Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2012 17:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meccano Twins - Earth: Groundbreaker (TRAX0099)

Afbeelding

Earth: a massive object, slowly evolving, homebase of all the forms of life. Groundbreaker is a stomping new track filled with slow and steady beats, blended with evolving synth lines and organic effects, definetely something fresh. Gravediggers is more mainstream oriented, hypnotic melody line and a lot of kick tricks and background textures.
Earth is also where you can find the roots of a tree, or in this case the roots of Meccano Twins music:
The first Meccano Twins style, represented by Illusion and remixed by D-Passion, the more mainstream oriented one, represented by Complex man and remixed by Angerfist & Predator and the future, represented by Gamma Release and remixed by a new talent, Terminal Trauma.


Label: Traxtorm Records
Vinyl release: dd/mm/jjjj
WEB release: 12/06/2012

A1. Meccano Twins - Groundbreaker
A2. Meccano Twins vs Art of Fighters - Gravediggers
B1. Meccano Twins - Complex man (Angerfist & Predator rmx)
B2. Meccano Twins - Illusion (D-Passion rmx)
B3. Meccano Twins - Gamma release (Terminal Trauma rmx)

Samples:










Bron: Youtube / http://www.traxtorm.com

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2012 17:26 
 
Hardtraxx Veteran

straks even beluisteren.. MT is altijd wel goed :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2012 17:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Groundbreakers is erg lekker, tempo niet al te hoog waardoor de zware kicks beter uit komen :thumbsup:
Gravediggers: ook lekker mainstream plaatje met rauwe laagje erover heen :)
Complex man: kicks zijn hier verkeerd maaar voor de rest weer erg standaard MOH imo
Illusions: hele lekkere remix en erg fijne D-Passion sound, geslaagd :)
Gamma Release: niet verkeerd maar het origneel blijft heerlijk en die kicks zijn een van de lekkerste die ik ken, jammer dat deze wordt geremixt maar goede poging.

vette release alleen weer erg jammer van die release datum >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2012 17:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Intervention schreef:
Groundbreakers is erg lekker, tempo niet al te hoog waardoor de zware kicks beter uit komen :thumbsup:
Gravediggers: ook lekker mainstream plaatje met rauwe laagje erover heen :)

vette release alleen weer erg jammer van die release datum >.<

4 maandjes wachten.. Valt mee voor Traxtorm normen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2012 17:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

STAN- schreef:
Intervention schreef:
Groundbreakers is erg lekker, tempo niet al te hoog waardoor de zware kicks beter uit komen :thumbsup:
Gravediggers: ook lekker mainstream plaatje met rauwe laagje erover heen :)

vette release alleen weer erg jammer van die release datum >.<

4 maandjes wachten.. Valt mee voor Traxtorm normen :P


dat is waar maar alsnog, 4 maanden komop man :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2012 17:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ga ze gewoon niet luisteren de komende weken :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2012 18:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

STAN- schreef:
Ik ga ze gewoon niet luisteren de komende weken :innocent:

haha heb ze net alleen geluisterd om ze te beoordelen zeg maar :P
voor de rest laat ik ze ook links liggen tot dat de release er is :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2012 18:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eigenlijk is het tekenend dat dit geen TRSE release is. Ik ben lichtelijk teleurgesteld.

Groundbreaker is een lekkere plaat, maar van Ignite niveau, geen Combustion niveau. Leuke effecten, niets mis mee. 8

Gravediggers doet me dan weer denken aan Delta Release, misschien iets beter. Meek dat ik hem de 2e keer al wel vetter vind dan de eerste keer. 7.5

Ik merkte dat ik van tevoren zelfs nog even hoop had voor de Complex Man remix, het is namelijk wel een plaat die origineel in de MoH stijl kan. Het resultaat is echter...iets wat we al 15 keer op Retaliate hadden. 5

Dan in mijn ogen de grootste tegenvaller. Toen ik de titel zag staan, had ik iets van "JAAAAAA". En dan luister ik hem, en dan hoor ik D-Passion er amper in terug. Kick is fijn, maar de aangepaste melodie past echt totaal niet bij de plaat...erg, erg jammer, hier had 100 x meer in gezeten. 5.5

En dan de Gamma Release remix...ken Terminal Trauma niet, dit gaat nu veranderen. Ga ze zeker in de gaten houden, heerlijke kick. Past alleen niet bij Gamma Release...wacht liever op een eigen productie van ze. 6.5
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2012 12:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Man man man gewoon tot de zomer wachten tot dit uitkomt. Straks maar eens een goede luisterbeurt geven, ben vooral benieuwd naar de Illusions-remix van D-Passion.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2012 14:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Groundbreaker - zoals de laatste MT-releases leuk gewerkt met de screeches. Tempo ligt nog erg laag, benieuwd hoe dit op een 175+ tempotje klinkt. Toch mis ik een beetje de ruige Meccano Twins-sound uit bijv. Uneccesary Sacrifice en Gamma Release en dat al een paar releases.

Gravediggers - Heerlijk zo'n plaatje op lager tempo van AoF. Kick geeft dit nummer een goeie drive mee. Climax mist wat diepgang helaas, die melodie heeft niet echt een doel ofzo. Lekkere vocal dat wel!

Complex Man remix - standaard Angerfist-kick en dito track, maar het synth-werk vind ik wel erg interessant en fijn om te horen. Toch wel één van de leukste Angerfist-nummers die ik de laatste tijd heb gehoord.

Illusions remix - Had meer verwacht van D-Passion. Vind dit een erg zwakke remix van een plaat die barstte van de energie en een heerlijk dromerige melodie en synth had. Wat hij ervan heeft gemaakt valt me erg tegen en ik mis hier echt de ruige D-Passion stijl. Hier had hij echt iets zoveel mooiers van kunnen maken.

Gamma Release remix - Last but not least: het pareltje van deze release! Wat een heerlijke snoeiharde en snelle remix van een al even heldig origineel. Kick klapt er genadeloos hard in en hoe hij het origineel trouw is gebleven met die nieuwe screeches is fenomenaal. Terminal Trauma is er dus absoluut eentje om in de gaten te houden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2012 16:04 
 
Hardtraxx Veteran

Gamma release remix :worship: :worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2012 20:01 
 
Hardtraxxer

vette release :thumbup:

over die releasedate gaan we het deze keer niet hebben :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2012 21:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dikke release dit ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2012 22:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet trouwens licht de release over de Illusion remix bijschaven. Na hem net op een wat hoger tempo te hebben gehoord, bevalt hij mij echt een heel stuk beter. Nog steeds niet beter dan het origineel, maar toch wel fijn ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 16:02 
 
Hardtraxx Addict

Morgen!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 16:03 
 
Hardtraxx Veteran

sanderovic schreef:
Morgen!!

Dat was snel :x xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 18:23 
 
Hardtraxx Addict

Alweer vergeten dit, maar hoe raar is dat met de release data van Traxtorm Records?!?
Expres maar een keer geluisterd een tijdje terug, dus ben benieuwd! Meccano Twins meestal top plaatjes.

:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 19:02 
 
Hardtraxx Addict

Nikkel schreef:
Alweer vergeten dit, maar hoe raar is dat met de release data van Traxtorm Records?!?
Expres maar een keer geluisterd een tijdje terug, dus ben benieuwd! Meccano Twins meestal top plaatjes.

:D


ja ik word ook niet goed van de release dates.. Er staan hier 5 (inclusief deze) releases van Traxtorm en de laatste komt bas in oktober!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 09:15 
 
Hardtraxx Addict

OUT NOW: http://www.hardtunes.com/albums/meccano ... eaker/1329
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 20:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

je kan zeggen wat je wilt, maar het gebeurt tegenwoordig niet meer veel dan het een 5 tracker is
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2012 11:35 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

A1. Meccano Twins - Groundbreaker
De beste van het stel, lekker tempo, goeie sounds en kick. Tenminste weer eens een ekte Meccano Twins plaat
A2. Meccano Twins vs Art of Fighters - Gravediggers
Vind m wat richting combustion gaan. Hetzelfde idee. Voor een collab een tegenvaller, wat standaard.
B1. Meccano Twins - Complex man (Angerfist & Predator rmx)
Klinkt niet heel slecht, maar nogsteeds de zelfde sounds en doet flink onder aan het origineel
B2. Meccano Twins - Illusion (D-Passion rmx)
Klinkt niet eens als D-Passion, ik mis hier toch echt de rauwe sounds
B3. Meccano Twins - Gamma release (Terminal Trauma rmx)
Beetje simpel klinkt het, maar de kick is wel lekker.
Forumoverzicht » Releases » Hardcore