Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 00:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Welcome at Fusion Labs.

In this serie of tutorials, the Fusion producers are gonna try to explain you how they create different sounds, kicks etc. which they use in their productions.

In the first episode, Michel Pollen shows you how to create a lead-sound out of a simple Sawtooth square with the help of a Virus TI.


In this 2nd episode of Fusion Labs, Raoul van Grinsven (aka Zany) is showing you how to create a kick.
This tutorial shows you the basics how to create a nice distorted tone in a kick which you can use to develop it further to create your own hardstyle or hardcore kick.



In this new episode of Fusion Labs, Michel Pollen explains sound-designing based on a Pulse waveform.
This will help you create sounds which can fill in nicely in the lower-frequencies.

Enjoy!




In this episode, Raoul van Grinsven aka Zany, will explain how to pitch a kick to match the right tone in your track.



In this episode Michel Pollen explains the basic tricks to build yourself a nice screech.
This episode refers to episode 1 as well, to start building a leadsound from a sawtooth.




In this episode of Fusion Labs, Michel Pollen continues working on a screech.
In episode 5 he showed you how to use the Pitch Enveloppe.
In this episode Michel builds a screech with distortion and more effects.

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 00:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maar even gekopieerd en geplakt van het Fusion forum. Ik waardeer het echt dat ze de moeite nemen nieuwe producers zo een beetje uitleg te geven :) Erg interessant hoe de echte mannen het nou doen, want die tutorials op YouTube vind ik eigenlijk vaak nergens naar klinken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 00:23 
 
Artiest

ik wil wel duidelijk hebben dat mensen deze dingen niet letterlijk namaken en over gaan nemen en als alleenstaande sound gaan gebruiken!
Leuk idee iig van Fusion, tutorials helpen altijd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 00:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel vet dat je van een aantal van de grootste producers van de scene (mag ik van Zany & Pollen denk ik wel rustig zeggen) gewoon een video krijg hoe je iets moet doen. Ik heb dat toch altijd wel interessant gevonden.

Overigens ben ik niet bang dat mensen het 100% na gaan doen. De tutorial geeft ruimte voor ontdekken. Het is gewoon de absolute basis die ze uitleggen, dat is ook het belangrijkste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 01:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Deze tuts leggen een aantal dingen uit, maar gaan niet zover dat je er een sound uit krijg die al volledig 'af' klinkt. Hebben ze wel slim aangepakt, anders heb je straks idd tientallen mensen met dezelfde kicks.. Ze leggen de basis uit, waarmee je toch echt zelf aan de gang moet gaan wil je iets diks eruit krijgen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 09:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Deze tuts leggen een aantal dingen uit, maar gaan niet zover dat je er een sound uit krijg die al volledig 'af' klinkt. Hebben ze wel slim aangepakt, anders heb je straks idd tientallen mensen met dezelfde kicks.. Ze leggen de basis uit, waarmee je toch echt zelf aan de gang moet gaan wil je iets diks eruit krijgen ;)


Precies :P Ik wil geen track horen met die kick die zany daar heeft. Leuke basis maar t uiteindelijke resultaat in die video is nog ver te zoeken, net zoals de eerste van pollen. Puur basic hoe ze t uitleggen de echte trucjes houden ze echt wel voor hun zelf ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 09:37 
 
Hardtraxx Veteran

vind dit wel leuk hoe ze het aanpakken je moet egt zelf gaan uit zoeken hoe je er een egte sound uit krijgt! uit de tut van pollen heb ik niet zoveel geleerd het meeste wist ik al. maar uit die van zany heb ik wel een paar dingetjes waarvan ik zeg dat kan ik ook wel is gaan uitproberen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 11:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Echt een slimme zet van Fusion. Krijgen ze een nog beter imago. Ik zie Dov niet zo'n filmpje maken voor Scantraxx. Maar de filmpjes zijn ook nog echt informatief ook. Het is niet zo dat ze wat doen en dat je zit te kijken en denkt, wtf. :P Ga deze filmpjes zeker volgen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 12:32 
 
Hardtraxx Veteran

Erg vet om te zien en tevens leerzaam! Big up voor Fusion! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 13:06 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Op deze manier maakt hij zelf natuurlijk geen kicks he....
Zoveel laag krijg je niet uit een 909.....

(wel leuk om de basis zo uit te leggen, want je kunt hier zeker wat mee :thumbup: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 15:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Op deze manier maakt hij zelf natuurlijk geen kicks he....
Zoveel laag krijg je niet uit een 909.....

(wel leuk om de basis zo uit te leggen, want je kunt hier zeker wat mee :thumbup: )

Met een 909 kun je een super lekkere punch maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 15:03 
 
Artiest

Ze houden het wel een beetje simpel maar zeker een goed en leuk idee van Fusion! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 16:43 
 
Hardtraxx Veteran

Zirkumflex schreef:
Ze houden het wel een beetje simpel maar zeker een goed en leuk idee van Fusion! :thumbup:

is ook de bedoeling heh om je alleen de pure basis uit te leggen ;)



worden hier telkens ook alle filmpjes neergezet of niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 17:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
Zirkumflex schreef:
Ze houden het wel een beetje simpel maar zeker een goed en leuk idee van Fusion! :thumbup:

is ook de bedoeling heh om je alleen de pure basis uit te leggen ;)



worden hier telkens ook alle filmpjes neergezet of niet?

Maar echt basis is het ook weer niet want je hebt al wel een beetje verstand over het programma nodig. Ze klikken (vooral Zany) best snel door waardoor het meer een kijkje achter de schermen wordt ipv een tutorial. Maar wel heel tof om te zien!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 18:07 
 
Artiest

mwua ik vind het wel een basis, kennis volgt vanzelf.
" Practice makes perfect." zeggen de Engelsen mooi.
Degene die echt doorgaan en willen leren snappen het vanzelf, zany laat hiermee wel duidelijk zien wat hij doet en waarom hij dat doet. Dus je ziet/hoort goed wat voor invloed zijn acties hebben op het geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 18:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe krijg ik geluid uit die Drumazon?
Ben alle noten al afgegaan in Cubase :S
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 19:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sicknez schreef:
Hoe krijg ik geluid uit die Drumazon?
Ben alle noten al afgegaan in Cubase :S

Oh gut.. Das vaak met gedownloade versies! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 19:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
Sicknez schreef:
Hoe krijg ik geluid uit die Drumazon?
Ben alle noten al afgegaan in Cubase :S

Oh gut.. Das vaak met gedownloade versies! ;)


Hij doet het dus niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 21:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deeltjesversneller schreef:
Maar even gekopieerd en geplakt van het Fusion forum. Ik waardeer het echt dat ze de moeite nemen nieuwe producers zo een beetje uitleg te geven :) Erg interessant hoe de echte mannen het nou doen, want die tutorials op YouTube vind ik eigenlijk vaak nergens naar klinken...

Als je het dan goed wilt, plak je elke nieuwe gewoon in de beginpost, is wel zo overzichtelijk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 23:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sicknez schreef:
Mannonymous schreef:
Sicknez schreef:
Hoe krijg ik geluid uit die Drumazon?
Ben alle noten al afgegaan in Cubase :S

Oh gut.. Das vaak met gedownloade versies! ;)


Hij doet het dus niet?


Moet je niet eerst een osc ergens aanzetten ofzo? Ik ken drumazon verder niet, maar sommige plugins starten vaak op met een init zonder ook maar iets erin, dus ook geen osc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 23:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Totaal geen nieuwe informatie voor mij dit, maar handig voor beginnelingen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 23:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SoundTunerZ schreef:

Moet je niet eerst een osc ergens aanzetten ofzo? Ik ken drumazon verder niet, maar sommige plugins starten vaak op met een init zonder ook maar iets erin, dus ook geen osc.


Geen idee.
Kzie geen verschil in het paneel bij zany dan bij mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2010 23:59 
 
Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
ik wil wel duidelijk hebben dat mensen deze dingen niet letterlijk namaken en over gaan nemen en als alleenstaande sound gaan gebruiken!
Leuk idee iig van Fusion, tutorials helpen altijd!

als mensen het letterlijk overnemen en er weinig aan doen dan klinkt t toch voor geen meter :P
deze tutorials dienen als basis..


Edit:
Sicknez schreef:
Hoe krijg ik geluid uit die Drumazon?
Ben alle noten al afgegaan in Cubase :S

Als je internal sequencer uitzet moet je als het goed is op iets van c3 een bassdrum.. kan verschillen per DAW. Als dit niet werkt moet je even rondkijken en alle knopjes ff uitproberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2010 00:35 
 
Artiest

Overload schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
ik wil wel duidelijk hebben dat mensen deze dingen niet letterlijk namaken en over gaan nemen en als alleenstaande sound gaan gebruiken!
Leuk idee iig van Fusion, tutorials helpen altijd!

als mensen het letterlijk overnemen en er weinig aan doen dan klinkt t toch voor geen meter :P
deze tutorials dienen als basis..


dat hoef je mij niet te vertellen, maar ik weet zeker dat er mensen zijn die dit zien en denken oh ik heb een kick voor mijn komende producties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2010 01:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sicknez schreef:
Mannonymous schreef:
Sicknez schreef:
Hoe krijg ik geluid uit die Drumazon?
Ben alle noten al afgegaan in Cubase :S

Oh gut.. Das vaak met gedownloade versies! ;)


Hij doet het dus niet?

Payback voor illegale download :list:
even 'hostmode' aanzetten ;)
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner