FRArnold schreef:
Is er voor mij maar één ding over om te hebben en dat is respect voor het feit dat ze lekker hun ding doen en mensen een leuke avond daarmee kunnen bezorgen.
Dit betwist ik nergens. Mee eens. Maar wat heeft dat precies met deze (en veel van hun andere platen) te maken? In wezen doen alle artiesten dat toch, dat neemt toch niet weg dat je een plaat objectief beoordelen kunt.
FRArnold schreef:
Timothyb, makkelijke artiesten? Meen je dat? Buiten jouw en mijn smaak om kan je niet anders zeggen dan dat deze heren een hele grote portie aan creativiteit met zich meedragen, al vanaf het begin dat ze produceren en platen uitbrengen. Het spelen met melodieën, soms met een lading, soms voor de fun; er zijn er weinig met zoveel diversiteit in hun talent.
Ik moet zeggen dat ik het repertoire van Da Tweekaz niet heel erg vers in m'n geheugen heb staan. Volgens mij vond ik Nothingness wel vet. Met FQS setje bijgewoond, vond het echt een droevig uur. Slecht gemixt, saai, totaal geen drive. Er zullen best nog wat aardige Tweekaz platen zijn.
Deze plaat heeft geen mid. De volledige melo in de eerste climax is een 1 op 1 kopie, en voor de tweede climax is hij getransformeerd tot huppelkutmelo. Gewoon een extra pingel in gedaan. De break is de FCD melo uitgerekt met wat percussie. Hoe kun je dit in vredesnaam associëren met creativiteit? Daarnaast lelijke stuiterkicks (die overdreven schietende pitchkicks ook..)
Dus om je vraag te beantwoorden, ja ik vind het makkelijke artiesten. Vooral op basis van deze plaat. Net als bijvoorbeeld een groot deel van de platen die op een Pussy Lounge gedraaid worden. Zoiets kun je toch niet creatief noemen? Het is gewoon lachen, leuk (house) plaatje samplen, zo overstuurd (hier pitch) mogelijke kick eronder, overdreven vrolijk en huppetee draaien.
Leuk trouwens om iemand tegen te komen die niet direct met dooddoeners als 'ik vind het leuk, punt' begint te strooien.