Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2010 18:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Aangezien er af en toe wat vragen langs komen mbt. produceren (zoals 'hoe maak ik een raw lead' en 'hoe sluit ik mn hardware aan' etc. En er onlangs een topic is gekomen over Problemen met DJ gear dacht ik dat het wel handig was om een soort gelijk topic aan te maken over Produceren.

Heb je vragen? Stel ze dan hier!

Ps.
Er zijn géén domme vragen, máár check eerst even met de zoek functie of de vraag niet al beantwoord is. Dan bespaar je jezelf én anderen namelijk tijd/moeite.

Bij deze: Brandt losch!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2010 21:45 
 
Hardtraxxer

Ik heb een tijd geleden al een FL vragentopic ofzo geopend, en later een cubase vragentopic. lijkt me opzich wel genoeg toch? geen verkeerd idee verder...
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2010 21:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Luxion schreef:
Ik heb een tijd geleden al een FL vragentopic ofzo geopend, en later een cubase vragentopic. lijkt me opzich wel genoeg toch? geen verkeerd idee verder...

niet echt. Die topics die jij hebt geopend zijn over het programma. Dit meer over het producen: VST, kicks, leads enzovoort :thumbup:
ben nu ook begonnen met het uitvogelen van cubase. Het programma is opzich niet zo heel erg moeilijk... maar waar moet ik beginnen met VSTi's? Hoe kan ik zoeken welke VSTi voor wat is? Of welke VSTi's gebruiken jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2010 22:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tel schreef:
Luxion schreef:
Ik heb een tijd geleden al een FL vragentopic ofzo geopend, en later een cubase vragentopic. lijkt me opzich wel genoeg toch? geen verkeerd idee verder...

niet echt. Die topics die jij hebt geopend zijn over het programma. Dit meer over het producen: VST, kicks, leads enzovoort :thumbup:
ben nu ook begonnen met het uitvogelen van cubase. Het programma is opzich niet zo heel erg moeilijk... maar waar moet ik beginnen met VSTi's? Hoe kan ik zoeken welke VSTi voor wat is? Of welke VSTi's gebruiken jullie?


Ja precies had 't niet beter kunnen verwoorden.
Ehm, ja VSTi's zijn (imo) erg persoonlijk. Je kunt voor kicks bijv gebruik maken van de gratis vst Dillie Base met wat lekkere crush er over ofzo.
Synths (qua vsti) vind ik de plugin's van Native Instruments (wel redelijk prijzig)

Ik weet niet of ik mag linken maar neem hier eens een kijkje: [urlhttp://vstplanet.com]KLIK[/url] een nuttige site met gratis vsti's om je opweg te helpen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 16:56 
 
Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
Tel schreef:
Luxion schreef:
Ik heb een tijd geleden al een FL vragentopic ofzo geopend, en later een cubase vragentopic. lijkt me opzich wel genoeg toch? geen verkeerd idee verder...

niet echt. Die topics die jij hebt geopend zijn over het programma. Dit meer over het producen: VST, kicks, leads enzovoort :thumbup:
ben nu ook begonnen met het uitvogelen van cubase. Het programma is opzich niet zo heel erg moeilijk... maar waar moet ik beginnen met VSTi's? Hoe kan ik zoeken welke VSTi voor wat is? Of welke VSTi's gebruiken jullie?


Ja precies had 't niet beter kunnen verwoorden.
Ehm, ja VSTi's zijn (imo) erg persoonlijk. Je kunt voor kicks bijv gebruik maken van de gratis vst Dillie Base met wat lekkere crush er over ofzo.
Synths (qua vsti) vind ik de plugin's van Native Instruments (wel redelijk prijzig)

Ik weet niet of ik mag linken maar neem hier eens een kijkje: [urlhttp://vstplanet.com]KLIK[/url] een nuttige site met gratis vsti's om je opweg te helpen ;)

oke heb je ook zo'n site met au's want zover ik weet heb ik niks aan vst's met logic?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 17:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
oke heb je ook zo'n site met au's want zover ik weet heb ik niks aan vst's met logic?

VSTi's werken volgens mij gewoon met logic.
Je kunt ze in 2 simpele stappen 'installeren'
Optie 1:
Installeer de .DMG file (dan gaat de rest automatisch)
Optie 2:
- Zoek het gewenste bestand (bijv.) xLeadx.vst
- Plaats deze in de map: 'VST' (Library>Audio>Plug-ins>VST)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 18:21 
 
Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
the sidespinnars schreef:
oke heb je ook zo'n site met au's want zover ik weet heb ik niks aan vst's met logic?

VSTi's werken volgens mij gewoon met logic.
Je kunt ze in 2 simpele stappen 'installeren'
Optie 1:
Installeer de .DMG file (dan gaat de rest automatisch)
Optie 2:
- Zoek het gewenste bestand (bijv.) xLeadx.vst
- Plaats deze in de map: 'VST' (Library>Audio>Plug-ins>VST)

oke ga effe kijken bedankt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 18:35 
 
Hardtraxx Veteran

ik zit nog steeds met kicks,, hoe maken jullie zoiets.. Kijk ik snap dat je wat lagen maakt van punch, clap enz maar maken jullie een kick ofz die je achter elkaar plakt,, of gewoon een melodie lijn zeg maar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 18:55 
 
Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
the sidespinnars schreef:
oke heb je ook zo'n site met au's want zover ik weet heb ik niks aan vst's met logic?

VSTi's werken volgens mij gewoon met logic.
Je kunt ze in 2 simpele stappen 'installeren'
Optie 1:
Installeer de .DMG file (dan gaat de rest automatisch)
Optie 2:
- Zoek het gewenste bestand (bijv.) xLeadx.vst
- Plaats deze in de map: 'VST' (Library>Audio>Plug-ins>VST)

waar kan ik die .DMG vinden? ik zie alleen .dll
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 18:57 
 
Hardtraxxer

Timmer schreef:
ik zit nog steeds met kicks,, hoe maken jullie zoiets.. Kijk ik snap dat je wat lagen maakt van punch, clap enz maar maken jullie een kick ofz die je achter elkaar plakt,, of gewoon een melodie lijn zeg maar?

ik maak mijn kicks met junglist, en ik gebruik ze inderdaad met zo'n melodie lijn, ofwel piano roll >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 19:02 
 
Hardtraxx Veteran

hmm,, iemand nog andere vst ideeën die gewoon fijn werken.. Rest moet je immers toch zelf doen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 19:14 
 
Hardtraxx Veteran

waar kan ik die .DMG vinden? ik zie alleen .dll
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 19:22 
 
Hardtraxxer

.dmg is alleen als je een mac gebruikt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 19:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@ Timmer, Als je windoos gebruikt SubAtomic
@ Sidespinnars, [quote="Mannonymous"]
*Edit* Geen idee, ligt aan de aanbiedert van de vst ;)
Maar die DDL kan ook gewoon in je plug-in mapje als het goed is...
Moetje ff googlen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 19:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als je een DLL hebt heb je dus NIET de Mac plugin. Even voor de duidelijkheid:

Mac heeft 3 formats voor plugins. AU, VST en RTAS.
Windows gebruikt ook VST en RTAS.
Maar, een VST/RTAS voor Windows is dus NIET hetzelfde als een Mac VST. Een VST voor Mac is doorgaans een .vst bestand. Bovendien kan je in Logic niet zomaar een VST plugin laden. Logic gebruikt namelijk van oorsprong alleen AU. Om een VST toch te kunnen laden in Logic zal je een programma moeten gebruiken, die de VST kan laden in Logic als een AU.

@ kick vraag:

Ik maak mijn kicks op het moment voornamelijk met Sylenth1. Ik maak een kick van verschillende lagen, en wat ik dan meestal doe is deze kick samplen. Als je van een kick een sample maakt, vergeet dan niet om effecten als Reverb en Delay uit te zetten wanneer je de sample gaat bouncen. Als je eenmaal je kick sample hebt, kan je hem later weer invoegen als Audio bestand, en op dit spoort zet je dan weer de Reverb/Delay. Als je de reverb/delay namelijk niet uitzet voor je hem sampled, dan is het hele effect weg.
Overigens sample ik alleen het 'klap' gedeelte. De tail + bass laat ik altijd wel gewoon normaal staan. Hiervoor gebruik ik dan de piano roll om de toonhoogte te bepalen ;) Het klap gedeelte verandert namelijk niet van toonhoogte, dus deze is makkelijker te samplen. Scheelt je een hoop CPU gebruik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 19:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
tekst

Op 't apple forum stond dat die .ddl files ook gewoon konden worden gebruikt...
Weet niet meer hoe maar er was iig een manier voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 19:57 
 
Hardtraxx Veteran

@ Mannonymous ik zal effe googlen ;)
@ TakkU weer wat geleerd vandaag :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 20:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Een .DLL is een windows library bestand ;) Je kan een DLL dus niet openen binnen OSX!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2010 20:11 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Een .DLL is een windows library bestand ;) Je kan een DLL dus niet openen binnen OSX!

ja dat snap ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 18:43 
 
Hardtraxx Veteran

ik heb effe een vraagje. in de hyper-editor in logic kan je dingen instellen als velocity pitch bend volume etc.. nou wou ik weten kan je ook de cutoff instellen of is daar een anderen manier voor zodat het niet met de hand hoeft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 19:22 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mss moet je de titel even aanpassen naar bv: Problemen met hoe/wat produceren.
Dat klink bekender als een topic waar je voor dit soort stuff moet zijn.
anders blijven de nieuwe topics komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 21:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
ik heb effe een vraagje. in de hyper-editor in logic kan je dingen instellen als velocity pitch bend volume etc.. nou wou ik weten kan je ook de cutoff instellen of is daar een anderen manier voor zodat het niet met de hand hoeft?

Waar jij naar op zoek bent is Automation. Druk op A, en je ziet de Automation View. Stel in welke parameter je als automation in wilt stellen, en je kan aan de gang ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 00:10 
 
Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
Tel schreef:
Luxion schreef:
Ik heb een tijd geleden al een FL vragentopic ofzo geopend, en later een cubase vragentopic. lijkt me opzich wel genoeg toch? geen verkeerd idee verder...

niet echt. Die topics die jij hebt geopend zijn over het programma. Dit meer over het producen: VST, kicks, leads enzovoort :thumbup:
ben nu ook begonnen met het uitvogelen van cubase. Het programma is opzich niet zo heel erg moeilijk... maar waar moet ik beginnen met VSTi's? Hoe kan ik zoeken welke VSTi voor wat is? Of welke VSTi's gebruiken jullie?


Ja precies had 't niet beter kunnen verwoorden.
Ehm, ja VSTi's zijn (imo) erg persoonlijk. Je kunt voor kicks bijv gebruik maken van de gratis vst Dillie Base met wat lekkere crush er over ofzo.
Synths (qua vsti) vind ik de plugin's van Native Instruments (wel redelijk prijzig)

Ik weet niet of ik mag linken maar neem hier eens een kijkje: [urlhttp://vstplanet.com]KLIK[/url] een nuttige site met gratis vsti's om je opweg te helpen ;)

Dillie bass is meer subbass.. :P maar wel een leuk ding.. kan je mooi je huis mee laten trillen! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 11:32 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Hallo forum genoten,

Ik heb een vraag over produceren:
In iedere plaat zit na de 4de kick een hoge toon. Dit is een felle rauwe toon, die de boel lekker opzweept.
Ik heb google dagen lang afgezocht om te weten wat het is? Maar ik kan het niet vinden!

Weet iemand van jullie hoe die hoge toon wordt genoemd, en zo ja: hoe wordt deze gemaakt/ hoe maak jij hem?.
( ik dacht iets te hebben gelezen doorvan je kick te pitchen)

bij voorbaat bedankt,

Tevion22

(als je niet weet wat ik bedoel, kijk dan op youtube Dj Dione- Still here kicking ass. Dan is het al snel duidelijk)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 13:15 
 
Hardtraxx Veteran

tevion22 schreef:
Hallo forum genoten,

Ik heb een vraag over produceren:
In iedere plaat zit na de 4de kick een hoge toon. Dit is een felle rauwe toon, die de boel lekker opzweept.
Ik heb google dagen lang afgezocht om te weten wat het is? Maar ik kan het niet vinden!

Weet iemand van jullie hoe die hoge toon wordt genoemd, en zo ja: hoe wordt deze gemaakt/ hoe maak jij hem?.
( ik dacht iets te hebben gelezen doorvan je kick te pitchen)

bij voorbaat bedankt,

Tevion22

(als je niet weet wat ik bedoel, kijk dan op youtube Dj Dione- Still here kicking ass. Dan is het al snel duidelijk)

ik weet niet hoe dat zit bij hardcore maar bij hardstyle noemen we dat gewoon een screech!
1, 2, 3, 4, 5 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner