Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2010 23:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

tomb schreef:
Vraag: Waarmee maken jullie tracklisten om uit te printen? Niemand een goed standaard Word-bestand of iets dergelijks?


Ashampoo Burning Studio kun je goede tracklists mee maken, alleen branden is er niet mee aan te raden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 20:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kan er iemand mij hier gwn ffe het verschil uitleggen tussen actieve en passieve speakers.
Ik snap er egt geen hol van!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 20:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Een actief luidsprekersysteem is een combinatie van een of meer luidsprekers met ingebouwde versterkers.
Bij passieve moet je een versterker bijkopen
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 22:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

R.ick schreef:
Een actief luidsprekersysteem is een combinatie van een of meer luidsprekers met ingebouwde versterkers.
Bij passieve moet je een versterker bijkopen

Nog simpeler gezegd:

Een actieve speaker heeft een ingebouwde versterker. Een passieve heeft nog een externe versterker nodig.

Actieve speakers herken je meestal aan de hoeveelheid knoppen aan de achterkant. Daar kun je dan het volume, de highpass- en de lowpassfilters, etc etc aanpassen. Bij een passieve speaker zitter er vaak helemaal geen knopjes op op de aan/uit-knop na. Bij een passieve speaker pas je alles aan op de versterker waar de speaker aanhangt.

Een voorbeeld van een passieve speaker zijn de speakers in je homecinema systeem. Die krijgen hun vermorgen vanaf de versterker (meestal meerdere kanalen, denk aan 5.1) die je ervoor plaatst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 22:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Danku voor de uitleg! Weer iets bijgeleerd =)

EDIT: Als je een Subwoofer koopt met actieve luidsprekers. Heb je dan nog een versterker nodig voor die subwoofer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 22:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Helya schreef:
Danku voor de uitleg! Weer iets bijgeleerd =)

EDIT: Als je een Subwoofer koopt met actieve luidsprekers. Heb je dan nog een versterker nodig voor die subwoofer?

Ligt er weer aan of je een actieve subwoofer hebt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 22:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Helya schreef:
Danku voor de uitleg! Weer iets bijgeleerd =)

EDIT: Als je een Subwoofer koopt met actieve luidsprekers. Heb je dan nog een versterker nodig voor die subwoofer?

Ligt er weer aan of je een actieve subwoofer hebt ;)


Ahzo, zelfde principe als luidsprekers dus. DANKU!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 22:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Precies! ;) Dit principe werkt voor alle type speakers, subs, normale, 5.1 etc... Vaak moet een 5.1 versterker (home cinema) een actieve sub hebben, vanwege het grote vermogen. Bij die cheapass setjes met alles bij mekaar is dat niet zo, maar een beetje goeie home cinema set wel ;)

Maar, als je kijkt naar studio monitoring, dan moet je de individuele speakers aansluiten dmv een TRS of XLR kabel, en hetzelfde is zo met de sub. Aangezien je geen versterker hebt kunnen deze stekkers direct in de speakers
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 23:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Precies! ;) Dit principe werkt voor alle type speakers, subs, normale, 5.1 etc... Vaak moet een 5.1 versterker (home cinema) een actieve sub hebben, vanwege het grote vermogen. Bij die cheapass setjes met alles bij mekaar is dat niet zo, maar een beetje goeie home cinema set wel ;)

Maar, als je kijkt naar studio monitoring, dan moet je de individuele speakers aansluiten dmv een TRS of XLR kabel, en hetzelfde is zo met de sub. Aangezien je geen versterker hebt kunnen deze stekkers direct in de speakers

Precies! Maar let wel goed op wat je gaat kopen. Je kunt bijvoorbeeld gaan voor passieve topjes (voor je midden en hoge tonen dus) en een sub. Die sluit je dan alle drie aan op een goede, krachtige versterker. Je hoeft dan maar twee XLR kabels naar je versterker te trekken en van daaruit gaan er kabels naar je speakers.

Je kunt ook, een actieve sub kopen die ook je topjes kan versterken. Een heel goed voorbeeld is de Syrincs M3-220. Die set heeft een actieve sub waar ook de versterkers voor de topjes inzitten :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 14:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oké, nu heb ik eens een vraag.

Ik heb vorige week twee CDJ1000's gekocht, tweedehands die hier op het forum stonden. Thuis kwam ik er pas achter dat één van de twee cueknoppen lam is :') Hij klikt dus niet meer goed omhoog en is daardoor heel gevoelig.

Nu wil ik die dus zelf gaan vervangen, de drukknop (DSG1079) kost maar een paar euro maar als ik het laat repareren komen er natuurlijk nog reparatiekosten bij. Nu is mijn vraag dus: Heeft iemand dit al eens zelf gedaan en is het goed te doen?

Heb hier en daar wel gelezen dat het te doen is en heb wat video's gevonden van een CDJ800 maar die zijn niet identiek aan de CDJ1000. Dusss...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 14:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

oei, ik zou het niet weten maarten maar is wel echt een typisch pioneer probleem..

Maare ik heb ook nog een vraagje: Hebben jullie ervaringen met Allen & Heath mixers? hier hoor je best weinig van maar zijn het wel goede dingen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 14:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://forum.speakerplans.com/topic23949_post236281.html#236281
Dit wat je zoekt? ;) Ziet er niet heel lastig uit, maar bij het hebben van 2 linkse handen zou ik gewoon ergens laten maken :)

En ik heb een A&H Xone mixer (3D), heerlijke mixers :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 15:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
http://forum.speakerplans.com/topic23949_post236281.html#236281
Dit wat je zoekt? ;) Ziet er niet heel lastig uit, maar bij het hebben van 2 linkse handen zou ik gewoon ergens laten maken :)

En ik heb een A&H Xone mixer (3D), heerlijke mixers :D

TOP!! Die had ik dus nog niet gevonden. Eerste uitleg MET plaatjes. Dacht alleen dat die knopjes iets groter waren hahaha. Ik ben opzich redelijk handig alleen als ik té heet soldeer ben ik de lul. Kan ik een nieuwe printplaat kopen.

Hmmm.... Toch eens rondbellen wat het kost als ik zelf de plaat en knop lever... Maar wel bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 16:41 
 
Hardtraxx Newbie

Haai.

Wie van jullie heeft ervaring met een echt goed afsluitende DJ Headphone?
Ik ben er al een tijdje naar op zoek, ben naar de feedback geweest in Rotterdam maar daar was het meer van probeer het zelf maar uit.

heb er veel opgehad maar toch hoor je daar niet echt goed.

Ik heb veel goeds gelezen over de behringer hd 25 maar is vrij prijzig.
of is dat het echt waard?

Ik dacht zelf namelijk meer aan prijs klasse Stanton dj pro 3000 ( 100 euro )
greetz
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 17:12 
 
Hardtraxx Newbie

Rbn schreef:
Haai.

Wie van jullie heeft ervaring met een echt goed afsluitende DJ Headphone?
Ik ben er al een tijdje naar op zoek, ben naar de feedback geweest in Rotterdam maar daar was het meer van probeer het zelf maar uit.

heb er veel opgehad maar toch hoor je daar niet echt goed.

Ik heb veel goeds gelezen over de behringer hd 25 maar is vrij prijzig.
of is dat het echt waard?

Ik dacht zelf namelijk meer aan prijs klasse Stanton dj pro 3000 ( 100 euro )
greetz


Ik kreeg net trouwens de Allen & Heath Xone XD-53 hoofdtelefoon getipt ziet er goed uit moet ik zeggen en de reviews zijn ook zeer goed.
toch hoor ik daar niks over hoe kan dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2010 22:42 
 
Hardtraxx Newbie

Heey ik heb de Pioneer CDJ 850 set met een DJM 700 mengpaneel en ik wil mijn mixen opnemen via mijn computer maar ik heb alleen een laptop en als ik via die laptop wil opnemen komt er echt een slechte kwaliteit geluid uit. Ligt dit misschien aan mijn geluidskaart van mijn laptop? Wie kan mij helpen?

Groetjes Roy van Belzen
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2010 22:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RVB schreef:
Heey ik heb de Pioneer CDJ 850 set met een DJM 700 mengpaneel en ik wil mijn mixen opnemen via mijn computer maar ik heb alleen een laptop en als ik via die laptop wil opnemen komt er echt een slechte kwaliteit geluid uit. Ligt dit misschien aan mijn geluidskaart van mijn laptop? Wie kan mij helpen?

Groetjes Roy van Belzen

toevallig aan het opnemen met de (roze) microfoon ingang, lees even de reacties hierboven :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2010 19:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RVB schreef:
Heey ik heb de Pioneer CDJ 850 set met een DJM 700 mengpaneel en ik wil mijn mixen opnemen via mijn computer maar ik heb alleen een laptop en als ik via die laptop wil opnemen komt er echt een slechte kwaliteit geluid uit. Ligt dit misschien aan mijn geluidskaart van mijn laptop? Wie kan mij helpen?

Groetjes Roy van Belzen

Het is al eens verteld maar je moet je kabel sowieso in je line-in steken van je pc. Als dat nog niet mooi of goed genoeg klinkt heb je een audio interface/externe geluidskaart (zoiets bijvoorbeeld) nodig. Een klein apparaatje waar twee tulpjes in gaan en een usb uitkomt. Zo kun je je setje digitaal opnemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2010 23:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Naar welke eigenschappen moet ik kijken voor een goede dj-koptelefoon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2010 00:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helya schreef:
Naar welke eigenschappen moet ik kijken voor een goede dj-koptelefoon?

- Of je een afgesloten of een op je oor liggende koptelefoon wilt
- Of hij het volume aan kan tijdens het draaien, dus niet meteen de eerste keer dat je hard draait stuk gaan
- Of dat hij kan draaien/kantelen zodat je hem makkelijk op één oor zet
- Of hij lekker zit, misschien wel het belangrijkst. Je hebt hem toch al snel een uur op dus wil je een lichte of een zware, etc.

Zoiets denk ik toch wel. Verder gaat het vooral om gevoel, zit en klinkt hij lekker, dan is dat je koptelefoon.
Populaire koptelefoons zijn de Sennheiser HD-25 en de Pioneer HDJ2000. De HD-25 is een koptelefoon die op je oor ligt, de HDJ2000 zit er juist meer overheen.

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2010 00:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Helya schreef:
Naar welke eigenschappen moet ik kijken voor een goede dj-koptelefoon?

- Of je een afgesloten of een op je oor liggende koptelefoon wilt
- Of hij het volume aan kan tijdens het draaien, dus niet meteen de eerste keer dat je hard draait stuk gaan
- Of dat hij kan draaien/kantelen zodat je hem makkelijk op één oor zet
- Of hij lekker zit, misschien wel het belangrijkst. Je hebt hem toch al snel een uur op dus wil je een lichte of een zware, etc.

Zoiets denk ik toch wel. Verder gaat het vooral om gevoel, zit en klinkt hij lekker, dan is dat je koptelefoon.
Populaire koptelefoons zijn de Sennheiser HD-25 en de Pioneer HDJ2000. De HD-25 is een koptelefoon die op je oor ligt, de HDJ2000 zit er juist meer overheen.

:)


Hmm ok. Zal ik eens rondneuzen op Bax ofz. dankje! Zeer handig dit topic :) Zal later nog wel vragen hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2010 03:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helya schreef:
Hmm ok. Zal ik eens rondneuzen op Bax ofz. dankje! Zeer handig dit topic :) Zal later nog wel vragen hebben

Hoop dat je er wat aan hebt. Vragen mag altijd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2010 21:42 
 
Hardtraxx Veteran

Helya schreef:
maarten1410 schreef:
Helya schreef:
Naar welke eigenschappen moet ik kijken voor een goede dj-koptelefoon?

- Of je een afgesloten of een op je oor liggende koptelefoon wilt
- Of hij het volume aan kan tijdens het draaien, dus niet meteen de eerste keer dat je hard draait stuk gaan
- Of dat hij kan draaien/kantelen zodat je hem makkelijk op één oor zet
- Of hij lekker zit, misschien wel het belangrijkst. Je hebt hem toch al snel een uur op dus wil je een lichte of een zware, etc.

Zoiets denk ik toch wel. Verder gaat het vooral om gevoel, zit en klinkt hij lekker, dan is dat je koptelefoon.
Populaire koptelefoons zijn de Sennheiser HD-25 en de Pioneer HDJ2000. De HD-25 is een koptelefoon die op je oor ligt, de HDJ2000 zit er juist meer overheen.

:)


Hmm ok. Zal ik eens rondneuzen op Bax ofz. dankje! Zeer handig dit topic :) Zal later nog wel vragen hebben

HDJ2000 heb ik ook sinds een paar dagen en is egt :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2010 22:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb gisteren ofzo geboden op een rmx-40 dsp blackfire op marktplaats. En het was allemaal goed enzo alleen hij stuurde mij een mailtje waarin die gast zei dat de on/off knop bleef hangen van de effecten. Duss hebben jullie hier ervaringen mee, en is dit makkelijk op te lossen en wat zijn de kosten ongeveer? Of moet ik die meuk niet kopen omdat die knop nu al lam is.. Ik heb eens op internet gekeken op andere forums en daar zeggen ze dat het een kwestie is van 8 schroefjes bovenop losdraaien enzo, maarja daar vertrouw ik me eigen niet zo in :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2010 23:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

niemand?
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner