat het een vocoder is. Had dat zelf ook al eens geprobeerd na te maken, maar klonk totaal niet zo vet. Zal ook deels aan mij liggen natuurlijk, maar denk eerder een LFO op de pitch of het filter icm een bitcrusher misschien.


Je hebt wel van die plug-ins waar je robot achtige stem mee krijgt ken er alleen geen bij naam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 17:48 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Misschien werkt het om hem naar beneden te pitchen en er vervolgens een vocoder op te gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 20:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Daar kwam ik toevallig pas een tutorial over tegen... :)

Vorige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner