Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 15:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Activator - Italian Hardstyle (ACTDIG089)

Label: Activa Italy
WEB release: 25/03/2015

Tracks:
1. Activator - Italian Hardstyle

Samples:


Bron: http://www.junodownload.com/products/ac ... 732474-02/
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 15:19 
 
Hardtraxx Veteran

Vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 15:23 
 
Hardtraxx Addict

He He werd is tijd dat er weer is zo'n knaller werd gemaakt :evil: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 15:48 
 

deze is echt lekker! :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 18:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zal op feestjes vast snoeihard gaan, maar ik vind moderne reverses als deze zo leeg klinken... ik mis het meeslepende, het pulserende, de whoomp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 18:17 
 
Hardtraxx Crew

:drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 18:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind er niet zoveel aan
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 19:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meph0 schreef:
Zal op feestjes vast snoeihard gaan, maar ik vind moderne reverses als deze zo leeg klinken... ik mis het meeslepende, het pulserende, de whoomp.

Ik snap wat je bedoelt. Het klinkt erg lekker maar het is iets te crunchy en niet diep zoals ze 'vroeger' waren. Ik mis ook de echo van een gated kick er achter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 20:16 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Meph0 schreef:
Zal op feestjes vast snoeihard gaan, maar ik vind moderne reverses als deze zo leeg klinken... ik mis het meeslepende, het pulserende, de whoomp.

Ik snap wat je bedoelt. Het klinkt erg lekker maar het is iets te crunchy en niet diep zoals ze 'vroeger' waren. Ik mis ook de echo van een gated kick er achter.

Vooral dit inderdaad. Klinkt vrij oppervlakkig zo. Al flink wat artiesten hebben het geprobeerd de laatste tijd (TBY, Tuneboy, Audiofreq, The Pitcher, Activator), maar geen van allen zijn in de buurt gekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 20:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kudo's for trying though :P

Nee serieus, ik vind het echt lekker! Kan alleen maar aanmoedigen dat er steeds meer producers naar vroeger terug grijpen.

Want die halfbakken screech herrie waar Acti hiervoor mee aan kwam was het allemaal ook niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 00:17 
 
Hardtraxxer

wootum schreef:
Vooral dit inderdaad. Klinkt vrij oppervlakkig zo. Al flink wat artiesten hebben het geprobeerd de laatste tijd (TBY, Tuneboy, Audiofreq, The Pitcher, Activator), maar geen van allen zijn in de buurt gekomen.


En dat terwijl juist TBY, Tuneboy (ok ok, het Saifam team) en Acti echt geniaal waren in het maken van reversed bass...

Kunnen ze niet gewoon een track maken met een reversed bass als in DJ Stardust - Stompin' Jack Flash (Giada Remix) om maar even een voorbeeld te noemen... Kwam toevallig net voorbij in mijn playlist.

EDIT: of Atlantic Wave - The Creation (Giada Remix), wat een plaaaaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 01:19 
 

vincejuh schreef:
EDIT: of Atlantic Wave - The Creation (Giada Remix), wat een plaaaaat!


Instant kippenvel bij die plaat.

Over de reverse bass: Het grote verschil met nu en vroeger is dat producers nu weten wat ze doen. Tegenwoordig wordt een kick of reverse op een bepaalde toonhoogte gemaakt en op die toonhoogte gehouden. Vroeger "klooide ze maar wat aan" bij wijze van spreken en zo waren er kicks/reverse bass's die niet echt een vaste toonhoogte hadden maar bestonden uit verschillende toonhoogtes. Dit breder spectrum van toonhoogtes in de kick/reverse bass geeft (als mijn redenatie goed is) dat karakteristieke oldschool reverse bass geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 10:52 
 
Hardtraxx Addict

Denk ook omdat de snelheid in de tracks stuk omhoog is gegaan de laatste paar jaren dat je wel met zulk soort reverse moet komen, die van vroeger is misschien beter maar denk op het tempo van tegenwoordig dat dit soort reverse bass beter uitpakt. En kan van dit ook geen genoeg krijgen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 12:24 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
vincejuh schreef:
EDIT: of Atlantic Wave - The Creation (Giada Remix), wat een plaaaaat!


Instant kippenvel bij die plaat.

Over de reverse bass: Het grote verschil met nu en vroeger is dat producers nu weten wat ze doen. Tegenwoordig wordt een kick of reverse op een bepaalde toonhoogte gemaakt en op die toonhoogte gehouden. Vroeger "klooide ze maar wat aan" bij wijze van spreken en zo waren er kicks/reverse bass's die niet echt een vaste toonhoogte hadden maar bestonden uit verschillende toonhoogtes. Dit breder spectrum van toonhoogtes in de kick/reverse bass geeft (als mijn redenatie goed is) dat karakteristieke oldschool reverse bass geluid.

Als men hier massaal zegt dat de oude reverse basses beter zijn, dan vraag ik me af in hoeverre dat "weten wat ze doen" van toepassing is. Ik denk dat het meer met de toegankelijkheid van de sound te maken heeft. Zo'n bijna FX achtige reverse bass valt bij het huidige publiek veel beter in de smaak dan een diepe smerige reverse bass.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 12:36 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
Als men hier massaal zegt dat de oude reverse basses beter zijn, dan vraag ik me af in hoeverre dat "weten wat ze doen" van toepassing is. Ik denk dat het meer met de toegankelijkheid van de sound te maken heeft. Zo'n bijna FX achtige reverse bass valt bij het huidige publiek veel beter in de smaak dan een diepe smerige reverse bass.


En dan het liefste nog zo'n smerige "dubbele" bass erin, zoals bijvoorbeeld in de climax van Maori Fight, wat een drive geeft dat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 18:15 
 

Ik kan hier echt helemaal niks mee xd
Klinkt te 'oud' voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 01:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Als men hier massaal zegt dat de oude reverse basses beter zijn, dan vraag ik me af in hoeverre dat "weten wat ze doen" van toepassing is. Ik denk dat het meer met de toegankelijkheid van de sound te maken heeft. Zo'n bijna FX achtige reverse bass valt bij het huidige publiek veel beter in de smaak dan een diepe smerige reverse bass.

Oh dat omschrijft het zo goed. Kicks als die uit K-Traxx - Noise Tool (Technoboy Remix) zijn zooo goed. Smerig diep, pulserend en ruw. Heerlijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2015 19:58 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Verplaatst
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2015 22:45 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik vind hem wel lekker! Geeft in ieder geval een lekkere drive!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2015 22:48 
 
Hardtraxx Addict

Lekker hoor! Eindelijk weer een aardig fijne reverse bass! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2015 00:42 
 
Hardtraxx Elite

Lekker! Hoop dat ik deze binnenkort ergens live mag horen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2015 11:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb het gevoel dat deze minder diep lijkt te gaan dan die van Warcry. Die plaat blijft altijd een vet moment op een feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2015 00:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lang geleden dat ik zo'n lekker hardstyle plaatje van Acti heb gehoord!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2015 15:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja drive geeft het goed mee. Toch zie ik hem liever zijn oude reverses maken.
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle