Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 22:55 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Geck-e - Let's Talk About You (THER-062)

Label: Theracords
WEB release: 19/10/2011

01. Let's Talk About You
02. Snap 88
03. Mister House

Pers-praat
Citaat:
Geck-o aka Rik van Dam is known for his unique and very diverse style in hardstyle ranging from euphoric to raw but sometimes he even likes to mix it up with music genres you don't expect to be mixed with hardstyle. For those tracks he uses a slightly different artistname: Geck-e, with the e of experimental, and with this alias he comes up with a fresh new 3-track release called Let's Talk About You. Mashing up 80s, techno and even eurohouse (yeah we said eurohouse!) with hardstyle, this is a very unique and amazing release!


Samples:




Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 22:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geduld wordt wel echt getest Pieter. Dancing? :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 00:37 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Erg benieuwd naar Mister House, kan m niet beluisteren nu. Andere 2 tracks zijn uitzonderlijk goed en helemaal mijn ding. :worship: Zal morgen voor de verandering eens een hele positieve review plaatsen :p

Hoe zit t trouwens met Ehh Yeah, komt die op therabyte? (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 00:47 
 
Artiest

Lyst schreef:
Hoe zit t trouwens met Ehh Yeah, komt die op therabyte? (L)

Hier dus hardtrance-releases/geck-e-ehh-yeah-tbyte-032-t19385.html

Maar ik zie dat je m al gevonden had :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 00:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Let's talk about you :worship: Wat een geweldige track, deze gaat nog wel ff op repeat nu, erg onder de indruk
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 07:54 
 
Hardtraxxer

Snap 88 :love:
Mister house is ook een leuk plaatje :)
Echt goed bezig, die gast
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 08:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lets talk about you en snap 88 :drool:
Andere moet ik nog ff luisteren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 09:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Snap 88 is echt dik :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 10:03 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Fuck, doe je je best om een goede review neer te zetten, klik je per ongeluk firefox weg :cry: Nog een keer dan maar:
Let's Talk About You
Heerlijke intro, met een krakende synth op de achtergrond die samen met de percussie de track een enorme lading energie meegeeft. Ook vet is hoe de vocal uitgerekt wordt om daarmee de midintro verder op te bouwen. Dan volgen er een paar oude hardtrance synths, waar ik altijd instant-kippenvel van krijg, die de climax inluiden. De vibrerende? synth in de climax is verslavend en hypnotiserend en varieert dusdanig dat er ook een opbouw zit in de climax. Om uiteindelijk te eindigen in een overgang naar de outro die je niet eens doorhebt. Helaas stopt de sample hier.
Conclusie: Een heel originele track van bijzonder hoog niveau. Het voldoet gewoon aan vrijwel alle dingen die ik zoek in een hardstyle/hardtrance track; het is energiek, origineel, creatief en er is met aparte sounds een samenhangende track gemaakt die mensen weet te boeien, in plaats van een melodietje en goedkope meebleer vocals. Bijna alles in deze track zit zo in elkaar verweven dat het echt een geheel vormt.

Snap88
De midintro begint echt geweldig, met een verslavende melodie die vanuit een soort bassline naar een hogere synth overgaat. De vocal is simpelweg briljant en is een soort van synth/korte melodie op zichzelf. Na een paar "scratch" geluiden verandert de melodie in een heel iets te blije melodie, maar diezelfde melodie verandert al gauw dusdanig dat het me doet denken aan een oude SAIFAM synth, wat natuurlijk een compliment op zich is. Dat in combinatie met een heerlijke korte reverse bassline zorgt voor veel energie. Dan volgt er een break die gelukkig niet alle energie weghaalt, en heerlijk hypnotiserend is door de vocals. Nieuwe synths bouwen vervolgens op naar een soort van anticlimax, die vergeleken met de rest van de track niet zo heel bijzonder is en er ook niet echt bij past, maar het is nog steeds erg goed te doen.
Het is vooral de zwevende melodie in combinatie met de vocals die deze track zo verslavend maken. Wederom een erg originele energieke track, die eveneens weer van een hoog niveau is. Zowel deze als Let's Talk About You gaan hoog in mijn jaarlijkse top zoveel eindigen. ^^

Mister House
De bekende vocals van Ecstacy - This is My House blijven het altijd goed doen. Deze midintro vind ik niet zo goed, de melodie is wel aardig, maar de kicks zijn te hoog en springerig voor mij. De rap in de break doet me denken aan de jaren 90 en vanuit waar de climax goed opgebouwd wordt, maar voor de climax geldt hetzelfde als voor de midintro.
Kortom, ik vind het gedeelte met zowel de vocals in de intro als in de break goed gedaan, alleen de melodie is niet zo bijzonder en de kicks zijn me te hoog en springerig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 10:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hmm vreemd dat deze op theracords komt, noujah!! snap 88 is echt fokking dik de rest sowieso ook!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 10:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mister House sws de nr1 van deze release, wat een sounds, en die melodie is egt heerlijk, alleen de kicks wel net iets te bouncy, maar verder top!
Snap 88 ook een prima plaat, lekkere reverse, en vocals passen goed, lekker zweverig, krijg er zo'n oldskool gevoel bij..
Let's talk about you is niet mijn ding.. mij iets te trippy
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heerlijke release weer met 3 aardig verschillende platen. Wil vooral Snap 88 echt een keer live horen :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Holy shit Snap 88 is VET! Ga de rest vanavond luisteren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Let's talk about you is alleen leuk. Rest heeft leuke elementen, maar het geheel is niet mijn ding helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 15:19 
 
Hardtraxx Veteran

Totaal niet mijn ding
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 18:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Heerlijke release weer met 3 aardig verschillende platen. Wil vooral Snap 88 echt een keer live horen :love:


idem hier !
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 19:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jurheinen schreef:
Totaal niet mijn ding

Afgezien van Let's Talk About You ook niet mijn ding.
De Therabyte release however: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 21:07 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Hele gave release, waar Snap 88 er ver bovenuit steekt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 21:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Jurheinen schreef:
Totaal niet mijn ding

Afgezien van Let's Talk About You ook niet mijn ding.
De Therabyte release however: :drool:

Ik hou het ook alleen bij Let's Talk About You.

De titel van Snap 88 snap ik heel goed, omdat ik het gevoel heb alsof ik naar Snap! uit de jaren '90 aan het luisteren ben en dat is dan voor mij ook net het probleem, het klinkt te "oud". Mister House is gewoon niet mijn ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 21:39 
 
Hardtraxx Veteran

Snap 88 en Mr. House zijn beide vet! Uitschieter is S'88 :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2011 00:09 
 

Rik flikt het hem weer!
Snap 88 & Mister House krijgen echt mijn full support! :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2011 14:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Snap 88 luister lekker weg :thumbup: Rest kan me niet heel erg boeien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2011 19:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stuk voor stuk pareltjes :D Snap 88 en Mr House favoriet van deze release.
Moet wel toegeven dat ik de Geck-o releases toch nog wel een stukje vetter vind :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2011 16:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nu toch echt wel verliefd op Mister House na gister :loving:
was sws al me nr 1 van deze release :thumbup:
Nu nog een x snap88 hore!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2011 02:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Interessante en vernieuwende tracks, alleen ik snap niet waarom dit in het hardstyle release forum terecht komt?
Waar ik het wel ingedeeld zou moeten worden weet ik ook niet zeker, maar de kernwaarden van hardstyleplaten(met of zonder pitchkick, happy of raw) zijn bij zo goed als alle tracks niet te vinden.

Volgens mij zit het BPM niet hoger dan 140, de kicks zijn niet hard(begrijp me niet verkeerd, onder een harde kick versta ik niet alleen die kicks die ik altijd zo hard heb lopen verdedigen. ook normale theracords releases hebben die harde kick evenals de early hardstyle).

Is dit niet eerder een release voor Therabyte? -.-
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle