Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 21:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PierrePruuk schreef:
Jogwheel voelt trouwens ook veel natuurlijker aan dan pitchbend..

Bij Reloop wel ja... Heb er bij Pioneer helemaal geen moeite mee, waar je vinger ligt, daar heb je de plaat vast en niet anders. Heb toch al op veel spelers gespeeld maar Pio doet het toch het lekkerst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 17:17 
 
Hardtraxxer

Ik dj pas, maar ik heb eens een vraagje over een plaat die met tekst begint die niet gelijk loopt met een tempo,
bijvoorbeeld: Artif - Fuck the fake shit (Adaro rmx) fzoiets. Deze begint met een tekst.

Zetten jullie dan je plaat stil en draaie er de andere in of hoe doen jullie dat :)?
Wou dit eens vragen, soms gebruik ik mijn jogwheel om de track te vertragen en doe ik dan andere opzetten maar dit is niet fijn als je dat altijd moet doen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 17:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het nummer begint gewoon met claps?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 17:57 
 
Hardtraxxer

Ah dan heb ik een edit of rip wss van iemand hahaha :) Maar stel je voor dat een nummer zo zou beginnen (zijn er zo nog andere misschien dan :P?) Dan dit gewoon doen of?

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 18:17 
 
Hardtraxx Newbie

Ik vind....dat Ran-D ook wel eens met een andere set mag komen..
Heb hem al zovaak gezien, en altijd begint hij met: Living for the moment, zeker wel een leuke plaat maar kom op...waarom moet ik 3 x hetzelfde horen?
Jammer want hij is zo goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 19:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook hoi enneee... die reactie hoort hier niet :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 14:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Melaa schreef:
Ik vind....dat Ran-D ook wel eens met een andere set mag komen..
Heb hem al zovaak gezien, en altijd begint hij met: Living for the moment, zeker wel een leuke plaat maar kom op...waarom moet ik 3 x hetzelfde horen?
Jammer want hij is zo goed!



Ik dacht..... ik zeg het effe :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2012 16:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nvm verkeerde plek
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2012 15:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb best vaak dat ik de nummers niet in full hebt, of ze nog niet uit zijn. Daar heb ik vaak wel problemen mee met het mixen, hebben jullie hier nog speciale trucjes voor ?

En wat vinden jullie van het volgende, ik luister nummer 2 voor en kom er achter dat de intro (claps bijv) 30 sec duurt daarna komt een vocal of een harde beat er in. Dan start ik nummer 2 wanneer nummer 1 nog 30 sec te gaan heeft in de outro. Dit doe ik namelijk meestal.

Ook kom ik het volgende probleem tegen, ik ga hoe langer ik mix het volume verhogen, het nummer wat ik inmix staat vaak luider dan het nummer die al draait. Dit vindt ik lekker draaien maar na een half uur heb je dan het volume hartstikke luid wat niet helemaal de bedoeling is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2012 16:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mystyle schreef:
Heb best vaak dat ik de nummers niet in full hebt, of ze nog niet uit zijn. Daar heb ik vaak wel problemen mee met het mixen, hebben jullie hier nog speciale trucjes voor ?.


Heb hier geen trucjes voor, gebruik alleen maar nummers met een volle intro die al uit zijn... leer er mee leven zou ik zeggen, als je ergens een gig hebt later mag je die ook niet draaien :thumbup:

Citaat:
En wat vinden jullie van het volgende, ik luister nummer 2 voor en kom er achter dat de intro (claps bijv) 30 sec duurt daarna komt een vocal of een harde beat er in. Dan start ik nummer 2 wanneer nummer 1 nog 30 sec te gaan heeft in de outro. Dit doe ik namelijk meestal.


Niet iedere nummer heeft dezelfde lengte qua intro, Jouw manier kan wel maar zo doe je er wel erg lang over om 2 nummers aan elkaar te mixen, beter begin je meteen bij de outro van het 1e nummer aangezien vrijwel alle nummers dezelfde structuur hebben (dit zorgt ook voor een betere drive in je set)

Citaat:
Ook kom ik het volgende probleem tegen, ik ga hoe langer ik mix het volume verhogen, het nummer wat ik inmix staat vaak luider dan het nummer die al draait. Dit vindt ik lekker draaien maar na een half uur heb je dan het volume hartstikke luid wat niet helemaal de bedoeling is.


Ik let meestal gewoon op de balkjes die op de mixer staan, ik zet deze net tegen het rooie aan bij ieder nummer zodat mijn setje vrijwel in zijn geheel op het zelfde volume blijft :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2012 20:17 
 
Hardtraxxer

Dan even verder over het geluid. Vaak heb ik oudere tracks die veel minder ''volume'' hebben. Hoe lossen jullie dit op?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2012 20:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Over de fulls, ik heb ook veel albums waar ze gewoon niet full opstaan, vandaar.
Mix ook wel eens eerder dan aan het einde van de outro maar het klinkt bij mij vaker qua gevoel wel gewoon veel beter. Heerlijk trouwens dat gevoel wanneer een nummer er goed inknalt xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 12:59 
 
Hardtraxx Veteran

Mystyle schreef:
Over de fulls, ik heb ook veel albums waar ze gewoon niet full opstaan, vandaar.
Mix ook wel eens eerder dan aan het einde van de outro maar het klinkt bij mij vaker qua gevoel wel gewoon veel beter. Heerlijk trouwens dat gevoel wanneer een nummer er goed inknalt xd

Je moet ook niet tot het einde van het outro mixen.. Daardoor zou het 1 saaie langdradige bende worden, die lange outro's zijn gemaakt zodat je iig nog wat speling hebt als het nodig is!
Meestal ben ik al bij de volgende track voor het outro begint xd
Verder is er in principe ook geen goede of foute manier om te mixen. Er zijn maar 2 dingen waar je voor moet zorgen:
1 De beats moeten recht lopen
2 het moet klinken
Al mix je ondersteboven op een tosti ijzer met een kip in de wasmachine, zolang het goed klinkt maakt het niet uit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SkiggyRapz18 schreef:

Ik let meestal gewoon op de balkjes die op de mixer staan, ik zet deze net tegen het rooie aan bij ieder nummer zodat mijn setje vrijwel in zijn geheel op het zelfde volume blijft :thumbup:


Bij merkt dit voor geen fuck. Ik heb de gemini ps 828 efx en soms branden bij bijde kanalen bijv 3 lampjes. en dan nog staat het nummer veel harder dan de andere. Dus wat ik meestal doe is gewoon bijde nummers omstebeurt op de cue zetten en ze vergelijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 16:52 
 
Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
SkiggyRapz18 schreef:

Ik let meestal gewoon op de balkjes die op de mixer staan, ik zet deze net tegen het rooie aan bij ieder nummer zodat mijn setje vrijwel in zijn geheel op het zelfde volume blijft :thumbup:


Bij merkt dit voor geen fuck. Ik heb de gemini ps 828 efx en soms branden bij bijde kanalen bijv 3 lampjes. en dan nog staat het nummer veel harder dan de andere. Dus wat ik meestal doe is gewoon bijde nummers omstebeurt op de cue zetten en ze vergelijken.


Je weet toch meestal wel bij welke platen dat is, teminste ik wel. Dan zet ik de gain gewoon iets verder open, is het niet genoeg dat draai ik snel nog een beetje bij.

Als je op grotere geluid installaties draait is het trouwens handig om nooit ver in het rood te gaan zitten. Er is een aparaat dat zorgt dat er niet meer geluid naar de versterkers wordt verstuurt als de ingestelde waarden. Alles wat over die waarde gaat, wordt er weer afgehaald. Het geluid in de zaal gaat dus alleen maar zachter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 22:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou op de pioneers geven de lampjes het vrij goed aan. Maar mijn mixer is daar echt heel slecht in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2012 16:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan nog kan het harder of zachter klinken, ook als de lampjes gelijk staan. Ligt er maar net aan hoe schel of vel de geluiden in de plaat zijn...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2012 16:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat kan idd, maar mijn mixer is daar nog veel slechter in. heeft per kanaal 3 groene lampjes en 2 rode. Heb zelfs wel eens gehad dat 1 lampje bij de ene even hard klonk als 3 bij de andere, snap er niks van xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 19:52 
 
Hardtraxxer

Zijn er ook programma's waarmee je gewoon een set in elkaar kan zetten, gewoon om wat te oefenen zegmaar. Ik heb virtual DJ geprobeerd maar daarmee lukte het niet. En Audacity is niet echt mixen dus weet iemand een leuk progammatje????
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 20:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

VDJ of Traktor
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 23:28 
 
Hardtraxxer

hardstyle007 schreef:
Zijn er ook programma's waarmee je gewoon een set in elkaar kan zetten, gewoon om wat te oefenen zegmaar. Ik heb virtual DJ geprobeerd maar daarmee lukte het niet. En Audacity is niet echt mixen dus weet iemand een leuk progammatje????


Hoezo lukt Virtual Dj niet? lijkt me juist heel simpel
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2012 22:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Woodside schreef:
hardstyle007 schreef:
Zijn er ook programma's waarmee je gewoon een set in elkaar kan zetten, gewoon om wat te oefenen zegmaar. Ik heb virtual DJ geprobeerd maar daarmee lukte het niet. En Audacity is niet echt mixen dus weet iemand een leuk progammatje????


Hoezo lukt Virtual Dj niet? lijkt me juist heel simpel


Ja VDJ is denk toch wel het makkelijkste programma om te leren!
Ben hier ook mee begonnen 3 jaar geleden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2012 10:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hardstyle007 schreef:
Zijn er ook programma's waarmee je gewoon een set in elkaar kan zetten, gewoon om wat te oefenen zegmaar. Ik heb virtual DJ geprobeerd maar daarmee lukte het niet. En Audacity is niet echt mixen dus weet iemand een leuk progammatje????

Ableton Live kan je volgens mij precies mee doen wat jij wilt..
Maar dan mix je niet "live" heh dan zit je gewoon een beetje te knippen/plakken/slepen met je tracks..
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2012 12:09 
 
Hardtraxxer

Is er ook een programma net zoals BPM studio waarbij je de intro / outro van een nummer automatisch d'r acfcut? Dat het programma het nummer altijd start na 64 beats bijvoorbeeld ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2012 16:15 
 
Hardtraxxer

Wat gebruiken jullie eiigenlijk om je track te pitchen? De "PITCH" of "TEMPO" ?

Bij Pitch blijft op zelfde toon alleen de bas word op een of andere manier opgehoopt waardoor het niet goed gaat klinken ? Hij clipt denk ik?

Bij TEMPO is dit niet zo alleen verandert de toonhoogte wel van de track?
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner