Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2014 18:05 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Sephyx - Creation Of Air EP (DWX171)

Label: Dirty Workz
WEB release: ?/05/2014

Tracks:
Shade Of Inferno
HUH
Creation Of Air

Samples:






Bron: Youtube
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2014 20:29 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Weet niet hoe het dat met CATID zit, is namelijk zelfde als Tweekaz release

OT: ik vind er niet zoveel aan
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2014 20:55 
 
Hardtraxx Newbie

Alle drive die mist in Shade of Inferno zit wel in HUH. Ben er nog niet over uit of ik die kickroll aan begin van de mid-intro in huh zo fijn vind. Maar de kicks die daarna komen rollen heerlijk uptempo uit de speakers, heerlijk om het tempo in een set hoog te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2014 21:10 
 
Hardtraxx Veteran

Heb allebij de tracks even beluisterd.

Shade of Inferno: Intro opbouw is nagemaakt van HHZ - Dragonborn (HardBass edit). De kick klinkt niet heel slecht maar er komt wat weinig kracht vanaf. Break is leuk gemaakt. De sfeer die daarin zit is wel vet met een leuke opbouw. In de climax pitcht de kick, dan hoor je pas hoe lelijk het is voor de plaat als je geen stevige kick heb. Het zijn net poffertjes die de pan uit vliegen. De screech in de 2e climax is wel vet gemaakt. Prima potentie voor zo'n jong ventje. Alleen jammer dat hij geen eigen sound heeft. Het klinkt zo standaard.

HUH: Intro is heel erg vreemd, met een paar onderbrekingen als je kicks verwacht. Break klinkt voor mij hetzelfde als die van Shade of Inferno, alleen hier mis ik een echte euforische sfeer. Op het moment dat ik denk dat er 'tech-kicks' aan het stuiteren zijn komen er ineens de kicks in uit Shade of Inferno. Erg vreemd. te horen op 2:20. Ook lijkt het alsof er Toneshifterz sounds in zitten voordat er een climax komt. De tracknaam heeft hij goed uitgezocht, echt een 'Huh?' plaatje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2014 22:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Shade Of Inferno en Creation Of Air vind ik nog net te doen maar HUH is echt bagger :sick:
Vind de hele release maar niks maar is wel mooi dat het een 3-tracker is voor zijn 1ste release
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 19:21 
 
Hardtraxx Veteran


Komt er ook nog bij blijkbaar. Titel wordt "Creation Of Air EP" btw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 21:15 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Aangepast ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 21:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Shade of Inferno
De intro is bijna gelijk aan de intro van Tonight (A2 Remix). Melodie is op zich wel fijn in deze plaat! Kicks zijn echter vreselijk en verpesten dan ook de complete track. 5/10

HUH
Mwoah. Niet heel speciaal. Heb het idee dat hij een hele aparte plaat wou proberen te maken. Dat is het uiteindelijk niet geworden. Ook hier weer vreselijk pitchkicks (in de climax). 4/10

Creation of Air
Track begint meteen house-achtig. Dat is voor mij meteen een minpunt. Ook hier vind ik de kicks niet goed. Bij deze track verwachtte ik wel een anti a la in de tracks van TNT. Die blijft echter achterwege. Pluspunt. Tweede climax ietsje beter dan de eerste. 5/10
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 23:55 
 
Hardtraxxer

Gewoon nog ff oefenen :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2014 19:21 
 
Hardtraxx Addict

Shade of Inferno
Toen ik de mid-intro hoorde dacht ik ook direct aan Tonight! Leuk melodietje maar toen de kicks in de climax begonnen te pitchen heb ik maar snel op pauze gedrukt.

HUH
Slechtste plaat van de release. Die reverse-bass rip off klinkt echt helemaal nergens naar en heeft echt 0,0 kracht.

Creation of Air
Gare bigroomhouse intro synth en dan weer die bagger reverse-bass, en dat vanaf 2:06 klinkt toch ook niet man met die rare kicks :lol: . En dan weer die pitchkicks.

Conclusie: leuk dat hij releases krijgt maar hij kan beter nog ff doorgaan met spelen (aan de album art te zien is hij niet ouder dan 14 dus tijd zat)
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle