Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2015 20:33 
 
Hardtraxxer

Wat heerlijk! Ik overweeg echt te gaan de 14e.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2015 21:55 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Zo! Ik heb zin om een review over dit album te schrijven omdat ik merk dat ik hem sinds gisteren erg vaak opgezet heb!

Ecstatic - Utopia
Heerlijk die film-achtige break. Geeft een hele fijne rust en zomers gevoel! Gaaf hoe zachtjes die melodie er in komt, die ook nog eens heerlijk klinkt! Kicks gaan niet heel diep, maar blijven gelukkig wel redelijk bij elkaar. De volgende 'bombastische' break is geweldig met die zang er door heen. Enige minpuntje zijn de kicks, voor de rest: top! En dat van een artiest waar ik nog nooit van gehoord heb, moet wel een ghost-productie zijn dan he :whistle:

Alphaverb - Houserockerz
Deze plaat ken ik wel al een langere tijd en ken hem al redelijk goed uit m'n hoofd. Dat betekent dat ik hem al vaak zat opgezet heb, goed teken dus! Intro is Phrantic-achtig en pakt me zeker! Benieuwd hoe dit soort kicks live gaan! Ik vind die melodie echt pakkend, vooral wanneer dat 'viool-gedeelte' er in komt. Blijft uren in m'n hoofd zitten. De kicks die daarna volgen vind ik echt heel fijn. Topproductie dit :thumbup:

Aeros - Lagune
Weer zo'n heerlijke zomerse eerste break, wat natuurlijk ook de bedoeling van deze plaat is neem ik aan. Al weer zo'n pakkende melodie, dat is echt sterk gedaan in dit album. De eerste mid doet me heel erg denken aan de overgangsperiode van Showtek, en daar ben ik zelf ontzettend fan van. Klinkt heerlijk!! Schreeches in de tweede mid zijn best wel gaaf gedaan, terwijl ik die al geruime tijd beu ben. Die uithalen in de melodie in de daaropvolgende break zijn heerlijk gedaan. Vind de melodie en synth wel iets weghebben van Frontliner, maar doordat ik deze kicks fijner vind dan zijn platen verkies ik dit boven Frontliner ^^

Intractable One - The Journey
Vanaf het begin doet dit me denken aan Noisecontrollers. En als je dat goed uitwerkt kan dat allemaal iets goeds betekenen! Heerlijke schelle uithaal zonder dat ie irritant wordt. Gave vocalen en melodie is weer direct pakkend. Daar zijn ze zo te zien echt goed in. Eerste climax klinkt fijn, vooral omdat de kicks niet om de 2 of 4 beats pitchen. Outro (of tweede climax?) bevat echt veel drive.

Blackburn - Ancient Egypt
Aan de titel kon je al afleiden wat het thema van de track zou worden, dus had goede verwachtingen voor dit nummer. Dat Egyptische/Arabische (wat verrassend) waarmee begonnen wordt is leuk verwerkt. De daaropvolgende melodie/lead past perfect bij de track. Melodie bevat heel veel energie, waardoor er veel drive in komt te zitten. Die aanpassing in de melodie is een mooie toevoeging en maakt de track heerlijk verrassend en fris. Echt top gedaan ^^

Aeros - Move
Ook dit begin doet me denken aan de sounds van Noisecontrollers. Stevige kicks en een flinke bak drive. Dat slow-down stukje had voor mij niet echt gehoeven. Haalt alle energie uit de plaat weg :( Ik ga maar eens ctrl-c ctrl-v'en, want ook dit is weer een geweldig pakkende melodie. Climax bestaat uit een combinatie van die melodie en stevige kicks, me like very mucho ^^ Tweede climax doet me denken aan AVIO - Triangle Of Life, door dat vrolijke er doorheen.

Alphaverb & Intractable - Turbulence
Ik las vrij veel negatieve reacties hier, maar daar kan ik me eigenlijk niet in vinden. Het is niet het sterkste nummer van het album, maar wel een lekker afwisseling. Ik ben echt benieuwd hoe deze kicks live gaan, doen het vaak fijner dan ik verwacht. De rest is echt typisch AVIO, lekker vreemd, lekker anders. Ben daar fan van! Ontzettend gaaf nummer dit!

Ecstatic - Hero
Dit is de eerste track waarbij de melodie me weinig doet, weet me niet echt te pakken. Voor de rest een standaard nummer die er niet bovenuit steekt. Kicks pitchen hier ook wel echt te hoog.

Intractable One - The King
Vin de intro saai, doet me niks. Die Thyrion vocalen zijn heerlijk verwerkt, die 'I am the king' van Joffrey vind ik echt vervelend om te horen :P . Melodie is fijn. Lekker energievolle climaxen.

Alphaverb - Boom2
Vocalen doen me ontzettend denken aan Geck-O - Assquake. Heerlijke fijne kicks in de intro, maakt het geheel heerlijk om te luisteren. Ook deze track zit weer anders in elkaar dan een standaard hardstyle track, en dat kan ik altijd wel waarderen. Melodie in deze vind ik wel minder pakkend dan bijvoorbeeld z'n andere track op dit album. Wel lekker simpel en effectief. Die subtiele kickrolls en pitchkick aan het einde van de melodielijn klinkt wel bruut!


Ik heb net voor dit album nog eenhoop tracks geluisterd die me allemaal vrij weinig deden, dit daarentegen is echt de melodieuze hardstyle zoals ik hem wel horen. Als dit de toekomst is van AVIO ben (blijf) ik fan. TOP album! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2015 23:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Erg leuke verassing dit! Heb 'm al 3 keer helemaal geluisterd en ontzettend genoten. Érg goede melodieuze tracks, waarvan ik er de afgelopen jaren veel te weinig heb gezien.


Bij Lagune vind ik het jammer dat de punch van de kick een beetje vlak is, komt denk ik vooral door het contrast met die eerste kick, die weer een "diepe" punch heeft, weet niet precies hoe ik het moet noemen.
De eerste melodie Ancient Egypt melodie vind ik maar niks, in het tweede deel wel een leuke melodie :) En lekkere kicks, andere kicks dan ik normaal hoor bij Blackburn, maar ook leuk.
Boom² vind ik de minste track, melodie is me veel te house-achtig, andere tracks vind ik wel allemaal erg goed.

Ik kijk uit naar de Launch Party, al hoop ik ook een aantal oude tracks te horen, deze nieuwe tracks maken me ook heel gelukkig :D Waar er normaal een keer in de maand een melodieuze plaat uitkomt die ik echt goed vind, komen er nu in één keer 9 :)


@Wootum, er zit geen slow-down in Move. Althans, het tempo verandert niet, het ritme wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2015 11:38 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
@Wootum, er zit geen slow-down in Move. Althans, het tempo verandert niet, het ritme wel.

Ja, bedacht ik me daarna ook. Zo komt het iig wel over :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2015 12:33 
 
Hardtraxx Elite

Mooi dat jullie een album gratis weggeven mannen! ^^

Zitten hele goede en experimentele tracks tussen. Wat ik een beetje mis in de hardstyle is dat tracks geen eigen identiteit meer hebben. Deze tracks hebben dat zeker wel, iedere track heeft iets waarin het onderscheid maakt van de hedendaagse hardstyle. Kan op dit moment geen favoriet aan wijzen, het luistert eigenlijk allemaal lekker weg, alleen The Journey vind ik wat minder.

:D :D :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2015 20:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Erg fijn album met Move als absolute topper, die gitaarlead, erg creatief gedaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2015 04:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heel erg leuk initiatief om dit gratis weg te geven!

Top 3 is voor mij:

3. Houserockerz: Mid-intro is apart en origineel maar niet echt mijn ding.. Lekker simpel melodietje in de break, ik hoor hier echt Alphaverb in terug zoals we hem kennen :) Kicks in de climax ook niet helemaal mijn ding, maar de melodie is wel lekker euforisch en prettig om naar te luisteren.

2. Utopia: Heerlijke sfeer in de break met die choirs. Moest even nadenken wat ik precies van de melodie vind, maar kom tot de conclusie dat die gewoon heerlijk is! ^^ Alleen de kicks vallen mij een beetje tegen

1. Move: Zoo wat een heerlijke portie drive zit er in de track! Eerste mid-intro al vet gedaan, tweede mid overtreft hem zelfs, heel erg gaaf! Break bouwt lekker op, eerste tekenen van de melodie klinken al erg fijn. En dan die lange uithalen met die korte riedeltjes, wow! :loving: Eerste climax klinkt echt prima, erg fijn ook die kickrolls. En de tweede climax weer met diezelfde lange uithalen :drool: Kicks zijn ook prima in orde. Deze track pakte me echt meteen bij de eerste keer luisteren al. Vaak gaan tracks van artiesten die ik een beetje in ditzelfde rijtje zet (artiesten die al een tijdje meedoen, maar nog niet extreem bekend zijn bij het algehele publiek, the Vision bijvoorbeeld) me al snel de keel uithangen vanwege de mid-intro, waardoor ik hem niet meer opzet, ondanks een vette melodie in de climax. Dit is er één die me nog lang niet zal vervelen, terechte persoonlijke nummer 1.
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Gratis tracks