Heb je er ooit is over na gedacht dat wanneer hij op een groot feest word geboekt en zo'n hard setje zal neerzetten dat de hele zaal dan waarschijnlijk zou leeg lopen?
Ja, daarom zei ik dat ik het wel een heel klein beetje kon begrijpen En hou het nou is in je hoofd dat mainstream niet gelijk staat aan commercieel. Waarom zou hij hypocriet wezen als hij draait waar hij word geboekt en waar het publiek om vraagt. Hij heeft ook mainstream nummers naast zijn ruigere nummers. Hij is zo gevarieerd als wat en onder zijn motto alles is hardcore draait hij en mainstream en ruigere sets.
Ik vind zijn setjes juist vaak alleen maar richting de hele toegankelijke kant. Ik hoor zelden eens een wat ruigere set. Het lijkt ook alsof hij zijn nieuwe nummers nooit wil draaien. Hij draait vaak de hitjes die je bij iedere andere DJ ook zou kunnen horen. Voorbeeld: http://lsdb.nl/set/141891/promo-the-wis ... 08-13.html
Producties staan buiten kijf. Een geweldenaar is het. Ook een van mijn favorieten.Hij zoekt de commercie helemaal niet op, hij ontwijkt het liever. Hij ziet liever de hardcore weer meer dichterbij elkaar komen, dus een mix van mainstream en hard, hoe hij dus ook produceert. Dat zegt hij letterlijk in dat interview.
Daarin vind ik juist dat hij hypocriet is, omdat hij die combinatie zelden op feesten laat horen. Alleen de toegankelijke kant laat hij steeds maar weer horen op grote feetsen. Nog een voorbeeld: http://lsdb.nl/set/135910/promo-defqon1 ... 06-13.html Je uit jezelf in je producties, niet in je setjes, dat vergeten veel mensen nog wel is. Want je setjes hangen 3/4 af van waar je draait en wat het concept is. Wat dat betreft is promo juist een van de mensen die de oude visie van hardcore hanteerd. Harde sounds die een soort wrijving ontstaan, en dat beide kampen, melodieus en donker, veel van elkaar kunnen leren.
Zijn producties zijn inderdaad van toegankelijker tot het harde werk. Ook tof dat hij met zijn label meerdere richtingen van de hardcore op gaat. Ik vind gewoon dat hij dat in setjes niet zo laat horen. Nog een voorbeeld: http://lsdb.nl/set/136926/promo-dance-2 ... 06-13.html. Het zijn altijd dezelfde nummers. Zie je dat?Die soort industrial is er nog zat. Misschien moet je eens onder de noemer Industrial Techno gaan zoeken. Wat dat genre wat jij noemt ook is. Wederom doe je research. Oud N-Vitral en Peaky spul is allemaal Industrial Techno.
Ok, dan schiet mijn kennis hier te kort. Ik ben ook pas sinds een klein jaartje bezig met het ontdekken van andere genres. Ik ben inderdaad steeds meer geïnteresseerd in de techno kant van hardcore. Maar platen als Peaky Pounder - Hermosto wordt dat dan Industrial Techno genoemd? Ik dacht dat Industrial Techno meer weg had van echte Techno ipv hardcore. Moet ik inderdaad dan maar eens uitzoeken hoe het zitEn ja ik spreek zo voor je want het enige wat je lult op dit forum is hoe alles niet donker genoeg is. Dan hebben mensen zo'n beeld van je. Vreemd he?
Daar heb je wel gelijk in. Dat mag ook minder van mijn kant. Heeft geen zin om dat overal zo te verkondigen. Maar ik bedoel dat niet slecht ofzo.Vind je het gek dan dat niet alleen ik maar ook anderen zo'n beeld over je hebben als je van die domme statements maakt over commercie en hardcore associeert met pop. En ook nog heilig gelooft dat alles zo is.
Tja die statements komen uit frustratie omdat ik wil dat hardcore de 'goede' kant opgaat. Ik wil dat er een beetje discussie onstaat dus dan breng ik dat een beetje op zo'n manier dat het tot een discussie kan leiden.En ja hij zei toegankelijk maar niet in de zin je moet de commercie in maar in de zin van jij verdiend meer publiek voor je te hebben omdat jouw producties goed zijn. Hij claimt nergens dat hij een complete nieuwe stijl moet maken, hij zegt, misschien wel in andere woorden, dat hij juist net als Promo zn harde kant moet houden maar ook eens naar het publiek moet kijken.
Maakt verder niet uit wat hij nou bedoelde, ik geloof je best. Maar ik kijk vooral naar hoe N-Vitral nu produceert en dat spreekt me minder aan helaas.