Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426 ... 553  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 14:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou Rick, je gaat een beetje voorbij aan Davey zijn vraag, want hij vroeg alleen naar Reverse basses en gated kicks. En een goeie reverse wordt vaak live ontvangen met een vreugdekreet van het publiek (Brennan Heart - Van Halen is a rockstar op Qlimax 2009, Blutonium Boy - Make it loud (HHZ rmx) enzo)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 14:57 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik geloof er geen bal van. Harder = beter is toch het nationale hardstyle motto? Van die doelgroep die jij bedoelt heeft waarschijnlijk 99% nog nooit dat soort platen gehoord. Er zijn echter meer dan voldoende artiesten die het kickscreechanticlimax verhaal blijven kopiëren zodat ze (nog) niet uitgebreider zijn gaan luisteren.

Op Loudness hoor je ook nagenoeg niemand die is wat early/gated erop legt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 15:00 
 
Hardtraxx Veteran

Veel mensen vinden het toch tering herrie, terwijl ze bijv. Minus Militia wel vet vinden... Cellrock, Phrantic enzo worden niet echt gewaardeerd :( :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 15:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dat kan, maar in de trant van MiM heb je 50 verschillende keuzes en in die richting een stuk of 5. Dus als je dat niks vindt ben je snel uitgekeken. Veel zeggen doet dat dus ook niet. En dan hebben die namen nog vrij weinig met klassieke gated kicks te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 15:14 
 

Thuis lijkt het wel mee te vallen maar bijvoorbeeld op X-Qlusive Legends kwam die early zoveel harder over te komen dan de (raw) hardstyle van tegenwoordig.

Tracks van tegenwoordig zitten ook helemaal tjokvol met andere sounds, terwijl early platen wat leger zijn. Misschien is er hierdoor meer dynamic range beschikbaar voor de kick, en/of valt deze meer op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 16:46 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Het ligt heel erg aan t publiek wat je voor je hebt. Ik heb in NL wel vaker n reverse bass track gedropt en een megaverbaasd publiek gezien die dus echt niet weten wat er ze ermee moeten, dus dan ga je natuurlijk ook minder rev bass tracks draaien. Logisch gevolg dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 17:12 
 
Artiest

Daveytl schreef:
Eigenlijk hoop ik dat een artiest hier op kan reageren, maar reacties van HT'ers zijn natuurlijk ook meer dan welkom.

Na op Hardclassics te zijn geweest vraag ik me af hoe het toch mogelijk is dat er amper gated kicks en reversed basses meer worden geproduceerd. Ik kan hier met m'n kop niet bij. Over het algemeen zoveel overweldigender en cleaner dan zo'n 'nieuwe' Hardstyle kick. Wat is de reden dat er geen gated kicks en dikke reversed basses meer worden gemaakt? Is er geen behoefte meer aan van het publiek? Vinden artiesten dit zelf niet meer mooi? Een reactie van bijvoorbeeld Thera of Phuture Noize (artiesten die actief meekijken volgens mij) zou misschien wat opheldering kunnen geven.


Zoals Thera hierboven al aangaf, vooral in Nederland staan mensen vaak stil en weten niet hoe ze moeten "dansen". Dit komt denk ik omdat bij een reversed bass de focus niet alleen op de kick ligt maar ook op de "staart" waardoor een andere flow ontstaat. Klinkt misschien apart maar in het buitenland zijn ze wel weg van reversed bass.

Gated kicks zijn een ander verhaal, deze gaan nog wel degelijk fatsoenlijk "los" maar zijn meestal A-tonaal (geen toon in te vinden) waardoor het in je track vaak out of place en onnatuurlijk(er) aanvoelt. Ook klinken ze enorm "muddy" en passen ze naar mijn gevoel niet meer lekker in een moderne mixdown. Je zou natuurlijk zeggen; waarom persee een moderne mixdown willen? Nou dat is heel simpel, als je in je set 90% moderne mixdowns draait en daarnaast enkele gated kicks klinken deze nogal vaag ten opzichte van andere tracks.

Dit weekend nog Delete - Syndrome gedraait en ik voelde meteen aan dat het gewoon niet meer echt past in de set. Dit probleem heb je natuurlijk niet als je alleen maar oude tracks draait.

We zijn zelf laatst ook nog bezig geweest met gated kicks en zo proberen te maken dat ie nog past in de moderne mixdown, het resultaat was alsnog een tonale bijna vlakke kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 18:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
een goeie reverse wordt vaak live ontvangen met een vreugdekreet van het publiek (Brennan Heart - Van Halen is a rockstar op Qlimax 2009, Blutonium Boy - Make it loud (HHZ rmx) enzo)


En beide nummers heb ik in de afgelopen jaren nooit meer langs horen komen, Een moderne variant wordt ook amper opgepikt tegenwoordig (Audiofreq - Warcry).

Mijn verhaal ging misschien een beetje langs de vraag van Davey, maar het algemene beeld wat ik schets klopt dus ongeveer wel. Een groot deel van het publiek zit er blijkbaar gewoon amper nog op te wachten.

Thanks voor de reacties Thera en PN :) Duidelijk verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 21:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inderdaad, top dat jullie reageren Phuture Noize en Thera :thumbsup:

DjThera schreef:
Ik heb in NL wel vaker n reverse bass track gedropt en een megaverbaasd publiek gezien die dus echt niet weten wat er ze ermee moeten, dus dan ga je natuurlijk ook minder rev bass tracks draaien. Logisch gevolg dus

Jammer dat de 'raw-scene' zo close-minded en onbekend is met oudere platen dat er zo gereageerd wordt. Daar zou op de 1 of andere manier echt verandering in moeten komen om het onder andere voor mij weer echt interessant te maken. De variatie in line-ups op feesten is helaas ver te zoeken.
Overigens is deze kritiek niet per sé op jou gericht maar op de scene in t algemeen.

PhutureNoize schreef:
Zoals Thera hierboven al aangaf, vooral in Nederland staan mensen vaak stil en weten niet hoe ze moeten "dansen". Dit komt denk ik omdat bij een reversed bass de focus niet alleen op de kick ligt maar ook op de "staart" waardoor een andere flow ontstaat. Klinkt misschien apart maar in het buitenland zijn ze wel weg van reversed bass.

Gated kicks zijn een ander verhaal, deze gaan nog wel degelijk fatsoenlijk "los" maar zijn meestal A-tonaal (geen toon in te vinden) waardoor het in je track vaak out of place en onnatuurlijk(er) aanvoelt. Ook klinken ze enorm "muddy" en passen ze naar mijn gevoel niet meer lekker in een moderne mixdown. Je zou natuurlijk zeggen; waarom persee een moderne mixdown willen? Nou dat is heel simpel, als je in je set 90% moderne mixdowns draait en daarnaast enkele gated kicks klinken deze nogal vaag ten opzichte van andere tracks.

We zijn zelf laatst ook nog bezig geweest met gated kicks en zo proberen te maken dat ie nog past in de moderne mixdown, het resultaat was alsnog een tonale bijna vlakke kick.

Stil staan is op zich geen probleem toch? Sommige nummers zijn heel dansbaar en sommigen niet. Betekent (iig voor mij) niet dat er minder genoten wordt. En hoe meer je het publiek blijft verrassen, hoe minder verrassend het op een gegeven moment wordt. Hoe tof zou het zijn om op een raw feest weer eens echte variatie te zien!? Misschien dat jullie hier als artiesten minder om geven dan ik als bezoeker, maar ga eens na hoe lang de raw het nog vol blijft houden op deze manier als er geen verandering komt. De koek is een keer op en dan is er waarschijnlijk binnen de kortste tijd ook helemaal niks meer over.
Het is natuurlijk niet zeker dat dat gebeurt maar ik kan me heel goed voorstellen dat de bel een keer gaat knappen als het zo doorgaat.

En over gated kicks gesproken, Warface - Catalyst is 1 van de populairste en meest gewaardeerde platen van Warface. Het kan nog wel dus :D

Phuture Noize schreef:
Dit weekend nog Delete - Syndrome gedraait en ik voelde meteen aan dat het gewoon niet meer echt past in de set. Dit probleem heb je natuurlijk niet als je alleen maar oude tracks draait.

Ik begrijp wat je bedoelt maar ik snap het probleem niet. Als iedere artiest zo denkt hoor je de hele avond hetzelfde. Een melodieuze plaat is ook anders dan een plaat met hardcore kicks en screeches, betekent dat dat jullie ook geen melodieuze platen draaien? En is het juist geen kunst om iets moois te creëren met iets 'vlaks' als een gated kick of met een reversed bass? Konden ze vroeger toch ook :)

Dit bericht is niet aanvallend bedoeld, dat snappen jullie denk ik wel, ik probeer de gedachtegang achter keuzes te begrijpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 21:49 
 
Artiest

Daveytl schreef:
Inderdaad, top dat jullie reageren Phuture Noize en Thera :thumbsup:

Stil staan is op zich geen probleem toch? Sommige nummers zijn heel dansbaar en sommigen niet. Betekent (iig voor mij) niet dat er minder genoten wordt. En hoe meer je het publiek blijft verrassen, hoe minder verrassend het op een gegeven moment wordt. Hoe tof zou het zijn om op een raw feest weer eens echte variatie te zien!? Misschien dat jullie hier als artiesten minder om geven dan ik als bezoeker, maar ga eens na hoe lang de raw het nog vol blijft houden op deze manier als er geen verandering komt. De koek is een keer op en dan is er waarschijnlijk binnen de kortste tijd ook helemaal niks meer over.
Het is natuurlijk niet zeker dat dat gebeurt maar ik kan me heel goed voorstellen dat de bel een keer gaat knappen als het zo doorgaat.

En over gated kicks gesproken, Warface - Catalyst is 1 van de populairste en meest gewaardeerde platen van Warface. Het kan nog wel dus :D


Ik ben van mening dat je zeker een punt hebt wbt de raw. Voor ons nieuwe album hebben we echt de knop omgezet en puur op muzikaal gevarieerde lekker weg luisterende platen neer te zetten ipv altijd maar het volle dansvloer geweld. Ik snap dat je zelf "snakt" naar variatie als je met zoveel liefde voor de muziek dagelijks hardstyle in de gaten houdt en variatie een van je "kern" punten is in dit genre.

Ik heb bijvoorbeeld echt enorm genoten van onze set op Reverze. We hebben ons van alle kanten kunnen laten zien en het publiek "snapte" het allemaal.

Maar natuurlijk spreken wij voor onszelf en niet voor "de scene". Uiteindelijk bepaald de luisteraar wat er op een feest geboekt wordt, dus als je een artiest super vet vind kan je dat beter van alle daken schreeuwen zodat deze meer geboekt gaat worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 22:04 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

PhutureNoize schreef:
Klinkt misschien apart maar in het buitenland zijn ze wel weg van reversed bass.

Wildstylez gaf aan wat meer richting de 'internationale wensen' te willen gaan produceren omdat 80% van z'n boekingen buiten Nederland is. Er is dus nog hoop :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 22:44 
 
Hardtraxx Veteran

Hard Identity @ Mix Session #015 (AVIO Special)

http://lsdb.nl/set/156612/hard-identity ... 07-14.html

iemand die deze misschien heeft :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 22:47 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik probeer in ieder geval wel altijd gevarieerd en originele sets neer te zetten en niet noodzakelijkerwijs dezelfde hitjes of zelfde soort tracks te draaien. Als t goed is, is dat ook te merken aan bijv mn laatste paar setjes (magic show en spoontech podcast)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 22:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DjThera schreef:
Ik probeer in ieder geval wel altijd gevarieerd en originele sets neer te zetten en niet noodzakelijkerwijs dezelfde hitjes of zelfde soort tracks te draaien. Als t goed is, is dat ook te merken aan bijv mn laatste paar setjes (magic show en spoontech podcast)


Dat maakt dj's naar mijn mening ook unieker. Diversiteit vind ik gewoon heel belangrijk ongeacht of het producties zijn of sets. Ik zit niet echt te wachten op een artiest dat al jaren dezelfde lijst neer zet *Kuch* (we weten allemaal over wie ik het heb). Naast dat het gaat vervelen verlies je als snel de interesse in de artiest zijn/haar toekomst plannen.

Plus, dat diversiteit je onderscheidt als artiest en je laat zien dat je van alle kanten thuis bent (en kan). :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 23:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ik zit niet echt te wachten op een artiest dat al jaren dezelfde lijst neer zet *Kuch* (we weten allemaal over wie ik het heb).


Digital Punk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 23:05 
 
Hardtraxx Addict

RadicelArmy schreef:
Nuracore schreef:
Ik zit niet echt te wachten op een artiest dat al jaren dezelfde lijst neer zet *Kuch* (we weten allemaal over wie ik het heb).


Digital Punk?

Zal wel Frontliner zijn ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 23:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het merendeel van de bekende DJ's draait of eigen platen óf voornamelijk eigen platen en platen van z'n label. Ook dat laatste noem ik niet variëren, ook al ziet dat er op het eerste oog misschien wel zo uit. Check maar eens eens setje van een WE R artiest. Hun kader lijkt echt schokkend klein.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 23:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
RadicelArmy schreef:
Nuracore schreef:
Ik zit niet echt te wachten op een artiest dat al jaren dezelfde lijst neer zet *Kuch* (we weten allemaal over wie ik het heb).


Digital Punk?

Zal wel Frontliner zijn ;)

Of Radical Redemption :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 23:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan doe je RR te kort, die heeft leuke dingen gedaan afgelopen jaar! Die durft echt wel een beetje risico te nemen. (Kan altijd meer natuurlijk, maar nummer met Frontliner was bijvoorbeeld grandioos)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 00:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Dan doe je RR te kort, die heeft leuke dingen gedaan afgelopen jaar! Die durft echt wel een beetje risico te nemen. (Kan altijd meer natuurlijk, maar nummer met Frontliner was bijvoorbeeld grandioos)


Inderdaad, Watch Yourself is ook grandioos. Daarnaast draait hij af en toe nog wel eens een leuke oude plaat, zie Reverze bijvoorbeeld. Bovendien produceert hij zeer snel, waardoor hij regelmatig een nieuwe track zal draaien en het lijstje er nooit een heel jaar hetzelfde uit zal zien.

Draait wel vaak eigen producties. Ik hoor liever wat vaker een Annihilate of een track van een andere producer dan de zoveelste keer The Spell of Sin. Hij is hierin helaas geen Adaro, maar het is hem vergeven, want blaast er de laatste tijd echt belachelijk goede tracks uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 00:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

xd Hoe ik PN zie met al die haakjes:
Afbeelding

Daarnaast is het gewoon een feit dat een gated kick of een reverse bass moeilijk in een set te draaien is waar er 80% normale kicks in gedraaid worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 01:16 
 
Hardtraxx Elite

Rickzel schreef:
Dan doe je RR te kort, die heeft leuke dingen gedaan afgelopen jaar! Die durft echt wel een beetje risico te nemen. (Kan altijd meer natuurlijk, maar nummer met Frontliner was bijvoorbeeld grandioos)

Wat heeft dat met hoe hij draait te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 10:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Rickzel schreef:
Dan doe je RR te kort, die heeft leuke dingen gedaan afgelopen jaar! Die durft echt wel een beetje risico te nemen. (Kan altijd meer natuurlijk, maar nummer met Frontliner was bijvoorbeeld grandioos)

Wat heeft dat met hoe hij draait te maken?


Feit dat hij zelf ook out of the box nummers maakt zorgt er toch voor dat z'n sets wat gevarieerder zijn? Hij kon ook voor de makkelijke weg kiezen en alleen maar collabs maken met andere raw artiesten, maar hij kiest er voor om iets aparts te proberen met Frontliner.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 10:41 
 
Hardtraxx Veteran

Maar dat doet Frontliner dan toch ook xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 11:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Maar dat doet Frontliner dan toch ook xd

Ik moet ook zeggen dat ik qua producties Frontliner afgelopen jaar helemaal niet zo kut vond... Maar volgens mij dwalen we dan wel een beetje af >.<
Vorige  1 ... 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426 ... 553  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen