Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 16:19 
 
Hardtraxx Veteran

Download:


Tracklist: :love: :love: :love:
N-Vitral & Warface - F@## The Drum Machine
Tymon - Gucci (I:Gor Remix)
Armageddon Project - Spawn of Misanthropy (edit)
The Prophet - Kikkdrum (edit)
DJ Promo - Severe Damage (edit)
Meccano Twins - Unnecessary Sacrifice
Angerfist - Necroslave (N-Vitral Remix)
I:Gor - Sparta (edit)
Angel - Industrial Base (Ophidian Remix)
N-Vitral - Crispy Bassdrum
Project Omeaga - Prednison Attack (edit)
N-Vitral - Kombat Aktion
DJ Promo - Phreak Ya Speaka (N-Vitral Re-Phreak)
N-Vitral & Triax - The Reaper
I:Gor - Game Tight
Radical Redemption - Ultimate Diss (edit)
The Hard Way - Meatstick (Counterstrike Remix)
N-Vitral & The Outside Agency - "Untitled"
Euromasters - Alles Naar de Klote (Neophyte & EA Remix)
Igneon System & Sinister Souls - Count to Four
Lowroller - Butchering the Drums
Angerfist & Tieum - Dirty Man
N-Vitral - Welcome to the Killzone
N-Vitral & Sei2ure - Noise Pumper
Igneon System - Crisis Situation (N-Vitral Remix)
N-Vitral - Hard Energy
Dither - Alien Resistance (Sei2ure Remix)
Destructive Tendencies & Hardbouncer - Destiny
I:Gor - Hardcore Elephant
Dave Dope - Trippin Ragga Bitch
N-Vitral & Igneon System - Jump The F Up
Negative A - White Fluids of DNA
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 17:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Geweldige sfeer was hier! Echt heel vet om te zien hoe het publiek reageerde op sommige nummers/kicks :D
12:55 was zo'n heerlijk moment bijvoorbeeld :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2015 14:44 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik zie toch echt enorm veel dezelfde tracks terugkomen in zijn setjes. Zitten daarnaast echter wel een paar leuke tussen. Maar waarom Alles Naar De Klote en Dirty Man er tussen zitten is mij een raadsel. Ohja, Ultimate Diss...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2015 14:46 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Ik zie toch echt enorm veel dezelfde tracks terugkomen in zijn setjes. Zitten daarnaast echter wel een paar leuke tussen. Maar waarom Alles Naar De Klote en Dirty Man er tussen zitten is mij een raadsel. Ohja, Ultimate Diss...


Eerst luisteren en dan oordelen BB want hij heeft van alle 3 echt wat gaafs gemaakt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2015 19:54 
 
Hardtraxx Addict

Jammer dat ie Crispy Bassdrum eruit heeft geknipt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2015 21:01 
 
Artiest

Broken Balance schreef:
Ik zie toch echt enorm veel dezelfde tracks terugkomen in zijn setjes. Zitten daarnaast echter wel een paar leuke tussen. Maar waarom Alles Naar De Klote en Dirty Man er tussen zitten is mij een raadsel. Ohja, Ultimate Diss...


Over het algemeen zijn dit tracks die ik zelf heb ge-edit, gemashed, verknipt en/of ter plekke bewerkt. Dit betekent dat je ze alleen tijdens mijn sets kunt horen. Ik denk zelfs dat veel mensen juist naar mij komen kijken/luisteren omdat ze alleen bij mij die ene Prednison edit, Alles Naar de Klote edit, Ultimate Diss edit, etc. kunnen horen. Daarnaast heeft (vrijwel) niemand deze versies/edits en ze staan ook nergens online (tot nu), dus zijn ze ook nog niet echt aan populariteits-inflatie onderhevig.

En waarom die 'Dirty Man' en 'Alles naar de Klote' tracks in mijn sets zitten? Omdat ze iedere keer de tent afbreken jwt :yay: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2015 21:01 
 
Artiest

Calmdowner schreef:
Jammer dat ie Crispy Bassdrum eruit heeft geknipt..


Sorry bro, nog een paar weken geduld, dan is ie officieel uit! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2015 22:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het is niet een kwestie van populariteit, maar een kwestie van ik hoor liever de originele platen :P.

Hoewel sommige edits goed gelukt zijn, zoals de Phreak Ya Speake edit, vind ik het zelfde trucje over veel platen snel saai worden :P. Ik vind het bijvoorbeeld bij Spawn Of Misantrophy en Sparta de plank compleet mis slaan.

Ook kom ik liever naar een set van jou om N-Vitral platen (oud en nieuw) en verschillende andere (industrial) platen te horen en niet een paar van jouw kicks over andermans platen.

Heel veel plusjes voor mij persoonlijk zijn bijvoorbeeld Butchering The Drums, Meatstick (Counterstrike Remix), Count To Four, Welcome To The Killzone, Game Tight, Alien Resistance (Sei2ure Remix), Unnecessary Sacrifice en White Fluids Of DNA (boven alles). Met hier en daar de leuke plaat er wel tussen zoals de Necroslave en Industrial Base remix, maar die heb ik persoonlijk al vaak genoeg gehoord (maakt ze geen slechte platen natuurlijk).

En de minpunten zijn voor mij The Ultimate Diss, Destiny, Trippin Ragga Bitch, Kikkddrum, Fuck The Drum Machine, Dirty Man en Alles Naar De Klote en in mindere mate de kick edits. Puur omdat ze imo uit de maat vallen voor 3/4 van de rest van de set, wat gewoon Industrial is. Nu zal het op de dansvloer wel werken, maar dit is gewoon omdat het populaire nummers zijn of het is uptempo, wat het sowieso goed doet in de huidige populariteits chart. In dat opzicht zou zelfs Embrionyc een Gas Met Die Zooi kunnen draaien, maakt het niet minder misplaatst.

Dat het jouw stijl is, is prima. Je kan niet iedereen pleasen. Maar dan hoop ik juist voor je dat je meer op de mainstream podia wordt geboekt. Want daar gaat het toch meer heen vind ik, je zou een prima harde afsluiter wezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2015 22:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:

Dat het jouw stijl is, is prima. Je kan niet iedereen pleasen. Maar dan hoop ik juist voor je dat je meer op de mainstream podia wordt geboekt. Want daar gaat het toch meer heen vind ik, je zou een prima harde afsluiter wezen.


Was dit niet het advies van Promo aan N-Vitral om 'toegankelijker' te worden met zijn Tracks/draaien om meer boekingen te krijgen? Tenminste, dit had ik ergens een keer gelezen.
Overigens vind ik de 'toegankelijker' tracks van de laatste jaren (2011-2015) beter als daarvoor. (Ben ik 1 van de weinige denk ik.) :)

En Uh, Volgens mij kan je 'Newbie' laten veranderen in 'Artiest' :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2015 11:00 
 
Artiest

Broken Balance schreef:
Dat het jouw stijl is, is prima. Je kan niet iedereen pleasen.


:thumbup: :thumbup:

dave schreef:
Was dit niet het advies van Promo aan N-Vitral om 'toegankelijker' te worden met zijn Tracks/draaien om meer boekingen te krijgen? Tenminste, dit had ik ergens een keer gelezen.
Overigens vind ik de 'toegankelijker' tracks van de laatste jaren (2011-2015) beter als daarvoor. (Ben ik 1 van de weinige denk ik.) :)


Laat ik voor de verandering eens een ietwat persoonlijker licht schijnen op mijn situatie en creatieve beslissingen.

Ik denk niet dat je 1 van de weinige bent. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die mijn huidige stijl beter vinden dan mijn oude stijl. Alleen die mensen zitten over het algemeen niet op Hardtraxx :)

Mijn eigen ervaringen met de dansvloer, plus Promo (amongst others), hebben me in de loop der jaren menigmaal duidelijk gemaakt dat ik met een "4/4 attitude" meer aan populariteit kon winnen. Ik was zelf op een gegeven moment zo moe aan de lege dansvloeren en ongeïnteresseerde partygangers: als ik na een Day-Mar of Promo of eenderwelke andere act moest optreden, bleef altijd nog maar 5-10% van het publiek staan. De rest liep weg. Logisch natuurlijk, want ik drukte altijd meteen het BPM met 50 a 60 omlaag, begon met moeilijke arrangementen en atmosferen te jongleren en had totaal geen "stage presence" en show element omdat ik alleen maar super druk bezig was met de software op mijn laptop. En 99,999% van de mensen op feesten komen om te feesten. Volledig gerechtvaardigd uiteraard. Want feesten zijn er om het leven te vieren, om de vervelende kanten van de werkweek weg te drukken of om even weg te kunnen vluchten voor moeilijke en vervelende situaties. Vrijwel niemand zit te wachten om op een feestje om de oren geslagen te worden met moeilijke tracks.

Toen ik me dat volledig besefte heb ik besloten om me met de 'Kling Klong' EP opnieuw uit te vinden; mijn stijl en mijn visie, maar dan verpakt in een dansvloer jasje. Want zeg nu zelf, Hardcore is per definitie een dansvloer genre. Hier en daar zijn natuurlijk wel uitzonderingen te bedenken van artiesten die meer "luisterhardcore" maken (waar ik denk vroeger ook tussen paste), maar 99% van alle tracks is gemaakt voor de dansvloer. De nieuwe weg die ik ben ingeslagen is naar mijn gevoel niet heel ver verwijderd van mijn oude stijl. Sonisch gezien, qua klankkleur/klankenpalet is het anders. Mijn geluid is bijvoorbeeld veel minder "distorted" dan vroeger, maar dat komt vooral omdat ik nu (meestal) weet wat ik doe. Ik zal altijd iets geks en nieuws in mijn tracks proberen te verwerken. Altijd iets wat nog niet op die manier gedaan is, maar wat niet snel de dansvloer uit het oog verliest. Daarnaast is mijn nieuwe stijl een veel grotere uitdaging voor mij dan mijn oude stijl. Het is technisch gezien lichtjaren verwijderd van mijn oude stijl en zo veel moeilijker om te maken en daarnaast vergt het een doorwrocht inzicht in wat gaat werken op een dansvloer. Afgezien daarvan moet de track ook nog eens allemaal verborgen hoekjes en nisjes en verrassinkjes hebben zodat ie ook interessant is om thuis met een koptelefoon te beluisteren. En tot zover heb ik het idee dat ik steeds dichter in de buurt kom bij waar ik uiteindelijk naartoe wil gaan. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2015 20:35 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dit snap ik, en hadden we ook enigzins wel door, omdat het al ergens was doorgelekt dat Promo dat advies aan jou had gegeven en je na Kling Klong nooit meer bent terug gegaan naar dat oude stijltje.

Echter vind ik tussen Kling Klong EP/Lying Through Your Teeth Remix/Kombat Aktion/Necroslave Remix/Unnatural Selection VIP en Fuck The Drummachine/Kikkdrum edit/Centrifuge Remix/Jump The Fuck Up/Noise Pumper nog een wereld van verschil zitten qua creativiteit en hardheid. De laatsten zijn compleet dansvloer georiënteerd en richten zich meer naar de huidige trends (uptempo en raw hardstyle). Deze missen, in mijn ogen/oren de echte N-Vitral die in de Kling Klong EP e.d. nog wel aanwezig was, want die platen waren echt een mix van toegankelijk/dansvloer georienteerd maar toch hard, creatief en kwalitatief goed.
Persoonlijk hoor je nog wel dat jij het bent, maar dat komt gewoon door de kick (en variantien) die al een tijdje in je platen zit. Dit zijn echter mijn observaties.

Als je door wil gaan in deze richting omdat het jou beter ligt zou ik het zeker doen. Maar ik zou toch graag eens die oude N-Vitral weer willen horen. Van Koobeliy tot aan Lying Through Your Teeth Remix :$
Zei het in een nieuwe plaat of zei het in een wat ouder/millenium georiënteerd setje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2015 18:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit was erg vet ja, sfeertje zat er goed in. Vies hard happen bij Dirty Man en Phreak Ya Speakah, klootzak. :lol:

++++Kudo's voor het (op deze manier van) aanwezig zijn op dit forum. Mogen er meer doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2015 18:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Raven schreef:
++++Kudo's voor het (op deze manier van) aanwezig zijn op dit forum. Mogen er meer doen.

Helemaal mee eens! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 00:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Prednison Attack N-Vitral kick edit, man man man man ik wist niet wat ik meemaakte op The Qontinent (L) :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 09:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nette reactie!
Forumoverzicht » Livesets » Hardcore