Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 17:42 
 

die laatste doet echt precies hetzelfde als de eerste, het valt misschien wat minder op
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 18:17 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

OutsideSpacer schreef:
En ja, ik vraag me inderdaad soms écht af hoeveel mensen hier hun mening niet durven te geven omdat 3 posts erboven een andere mening hebben. Ik (denk) dat er behoorlijk veel nagepraat wordt. Als ik 3-4 posts achter elkaar zie met commentaar op pitchkicks denk ik dat minstens 1 ervan de pitchkicks heerlijk vindt maar dat niet durft toe te geven omdat er al teveel gehaat is op de kick en dus bang is zijn mening te uiten. Natuurlijk heb ik hier geen bewijs voor, maar het neigt er erg naar imo. En dat vind ik een kutinstelling, vandaar ook mijn misschien deels overdreven post.

Dit is echt een kansloze post :lol:

Hoe ik er zelf over denk:
Ik kan zelf maar heel weinig tracks opnoemen waar pitchkicks (omhoog) een toegevoegde waarde hebben. Ze halen in mijn ogen (ja OutsideSpacer, dat vind ik echt) alle energie uit een kick en ze klinken echt verschrikkelijk. En dan laat ik die achterlijke gevallen zoals hierboven genoemd zijn (die audiofreq plaat bv) nog buiten beschouwing. Ik vind een pitchdown vaak wel veel energie aan een plaat toevoegen (wordt nauwelijks meer gebruikt). En daarnaast; ik vind de kick het belangrijkste element in een track, als ik die niet vind klinken houdt het voor mij al op. Als het aan mij ligt wordt dan ook de rest van de track aangepast zodat het wel bij de kick past en niet andersom. Er zijn in het verleden genoeg melodieuze nummers gemaakt waarbij het pitchen van kicks niet nodig was, dus het is geen excuus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 18:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Subtiele pitchkicks kunnen prima werken. Andere pitchkicks klinken als dit op 2:48:

Als we nu nog niks over pitchkicks mogen zeggen, geef ik het op. Niks geen extra energie. Enkel onbegrijpelijke ellende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 18:46 
 

weasted penguinz- bitterness >.< die is ook al zo erg als hierboven
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 19:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

OutsideSpacer schreef:
Soms, dan open ik een topic en zie ik 3 reacties achter elkaar met 'veel te hoge pitchkicks'.
Het is niet zo nu en dan een post tussendoor met 'te hoge pitchkicks' erin, het is echt bijna in elk (euforische track) topic. Waar maken jullie je druk om? Ik denk dat de producer zelf genoeg verstand en ervaring heeft/reden heeft om de kicks te laten pitchen.

Ik denk dat de meeste leden hier genoeg verstand en luisterervaring hebben om een track te beoordelen, en zelfs al had niemand die ervaring, dan geeft dit geen reden om niet te kunnen of mogen oordelen over een track. Als ik iets in een track ontdek wat ik minder vind, ga ik daarop in of noem het op zijn minst in mijn reactie. Commentaar ergens op geven is niet per definitie jezelf drukmaken, tenzij elke post met kritiekpunten plotseling drukmakerij is.

OutsideSpacer schreef:
En ja, ik vraag me inderdaad soms écht af hoeveel mensen hier hun mening niet durven te geven omdat 3 posts erboven een andere mening hebben. Ik (denk) dat er behoorlijk veel nagepraat wordt. Als ik 3-4 posts achter elkaar zie met commentaar op pitchkicks denk ik dat minstens 1 ervan de pitchkicks heerlijk vindt maar dat niet durft toe te geven omdat er al teveel gehaat is op de kick en dus bang is zijn mening te uiten. Natuurlijk heb ik hier geen bewijs voor, maar het neigt er erg naar imo. En dat vind ik een kutinstelling, vandaar ook mijn misschien deels overdreven post.

Er zijn vast wel een aantal mensen die iets vinden omdat de rest dat ook vindt, of juist het tegenovergestelde vinden van de rest, maar over het algemeen kun je ervan uitgaan dat hier toch voornamelijk de kritische luisteraar zit. Er is simpelweg een grote groep op dit forum die de torenhoge pitchkicks van tegenwoordig niet om aan te horen vindt, en ook ik hou er totaal niet van. Dat dit niet helemaal overeenkomt met jouw mening of zienswijze van een bepaalde track is een heel ander verhaal. Wanneer je je mening geeft over een track is het niet gek dat je dit in je oordeel meldt, ongeacht of het al een aantal keer gezegd is. Overigens denk ik niet dat iemand hier 'bang' is om zijn mening te uiten, niemand is verantwoording aan elkaar verschuldigd hier en al helemaal niet over je muzieksmaak. Vind dan ook dat je een behoorlijk vreemde conclusie hebt getrokken uit de kritische/negatieve reacties mbt pitchkicks.

Neilio schreef:
Je hebt gelijk dat het niet per definitie energie toevoegt, maar er is een reden dat de bas mee gaat en dit gebeurt in praktisch elk genre. De baslijn voegt, in mijn mening, veel toe aan een melodie. Daarnaast gaan de kicks in deze remix van mij niet hoger als andere tracks. Als ik met de kick omlaag zou gaan, dan zou dat heel lelijk klinken.

Mijn opmerking was geen reactie op deze remix verder hoor, eigenlijk puur als reactie op het standpunt van OutsideSpacer :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2015 21:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vanaag deze plaat voor het eerst even geluisterd. Man, man, man! Wat een plaat! De break geeft me meteen kilometers kippenvel! Geen problemen met de kicks overigens. Heb ze wel vele malen erger gehoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2015 10:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De Film Muziek van Hans klinkt nog beter xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2015 20:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Had deze ff gemist :$ maar wat een heerlijk remix zeg :love:
Top werk!! Incl de kicks, nix mis mee :thumbup: hou er wel van :kiss
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2015 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dave schreef:
De Film Muziek van Hans klinkt nog beter xd


Zegt die met een xd gezichtje.

Als het gaat om 'klinkt beter' is er vrij weinig wat beter klinkt dan muziek van Hansie Hansie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2015 21:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

heeft iemand deze nog?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2015 21:53 
 
Hardtraxx Crew

http://www.lololyrics.com/free-11149
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2015 22:03 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Neilio schreef:
pim0412 schreef:
Dat een pitchkick energie toevoegt is geen feit, maar een mening.


Je hebt gelijk dat het niet per definitie energie toevoegt, maar er is een reden dat de bas mee gaat en dit gebeurt in praktisch elk genre. De baslijn voegt, in mijn mening, veel toe aan een melodie. Daarnaast gaan de kicks in deze remix van mij niet hoger als andere tracks. Als ik met de kick omlaag zou gaan, dan zou dat heel lelijk klinken.

Praktische elk genre is om te beginnen (wat kicks betreft) natuurlijk nog geen hardstyle. Daarnaast ga jij (en outside denk ik ook maar ik heb geen idee wat nu precies zijn punt is) uit van een goed uitgevoerde pitchkick. Er zijn zoveel voorbeelden van slecht uitgevoerde pitchkicks. In dat geval brengt het mij in ieder geval niets anders als hoofdpijn.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Gratis tracks