Inderdaad, top dat jullie reageren Phuture Noize en Thera
DjThera schreef:
Ik heb in NL wel vaker n reverse bass track gedropt en een megaverbaasd publiek gezien die dus echt niet weten wat er ze ermee moeten, dus dan ga je natuurlijk ook minder rev bass tracks draaien. Logisch gevolg dus
Jammer dat de 'raw-scene' zo close-minded en onbekend is met oudere platen dat er zo gereageerd wordt. Daar zou op de 1 of andere manier echt verandering in moeten komen om het onder andere voor mij weer echt interessant te maken. De variatie in line-ups op feesten is helaas ver te zoeken.
Overigens is deze kritiek niet per sé op jou gericht maar op de scene in t algemeen.
PhutureNoize schreef:
Zoals Thera hierboven al aangaf, vooral in Nederland staan mensen vaak stil en weten niet hoe ze moeten "dansen". Dit komt denk ik omdat bij een reversed bass de focus niet alleen op de kick ligt maar ook op de "staart" waardoor een andere flow ontstaat. Klinkt misschien apart maar in het buitenland zijn ze wel weg van reversed bass.
Gated kicks zijn een ander verhaal, deze gaan nog wel degelijk fatsoenlijk "los" maar zijn meestal A-tonaal (geen toon in te vinden) waardoor het in je track vaak out of place en onnatuurlijk(er) aanvoelt. Ook klinken ze enorm "muddy" en passen ze naar mijn gevoel niet meer lekker in een moderne mixdown. Je zou natuurlijk zeggen; waarom persee een moderne mixdown willen? Nou dat is heel simpel, als je in je set 90% moderne mixdowns draait en daarnaast enkele gated kicks klinken deze nogal vaag ten opzichte van andere tracks.
We zijn zelf laatst ook nog bezig geweest met gated kicks en zo proberen te maken dat ie nog past in de moderne mixdown, het resultaat was alsnog een tonale bijna vlakke kick.
Stil staan is op zich geen probleem toch? Sommige nummers zijn heel dansbaar en sommigen niet. Betekent (iig voor mij) niet dat er minder genoten wordt. En hoe meer je het publiek blijft verrassen, hoe minder verrassend het op een gegeven moment wordt. Hoe tof zou het zijn om op een raw feest weer eens echte variatie te zien!? Misschien dat jullie hier als artiesten minder om geven dan ik als bezoeker, maar ga eens na hoe lang de raw het nog vol blijft houden op deze manier als er geen verandering komt. De koek is een keer op en dan is er waarschijnlijk binnen de kortste tijd ook helemaal niks meer over.
Het is natuurlijk niet zeker dat dat gebeurt maar ik kan me heel goed voorstellen dat de bel een keer gaat knappen als het zo doorgaat.
En over gated kicks gesproken, Warface - Catalyst is 1 van de populairste en meest gewaardeerde platen van Warface. Het kan nog wel dus
Phuture Noize schreef:
Dit weekend nog Delete - Syndrome gedraait en ik voelde meteen aan dat het gewoon niet meer echt past in de set. Dit probleem heb je natuurlijk niet als je alleen maar oude tracks draait.
Ik begrijp wat je bedoelt maar ik snap het probleem niet. Als iedere artiest zo denkt hoor je de hele avond hetzelfde. Een melodieuze plaat is ook anders dan een plaat met hardcore kicks en screeches, betekent dat dat jullie ook geen melodieuze platen draaien? En is het juist geen kunst om iets moois te creëren met iets 'vlaks' als een gated kick of met een reversed bass? Konden ze vroeger toch ook
Dit bericht is niet aanvallend bedoeld, dat snappen jullie denk ik wel, ik probeer de gedachtegang achter keuzes te begrijpen.