Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2008 13:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bij deze mijn eerste setje die ik online zet. Ben er best tevreden mee en ik kan ook de foute stukken aanwijzen. Kwestie van onervarenheid en het feit dat ik met Virtual DJ probeer een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten. Ik heb geprobeerd om de sound goed op te bouwen. Doel was om van wat melodieuzere nummers uiteindelijk op wat rauwere en hardere platen uit te komen. Alle kritiek is welkom, daar kan ik dan weer wat mee doen!

http://www.megaupload.com/nl/?d=SM3ZUN8D

Tracklist
1- 2 Best Enemys - Les Drums (TBY Remix)
2- DJ Gius - Nerve (Original Mix)
3- Dozer - The Church Of The Darkside
4- Fronliner - Tuuduu
5- Project 1 - The World Is Yours
6- Showtek ft. DV8 - Hold Us Back (Original Mix)
7- Sylenth & Glitch - Music In You (Scope DJ Loves The Reverse Bass Remix)
8- The Raiders - Disk Warrior (The Nasty Boys Remix)
9- Alpha Twins - Fragments
10- Showtek - 2 Late
11- D-Block & S-Te-Fan - Kingdom
12- Zushi - La La Song (Showtek Remix)
13- Project 1 - The Raiders Of The Sun
14- The Prophet ft. Wildstylez - Cold Rockkin'
15- The Viper & G-Town Madness - Here It Comes (D-Block & S-Te-Fan Remix)
16- Zany meets The Beholder - Annihilating

Veel plezier dermee!
Koene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2008 13:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tracklist ziet er op sich redelijk goed uit, paar nummers die ik niet mag, maar goed! Ga hem meenemen! Comments komen erbij. De meeste nummers gebruik ik overigens ook redelijk graag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2008 13:58 
 
Hardtraxx Veteran

Code:
1- 2 Best Enemys - Les Drums (TBY Remix)
3- Dozer - The Church Of The Darkside
6- Showtek ft. DV8 - Hold Us Back (Original Mix)
7- Sylenth & Glitch - Music In You (Scope DJ Loves The Reverse Bass Remix)
8- The Raiders - Disk Warrior (The Nasty Boys Remix)
11- D-Block & S-Te-Fan - Kingdom
14- The Prophet ft. Wildstylez - Cold Rockkin'
15- The Viper & G-Town Madness - Here It Comes (D-Block & S-Te-Fan Remix)


Heerlijke tracks, k neem hem ook mee.
Commentz drop ik nog
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2008 14:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben benieuwd...sommige tracks ben ik achteraf ook niet 100% tevreden mee dat ik ze heb uitgekozen (2-late en Hold Us Back bijv. Showtek is wat te commercieel in mijn ogen) maar goed. De rest veelal wel favoriete nummers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2008 14:05 
 
Hardtraxx Veteran

Koene schreef:
Ben benieuwd...sommige tracks ben ik achteraf ook niet 100% tevreden mee dat ik ze heb uitgekozen (2-late en Hold Us Back bijv. Showtek is wat te commercieel in mijn ogen) maar goed. De rest veelal wel favoriete nummers.


Heb je gelijk in, ben helemaal geen fan van hem alleen zijn nr hold us back vind ik wel lekker.. Maarjah
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2008 14:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo, hier komt mijn lange mening, hopelijk heb je wat aan dit alles:

Zou zelf niet openen met Les Drums, vind hem persoonlijk lekkerder om vlak voor het afbeuken met een wat hogere BPM in te zetten.
Tracklisttechnisch:
Je wou opbouwen van melodie naar hard. Als ik dan kijk ga je dat inderdaad ook, tot aan 2 Late, waar je eigenlijk weer een beetje wegzakt naar heel melodisch. Ook de stap van Here It Comes naar Annihilating lijkt me erg groot (redelijk melodisch tot totaal niet).

Ga nu luisteren:
Virtual DJ Mix, maar als je zelf zegt dat het redelijk gelukt is ga ik daarvan uit.
Je trackkeuze is logisch moet ik zeggen. Logica word door mij in ieder geval heel er gewaardeerd, dus dat zit goed.
Vond de gevonden overgang van HUB naar Music In You erg goed gevonden, al heb ik het gevoel dat het de radioversie was, maar goed. Je hoort alleen wel een dubbele bass, maar is lastig te verwerken met VDJ.
Opvallend negatief was van Nerve naar Church Of The Darkside. Die overgang zou ik zelf ook niet kiezen, omdat Nerve een zeer harde bass heeft en COTDS een stuk minder. Ook naar Fragments zat je er naast.
Wat ik ook merk is dat je telling van 8*4 tellen niet altijd uitkomt, is lastig zo op VDJ met muis en toetsenbord, maar toch een aandachtspuntje.
Ik wist overigens ook niet dat VDJ kleine effectjes had (Hoorde ik bij Disk Warrior), grappig!
Waar ik dus al bang voor was is waar: Fragments - 2 Late, daar is eigenlijk het breekpunt in je mix.
Bijna onmogelijk in elkaar over te gooien (vind 2 late van zichzelf al een KUTnummer), en eigenlijk verneuk je daar je opbouw. Als je vanaf Fragments bijvoorbeeld weer subtiel af kon bouwen om aan het einde weer te pieken, was je binnen.
Van LaLa Song naar Raiders Of The Sun is eigenlijk wel een topovergang moet ik zeggen!
Verder dus eigenlijk zoals verwacht.

Kortom:
Tracklist steekt ok in elkaar, overgangen net niet uitgeteld, voor een VDJ redelijk nette overgangen (zeker bovengemiddeld), 2 breekpunten in je mix: Fragments en Annihilating, Daar tussen had je misschien andere platen moeten doen, of ietsjes minder hard opbouwen.
Volume staat soms niet helemaal lekker gelijk, misschien nog verbeterpuntje.
Maar voor een VDJ mix helemaal niet slecht! Zeker een goede voldoende waard.

Tip: als je voor de lol voor weinig geld wil draaien, zou ik een Hercules PC-DJ-ding aanschaffen, op het forum hier onder algemeen heeft iemand er al 1 te koop staan, en op marktplaats staan ze ook continu.
2e hands voor 100-150 euro te halen, en je kan draaien als een DJ, alleen dan thuis.

Deze is ook niet al te duur: http://recess.nl/djgear/products/reloop ... sb-/36552/
Volgens mij is die ook geschikt, maar weet niet zeker (denk het eigenlijk niet).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2008 15:11 
 
Hardtraxx Veteran

Koene schreef:


1- 2 Best Enemys - Les Drums (TBY Remix)
Perfecte overgang niks op aan te merken
2- DJ Gius - Nerve (Original Mix)
Deze vnd ik iets minder, het klopte ook niet echt, veel te veel geluiden door elkaar. Wel prachtig nr gekozen Dozer <3
3- Dozer - The Church Of The Darkside
Vond ik netjes, sound van dozer weg laten gaan, bass van tuuduu op latn komen
4- Fronliner - Tuuduu
Met een Break XD, kan er niet zoveel fout lopen, knap ;)
5- Project 1 - The World Is Yours
Je vocals naar voren laten komen, sound naar achter (Y)
6- Showtek ft. DV8 - Hold Us Back (Original Mix)
Net wnr het nr goed wordt verander jij (6). Je overgang van Bass naar Bass Vond ik minder (23:23) S&G Wel geile track :drool:
7- Sylenth & Glitch - Music In You (Scope DJ Loves The Reverse Bass Remix)
Ook hier vond ik het wat minder (27:54) Overgang vond ik niet zo goed
8- The Raiders - Disk Warrior (The Nasty Boys Remix)
Weer die break, kan je egt niet veel verkeerd mee doen XD !
9- Alpha Twins - Fragments
Eerst vond ik het gek wat je deed, maar toen het goed kwam vond ik het et wel geniaal gedaan, knap ! Ook nog chill nr
10- Showtek - 2 Late
Beetje fout gelopen? Kzou hier ook een break gedaan hebben & in het midden van kingdom laten opkomen had je zo een meezing moment zoals op de grote evenemente
11- D-Block & S-Te-Fan - Kingdom
Kzou dit nr eerder laten opkomen als ik jouw was
12- Zushi - La La Song (Showtek Remix)
Vind ik een zaluge overgang, niks op aan te merken, Kvind deze zelfs Uitstekend !
13- Project 1 - The Raiders Of The Sun
Perfect weer, niks op aan te merken !
14- The Prophet ft. Wildstylez - Cold Rockkin'
Ook weer netjes !
15- The Viper & G-Town Madness - Here It Comes (D-Block & S-Te-Fan Remix)
[b] Prachtig !
16- Zany meets The Beholder - Annihilating



Je opbouw zit goed in elkaar, Ook heel logisch, je wilde van het melo gedeelte naar het hardere gedeelte vind ik zeer goed gelukt zelfs, Allen zitten er nog wel wat melodieuze tracks tussen je harder gedeelte. (Als je Wat van die harde donkere Hardstyle wou zou ik een paar tracks van DR er tog ook in hebben gestoken, Pas op dit is eigen mening)
Het begin vond ik iets minder, maar naar het einde toe gericht vind ik hem wel errug geslaagd. Wat Khad zegt zker boven het gemiddelde als je met VDJ werkt.
Algemene tip: Zorg dat je volume bij alle tracks even hoog staan, ik hoor vaak wat tracks die minder hard klinken , misschien is dit op voorhand zo bedacht door jouw, dan negeer je deze tip maar -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2008 17:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bedankt dat jullie de tijd hebben genomen voor de lange, kritisch gekeken reacties! Uiteraard kan ik hier zeker wat mee! Ik geef jullie helemaal gelijk wat betreft bepaalde overgangen. Vooral die van Nerve naar COTDS idd...springt er helaas negatief uit maar goed. Ik probeer zoveel mogelijk de platen van tevoren goed te kennen voor het goed overmixen van stukken en of ze ook daadwerkelijk na elkaar 'passen'. Soms lukt dat nog niet helemaal, maar oefening baart kunst! :) Over het volume zal ik me nog eens buigen. Dit is iets wat mij niet helemaal is opgevallen en ik denk dat het simpel moet zijn te verhelpen de volgende keer. Zal de instellingen van VDJ eens onder de loep nemen.

@ Khadber:
Ik geef je gelijk over Here It Comes qua melodieuze sfeer. Ik vond dit nummer echter daar passen, omdat het een echte 'floorfillar' is en tevens een heerlijke sound. Volgende keer dan toch maar wat verder naar voren halen en bijv een DR plaat laten knallen ;)
Ik zit verder al een tijdje erover te denken om apparatuur aan te schaffen voor een redelijk prijsje. Lijkt me erg leuk om het op die manier te proberen. Er zijn aardig wat digitale mixapparaten te koop, lekker makkelijk op de laptop aan te sluiten en mixen maar. Zo kan je ook meer op je gehoor mixen ipv het af te laten hangen van je kennis van elk nummer. Dus ik denk dat ik die ouwe kerel in het rood rond 25/26 december eens aan zn baard trek.

@ bRt_:
Die overgang naar Kingdom is ook niet echt super ja...had beter gekund door em wat later in te zetten denk ik.
Ben het absoluut met je eens over de tracks van DR, ben zelf ook enorm fan! Veelal gebruik ik die wel, omdat die zo lekker 'donker' klinken. Vooral geslaagd voor het eindstuk dus. Annihilating is echt een heerlijke afsluiter...en super te mixen als ie langzaam in komt zetten!

Beiden nogmaals enorm bedankt en ik ga der mee aan de slag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2008 23:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met jou ben ik het eens over Annihilating, is een toffe plaat! Mix hem ook graag als afbeuker.
Maar zo'n Hercules DJ-ding is gewoon prima betaalbaar, anders ga je op dik 1200 euro zitten voor fatsoenlijke CD-spelers + mixer (waar ik dus nu voor spaar). Hopelijk hoor ik de volgende mix met mixer! Zal lekker klinken denk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2008 23:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat is dan weer net even teveel geld op het moment...misschien ooit als het allemaal gaat lopen, je weet het niet! Ik ga van de week eens wat meer oriƫnteren op het gebied van apparatuur, diegene die jij aangaf ziet er goed uit en lekker betaalbaar. Ik luister trouwens ook al jouw setjes Khadber. Zijn inmiddels de standaard inhoud van mn mp3-speler geworden :thumbsup: evenals die van C-Mind en DJ Nickey btw. Ook altijd goede mixen! Ga zo door! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2008 00:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Danku voor het compliment! Ben benieuwd of de volgende mix met DJ-console is en of hij goed gaat klinken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2008 07:38 
 
Donateur
Avatar gebruiker

@ koene.ik ga je mix vanmiddag luisteren als ik een gaatje heb. @ khadber.die dj consule hier op het forum heb ik gekocht van hem.moet weer een beginnetje maken he
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2008 10:27 
 
Hardtraxx Veteran

S graag gedaan Joh ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 20:40 
 
Hardtraxx Newbie

:) :) :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 22:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Sluit me aan bij Khadber z'n lange comments :P Maar niet verkeerd..

PS; Als je coduo speelde onder de naam koene/koenkill moet je dood xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 14:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dikke playlist
ga hem ff downloaden.
heb technisch mischien niet zo'n proffecionele kennis maar kan als liefhebber altijd nog wel mijn mening geven.
verwacht er wel wat van met zo'n tracklist ;)
Comments volgen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2009 17:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

We zullen zien dan :p

al weer tijd geleden dat ik een mix heb gemaakt...1tje om te posten dan, wel veel gemixt gewoon. Gaat wel steeds beter, alleen nog steeds geen echte apparatuur gekocht. Wie weet komt dat nog...
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle