Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2015 16:24 
 



01. X-Pander - Chase Me
02. Warface - Deception
03. Miss K8 - Unforgetten ( Radical Redemption remix)
04. Vazard - Innocent
05. Delete & Deetox - Fatal
06. Crypsis - Lost in The Mist
07. Prefix & Density - W.U.F.U
08. Artifract - Torment
09. Hardstyle Mafia - Sound of Victory
10. Delete - Funk
11. Warface - Heretics
12. B-Freqz - Devine
13. Sasha F - Did You Here
14. Degos & Re-Done - Demon Haunted
15. The Avenger - Demons
16. Radical Redemption - Brutal 4.0
17. Delete - Abduction
18. Atmoszfears & Sub Zero Project - This is Madness
19. Warface - Execute
20. Main Concern - Psychological Warfare
21. Tharec - Ultimate
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2015 16:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Echt een leuke lijst :) , sommige tracks hoor ik alleen maar via me linkerbox. (geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt haha)

Probeer de mix intro's nog niet gelijk hoorbaar te maken maar laat ze lopen terwijl het ene nummer nog aan het draaien is, want die hoor ik er duidelijk doorheen. Schakel pas over bij de laatste secondes van de intro en bij samples(zoals bij WUFU).

Probeer de beats ook een beetje gelijk te krijgen, want die zitten er vaak naast. Kijk voordat je gaat mixen even waar de kicks precies zitten, dan kun je daar een cue op plaatsen. Dan moet je ze wel gelijk krijgen.

(had dit al bij het feesttopic gezet maar het is hier meer op zn plek denk ik)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2015 16:51 
 

Dat kwam door het converten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 11:49 
 
Hardtraxxer

yowan schreef:
Probeer de mix intro's nog niet gelijk hoorbaar te maken maar laat ze lopen terwijl het ene nummer nog aan het draaien is, want die hoor ik er duidelijk doorheen. Schakel pas over bij de laatste secondes van de intro en bij samples(zoals bij WUFU).


Ben het eens met een groot deel van je opmerkingen, maar dit hoeft natuurlijk niet. Zolang je het netjes doet (beatmatch), en bijvoorbeeld het lage tonen filter iets lager zet, houd je gewoon een netjes geheel over. Als je de mix intro's laat lopen kun je net zo goed stoppen met mixen en radio edit's gaan draaien. Mix intro's hoorbaar maken tijdens de break zoals je doet bij Fatal -> Lost in the Mist is dan wel weer not done.

yowan schreef:
Probeer de beats ook een beetje gelijk te krijgen, want die zitten er vaak naast. Kijk voordat je gaat mixen even waar de kicks precies zitten, dan kun je daar een cue op plaatsen. Dan moet je ze wel gelijk krijgen.


De gemiddelde tabletop (en zelfs ondergemiddelde) zoekt zelf de eerste kick op, mits dit het eerste geluid is natuurlijk, dus ik vrees dat het hier vooral een kwestie is van timen, op het goede moment op play drukken.

Bijvoorbeeld bij de 2e overgang, zit je er volledig naast, terwijl (waarschijnlijk) de BPM's van de tracks gelijk zijn. Je zult dus moeten leren om op het goede moment op play te drukken, en zo nodig corrigeren. Bij de 3e overgang zit je al iets beter in de buurt met het timen en klinkt het dan ook niet verkeerd, ondanks dat je niet geheel op het goede punt startte met inmixen en de platen dus niet tegelijk uitkomen.

Alle volgende overgangen tot aan Torment liggen er compleet naast en zijn eigenlijk totaal niet luisterbaar(lees: afschuwelijk). Ik heb nog zover kunnen luisteren door je goede track keuze, maar aan je mixwerk zul je nog veel moeten werken.

Blijven oefenen, en zorg dat je kunt beatmatchen en op het goede moment op play kunt drukken voordat de volgende set hier in het liveset gedeelte beland, moeilijker dan dat is het in principe niet, maar makkelijk ook niet ;)

Zolang je dat nog niet kunt, bezoek deze sectie (nog) eens! http://www.hardtraxx.nl/forum/dj-s-corner/oefensets-met-commentaar-geef-eerst-feedback-t22771.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 14:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tracklist ziet er echt goed uit, had de volgorde zelf wss iets anders gedaan, maargoed. Na het lezen van de comments ga ik me er niet aan wagen, maar blijven oefenen dan maar! Voelt echt goed als je merkt dat je het door begint te krijgen :D
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle