Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 22:27 
 
Artiest

wootum schreef:
_theon_ schreef:
Ik vind het harder en extremer idee wel meevallen als je kijkt naar bijvoorbeeld Spoontech artiesten die al jaren bizarre shit uitbrengen.

Het probleem is alleen dat bijna elke artiest naar deze 'bizarre shit' gaat, er is geen tussenmaat meer. Ik hou juist van een melodieus nummer met stevige kicks, en daar komen er nog maar bar weinig uit. Je hebt tegenwoordig aan de ene kant bijna alleen maar popvocalen, blije synths en harddrops en aan de andere kant de screech/hc-kick tracks. Er zit niks meer tussenin.


Helemaal mee eens, een van de redenen van ons om Phuture Propaganda te maken. Er staat in totaal 1 anticlimax op en een geen enkele "standaard" screech/hc-kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 22:30 
 
Hardtraxx Veteran

Hopelijk slaat het aan. De scene heeft het echt nodig want hij pleurt echt bijna uit elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 22:30 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Dat is super om te horen. Kijk er erg naar uit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 22:31 
 
Hardtraxx Crew

Ben benieuwd naar het album :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 22:36 
 

Het wordt de wereld van nu vaak ''te makkelijk'' gemaakt door alle verspreiding via het internet en Social Media. Vooral muzikaal talent / originaliteit is gewoon ver te zoeken, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 22:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het heeft ook vooral te maken met de hype voor mijn gevoel. Artiesten die al jaren lang meedraaien worden niet meer geboekt omdat ze niet maken wat er op het moment in is. Dat treft niet alleen de Luna's en de Pavo's van de scene, maar bijvoorbeeld nu ook Toneshifterz zoals hij zelf aangaf. Er is in Nederland gewoon veel minder markt voor hem.

Kijk nu eens naar de line-up van Hard Bass of Knock Out. Een kwart van de line-up is "euforisch" en de rest een tussenvorm of harder. Het is tekenend voor de marktwerking van het moment: het verkoopt gewoon.

Gelukkig komen er steeds meer alternatieven met onder andere The Pitcher, die oudere platen en zoals hierboven Phuture Noize (ik kijk er naar uit!). Het feit dat de rauwere kant van de scene zelf in de interviews ook al een beetje toegeeft dat dit niet lang houdbaar is zegt ook wel genoeg. Zolang er maar een paar van die namen de stap dan ook te nemen in plaats van er over te praten trekt dat wel weer bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 23:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wootum schreef:
_theon_ schreef:
Ik vind het harder en extremer idee wel meevallen als je kijkt naar bijvoorbeeld Spoontech artiesten die al jaren bizarre shit uitbrengen.

Het probleem is alleen dat bijna elke artiest naar deze 'bizarre shit' gaat, er is geen tussenmaat meer. Ik hou juist van een melodieus nummer met stevige kicks, en daar komen er nog maar bar weinig uit. Je hebt tegenwoordig aan de ene kant bijna alleen maar popvocalen, blije synths en harddrops en aan de andere kant de screech/hc-kick tracks. Er zit niks meer tussenin.

Probleem? Nouja, probleem. Dat is maar net vanuit welke invalshoek je gaat kijken. Zoals stefaneke al zegt is er gewoon een groep luisteraars dat het hard (lees raw) wil en niks anders. Maar als je even objectief gaat kijken dan zie je dat het concept intro-mid-break-climax-mid-outro ook compleet is uitgemolken in de periode 2007-2012. Dit hoor je alleen niet zo snel omdat melodieën minder snel vervelen en omdat dit jouw smaak is. Die hele groep die nu Raw Hardstyle luistert moeten he-le-maal niks hebben van wat ook maar iets met mainstream te maken. Maakt niet uit of de kicks van vroeg harder gingen zolang het euforisch is of 'oud' klinkt moeten ze er niks van hebben. Aan de andere kant heb je dan de weer de (imo) slappe zooi die volgens mij niet echt een vaste kern luisteraars heeft.

Wat ik er mee wil zeggen is dat melodieuze Hardstyle met stevige kicks zijn kans op de markt nu even kwijt is. Zoals Khadber al zegt heeft dit vooral met de hype te maken en dat soort Hardstyle heeft zijn hype gehad. Het is kut dat deze stijl niet meer zoveel gemaakt wordt maar op de lange duur zijn er nou eenmaal te weinig liefhebbers om het op een zo groot niveau door te zetten. Dat is gebeurd bij de Early, 'tijdmachine' en dat zal ook gebeuren bij de Hardstyle van tegenwoordig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 23:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het trouwens ook mooi dat er nog artiesten zijn zoals Phuture Noize en The Pitcher die het divers houden en echt maken wat ze zelf willen. Kijk erg uit naar hun albums. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 23:59 
 

_theon_ schreef:
Ik vind het harder en extremer idee wel meevallen als je kijkt naar bijvoorbeeld Spoontech artiesten die al jaren bizarre shit uitbrengen.


De Spoontech shit staat naar mijn mening onafhankelijk van de raw hype, voor de gemiddelde "rawstyle" liefhebber is spoontech al te moeilijk. Ik maak zelf het verschil tussen "geforceerd raw" en "gewoon goede raw/harde/underground hardstyle" of hoe je het ook wilt noemen. Die geforceerde raw is net hetgene waar die raw hype uit bestaat, het moet raw omdat het raw moet zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 00:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens, al zie ik Spoontech meestal ook als geforceerd. Kan het af en toe waarderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 01:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PhutureNoize schreef:
Helemaal mee eens, een van de redenen van ons om Phuture Propaganda te maken. Er staat in totaal 1 anticlimax op en een geen enkele "standaard" screech/hc-kick.


Ben benieuwd! Kan alleen maar positief uitpakken lijkt mij. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 12:38 
 

PhutureNoize schreef:
Helemaal mee eens, een van de redenen van ons om Phuture Propaganda te maken. Er staat in totaal 1 anticlimax op en een geen enkele "standaard" screech/hc-kick.


Dat is nog eens goed nieuws! Nu nog meer benieuwd naar het album :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 12:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2006-2008 SAIFAM heeft misschien minder samenhang ja. Ik luister de laatste tijd veel Early en Hardtrance en merk gewoon dat in veel van die tracks er veel meer samenhang is. Een track is een geheel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 15:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind (oude) trance een genre waarbij de samenhang erg sterk is. Als je bijvoorbeeld kijkt naar AvB - Communication of Dutch Force - Deadline dan hoor je in het mid-intro elementen van de melodie of andere sounds die later terugkomen. Er wordt in het mid-intro al duidelijk opgebouwd naar de break/climax. Dat maakt het echt als een geheel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 15:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Om dit topic even terug op te frissen. Qua samenhang in tracks kan ik geen betere track vinden dan B-Front - Virus. Hoe perfect die track in elkaar zit, elk detail, elk geluidje klopt gewoon. Een track waar volgens mij enorm veel tijd in is gestoken. Die track vertelt nu echt een verhaal vind ik.

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 12:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Eens, al zie ik Spoontech meestal ook als geforceerd. Kan het af en toe waarderen.


Geforceerd staat bij mij 1 op 1 met distortion. A la stereotuners als beste voorbeeld vandaag de dag.

Het zou overigens wel hét moment zijn voor HSM/Freakshow om in te gaan spelen op het terugkerende van een harde kick met melodie. Platen met gevoel die alsnog door merg en been gaan. Wellicht dat ze nu eindelijk de kans gaan krijgen op grotere podia.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 13:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Overdaad aan distortion bedoel je. Overal zit natuurlijk distortion op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 13:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



Overdistortion :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 00:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Overdaad aan distortion bedoel je. Overal zit natuurlijk distortion op.


:thumbup: bedoel ik inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 01:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wootum schreef:
_theon_ schreef:
Ik vind het harder en extremer idee wel meevallen als je kijkt naar bijvoorbeeld Spoontech artiesten die al jaren bizarre shit uitbrengen.

Het probleem is alleen dat bijna elke artiest naar deze 'bizarre shit' gaat, er is geen tussenmaat meer. Ik hou juist van een melodieus nummer met stevige kicks, en daar komen er nog maar bar weinig uit. Je hebt tegenwoordig aan de ene kant bijna alleen maar popvocalen, blije synths en harddrops en aan de andere kant de screech/hc-kick tracks. Er zit niks meer tussenin.

gingen er maar eens wat meer producers van die 'bizarre shit' maken wat op spoontech zoal uit komt, veel te weinig artiesten die een echt goede gated kick gebruiken in hun platen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik bedoel bizarre shit ook niet negatief hoor alleen het is gewoon niet altijd mijn smaak. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 06:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Ik bedoel bizarre shit ook niet negatief hoor alleen het is gewoon niet altijd mijn smaak. :P

ik doelde dan ook niet op jou maar op wootum, je hebt mainstream en je hebt spoontech, daartussen heb je minus is more, fusion, dwx, A2
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 09:34 
 
Hardtraxx Addict

Steffnov schreef:
Overdistortion :loving:




:loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 14:45 
 
Hardtraxxer

Wat mij betreft is The Machine & Titan - Apocalypse een perfect voorbeeld van het missen van samenhang.
De break roept een heerlijk gevoel op, passend bij de titel van de track, maar alle andere delen van de track missen dit gevoel. Het lijken losse delen, waarvan overigens de mid nog aardig is.

'Vroeger' was deze track dan misschien ook niet zo snel uitgebracht en was er lange tijd gepuzzeld op een perfecte versie om te laten drukken op vinyl, nu lijkt het alsof ze iets te snel tevreden waren met het resultaat en weer verder zijn gegaan met volgende tracks.

Ik kan er overigens ook compleet naast zitten

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 17:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heb precies hetzelfde gevoel bij die plaat ;)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen