Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 00:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Afbeelding

Felicitaties aan AniThing voor het winnen van Het Grote Playforia Minigolf Toernooi!
Afbeelding


Hoi!
Aangezien we regelmatig met de mensen uit de shout een potje minigolf spelen op Playforia en heel veel mensen regelmatig claimen de beste te zijn leek het me tijd om uit te vechten wie er nou eigenlijk echt de "beste" minigolfer van Hardtraxx is.

Data
De speeldata hangen af van het aantal deelnemers en kan ik momenteel dus nog niet bekend maken. De deadline voor inschrijving is 24 augustus 2014 om 23:59. Hierna zal één of twee dagen nodig hebben om een speelschema in elkaar te zetten. Vervolgens krijgt iedereen de informatie die hij/zij nodig heeft via PB en zal ik deze ook in dit topic zetten. Voor nu is mijn idee om een week aan te wijzen waarin elk paar deelnemers samen kunnen afspreken wanneer ze hun wedstrijd zullen spelen, vervolgens moet er aan het eind van de wedstrijd door beide deelnemers mij een screenshot gestuurd worden zodat ik de uitslag kan noteren.

Uitleg
Als je op de link naar Playforia Minigolf klikt krijg je als het goed is meteen een melding van Java die je vraagt om de Java applicatie uit te voeren, klik hierbij op Run. Neem vervolgens even de tijd om het spel te laten laden. Na het laden kom je op een scherm uit met drie opties, single player, duelplayer en multiplayer. Voor dit toernooi zullen we multiplayer gebruiken. Als je hier op klikt kom je in de lobby, hier kun je een spel starten of een spel joinen. Als een spel begint kom je op het volgende scherm (de soort baan varieert natuurlijk):
Afbeelding

Hieronder volgt wat uitleg over wat verschillende componenten betekenen.

Speler:
Afbeelding De bal, dit ben jij of dit zijn anderen, afhankelijk van de kleur.
Afbeelding De snelheidslijn, hiermee bepaal je de richting en snelheid van je schot.

Ondergronden:
Afbeelding Normale ondergrond, normale snelheid.
Afbeelding Zand, hierop ga je langzamer dan normale ondergrond.
Afbeelding Nat zand, hierop ga je nog langzamer dan zand.
Afbeelding IJs, hierop ga je sneller dan normale ondergrond.
Afbeelding Water, als je bal hierop terecht komt ga je terug naar het punt van je laatste slag.
Afbeelding Gif, als je bal hierop terecht komt ga je terug naar het beginpunt.
AfbeeldingAfbeelding Water- en gifnevel, deze hebben dezelfde werking als water en gif, echter alleen als de bal hierop stil ligt, met een redelijke snelheid kun je hier dus overheen. De nevels hebben wel een remmende werking (zoals zand).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Boosters, je bal wordt versneld in een bepaalde richting als je hierop komt.
Afbeelding Brug, blokje dat in het water is geduwd (zie Muren), functioneert als normale ondergrond.

Muren:
Afbeelding Een muur, voorwerp dat niet te passeren is. (Let op: Er zijn ook nepmuren waar je wel doorheen kunt)
Afbeelding Eenrichtingsmuur, de bal kan maar op een manier door deze muur heen.
Afbeelding Plakmuur, hieraan blijft je bal plakken.
Afbeelding Bouncemuur, deze muur zal je bal afstoten.
Afbeelding Verschuifbare muur, deze muur kun je verschuiven door er met je bal tegenaan te stoten. Als je deze muur in het water duwt kun je hiermee een brug vormen over het water.
Afbeelding Verschuifbare muur, deze kun je echter niet in het water duwen.
AfbeeldingAfbeelding Breekbare muur, deze muur kan kapot door er met je bal tegenaan te stoten.

Objecten:
AfbeeldingAfbeelding Teleport, linker afbeelding is de ingang, rechter afbeelding is waar je uitkomt.
AfbeeldingAfbeelding Magneten, deze hebben een afstotende of aantrekkende werking binnen een bepaalde radius.
Afbeelding Het hole, als je bal hierop komt heb je de baan voltooid.

Regels
- Het spel wordt gespeeld met de volgende link: http://nl.playforia.net/speel/minigolf/
- De modus is multiplayer.
- Instellingen voor de potjes worden later bekend gemaakt.
- Overige regels worden nog bepaald afhankelijk van het aantal spelers.
- Deadline voor inschrijven: 24 augustus 2014, 23:59
- Elke speler dient een Playforia account te hebben, je kunt er hier een aanmaken.
- Alles in dit topic is onder voorbehoud van de topicstarter.

Deelnemen
Wil je meedoen met dit toernooi, post dat je Playforia username in een reactie.
Inschrijvingen zijn gesloten.

Prijzen
De winnaar mag zich natuurlijk de beste minigolfer van Hardtraxx noemen, krijgt een userbar (waar je op Hardtraxx niet veel aan hebt) en een biertje (of fris) van mij als ik je tegen kom op een festival. :thumbup:

Deelnemers
- Stan (TotallyNotStan)
- SL8492 (SchniSchnaSand0r)
- Zenda (ZendaNL)
- Fluxion (Fluxie)
- The Venator (Kaasboer)
- Paultheone (Paultheone)
- Bas (basdebaas)
- Broken Balance (DenBaasch)
- AniThing (AniThing)
- Steffnov (Original Henk)
- patrickjeb (Patrickjeb)
- provehito (Provehito)
- El Mare (Haattraxx)
- cb92 (L@V3ND3RZ!)
- Bosskabouter (GolferZ)
- Lenny (Snitchkickerz)
- Jordi (Faustinonl)
- BeHa (BeHaard)
- Distinctive (Horstje)
- Annokill (Annokill)



Ronde 1
De eerste ronde zal bestaan uit games van vier spelers. De twee spelers met het laagste aantal slagen zullen door gaan naar de volgende ronde. In geval van gelijkspel moeten de twee spelers die gelijk staan met zijn tweeën een extra baan spelen om te bepalen wie er wint (als het nog een keer gelijkspel wordt natuurlijk weer een nieuwe baan en als nummer één en nummer twee gelijk staan is dit natuurlijk geen probleem). Ik heb de poules eerlijk bepaald door middel van random sequentie generatie op http://www.random.org/. De video hiervoor kun je hier bekijken.

De games zullen in week 36 (1 t/m 7 september) gespeeld worden, dit betekent dus dat je de mogelijkheid hebt om zelf met je groepje af te spreken wanneer de games gespeeld zullen worden. Mocht de hele week voor een van de spelers niet uitkomen, stuur mij dan even een berichtje.

Als er een speler disconnect heeft deze speler de baan verloren. Zorg dan dat je met de overige spelers de baan af speelt en voor de gedisconnecte het hoogst mogelijke aantal slagen (31) voor deze baan noteert. Start na het afspelen van deze baan een nieuwe game en speel het aantal banen dat jullie nog moesten spelen.

Aan het einde van elke game dient minimaal één (maximaal vier) speler(s) een screenshot naar mij te sturen.

Poules:
Afbeelding



Ronde 2
Na het spele van de eerste ronde zijn er 12 mensen afgevallen (één poule is gediskwalificeerd). De winnaars zijn als volgt: AniThing, El Mare, Steffnov, SL1234, Stan, Broken Balance, Zenda en The Venator. Voor de volgende ronde wordt gespeeld aan de hand van het volgende toernooischema. Weer heb ik dit schema willekeurig bepaald door middel van http://random.org/. Video voor bewijs is hier te vinden.

Regels voor de game zijn hetzelfde, echter dit keer twee spelers in plaats van vier.

Halve finale
Zoals bekend zal de halve finale gespeeld worden op zondag om 19:00 en 20:00. Het schema is onderaan dit topic te vinden. Regels voor de games zijn hetzelfde als vorige keer, echter moet er dit keer ingesteld worden dat er maximaal drie spelers mee kunnen doen, aangezien ik ook in de game zal zijn om de game te streamen! De stream zal hier te bekijken zijn: http://www.twitch.tv/igrasmat
Om deze stream iets interessanter voor de kijkers te maken zal de maximale slagtijd daarom ook 0:30 seconde zijn. Succes!

Finale
[color=#0000FF]Zenda vs. AniThing

Datum: Zondag 5 oktober 2014, 19:00.
Stream: http://www.twitch.tv/igrasmat
Afbeelding

Toernooischema:
Afbeelding[/color]
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 00:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil wel meedoen :D

Sander (SchniSchnaSand0r)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 00:31 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Jup, I'm in! (ZendaNL)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 00:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Count me in.
Ik heb nu al medelijden met mijn tegenstanders. :yes:
Playforia naam: Fluxie
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 00:41 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

I'm in!

Username: Kaasboer
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 01:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja natuurlijk doe ik mee!

Username: Paultheone
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 01:38 
 
Hardtraxx Addict

Mooi bedacht! Ik doe mee.

Nick: basdebaas

(Ik win best vaak)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 01:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bas schreef:
(Ik win best vaak)

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 01:39 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Bas schreef:
Mooi bedacht! Ik doe mee.

Nick: basdebaas

(Ik win best vaak)

Bijna :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 01:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

DenBaasch heet ik geloof ik.

En op Playforia ook.

Ik doe wel mee, maar of ik ook kan op de datum weet ik nog niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 07:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

k doe alleen mee als Stan kapt met mensen naaien met golf xd

AniThing
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 11:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yeah sure, I'm in :P

Nick: Original Henk
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 13:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Patrickjeb is in!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 14:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

je heb trouwens ook spookmuren....lijkt net of er een muur is maar je kan er gewoon doorheen je ziet het alleen niet waar de doorgang zit
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 15:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

AniThing schreef:
je heb trouwens ook spookmuren....lijkt net of er een muur is maar je kan er gewoon doorheen je ziet het alleen niet waar de doorgang zit


Ja daar kwam ik vandaag ook achter xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 17:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Provehito, maak je borst maar nat als je tegen mij moet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 17:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

provehito schreef:
Provehito, maak je borst maar nat als je tegen mij moet.


ik zal een glaasje water naast me neerzetten en zodra ik tegen jou moet over me heen gooien :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 18:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor mij geldt hetzelfde:

Haattraxx
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 18:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

AniThing schreef:
je heb trouwens ook spookmuren....lijkt net of er een muur is maar je kan er gewoon doorheen je ziet het alleen niet waar de doorgang zit


Original topic schreef:
Een muur, voorwerp dat niet te passeren is. (Let op: Er zijn ook nepmuren waar je wel doorheen kunt)
;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stan, dat blokje wat je aangeeft dat verschoven kan worden is een blokje waardoor je vast ondergrond krijgt als er ergens water ligt waar je doorheen moet om bv je in de hole terecht komt. Je heb ook andere blokjes die iets kunnen blokkeren. Als ik die blokjes tegen kom (als je niet weet welke ik bedoel) zet ik die hier nog neer ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 18:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

El Mare schreef:
Stan, dat blokje wat je aangeeft dat verschoven kan worden is een blokje waardoor je vast ondergrond krijgt als er ergens water ligt waar je doorheen moet om bv je in de hole terecht komt. Je heb ook andere blokjes die iets kunnen blokkeren. Als ik die blokjes tegen kom (als je niet weet welke ik bedoel) zet ik die hier nog neer ;)

Klopt, zal het erbij zetten! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 18:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Onzichtbare magneten bestaan ook :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 18:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Die ben ik nog niet tegen gekomen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 18:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ligt er ook een beetje aan welke banen je kiest geloof ik. Ergens 1 waar je gif hebt, als je echt recht voor de hole ligt haal je die, anders duwt die je het gif nagenoeg altijd in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 19:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

L@V3ND3RZ! tot uw dienst..
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic