Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 14:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

p-stylez schreef:
p-stylez schreef:
In een kroeg waar ik vaak draai hebben ze na jaren gebruik te maken van midi controllers nu ook echte dj gear.. 2x CDJ 850 en 1x DJM 750.

Vraag gaat over de CDJ 850. Ik heb thuis de XDJ-r1 als ik via Rekordbox een afspeellijst maak dan kan ik doormiddel van search zoeken op Artiest, Tracknaam, BPM, Playlist etc.

Als ik dezelfde usb in de CDJ 850 laad (ook met rekordbox), dan kan ik alleen kiezen voor track, artiest, color, en nog wat opties, maar geen BPM.. terwijl je dit volgens het volgende filmpje wel zou moeten hebben..



Iemand die weet wat we fout doen? Zowel bij mij als bij iemand anders gaf die dat niet aan zaterdag, het is wel makkelijker als je kan zoeken op bpm, dan hoef je niet alles in genre mapjes te plaatsen.

Heeft dit te maken met de versie van Rekordbox / Firmware van de CDJ's

Niemand? :(

Dit ligt waarschijnlijk aan de instellingen van Rekordbox! Je kan in Rekordbox de indeling van je stick instellen, daarbij kan je inderdaad uit allerlei verschillende categorieën kiezen. Wat je dus moet doen is de categorie BPM en welke je nog meer wil gebruiken aanzetten voor je USB stick. Als het goed is kan je dan gewoon op BPM zoeken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 14:59 
 

Iemand enig idee dat als ik mijn Pioneer DDJ Ergo open schroef dat dan de garantie vervalt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 13:59 
 
Hardtraxx Veteran

Bij openmaken niet, bij het veranderen van de inhoud t.o.v. hoe het geleverd is wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 18:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Beter dat ik het hier plaats ipv weer een nieuw topic te openen :)

Ik heb een vraag of zonde is om mijn CDJ's 1000 MK3 weg te doen + de Reloop mixer en daarvoor in de plaats de XDJ R1 aan te schaffen? Ik heb namelijk achteraf behoorlijk spijt dat ik geen USB-ondersteunende (USB stick met muziek) CDJ's heb gekocht. En met de XDJ R1 kun je het beide en het is nog een midicontroller ook.

Ik zou graag jullie mening willen weten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 21:21 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik zou die Reloop dan houden en gaan voor 2x een CDJ-850 of vergelijkbaar. Iets meer geld, maar dan ben je wel beter af denk ik. Tenzij je midi intensief gebruikt natuurlijk...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2014 12:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mixer schreef:
Ik zou die Reloop dan houden en gaan voor 2x een CDJ-850 of vergelijkbaar. Iets meer geld, maar dan ben je wel beter af denk ik. Tenzij je midi intensief gebruikt natuurlijk...


Ja, wat ik het voordeel vind van die R1 is dat je echt alles in 1 hebt en je weet sowieso wel dat je kwaliteits spul hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 14:11 
 

El Mare schreef:
Mixer schreef:
Ik zou die Reloop dan houden en gaan voor 2x een CDJ-850 of vergelijkbaar. Iets meer geld, maar dan ben je wel beter af denk ik. Tenzij je midi intensief gebruikt natuurlijk...


Ja, wat ik het voordeel vind van die R1 is dat je echt alles in 1 hebt en je weet sowieso wel dat je kwaliteits spul hebt.


Alleen géén waveform.

Dus back to basics :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 19:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klopt geen waveform, maar dat vind ik niet echt een heel groot probleem. Over het algemeen weet je toch wel hoe een track opgebouwd is, zeker als het om hardstyle gaat. Overigens kan ik gewoon de waveform van VDJ oid erbij pakken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 20:46 
 

El Mare schreef:
Klopt geen waveform, maar dat vind ik niet echt een heel groot probleem. Over het algemeen weet je toch wel hoe een track opgebouwd is, zeker als het om hardstyle gaat. Overigens kan ik gewoon de waveform van VDJ oid erbij pakken :)


Ik bereken de lengte van stukken tracks eigenlijk ook altijd aan de hand van het bpm en de tijd. De waveform is een leuk hulpmiddel maar het als je er te veel op gaat vertrouwen gaat het afleiden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2014 19:20 
 
Hardtraxxer

Ik ben van plan deze midi controller te kopen: Pioneer DDJ SB digitale DJ controller voor Serato DJ
http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... tails.html

Is dit een goeie voor deze prijs of kan ik toch beter een andere kopen? Ook heb ik nog nooit met Serato gewerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2014 19:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:

Ik bereken de lengte van stukken tracks eigenlijk ook altijd aan de hand van het bpm en de tijd. De waveform is een leuk hulpmiddel maar het als je er te veel op gaat vertrouwen gaat het afleiden.


Afleiden? Het is juist makkelijk voor die keren als je even net niet meer weer of 't nou 1, 2,3 of weet ik veel 1000 stukken was. De track ken je verder toch wel uit je hoofd neem ik aan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2014 19:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi, ik ben ook van plan om te mixen, maar ik heb nog geen ervaring. (Op de iPhone-app edjing na)
Ik vroeg me af of je met software als Traktor/Virtual DJ al direct kunt mixen of dat je ook een controller nodig hebt. En wat dan de meerwaarde daarvan is.

Wat raden jullie aan, qua software en evt. controller? En moeten software en hardware bij elkaar passen?
- beginnend dj
- hobbyist, geen ambitie om professioneel te draaien
- draaien via laptop (evt. usb/iphone) niet via CD's
- budget tot max 300 euro.

Speakers en koptelefoon heb ik al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2014 11:15 
 

G1LL schreef:
stefaneke schreef:

Ik bereken de lengte van stukken tracks eigenlijk ook altijd aan de hand van het bpm en de tijd. De waveform is een leuk hulpmiddel maar het als je er te veel op gaat vertrouwen gaat het afleiden.


Afleiden? Het is juist makkelijk voor die keren als je even net niet meer weer of 't nou 1, 2,3 of weet ik veel 1000 stukken was. De track ken je verder toch wel uit je hoofd neem ik aan :P


Ik bedoel natuurlijk dat als je een track gaat leren kennen aan de hand van de waveform dat dat afleid en je de track minder snel/goed leert kennen. Althans naar mijn ervaring. Geluid voorspellen/afleiden uit een waveform is nog altijd makkelijker en betrouwbaarder dan vanuit een waveform voorspellen hoe het geluid gaat klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2014 18:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Hoi, ik ben ook van plan om te mixen, maar ik heb nog geen ervaring. (Op de iPhone-app edjing na)
Ik vroeg me af of je met software als Traktor/Virtual DJ al direct kunt mixen of dat je ook een controller nodig hebt. En wat dan de meerwaarde daarvan is.

Wat raden jullie aan, qua software en evt. controller? En moeten software en hardware bij elkaar passen?
- beginnend dj
- hobbyist, geen ambitie om professioneel te draaien
- draaien via laptop (evt. usb/iphone) niet via CD's
- budget tot max 300 euro.

Speakers en koptelefoon heb ik al.


Koop een midi controller! Besteed die 300 euro ook hieraan, anders zit je echt met slechte meuk... Qua software/hardware combi: zolang je een midicontroller hebt maakt het niet uit. Voor traktor zijn er altijd wel settings te vinden! Zo'n controller zorgt ervoor dat je écht kan leren draaien, wat met simpelweg traktor niet gaat lukken. Je leert de timing, het recht zetten van een track en je hebt het gevoel dat je ook wat serieuzer bezig bent!

Zoek dus lekker een controller voor het budget wat je hebt, ik weet zo niet zeker wat de beste is voor dat geld, daar kunnen anderen je vast wel mee helpen. Qua software ben ik een groot voorstander van Traktor! Niet moeilijk om te leren maar wel heel krachtig als je er echt in duikt qua mogelijkheden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2014 17:34 
 
Hardtraxxer

Wat zijn jullie ervaringen met de pioneer XDJ R1?

Is het de prijs, lees deze is goedkoop en lijkt een goede eerste stap in het mixen met cd's, waard?
Wat zijn alternatieven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2014 23:47 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2014 23:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Om je vraag te beantwoorden, hoe heb je het nu dan aangesloten? Via een externe geluidskaart? Zo ja, welke?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2014 00:05 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2014 00:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan moet je die Yamaha's ook op je PC aansluiten, en dat kan dmv een externe geluidskaart.

Mijn situatie:

Ik heb 2 KRK Rokit 6 Monitoren Aangesloten op mijn Scarlett 2i2 geluidskaart, die natuurlijk weer is verbonden met m'n PC. Dit is sowieso al veel beter dan je monitoren direct naar de onboard geluidskaart van je PC te sturen, hoe je dat ook zou willen doen.

Ik heb mijn Pioneer XDJ-R1 Ook aangesloten op die geluidskaart dmv 2 XLR kabels (zoals jij die nu van je Yamah's naar je Controller hebt).

Op deze manier kan ik mijn setjes opnemen. Op de Scarlett 2i2 zit ook een functie waar je dmv een knopje kunt aangeven of je Direct Monitor On of Off wilt zetten. Hiermee geef je aan of je Monitoren het geluid ''uit je pc'' moet laten horen of 't geluid dat je Controller afspeelt.

Ik zou eigenlijk niet weten hoe je het anders zou moeten doen ;) . Dus wellicht kan je het met zo'n set up proberen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2014 00:16 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2014 20:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ga eens in Windows zoeken naar je audioinstellingen, en stel je DDJ-SX in als het output apparaat voor je computer. Als het goed is kan je dan wel al het geluid via je controller laten gaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 00:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo,

Als ik met audacity een setje opneem heb ik opeens totaal random op sommige stukken dat het geluid van de rechter speaker wegvalt voor ongeveer 10s, en dan opeens weer terugkomt. Enige kans dat iemand weet waardoor dit komt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 15:03 
 
Hardtraxx Addict

Darklevi schreef:
Hallo,

Als ik met audacity een setje opneem heb ik opeens totaal random op sommige stukken dat het geluid van de rechter speaker wegvalt voor ongeveer 10s, en dan opeens weer terugkomt. Enige kans dat iemand weet waardoor dit komt?

Beschadigde kabel gebruikt om 't op te nemen? Of input, waar de recOut op was aangesloten, is beschadigd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 17:32 
 
Hardtraxxer

Hoi,

Wij zijn op zoek naar een geluidskaart die we kunnen gebruiken voor het opnemen van onze sets als we ergens optreden. Heeft iemand ervaring hiermee? En welke geluidskaart adviseren je ons?

Daarnaast nog een vraag mbt USB's. Mijn USB's (Goedkope hema rommel) worden niet altijd geaccepteerd door de CDJ's. Daarom vraagje wat voor USB's jullie adviseren voor te draaien?

Alvast bedankt :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2014 13:48 
 
Hardtraxx Addict

Woodside schreef:
Hoi,

Wij zijn op zoek naar een geluidskaart die we kunnen gebruiken voor het opnemen van onze sets als we ergens optreden. Heeft iemand ervaring hiermee? En welke geluidskaart adviseren je ons?

Daarnaast nog een vraag mbt USB's. Mijn USB's (Goedkope hema rommel) worden niet altijd geaccepteerd door de CDJ's. Daarom vraagje wat voor USB's jullie adviseren voor te draaien?

Alvast bedankt :thumbsup:

Ik heb een hele goedkope van beheringer(24EU destijds) doet het prima, maar zou hem niet aanbevelen als je ermee gaat slepen. Is niet bepaald stevig gebouwd nml.
Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner