Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 01:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dj Mani @ Reinventing the Oldschool Way:
http://www52.zippyshare.com/v/43714289/file.html

We gaan weer van start met een reeks sets die je terug brengen naar de tijd toen elke vette plaat nog op vinyl geperst werd en Hardstyle nog nauwelijks bekend was bij het grote publiek, toen er nog geen 'bom badabing badabom' was en er nog nauwelijks promo's gelekt werden. terug naar de roots met de man die momenteel 1 van de weinige 'Only Early' Dj's is: Dj Mani! Enjoy deze set die je meesleept door de jaren van de hardstyle geschiedenis!

Tracklist:
1. Melanie Di Tria – Kreissäge Typ A (Tracid Mix)
2. A*S*Y*S* - Acid Nightmare (Original mix)
3. Jimmy The Sound – L.O.G.I.C.O. (Original mix)
4. Dj Isaac – On The Egde
5. K-traxx – Hardventure (Technoboy remix)
6. Analogic Disturbance – Dusky Noises
7. Tuneboy – Demolition (Technoboy Remix)
8. TNT – First Match (Technoboy Remix)
9. Ultra Tech – Bel-E-Ve
10. Bison meets The Quackers – I Got Tonight (Original mix)
11. J.T.S. – Nog Een Keer
12. High Voltage – Bombs Away
13. The Hose – My Little Stalker (Technoboy Rude mix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 04:31 
 
Hardtraxx Veteran

Tracklist :worship:
Leuk concept! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 11:25 
 
Hardtraxxer

'bom badabing badabom' :lol:

Hele vette TL ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 11:49 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Heerlijk, gaat mee ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 14:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

NICE :-) Vet concept
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 14:45 
 
Hardtraxx Elite

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 14:47 
 
Artiest

De tijd van promo vinyls, white label bootleg vinyls en 2 maanden wachten tot je die ubervette plaat die je het weekend gehoord had, zelf kon kopen bij de lokale platenboer of via only dj's en recess.nl

:$ :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 14:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

leuk concept, maar dit vind ik wel erg veel hitjes voor Mani... ben ik niet zo gewend. Wel prima lijstje, maar valt toch lichtelijk tegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 15:02 
 
Artiest

Omdat het de eerste is voor dit concept is de keus gemaakt om hem wat toegankelijk te maken. Vandaar ietwat een hoog hitjes gehalte :-).

En, eerlijk is eerlijk, een keer die bekendere plaatjes van stal halen en in 1 set mixen was wel weer eens leuk. :-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 16:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Precies :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 18:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gaat nu aan :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 10:46 
 

Ik heb deze set geluisterd, erg leuk. Eerste plaat vond ik wel wat minder maar voor de rest zitten er mooie bij. Ik ben dan ook wel echt een sukkel als t om early gaat, ik ken te weinig. Die L.O.G.I.C.O _O_, lekkere plaat!

Qua mixwerk, overwegend strak! Ik heb soms het idee alsof ik een keylock hoor, zoals bij VDJ. Heb je de master tempo aanstaan bij het mixen? Of zit je gewoon wel op het normale tempo van de nummers te mixen? Ik vond het in ieder geval erg lastig te horen of ie er nou net langs lag of dat ie strak was. Wat ik wel soms apart vond, is dat het soms niet echt uitkwam. Dan mixte je door, maar vervolgens waren er in de plaat die je uitmixt 4 beats tussen waardoor dat een beetje scheef liep. Ik denk ook wel dat dit het lastige is van early mixen, want al die intro's duren ongeveer 51 minuten. Anyway, het luisterde lekker weg :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 11:25 
 
Hardtraxx Veteran

Lekkah! Wordt opgezet na de set die ik nu luister.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 16:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

mooi heur. Begon beetje laag tempo houd wat meer van uptempo mixen bij early maar werd daarna beter ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 16:31 
 
Hardtraxx Elite

DJ Mani schreef:
Omdat het de eerste is voor dit concept is de keus gemaakt om hem wat toegankelijk te maken. Vandaar ietwat een hoog hitjes gehalte :-).

En, eerlijk is eerlijk, een keer die bekendere plaatjes van stal halen en in 1 set mixen was wel weer eens leuk. :-)

Ik neem hem ditmaal niet mee. Ik vind je andere tracklists veel beter. Dit is toch een iets te hoog hitjes gehalte voor mij. Ik hoop dat je binnenkort weer een tribute maakt. De Brain Ovulation tribute staat soms nog steeds op ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 12:07 
 
Artiest

Nazale schreef:
Heb je de master tempo aanstaan bij het mixen?

Nee, heb een hekel aan master tempo. Ik vind dat de kick vervormt als je deze functie gebruikt.

Citaat:
Wat ik wel soms apart vond, is dat het soms niet echt uitkwam. Dan mixte je door, maar vervolgens waren er in de plaat die je uitmixt 4 beats tussen waardoor dat een beetje scheef liep.

Daar hadden een aantal producers (vooral saifam) toen een handje van. Dat er na de laatste break waarna de outtro begint zeg maar, ineens een loze 4 tellen zitten waardoor het ietwat vreemd klinkt als je vroeger begint met mixen en je een lange mix wil maken. Meestal wil ik hem er niet uithalen op de break van de in te mixen plaat omdat ik dat een beetje simpel vind. Maar dan krijg je wel eens dit soort gevalletjes ja. Ik zou dan wellicht de tracks moeten bewerken door die loze tellen eruit te knippen. Maar als ik dat doe krijg ik al helemaal te horen dat men denkt dat ik pc mixen maak denk ik haha.

Citaat:
het luisterde lekker weg :)

Thanks :D

Citaat:
Begon beetje laag tempo houd wat meer van uptempo mixen


Ik ook maar kreissage en acid nightmare zijn erg langzaam. Ik heb een cdj 100 en 800, die 100 gaat maar tot 10% pitch en de 800 kan kiezen tussen 10 en 100 ofzo. En als ik hem op "wide" zet kan ik niet nauwkeurig pitchen. Daarbij klinken kreissage en Acid nightmare voor geen meter op 152bpm :P :P.

Citaat:
Ik neem hem ditmaal niet mee. Ik vind je andere tracklists veel beter. Dit is toch een iets te hoog hitjes gehalte voor mij. Ik hoop dat je binnenkort weer een tribute maakt. De Brain Ovulation tribute staat soms nog steeds op ^^


Begrijp ik wel :). Ik wil even geen tribute meer doen omdat ik overal tributes voorbij zie komen, een beetje overkill als je 't mij vraagt hehe. Ik deed het voor Fear.fm 1 op de 10 mixen ofzo? Maar ik kan nog wel eens een uitzondering maken als je een goede tip hebt qua artiest of label. Persoonlijk wil ik nog wel een keer een Luca Antolini tribute maken. Die man is een Held.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 12:32 
 

Ben het met je eens over de master tempo, ik vond het soms alleen wat raar klinken. Zal aan mij hebben gelegen dan. En ik ben het ook zeker met je eens dat je niet de moeite moet doen om die vier beats er uit te knippen. Lange mixjes zijn gewoon veel vetter, maar het is fijn om te zien dat je je hier wel bewust van bent. Altijd top om te zien dat mensen bewust bezig zijn met het mixen en precies weten wat ze doen.
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle