Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 15:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

N-Vitral - Sicko Cell EP (T3RDM0219)

Afbeelding

Label: The Third Movement
WEB release: 25-03-2014

Tracks:
Sicko Cell
Such Kick
The Evil Earth

Samples + Bron:
Djshop.de
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 15:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Such Kick doet me niet zoveel, maar die andere 2 vind ik toch echt wel fijn hoor :D 'tis jammer dat de oude stijl van N-Vitral nergens terug komt, maar vind dit ook wel prima
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 16:52 
 

Alledrie niet geweldig. Beetje slappe kicks en meer richting de standaard. Jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 21:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jammer dat N-Vitral een kant op trekt die me niet zo ligt. Je merkt duidelijk dat hij op zoek is naar een breder publiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 21:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wel geinig, maar doe mij maar iets als Kombat Aktion of Brainbomb. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 00:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
Jammer dat N-Vitral een kant op trekt die me niet zo ligt. Je merkt duidelijk dat hij op zoek is naar een breder publiek.

Op aandringen van Promo. Vind het ook wel een beetje jammer, maar bijv. Kombat Aktion vind ik een gruwelijk dikke plaat die ook vaak gedraaid wordt en goed wordt opgepikt door een breed publiek. Je kan ook breder produceren en daarbij iets vets maken.
Sicko Cell en Evil Earth zijn dan op zich nog best vet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 00:54 
 

dawasiknie schreef:
Dakpan schreef:
Jammer dat N-Vitral een kant op trekt die me niet zo ligt. Je merkt duidelijk dat hij op zoek is naar een breder publiek.

Op aandringen van Promo. Vind het ook wel een beetje jammer, maar bijv. Kombat Aktion vind ik een gruwelijk dikke plaat die ook vaak gedraaid wordt en goed wordt opgepikt door een breed publiek. Je kan ook breder produceren en daarbij iets vets maken.
Sicko Cell en Evil Earth zijn dan op zich nog best vet :)

Hoezo denk/weet jij dit? Uit dat interview met Promo van een jaar geleden zei hij dat hij N-Vitral juist aanstuurde om voor de harde kant te kiezen, omdat hij steeds toegankelijker werd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 07:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik kan dit wel waarderen, geen mainstream, gewoon hardcore! :thumbsup:
Zijn tracks van vroeger zijn zeer goed, maar dit is ook prima!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 14:41 
 

Het is ook wel een heel klein beetje te begrijpen maar ook weer niet. Luister maar die N-Vitral tribute die ik heb gemaakt. Die echte industrial draait niemand meer tegenwoordig, wat op zich een enorme schande is. Als je die stijl blijft aanhouden zal niemand naar je omkijken, behalve wij dan die die stijl zo goed vinden. Wat ik dan wel een heel klein beetje kan begrijpen is dat je wat meer toenadering zoekt tot het toegankelijke zodat je wat meer aan het draaien komt. Maar dan nog mag het wel wat harder dan dit voor mij persoonlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 20:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Die echte industrial draait niemand meer tegenwoordig

Je leert het ook nooit af he :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 21:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
dawasiknie schreef:
Dakpan schreef:
Jammer dat N-Vitral een kant op trekt die me niet zo ligt. Je merkt duidelijk dat hij op zoek is naar een breder publiek.

Op aandringen van Promo. Vind het ook wel een beetje jammer, maar bijv. Kombat Aktion vind ik een gruwelijk dikke plaat die ook vaak gedraaid wordt en goed wordt opgepikt door een breed publiek. Je kan ook breder produceren en daarbij iets vets maken.
Sicko Cell en Evil Earth zijn dan op zich nog best vet :)

Hoezo denk/weet jij dit? Uit dat interview met Promo van een jaar geleden zei hij dat hij N-Vitral juist aanstuurde om voor de harde kant te kiezen, omdat hij steeds toegankelijker werd.


Volgens mij is het juist andersom en is wat Daan zegt correct. Kwam idd uit dat video-interview.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 21:23 
 

Dakpan schreef:
Volgens mij is het juist andersom en is wat Daan zegt correct. Kwam idd uit dat video-interview.

Idd, jullie hebben gelijk. Ik had dat verkeerd begrepen. Kwalijke zaak. Kwam waarschijnlijk omdat Promo zei dat hij naar 'de harde kant' moest gaan. Dat is juist niet de harde kant maar goed. Trieste bedoeling vind ik het dan.

Daarnaast vind ik Promo ook wel vrij hypocriet. Hij vindt het belangrijk dat de donkere hardcore sound er is maar hij doet zelf vrolijk mee aan die 'popcore' zoals hij het zelf noemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 11:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wat ben je ook een idioot. :lol:

3/4 van de T3DM draaien nog industrial en dan heb je heel ISR/Dark Descent/Noisj.nl nog niet eens meegerekend.

Als je promo al commercieel vind raad ik je aan een ander genre te gaan opzoeken. Black/Deathmetal ofzo misschien kun je daar je gezeik over commercieel kwijt want niemand kent dat daar. Is waarschijnlijk ook doem en duister genoeg voor je.

Promo zei tegen N-Vitral dat zijn sound goed is maar hij een breder publiek op moet zoeken om die sound aan te laten horen. Hij zei nooit dat hij de sound moest veranderen. Omdat hij vond dat N-Vitral veel talent en potent had maar dat nooit naar buiten in de wereld kwam en hij veel meer lof verdiende.

Once again zoek eerst is wat op of gebruik je hersens voordat je wat neer pleurt. Je begint jezelf meer als dorpsidioot te profileren hier als je zulke statements maakt. En dan vraag jij jezelf af waarom iedereen zo tegen je is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 13:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ieder dorp heeft zijn idioot....zo is dat ook op een forum...
Promo is juist heel divers. Mainstream , dark , industrial maakt hem niet uit. Ik zou wel eens een crossbreed track willen horen van hem.(een collab met toa msischien?) Promo is met ophidian een van de weinige die heel breed produceren. hulde
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 13:56 
 

Broken Balance schreef:
Wat ben je ook een idioot. :lol:

3/4 van de T3DM draaien nog industrial en dan heb je heel ISR/Dark Descent/Noisj.nl nog niet eens meegerekend.

Als je promo al commercieel vind raad ik je aan een ander genre te gaan opzoeken. Black/Deathmetal ofzo misschien kun je daar je gezeik over commercieel kwijt want niemand kent dat daar. Is waarschijnlijk ook doem en duister genoeg voor je.

Promo zei tegen N-Vitral dat zijn sound goed is maar hij een breder publiek op moet zoeken om die sound aan te laten horen. Hij zei nooit dat hij de sound moest veranderen. Omdat hij vond dat N-Vitral veel talent en potent had maar dat nooit naar buiten in de wereld kwam en hij veel meer lof verdiende.

Once again zoek eerst is wat op of gebruik je hersens voordat je wat neer pleurt. Je begint jezelf meer als dorpsidioot te profileren hier als je zulke statements maakt. En dan vraag jij jezelf af waarom iedereen zo tegen je is.

Gozer doe even normaal ja? Ik zeg alleen dat ik Promo soms een beetje hypocriet vind omdat hij ook commercie opzoekt. Zijn livesets zijn vaak heel standaard mainstream of het is een files set. Zijn producties vind ik meestal goed. zelfs True Tones, zijn meest vrolijke werk vind ik een genot voor het oor, een meesterwerk. Maar ik ik heb me helemaal niet uitgelaten over de rest wat jij hier ter plekke verzint. Waarom verzin jij in godsnaam een heel verhaal wat ik zogenaamd vind? Ben je nu voor mij aan het praten? Dit vind ik te ver gaan hoor.

Over industrial: ik vind dat die schurende, piepende, overstuurde sound een beetje aan het verdwijnen is. Ben ik nu een dorpsidioot?

Over N-Vitral: jij weet dondersgoed dat Promo bedoelde dat hij zijn sound toegankelijke moet maken. Hij zei namelijk dat hij niet meer dat vage moest maken. Tuurlijk impliceert hij dan dat hij zijn sound moet veranderen. En met die industrial van vroeger ga je nooit, maar dan ook nooit een breed publiek vinden.

Ik zal het ff duidelijk maken voor je want je begrijpt nog maar half hoe ik over hardcore denk:

IK HOUD OOK VAN MELODIEUZE/EUFORISCHE HARDCORE ALS HET MAAR ORIGINEEL EN HARD IS.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 15:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Heb je er ooit is over na gedacht dat wanneer hij op een groot feest word geboekt en zo'n hard setje zal neerzetten dat de hele zaal dan waarschijnlijk zou leeg lopen?

En hou het nou is in je hoofd dat mainstream niet gelijk staat aan commercieel. Waarom zou hij hypocriet wezen als hij draait waar hij word geboekt en waar het publiek om vraagt. Hij heeft ook mainstream nummers naast zijn ruigere nummers. Hij is zo gevarieerd als wat en onder zijn motto alles is hardcore draait hij en mainstream en ruigere sets.
Hij zoekt de commercie helemaal niet op, hij ontwijkt het liever. Hij ziet liever de hardcore weer meer dichterbij elkaar komen, dus een mix van mainstream en hard, hoe hij dus ook produceert. Dat zegt hij letterlijk in dat interview.

Je uit jezelf in je producties, niet in je setjes, dat vergeten veel mensen nog wel is. Want je setjes hangen 3/4 af van waar je draait en wat het concept is. Wat dat betreft is promo juist een van de mensen die de oude visie van hardcore hanteerd. Harde sounds die een soort wrijving ontstaan, en dat beide kampen, melodieus en donker, veel van elkaar kunnen leren.

Die soort industrial is er nog zat. Misschien moet je eens onder de noemer Industrial Techno gaan zoeken. Wat dat genre wat jij noemt ook is. Wederom doe je research. Oud N-Vitral en Peaky spul is allemaal Industrial Techno.

En ja ik spreek zo voor je want het enige wat je lult op dit forum is hoe alles niet donker genoeg is. Dan hebben mensen zo'n beeld van je. Vreemd he?
Vind je het gek dan dat niet alleen ik maar ook anderen zo'n beeld over je hebben als je van die domme statements maakt over commercie en hardcore associeert met pop. En ook nog heilig gelooft dat alles zo is.

En ja hij zei toegankelijk maar niet in de zin je moet de commercie in maar in de zin van jij verdiend meer publiek voor je te hebben omdat jouw producties goed zijn. Hij claimt nergens dat hij een complete nieuwe stijl moet maken, hij zegt, misschien wel in andere woorden, dat hij juist net als Promo zn harde kant moet houden maar ook eens naar het publiek moet kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 16:12 
 

Broken Balance schreef:
Heb je er ooit is over na gedacht dat wanneer hij op een groot feest word geboekt en zo'n hard setje zal neerzetten dat de hele zaal dan waarschijnlijk zou leeg lopen?

Ja, daarom zei ik dat ik het wel een heel klein beetje kon begrijpen :P

En hou het nou is in je hoofd dat mainstream niet gelijk staat aan commercieel. Waarom zou hij hypocriet wezen als hij draait waar hij word geboekt en waar het publiek om vraagt. Hij heeft ook mainstream nummers naast zijn ruigere nummers. Hij is zo gevarieerd als wat en onder zijn motto alles is hardcore draait hij en mainstream en ruigere sets.

Ik vind zijn setjes juist vaak alleen maar richting de hele toegankelijke kant. Ik hoor zelden eens een wat ruigere set. Het lijkt ook alsof hij zijn nieuwe nummers nooit wil draaien. Hij draait vaak de hitjes die je bij iedere andere DJ ook zou kunnen horen. Voorbeeld: http://lsdb.nl/set/141891/promo-the-wis ... 08-13.html

Producties staan buiten kijf. Een geweldenaar is het. Ook een van mijn favorieten.


Hij zoekt de commercie helemaal niet op, hij ontwijkt het liever. Hij ziet liever de hardcore weer meer dichterbij elkaar komen, dus een mix van mainstream en hard, hoe hij dus ook produceert. Dat zegt hij letterlijk in dat interview.

Daarin vind ik juist dat hij hypocriet is, omdat hij die combinatie zelden op feesten laat horen. Alleen de toegankelijke kant laat hij steeds maar weer horen op grote feetsen. Nog een voorbeeld: http://lsdb.nl/set/135910/promo-defqon1 ... 06-13.html

Je uit jezelf in je producties, niet in je setjes, dat vergeten veel mensen nog wel is. Want je setjes hangen 3/4 af van waar je draait en wat het concept is. Wat dat betreft is promo juist een van de mensen die de oude visie van hardcore hanteerd. Harde sounds die een soort wrijving ontstaan, en dat beide kampen, melodieus en donker, veel van elkaar kunnen leren.

Zijn producties zijn inderdaad van toegankelijker tot het harde werk. Ook tof dat hij met zijn label meerdere richtingen van de hardcore op gaat. Ik vind gewoon dat hij dat in setjes niet zo laat horen. Nog een voorbeeld: http://lsdb.nl/set/136926/promo-dance-2 ... 06-13.html. Het zijn altijd dezelfde nummers. Zie je dat?

Die soort industrial is er nog zat. Misschien moet je eens onder de noemer Industrial Techno gaan zoeken. Wat dat genre wat jij noemt ook is. Wederom doe je research. Oud N-Vitral en Peaky spul is allemaal Industrial Techno.

Ok, dan schiet mijn kennis hier te kort. Ik ben ook pas sinds een klein jaartje bezig met het ontdekken van andere genres. Ik ben inderdaad steeds meer geïnteresseerd in de techno kant van hardcore. Maar platen als Peaky Pounder - Hermosto wordt dat dan Industrial Techno genoemd? Ik dacht dat Industrial Techno meer weg had van echte Techno ipv hardcore. Moet ik inderdaad dan maar eens uitzoeken hoe het zit

En ja ik spreek zo voor je want het enige wat je lult op dit forum is hoe alles niet donker genoeg is. Dan hebben mensen zo'n beeld van je. Vreemd he?

Daar heb je wel gelijk in. Dat mag ook minder van mijn kant. Heeft geen zin om dat overal zo te verkondigen. Maar ik bedoel dat niet slecht ofzo.

Vind je het gek dan dat niet alleen ik maar ook anderen zo'n beeld over je hebben als je van die domme statements maakt over commercie en hardcore associeert met pop. En ook nog heilig gelooft dat alles zo is.

Tja die statements komen uit frustratie omdat ik wil dat hardcore de 'goede' kant opgaat. Ik wil dat er een beetje discussie onstaat dus dan breng ik dat een beetje op zo'n manier dat het tot een discussie kan leiden.

En ja hij zei toegankelijk maar niet in de zin je moet de commercie in maar in de zin van jij verdiend meer publiek voor je te hebben omdat jouw producties goed zijn. Hij claimt nergens dat hij een complete nieuwe stijl moet maken, hij zegt, misschien wel in andere woorden, dat hij juist net als Promo zn harde kant moet houden maar ook eens naar het publiek moet kijken.

Maakt verder niet uit wat hij nou bedoelde, ik geloof je best. Maar ik kijk vooral naar hoe N-Vitral nu produceert en dat spreekt me minder aan helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 16:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het eerste setje wat je post is met The Wishmaster, dat zegt genoeg.
En voor een Defqon setje is het juist gevarieerd en harder. The Tablet, RITDH TOA Remix, Devil, Kombat Aktion. Wou je claimen dat dit soft is, dat dit commercieel is? Lul niet vent.

En in het derde setje zie ik ook weer Kombat Aktion, Welcome Down, My Region, Taking Back Our Rights, Monster, My Motherfucking Name.
Deze man verdiend een award als hij zo veel goeie mainstream tracks in een setje gooit en af en toe eens ee ndikke knaller. Deze set is ook allesbehalve standaard. Wat verwacht je van hem? Een classic set? Die doet hij onder een andere noemer. En dat twee/drie een paar overeenkomsten hebben over zo'n korte tijdsperiode lijkt me logisch.
Kortom alles wat je claimt word ontkracht door het directe bewijs dat je geeft :lol:

Deze man laat in deze sets precies zien wat hij bedoelt in zijn interview. Melodieus samen met Ruig als een geheel in een set gooien en het proberen dichter bij elkaar te brengen van de twee. En daarbij ook nog eens een mix maken met allemaal oude mainstream knallerts.

En Industrial Techno hoorde altijd wel onder IHC omdat de hardere kant van techno meer word gezien als Hard-Tech en Schranz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 16:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Welcome Down


:worship: :worship: :worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 16:41 
 

Broken Balance schreef:
Het eerste setje wat je post is met The Wishmaster, dat zegt genoeg.
En voor een Defqon setje is het juist gevarieerd en harder. The Tablet, RITDH TOA Remix, Devil, Kombat Aktion. Wou je claimen dat dit soft is, dat dit commercieel is? Lul niet vent.

En in het derde setje zie ik ook weer Kombat Aktion, Welcome Down, My Region, Taking Back Our Rights, Monster, My Motherfucking Name.
Deze man verdiend een award als hij zo veel goeie mainstream tracks in een setje gooit en af en toe eens ee ndikke knaller. Deze set is ook allesbehalve standaard. Wat verwacht je van hem? Een classic set? Die doet hij onder een andere noemer. En dat twee/drie een paar overeenkomsten hebben over zo'n korte tijdsperiode lijkt me logisch.
Kortom alles wat je claimt word ontkracht door het directe bewijs dat je geeft :lol:

En Industrial Techno hoorde altijd wel onder IHC omdat de hardere kant van techno meer word gezien als Hard-Tech en Schranz.

Allemaal 'gewone' hardcore, zoals het altijd zou moeten. De rest van die platen zijn allemaal een stuk minder en veel meer standaard. Waarom in plaats van die standaard mainstream niet eigen producties als Methamfetamine en Rythm Flow? Of eens een ander Nosferatu plaatje in plaats van altijd maar Unglory Of altijd maar die dezelfde nummers van Amnesys of Tha Playah. En de categorie van 'echt hard' wordt hiermee niet eens bereikt. Dus misschien vraag ik iets teveel van een mainstream hardcore DJ. Ik verwacht gewoon meer eigen platen en minder standaard mainstream die je bij andere producers ook zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 16:45 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Een DJ heeft niet alle platen ter wereld ten eerste en ten tweede het gaat hem om de platen die hij vet vind.
En de helft van de nummers in die setjes hoor je nooit meer ergens :lol: En dan roep jij dat het standaard is, en dat hij hetzelfde draait?

http://lsdb.nl/set/146087/promo-toxic-s ... 12-13.html

http://lsdb.nl/set/122088/promo-qore-30 ... 11-12.html

http://lsdb.nl/set/126209/d-passion-pro ... 01-13.html

http://lsdb.nl/set/135910/promo-defqon1 ... 06-13.html

http://lsdb.nl/set/135407/promo-pussy-l ... 06-13.html

Inderdaad gigantisch hetzelfde die setjes -.-
En dan kijk je nog niet eens naar z'n setjes op de kleinere feestjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 16:52 
 

Yellow Claw - Nooit Meer Slapen (Neophyte & MC Alee Remix)

Ja sorry bij mij gaan dat soort tracks er niet in hoor. We gaan het nooit eens worden dus laten we ermee stoppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 16:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Yellow Claw - Nooit Meer Slapen (Neophyte & MC Alee Remix)

Ja sorry bij mij gaan dat soort tracks er niet in hoor. We gaan het nooit eens worden dus laten we ermee stoppen.


Wauw 1 track uit de 100-150 tracks totaal is inderdaad een reden om compleet commercieel te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 17:00 
 

Broken Balance schreef:
Nerazzurro93 schreef:
Yellow Claw - Nooit Meer Slapen (Neophyte & MC Alee Remix)

Ja sorry bij mij gaan dat soort tracks er niet in hoor. We gaan het nooit eens worden dus laten we ermee stoppen.


Wauw 1 track uit de 100-150 tracks totaal is inderdaad een reden om compleet commercieel te zijn.

Ik kan er nog meer soortgelijke tracks aanwijzen. Ik heb trouwens nooit gezegd dat hij compleet commercieel is. Ik zei alleen dat hij een klein beetje hypocriet is door te stellen dat hij vindt dat hardcore donker hoort te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 17:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nerazzurro93

Jij wilt gewone duistere hardcore (ik ook hoor) maar er zijn toch genoeg producers die dat maken?

Deathmachine, Switch , Sei2ure, Synapse , Ruffneck, TOA , Tymon , Mindustries , Angel(78) ,Ophidian Enz.....

Je moet de hoop opgeven met producers die een paar jaar geleden nog echte hardcore maken en nu mainstream produceren; Evil Activities , Playah , Neophyte , Nosferatu , Endymion, Weapon X , DJ D , Re-Style , Korsakoff , Angerfist.....
Je verwachtingen zijn TE HOOG bij deze producers lijkt me. 5-10 jaar geleden was het alles en nu :(
De happy hardcore overheerst bij deze gasten. Vind ik ook jammer, maar jij wilt iedere keer jou mening hierover op de mede Hardtraxxers overbrengen en dat weten we nou wel ;)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardcore