Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 21:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jaaa top! Bedankt en gelukt ook :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 23:11 
 
Hardtraxx Addict

Camelphatje eroverheen en dan lage tonen wegfilteren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2013 12:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bas schreef:
Camelphatje eroverheen en dan lage tonen wegfilteren!


camelphatje snap ik, sterker nog ben ik helemaal voor.. maar dat laag er uit filteren.... ik zou juist de fx kick aan vullen met laag, en die een apart camelphatje geven en mee laten bouncen zeg maar. als je je resonantie van camel een beetje in toom houd, dus niet te veel laten schreeuwen in het laag. krijg je een hele vette fx met laag, en dat heerst.. vind ik :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2013 16:07 
 
Hardtraxx Addict

Stigmata schreef:
Bas schreef:
Camelphatje eroverheen en dan lage tonen wegfilteren!


camelphatje snap ik, sterker nog ben ik helemaal voor.. maar dat laag er uit filteren.... ik zou juist de fx kick aan vullen met laag, en die een apart camelphatje geven en mee laten bouncen zeg maar. als je je resonantie van camel een beetje in toom houd, dus niet te veel laten schreeuwen in het laag. krijg je een hele vette fx met laag, en dat heerst.. vind ik :cool:


Je kan ook het laag uit de FX kick halen en een sine wave het laag laten doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2013 22:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Stigmata schreef:
Bas schreef:
Camelphatje eroverheen en dan lage tonen wegfilteren!


camelphatje snap ik, sterker nog ben ik helemaal voor.. maar dat laag er uit filteren.... ik zou juist de fx kick aan vullen met laag, en die een apart camelphatje geven en mee laten bouncen zeg maar. als je je resonantie van camel een beetje in toom houd, dus niet te veel laten schreeuwen in het laag. krijg je een hele vette fx met laag, en dat heerst.. vind ik :cool:


Je kan ook het laag uit de FX kick halen en een sine wave het laag laten doen.


Kan, maar in mijn DAW keuze niet de beste optie..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2013 01:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe maak je van die robot achtige vocalen onder je normale vocals in bijv. Isaac - Sweetest Sin en Hard Driver - Rock Your Body?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2013 14:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RedRiver67 schreef:
Hoe maak je van die robot achtige vocalen onder je normale vocals in bijv. Isaac - Sweetest Sin en Hard Driver - Rock Your Body?


met een vocoder. Waldorf Lector, of Nectar. iets in die hoek
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 16:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Stigmata schreef:
RedRiver67 schreef:
Hoe maak je van die robot achtige vocalen onder je normale vocals in bijv. Isaac - Sweetest Sin en Hard Driver - Rock Your Body?


met een vocoder. Waldorf Lector, of Nectar. iets in die hoek

belangrijkste is vocoder, verder is elke synth wel mogelijk.
check gewoon ff vocoder tutorial op youtube
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 00:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede panfluit preset. Iemand enig idee?


Tone2 Firebird heeft een preset die NAT flute heet. Ikzelf vind hem wel goed, misschien dat dat is wat je zoekt?

Even een vraagje ik zie vaak voor risers e.d. dat samples gebruikt worden. Zelf maak ik wel eens een riser met een automation clip over whitenoise gemaakt met 3Xosc.
Hebben jullie nog andere manieren om dit op een wat 'professionelere manier' te doen. Ook hoor ik vaak in hardstyle na zon riser een crash (heet dat zo?) die nog even na echo't of zo'n woosh effect heeft. Wordt dit ook met een automation clip gedaan?

Misschien een beetje knullige uitleg maar ben nog niet zo goed thuis in alle termen :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 09:03 
 
Hardtraxxer

Jubke schreef:
mrazura schreef:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede panfluit preset. Iemand enig idee?


Tone2 Firebird heeft een preset die NAT flute heet. Ikzelf vind hem wel goed, misschien dat dat is wat je zoekt?

Even een vraagje ik zie vaak voor risers e.d. dat samples gebruikt worden. Zelf maak ik wel eens een riser met een automation clip over whitenoise gemaakt met 3Xosc.
Hebben jullie nog andere manieren om dit op een wat 'professionelere manier' te doen. Ook hoor ik vaak in hardstyle na zon riser een crash (heet dat zo?) die nog even na echo't of zo'n woosh effect heeft. Wordt dit ook met een automation clip gedaan?

Misschien een beetje knullige uitleg maar ben nog niet zo goed thuis in alle termen :x


zelf doe ik het ook altijd met een automation pitch
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 18:14 
 
Hardtraxxer

Weet iemand een goeie drummachine vst voor 808 kicks? Thanks alvast:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 18:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Q-Dominic schreef:
Weet iemand een goeie drummachine vst voor 808 kicks? Thanks alvast:)


EKS-9
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 19:06 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Stigmata schreef:
Q-Dominic schreef:
Weet iemand een goeie drummachine vst voor 808 kicks? Thanks alvast:)


EKS-9


Dat ja :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 22:27 
 
Hardtraxx Addict

Q-Dominic schreef:
Weet iemand een goeie drummachine vst voor 808 kicks? Thanks alvast:)


Je hebt ook D16 Nepheton. Geen ervaring met die vst, maar als hij van dezelfde kwaliteit als drumazon is dan zal die ook wel goed zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2013 13:54 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Jubke schreef:
mrazura schreef:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede panfluit preset. Iemand enig idee?


Tone2 Firebird heeft een preset die NAT flute heet. Ikzelf vind hem wel goed, misschien dat dat is wat je zoekt?

Even een vraagje ik zie vaak voor risers e.d. dat samples gebruikt worden. Zelf maak ik wel eens een riser met een automation clip over whitenoise gemaakt met 3Xosc.
Hebben jullie nog andere manieren om dit op een wat 'professionelere manier' te doen. Ook hoor ik vaak in hardstyle na zon riser een crash (heet dat zo?) die nog even na echo't of zo'n woosh effect heeft. Wordt dit ook met een automation clip gedaan?

Misschien een beetje knullige uitleg maar ben nog niet zo goed thuis in alle termen :x


Er zijn heel veel manieren om risers en downlifters te maken.

een veel gebruikte manier is om een hele lange reverb op een bepaalde sound te zetten, dit te bouncen naar een nieuwe audio file en dan alleen die reverb tail reverzen en voila je hebt een riser. Je kan ook van alles met automation doen (pitch, filters, phasers en reverbs die steeds meer open gaan etc.)

Die 'crash' (dus de downlifter) is eigenlijk het tegenovergestelde van een risee en kan ook van alles zijn. Een white noise waarvan het filter steeds meer dicht gaat, een kickdrum o.i.d met heel veel reverb wordt ook vaak gebruikt of een uplifter met een lange echo/delay geeft ook meteen een afbouwend gevoel. Wees creatief, want er zijn talloze mogelijkheden om die effecten te creƫren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2013 16:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



1:31 zo'n alarmbel? Iemand enig idee hoe deze preset heet of 1 die er op lijkt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2013 19:24 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Is dat niet gewoon een square?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2013 19:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik hoor niet echt een alarmbel. Die melodie is idd gewoon met een square. Verder hoor ik geen andere sounds op 1:31.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 20:30 
 
Hardtraxx Newbie

Hi,

Kan iemand mij misschien helpen met een soort Kick break maken.

Ik bedoel hiermee wat je vaak bij Hardcore hoort dat je net even de kick eruit haalt zodat het niet 1toonig klinkt.
In de Hardstyle heeft Ran-D ook heel vaak een vette Break.

Net als het begin van Living for the moment video clip.

Ik kon even niet zo snel vinden of hier al een topic voor was.

Alvast bedankt voor de Tips.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2013 12:30 
 
Hardtraxxer

Dj_Sid schreef:
Hi,

Kan iemand mij misschien helpen met een soort Kick break maken.

Ik bedoel hiermee wat je vaak bij Hardcore hoort dat je net even de kick eruit haalt zodat het niet 1toonig klinkt.
In de Hardstyle heeft Ran-D ook heel vaak een vette Break.

Net als het begin van Living for the moment video clip.

Ik kon even niet zo snel vinden of hier al een topic voor was.

Alvast bedankt voor de Tips.


Je zegt het zelf eigenlijk al, gewoon een kick weg laten in je piano roll en dan slaat die over. Eventueel zou je daar nog een kickroll achter kunnen zetten (niet te vaak).

Teminste, als dit is wat je bedoelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2013 16:28 
 
Hardtraxx Newbie

mrbubble456 schreef:
Dj_Sid schreef:
Hi,

Kan iemand mij misschien helpen met een soort Kick break maken.

Ik bedoel hiermee wat je vaak bij Hardcore hoort dat je net even de kick eruit haalt zodat het niet 1toonig klinkt.
In de Hardstyle heeft Ran-D ook heel vaak een vette Break.

Net als het begin van Living for the moment video clip.

Ik kon even niet zo snel vinden of hier al een topic voor was.

Alvast bedankt voor de Tips.


Je zegt het zelf eigenlijk al, gewoon een kick weg laten in je piano roll en dan slaat die over. Eventueel zou je daar nog een kickroll achter kunnen zetten (niet te vaak).

Teminste, als dit is wat je bedoelt.



een kick weglaten... je snapt dus niet wat ik bedoel.!
Luister even het begin van Ran-D - Living for the moment (Videoclip)

Maar een Kickroll? wat bedoel je daarmee? je kick omdraaien? of?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2013 17:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je weet jezelf niet echt duidelijk te maken... Ik help anderen graag als ik een oplossing weet, maar hier word ik niet echt wijzer van. Probeer misschien iets meer moeite te doen om je probleem te omschrijven, dan is er ook een grotere kans dat je antwoord krijgt...

Wat betreft je vraag: bedoel je misschien de geluiden die je in de videoclip van 0.06 tot 0.08 hoort? Dit zijn namelijk FXkicks en hiervoor zijn genoeg tutorials te vinden op youtube.
Een kickroll is trouwens dat wat je hoort als het standaardpatroon van een kick wordt onderbroken en de kicks sneller/gevarieerder op elkaar volgen, dit hoor je in de videoclip bijvoorbeeld van 2.45 tot 2.47.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2013 22:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Als er geen kick is heet dat een break.
Als je bedoelt dat er tijdens een intro, climax of outro af en toe een paar kicks weggelaten worden, dat heeft zover ik weet geen naam. Maken is niet zo moeilijk: Gewoon geen kick neerzetten :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2013 11:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

toffee schreef:
Als er geen kick is heet dat een break.
Als je bedoelt dat er tijdens een intro, climax of outro af en toe een paar kicks weggelaten worden, dat heeft zover ik weet geen naam. Maken is niet zo moeilijk: Gewoon geen kick neerzetten :huh:

Volgens mij bedoelt hij wel FX kicks. Stuk of 4 kicks aan het einde van een intro bijv. die anders klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2013 14:23 
 
Hardtraxx Newbie

ExoBassTix schreef:
toffee schreef:
Als er geen kick is heet dat een break.
Als je bedoelt dat er tijdens een intro, climax of outro af en toe een paar kicks weggelaten worden, dat heeft zover ik weet geen naam. Maken is niet zo moeilijk: Gewoon geen kick neerzetten :huh:

Volgens mij bedoelt hij wel FX kicks. Stuk of 4 kicks aan het einde van een intro bijv. die anders klinken.


Thankss is gelukt.

Nu zoek ik alleen nog hele dikke screetch.
Dat echte raw screetch zoals in track als: Regain ft Kona Black - Grim Reaper
Welke plugins zou je hier voor moeten hebben of is dit alleen mogelijk met een Virus Ti synthesizer?

Iemand tips of nieuwe plug ins waar je dikke screetch mee kan maken met enkele tips waar je op moeten letten dan?!
Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner