Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 11:47 
 
Hardtraxx Veteran

Ik denk dat het geluidsfragment niet naar Venus leidt, denk eerder dat we het origineel moeten vinden van de sample ( country, dat is iig zeker )
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 13:12 
 
Hardtraxx Veteran

Even een heads up. 2 is dus een countrynummertje van een Amerikaanse groep ( The Big 3 - The Banjo Song ). Zodoende hebben we een link naar Frankrijk, Amerika en Engeland met de drie hints.

Als ik dan een suggestie mag doen: Frankrijk, Engeland en de VS waren drie grote ( "The Big 3" ) landen die hoorden bij de geallieerden tijdens WOII. Zij hebben zodoende een gemeenschappelijke noemer, de vijand Duitsland. Mijn gok zou voor nu dus naar Duitsland gaan als oplossing van deze opdracht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2015 22:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk mannen! Succes! :thumbup:

*denkt nog altijd terug aan Mandy en Bas en die mooie gesprekken op facebook! xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2015 23:58 
 
Hardtraxx Veteran

Laat het gaan Arnold :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 16:11 
 
Hardtraxx Veteran

De tijd tikt :bomb: Duitsland en Martinique zijn nu nog de enige plausibele oplossingen
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 20:02 
 
Hardtraxx Veteran

Wij hebben als deelnemers gekozen voor: Duitsland.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 20:04 
 
Hardtraxx Veteran

Is natuurlijk gewoon goed
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 20:22 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Is natuurlijk gewoon goed

Sowieso
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 20:29 
 

Plausibel, maar niet correct.

Nee, beste deelnemers, bij hint 1 ging het niet om de maker, maar om wat er stond afgebeeld. Nee, bij hint 3 ging het niet om wat er stond afgebeeld, maar om de maker. En nee, bij hint 2 ging het niet om deze versie, maar om wat er van is afgeleid. Het land waar ik naar op zoek was is Nederland.

Hint 1 is inderdaad een afbeelding die hoort bij ‘A Christmas Carol’ van Charles Dickens. In dit plaatje is echter, naast de 2 kinderen en een geest, nog een persoon te zien, namelijk Scrooge, de hoofdpersoon. Scrooge wordt in het verhaal neergezet als een gierige misantroop, en het woord Scrooge is in het engels zelfs een synoniem gewoorden voor 'vrek'. En welk land staat internationaal bekend om zijn gierigheid?

Hint 2 is inderdaad een fragment van 'Banjo Song’ van de vrij onbekende band ‘The Big 3’. Dit nummer uit 1963 werd in 1969 gecoverd door de Nederlandse popband Shocking Blue onder de naam ‘Venus’, en is tot op de dag van vandaag de grootste internationale hit van Nederlandse bodem.

Hint 3 spreekt verder voor zich; het is een portret van Dr. Gachet, geschilderd door Vincent van Gogh. Dit schilderij is misschien niet zijn bekendste werk, maar wel het werk waar het meeste geld voor is betaald (82,5 miljoen dollar) en daarmee ook het duurste Nederlandse schilderij ooit.

Wellicht dat jullie toch iets te moeilijk dachten bij deze opdracht. Jullie zochten naar hints in de opdrachtbeschrijving, maar de echte hint zat hem in de titel...

Verdiend voor de pot: 0 euro
Tussenstand pot: 0 euro

Afbeelding

Waar de meeste deelnemers stiekem hadden gehoopt op een warm en exotisch land, blijven ze dit jaar in een winters Nederland. De teleurstelling is groot, en daarom wordt besloten om de tweede opdracht even uit te stellen en de deelnemers wat vrije tijd te gunnen in Amsterdam. We stappen gezamenlijk in de trein, maar in het centrum van Amsterdam aangekomen blijkt al snel dat er van een groepsgevoel nog niet echt sprake is; iedereen vult zijn vrije middag op een andere manier in. Zo besluiten Davey en Linnar naar de ArenA te gaan, zoeken Jurre en Machiel een gezellig terrasje op het Rembrandtplein en brengen Stefan en Sander een bezoekje aan het Anne Frank Huis. Verder duiken Jordi en Dennis de eerste coffeeshop in die ze tegenkomen, en brengen Aron, Bas en Patrick een bezoekje aan de Wallen.

Aan het eind van de middag heeft iedereen zijn ontspanning gehad en komen we weer samen.

Opdracht 2:

De tweede opdracht is waarschijnlijk de makkelijkste opdracht van het spel, die geen probleem zou mogen opleveren als jullie het teambelang voorop stellen. Jullie gaan een tracklist samenstellen van een niet-bestaand setje. Hoe?

Iedere deelnemer ontvangt zo dadelijk van mij een PB met daarin een track en de positie van die track in de lijst. Aan jullie de taak om deze tracklist compleet en op juiste volgorde in dit topic te zetten, om zo 500 euro te verdienen.

As simple as that. Het is natuurlijk leuk als er meteen wat geld in de pot zit. Wat ook leuk is, is om bij de belangrijke eerste eliminatie (die na deze opdracht volgt) een voordeel te hebben op de andere deelnemers. En ook dat kan je bij deze opdracht verdienen.
Iedere deelnemer mag mij één PB sturen zodra hij de complete tracklist op de juiste volgorde denkt te hebben. Degene die als eerste de volledige tracklist (uiteraard in de juiste volgorde) naar mij stuurt, ontvangt een vrijstelling. Degene die dit als tweede doet, ontvangt 2 jokers, en de op twee na snelste krijgt 1 joker.

Iedere deelnemer mag bij deze opdracht maximaal 1 PB sturen. Uiteraard krijg je pas een reactie terug als de definitieve tracklist namens het team is ingeleverd.

Bepaal je tactiek voor deze opdracht dus zorgvuldig. Deze opdracht is een makkelijke manier om geld te verdienen voor de pot, maar als je ook geïnteresseerd bent in persoonlijke ‘benefits’ kan het lonen om niet meteen (eerlijk) uit de school te klappen…

Ik wil om uiterlijk vrijdag 19:00 uur een antwoord in dit topic hebben. Gelieve jullie definitieve tracklist dikgedrukt te maken. Uiteraard geldt diezelfde deadline ook voor het sturen van de PB’s. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 20:40 
 
Hardtraxx Veteran

Haha mooie :P.
Wij zijn blind uitgegaan van Schiphol dus we gaan vliegen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 17:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jo boys, als ik niet voor vrijdag 19.00 alle nummers met plaats in de lijst weet dan gaat er niemand wat winnen. Ik hoor/lees nu al in apps dat sommigen al redelijk veel tracks + positie in tl weten vergeleken met mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 18:43 
 
Hardtraxx Veteran

Ik haal de volgende ronde wel op eigen houtje :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 18:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

I bet you do.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 19:01 
 
Hardtraxx Veteran

Bijna niemand wil delen. Dan is het lastig. Denk dat er geen geld in de pot komt bij deze opdracht
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 20:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

01. Frontliner - Rebirth of the Sun
02. Arkaine - Fear No More
03. TNT - First Match
04. Wildstylez - A Complex Situation
05. The Machine - Times Like These
06. Dutch Master - Recalled To Life
07. Noisecontrollers - Yellow Minute
08. Noisecult - The Light
09. Technoboy - Rage
10. Profite - Split Second
11. Builder - Her Voice


Ging wel heel snel op het laatst xd maar volgens mij 2 jokers eraan overgehouden
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 20:45 
 

Ah, daar is ie ineens. En hij is helemaal correct! Gefeliciteerd, jullie eerste prijzengeld is binnen. Sorry voor de mensen die klaagden over de opbouw, blame shuffle :P

Er zijn bij deze opdracht ook individuele prijzen verdiend. Sander was de eerste die mij de correcte tracklist stuurde en verdient daarmee een vrijstelling. Patrick was de op 1 na snelste en heeft vanaf nu de beschikking over 2 jokers, en Stefan heeft 1 joker gewonnen.

Voor de volledigheid, de volledige tracklist:

1 Frontliner - Rebirth of the Sun (verstuurd naar Zenda)
2 Arkaine - Fear no More (verstuurd naar Jordi)
3 TNT - First Match (verstuurd naar DaveyTL)
4 Wildstylez - A complex situation (verstuurd naar cb92)
5 The Machine - Times Like These (verstuurd naar Firetrap)
6 Dutch Master - Recalled to Life (verstuurd naar Machiel)
7 Noisecontrollers - Yellow Minute (verstuurd naar Patrickjeb)
8 Noisecult - The Light (verstuurd naar Pommer)
9 Technoboy - Rage (verstuurd naar Steffnov)
10 Profite - Split second (verstuurd naar Lenny)
11 Builder - Her Voice (verstuurd naar Magnetron)

Verdiend voor de pot: 500 euro
Tussenstand pot: 500 euro

Afbeelding

Er zijn twee opdrachten geweest, en dat betekent (helaas) de eerste executie. De executievragen gaan over de identiteit van de mol, en de deelnemer met de meeste fouten valt af. Ook bij deze tests kan tactisch nadenken geen kwaad. Vol op één persoon, spreiden op 2 of meerdere mensen of gaan voor de antwoorden die de meeste kandidaten in het spel dekken, it's up to you.

Jullie antwoorden mogen jullie naar mij PB'en. Mocht je in het bezit zijn van een vrijstelling of joker (of meerdere), dan mag je deze inzetten. Je mag ze ook bewaren voor later. Als je je vrijstelling of joker wil inzetten, geef dit dan aan in de PB.

De vragen:
1. Heeft de mol in dit topic gepost voordat opdracht 1 geplaatst werd?
2. Zit de letter 'i' in de gebruikersnaam van de mol?
3. Heeft de mol in dit topic gepost tussen het plaatsen van opdracht 1 en het plaatsen van opdracht 2?
4. Woont de mol in Overijssel?
5. Bestaat de echte naam van de mol uit 5 letters?
6. Was de mol als 1 van de eerste 4 deelnemers op Schiphol?
7. Was de mol als 1 van de laatste 4 deelnemers op Schiphol?
8. Had de mol iets te drinken op Schiphol?
9. Eindigt het 'inleidingsverhaaltje' van de mol met een vraagteken?
10. Waar gaat de mol in zijn vrije tijd in Amsterdam heen?
11. Heeft de mol een definitief antwoord gegeven (opdracht 1 of 2)?
12. Is de mol 22 jaar of ouder (Ja/Nee)?
13. Heeft de mol in dit topic gepost tussen het plaatsen van opdracht 2 en deze post?
14. Kreeg de mol 1 van de eerste 3 tracks van de tracklist?
15. Kreeg de mol 1 van de laatste 3 tracks van de tracklist?
16. Was de mol 1 van de drie snelste PB'ers bij opdracht 2?
17. Wie is de mol?

Voor de duidelijkheid, alle vragen zijn Ja/Nee vragen met uitzondering van vraag 10 en 17. Ik zal even geen deadline instellen, volgens mij zit het tempo er nu lekker in, dus ik laat jullie even vrij om het z.s.m. in te leveren. Mocht ik over 3 dagen nog niks binnen hebben dan zal ik alsnog even een deadline instellen :P Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 20:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hahaha wat was dit epic. Denk dat er over dit spel wel leuke verhalen zijn te vertellen door iedereen. Zou leuk zijn om van iedereen wat te horen.

Patrick, wat een lul ben je xd Miscommunicatie op zijn best. T is je (nu nog) vergeven :kiss2: ik ben de mol
Voor de meekijkers: ik zei tegen Patrick uit angst dat ie z'n track prijs ging geven: als je je track aan Jordi of Stefan geeft dan hebben zij de lijst compleet. Dit bedoelde ik als: GEEF NIET JE TRACKS AAN JORDI OF STEFAN DAN HEBBEN ZE GEWONNEN! Patrick begreep dit als: geef je track maar, dan is t spel tenminste af. En zo geschiedde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 20:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar toen was mijn bericht al verstuurd, dus ik had mijn buit al binnen. Ik dacht wel serieus dat je dat bedoelde :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 21:33 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik weet wel dat ik niemand meer vertrouw :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2015 14:14 
 

De eerste executie is achter de rug. Iedereen heeft de vragenlijst intussen ingevuld, en indien mogelijk jokers of vrijstellingen ingezet (which reminds me, Jurre, je kan alleen jokers inzetten als je die in bezit hebt :$ ).

De uitslag:

Aron
Bas
Davey
Dennis
Jordi
Jurre
Linnar
Machiel
Patrick
Sander
Stefan

Helaas, Jordi, voor jou eindigt het spel al na 2 opdrachten. Hopelijk heb je toch genoten van je korte tripje naar Amsterdam. Ik wil jou, en toekomstige afvallers, dringend doch vriendelijk vragen niets aan informatie door te sijpelen naar de overgebleven kandidaten, zodat niemand een voorsprong heeft bij het ontmaskeren van de mol.





Afbeelding

Er wordt afscheid genomen van Jordi. Stefan, Linnar en Machiel hebben moeite hun tranen te bedwingen, en worden daardoor (achter hun rug) uitgelachen door Sander, Bas en Dennis.
Bij de vorige opdracht stond het teambelang centraal, maar werden er desondanks wat verbondjes gesloten. Het werd al snel duidelijk dat niet iedereen even goed te vertrouwen is, en dat eventuele bondgenoten zorgvuldig moeten worden gekozen. Om het groepsgevoel wat te bevorderen (al dan niet tijdelijk), spelen jullie in opdracht 3 als één team.


Opdracht 3:

Deze ronde gaan we een denkspelletje spelen, namelijk Mastermind. Jullie gaan een combinatie van 5 kleuren raden. Dit doen jullie door te gokken. Na iedere gok zal ik aangeven hoeveel zwarte en witte pinnetjes jullie krijgen:
• Een Zwart pinnetje betekent dat 1 van de genoemde kleuren op de juiste positie staat.
• Een Wit pinnetje betekent dat 1 van de genoemde kleuren wel in de combinatie voorkomt, maar niet op de juiste positie staat.

Ik ga er stiekem van uit dat iedereen dit spel wel kent, maar mocht dit nog onduidelijk zijn, vraag het gerust.

Voorbeeld:
Als de oplossing zou zijn: Rood – Rood – Rood - Rood – Blauw

En jullie gokken: Rood – Blauw – Geel – Geel – Rood

Dan zouden jullie 1 zwart pinnetje krijgen (de eerste rode staat op de goede plek), en 2 witte pinnetjes (Blauw en de laatste Rood zitten er wel in, maar op de verkeerde plek). Uiteraard vertel ik er niet bij welke pinnetjes op de juiste/verkeerde positie staan.

Jullie mogen 10 keer raden. Raad je de volgorde in 1 keer goed, dan gaat er 1000 euro in de pot. Raden jullie het in de tweede poging, dan ontvangen jullie 900 euro, en zo wordt de prijzenpot met iedere nieuwe poging 100 euro minder waard. Mocht het na 10 keer raden niet gelukt zijn, dan is de prijzenpot leeg en is de opdracht afgelopen.

De kleuren die in de combinatie voor kunnen komen zijn:
- Rood
- Oranje
- Bruin
- Geel
- Groen
- Blauw


De deadline voor iedere gok is 24 uur (that is, 24 uur nadat ik gereageerd heb). Als er na 24 uur geen gok is gedaan, telt dit toch als een poging (en wordt de te winnen prijs dus 100 euro lager). Gelieve jullie definitieve pogingen dikgedrukt te maken (je kunt dus gewoon dit topic gebruiken om te overleggen en om volgordes voor te stellen aan andere deelnemers, zolang deze niet dikgedrukt staan). Succes!

Edit: Ivm voetballen hebben jullie iets langer de tijd voor de eerste poging, de eerste deadline staat op Zondag 15:30 uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2015 14:23 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

:whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2015 14:33 
 
Hardtraxx Veteran

Hoezee.

Ik trap wel af: Rood - Rood - Rood - Rood - Rood
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2015 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

heren deelnemers (en natuurlijk in het bijzonder BeHa voor de leuke opdrachten en stukjes tekst),

Bedankt voor de leuke tijd samen. Alla meneer Zegers dikke tranen hier om mezelf. Waarschijnlijk toch teveel mijn focus op dezelfde mensen gehad. Volgend jaar beter!

Veel succes verder! :kiss2:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2015 17:27 
 

BeHa bij opdracht 1 schreef:
Als iemand besluit individueel iets te posten zonder enige reden of goedkeuring van anderen, dan wordt dit niet geteld als een geldig antwoord.

Dit geldt uiteraard voor iedere (groeps)opdracht, van wat ik begrijp is niet iedereen het helemaal eens meet de poging van Bas, dus ik zal hem even laten :P Als er voor de deadline geen andere poging is gedaan zal bovenstaande gok van Bas tellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2015 20:26 
 
Hardtraxx Veteran

Rood - Groen - Blauw - Oranje - Geel

voila
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic