Ik werd laatst gevraagd door een persoon hoe het nou precies werkt om te draaien. Ik had niet de tijd om iemand met nul verstand van draaien dat helemaal uit te leggen dus had hem belooft een video te maken hoe ik nou draai zodat hij het thuis rustig eens kon bekijken.
Nu weet ik dat de meesten van jullie goed weten hoe het in elkaar steekt en wou ik graag eens feedback van jullie horen, Tips en tricks? Er zitten wel een paar kleine foutjes in heb ik zelf opgemerkt die jullie ongetwijfeld ook zullen opmerken.
Set: Reloop RMP3 Alpha 2x Reloop Blackfire RMX 30
Tracklist: 1. Zatox - Fuck You Up 2. Noisecontrollers & Alpha Twins - Moonraker 3. DJ Duro - Cocaine MF (Alpha2 Remix) 4. Pavo - Communicate 5. Slim SHore - King Of The Stage 6. Noisecontrollers - Yellow Minute (Alpha2 rmx) 7. D-Block & S-Te-Fan - Kingdom (Re-Amp) 8. Jack Of Sound - Showtime (Mashup) 9. Williams Syndrome - Emotions Tijd: 31:45
Vind het altijd wel leuk om daadwerkelijk te zien hoe anderen dat doen. Veel duidelijker dan geschreven tips imo. Nog geen tijd gehad om het hele filmpje te kijken, maar zal dat later zeker doen!
Klein vraagje! Hoe gevoelig is de pitch bend met de jog wheel op die RMP's? Zo te zien lukt het bij jou al met kleine aanpassingen. Ik oefen zelf op een Digital Jockey 2 en daar draai je je rot op om ook maar een beetje te ac/decelereren.
Oh en toch nog een vraagje, hoezo zet je de mid/highs zo hoog bij het cue'en?
Oh en toch nog een vraagje, hoezo zet je de mid/highs zo hoog bij het cue'en?
Zo hoor je de claps in een intro veel beter. Op die manier kun je de track beter gelijk leggen met de spelende plaat. Dat is althans waarom ik het wel eens doe
Inderdaad een leuk filmpje, zou het zelf ook wel eens zo willen laten zien. Enige jammere is dat de webcam op mijn laptop echt enorm crappy is
Vind het altijd wel leuk om daadwerkelijk te zien hoe anderen dat doen. Veel duidelijker dan geschreven tips imo. Nog geen tijd gehad om het hele filmpje te kijken, maar zal dat later zeker doen!
Ik ben benieuwd.
Ordinary Joe schreef:
Klein vraagje! Hoe gevoelig is de pitch bend met de jog wheel op die RMP's? Zo te zien lukt het bij jou al met kleine aanpassingen. Ik oefen zelf op een Digital Jockey 2 en daar draai je je rot op om ook maar een beetje te ac/decelereren.
Deze gevoeligheid kan je zelf aan smaak instellen in het menu van de RMP3 en na mijn weten heb ik hier zelf niks aan veranderd, Maar zoals je misschien al zag in het filmpje is het jogwheel aardig gevoelig maar dit geeft geen hinder. Misschien als ik zeg dat hij aardig overeen komt met de CDJ2000 als de Jog Adjust in het midden staat dat je er een beeld bij krijgt.
Je 2de vraag is beantwoord door Zenda, dit is precies de reden waarom ik dat doe.
Vind het altijd wel leuk om daadwerkelijk te zien hoe anderen dat doen.
Leuk gedaan zo met filmpie erbij zat er aan te denken om dit ook is te gaan doen, Heb het wel meer gedaan maar dan via livestream. Binnekort dan is op youtube uploaden
Leuk gedaan zo met filmpie erbij zat er aan te denken om dit ook is te gaan doen, Heb het wel meer gedaan maar dan via livestream. Binnekort dan is op youtube uploaden
Erg leuk gedaan dit filmpje, laat ook goed zien wat je allemaal doet. het enige wat ik me afvraag is waarom je de bass al vrij vroeg helemaal open gooit, mij is altijd geleerd om dat zo laat mogelijk te doen ivm kicks die door elkaar kunnen lopen en dat dan in de zaal raar zou klinken:P maar verder echt een goede weergave van hoe je nou mixt
Erg leuk gedaan dit filmpje, laat ook goed zien wat je allemaal doet. het enige wat ik me afvraag is waarom je de bass al vrij vroeg helemaal open gooit, mij is altijd geleerd om dat zo laat mogelijk te doen ivm kicks die door elkaar kunnen lopen en dat dan in de zaal raar zou klinken:P maar verder echt een goede weergave van hoe je nou mixt
Ik laat bij veel tracks de bass gewoon op normaal staan omdat er geen kick of nauwelijks in de intro zit. Als ik hoor dat er dus geen enkele dreun in de intro zit dan laat ik hem gewoon open staan anders heb ik bij de overgang weer een extra schuif die ik open moet draaien terwijl het in mijn ogen niet nodig was geweest en daarom neem gewoon de makkelijkste weg.
Erg leuk gedaan dit filmpje, laat ook goed zien wat je allemaal doet. het enige wat ik me afvraag is waarom je de bass al vrij vroeg helemaal open gooit, mij is altijd geleerd om dat zo laat mogelijk te doen ivm kicks die door elkaar kunnen lopen en dat dan in de zaal raar zou klinken:P maar verder echt een goede weergave van hoe je nou mixt
Ik laat bij veel tracks de bass gewoon op normaal staan omdat er geen kick of nauwelijks in de intro zit. Als ik hoor dat er dus geen enkele dreun in de intro zit dan laat ik hem gewoon open staan anders heb ik bij de overgang weer een extra schuif die ik open moet draaien terwijl het in mijn ogen niet nodig was geweest en daarom neem gewoon de makkelijkste weg.
Hopelijk is dit een goed antwoord op je vraag.
precies, en de plaat die je inmixt klinkt dan ook bij het inmixen zuiverder en idd het belangrijkste is dat je jezelf een handeling wegneemt, je het immers maar 2 handen
Erg leuk gedaan dit filmpje, laat ook goed zien wat je allemaal doet. het enige wat ik me afvraag is waarom je de bass al vrij vroeg helemaal open gooit, mij is altijd geleerd om dat zo laat mogelijk te doen ivm kicks die door elkaar kunnen lopen en dat dan in de zaal raar zou klinken:P maar verder echt een goede weergave van hoe je nou mixt
Ik laat bij veel tracks de bass gewoon op normaal staan omdat er geen kick of nauwelijks in de intro zit. Als ik hoor dat er dus geen enkele dreun in de intro zit dan laat ik hem gewoon open staan anders heb ik bij de overgang weer een extra schuif die ik open moet draaien terwijl het in mijn ogen niet nodig was geweest en daarom neem gewoon de makkelijkste weg.
Hopelijk is dit een goed antwoord op je vraag.
precies, en de plaat die je inmixt klinkt dan ook bij het inmixen zuiverder en idd het belangrijkste is dat je jezelf een handeling wegneemt, je het immers maar 2 handen
leuk om te zien, en ook mooi wat van geleerd. ik heb, als beginnende hobby dj, hier vaak naar gezocht. Je kan hier veel meer van leren dan alleen audio materiaal of uit een lap tekst. Het zou mooi zijn als jij/andere dit vaker zouden willen doen!
Ik heb even gekeken.... Jij zet bij de intro van communicate ook gewoon je laag open, in die intro zitten wel degelijk heel de tijd die stukjes met goed wat laag er onder. Maar op die momenten haal je het laag van cocaïne mf ook niet weg, je stuurt dus 2x een bak laag je master uit van heb ik jou daar. Stel je mixt hem in een plaat waar dat laag op dezelfde frequentie zit, dan klinkt dat voor geen meter op een groot geluid systeem (compressen). Ook mis je echt veel kansen om te teasen en dergelijke...
leuk om te zien, en ook mooi wat van geleerd. ik heb, als beginnende hobby dj, hier vaak naar gezocht. Je kan hier veel meer van leren dan alleen audio materiaal of uit een lap tekst. Het zou mooi zijn als jij/andere dit vaker zouden willen doen!
Fijn om te horen dat je er wat aan gehad hebt en wil zeker nog wel eens zo'n dergelijk filmpje posten.
Ik heb even gekeken.... Jij zet bij de intro van communicate ook gewoon je laag open, in die intro zitten wel degelijk heel de tijd die stukjes met goed wat laag er onder. Maar op dzoiets, nten haal je het laag van cocaïne mf ook niet weg, je stuurt dus 2x een bak laag je master uit van heb ik jou daar. Stel je mixt hem in een plaat waar dat laag op dezelfde frequentie zit, dan klinkt dat voor geen meter op een groot geluid systeem (compressen). Ook mis je echt veel kansen om te teasen en dergelijke...
Opbouwende kritiek he
Je hebt inderdaad een goed punt met het laag maar per mixer vind ik dit ook erg verschillen maar je punt is duidelijk. Wel is als ik laag vol erbij doe van Communication (na 32 beats) en Van cocaïne mf niet weghaal is duidelijk te horen dat cocaïne mf de laag dus daning verminderd is dat dit mogelijk. Wat duidelijk te horen is en dit zeker niet storend werkt.
Met het teasen geef ik je na mijn mening ongelijk om dit de sfeer van de dergelijk draaiende track vaak verneukt na mijn mening. Daarom doe ik dit liever niet te vaak en vooral niet in setje voor zoiets, met een gig wil ik dit wel vaker doen gepast met effecten maar voor een mix niet te veel gepruts daarmee.