Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2009 09:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe ordenen jullie de tracks op CD's? Op naam of release? En gewoon een CD vol?

Ik heb nu namelijk wel een systeempje voor mezelf, maar dat werkt niet heel erg goed. Dus ik wil eigenlijk eens een zooi goede CD's kopen en dan alles op de goede manier branden. Dan is een goed doordacht systeem wel een plusje natuurlijk.

Huidige systeem: op maand van release neergelegd, een hele CD vol en 2x dezelfde CD, zodat je binnen de CD ook kan mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2009 10:03 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Altijd lastig... is ook vrij persoonlijk hoor.
Ik ben begonnen met alles op label.
Tegenwoordig doe ik eigenlijk meer mengen... ik maak cd's met de meest recente tracks die me aanspreken.
Eigenlijk vind ik dat ook prettiger werken. Iets minder overzichtelijk, maar als je vaak genoeg in die cd-map bezig bent, vindt je alles toch wel terug ;)

ps. ik maak gebruik van een Slappa map en Nero Coverdesigner met een aantal sjablonen, zodat bij het branden van een cd, automatisch een hoesje wordt geprint met mijn logo erop incl. tracklist ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2009 10:07 
 
Hardtraxxer

Das een hele goede...

Wat ik doe is de dag voordat ik moet draaien de leuke tracks kiezen op cdke pleuren als ik ze al niet op een cd heb staan en dan in me mappie pleuren...

Wat ik pas bij een DJ's zag was wel dik... Maar wel veel pleuris werk.

Elk label had ie een cd ontwerp van... heel simpel hoor, met logo en dan de 2 of meer tracks van een release op 1 cdtje... Dus eigenlijk het plaat verhaal op een cdtje...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2009 10:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

a-troxx schreef:
Wat ik pas bij een DJ's zag was wel dik... Maar wel veel pleuris werk.

Elk label had ie een cd ontwerp van... heel simpel hoor, met logo en dan de 2 of meer tracks van een release op 1 cdtje... Dus eigenlijk het plaat verhaal op een cdtje...

Spana :D

ps. ik heb ook per label een aparte hoes, met daarin het plaatje van het label... Alleen vind ik het onzin om 2 tracks per cd te branden... :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2009 10:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
ps. ik maak gebruik van een Slappa map en Nero Coverdesigner met een aantal sjablonen, zodat bij het branden van een cd, automatisch een hoesje wordt geprint met mijn logo erop incl. tracklist ;)


Dat moet je maa even uitleggen, want dat interessant. Doe maar een x op msn :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2009 13:28 
 
Hardtraxx Veteran

ik heb eerst alle gekochte albums, en dan gewoon van nieuw naar oud ^^ . Brandt ik een nieuwe erbij dan zet ik die gewoon voor aan erbij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2009 15:39 
 
Hardtraxxer

San Miquel schreef:
Spana :D

Oui monsieur!

Is wel koel hoor hoe het er bij hem uit ziet!

En ja, bij Nero zit cover designer!
Dan is het helemaal eitje om die tracklists uit te printen ja!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2009 00:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

In het begin deed ik gewoon alles erop gooien tot ie vol was, dat werkte niet goed vond ik. Nu doe ik gewoon
6 a 8 tracks op 1 dat zijn dan gewoon de nieuwste releases. of als er een nieuwe is zet ik 'm gewoon op cd

In de map zitte ze van oud naar nieuw, de nieuwste dus achteraan
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2009 19:57 
 
Hardtraxx Veteran

A2BNixke schreef:
In het begin deed ik gewoon alles erop gooien tot ie vol was, dat werkte niet goed vond ik. Nu doe ik gewoon
6 a 8 tracks op 1 dat zijn dan gewoon de nieuwste releases. of als er een nieuwe is zet ik 'm gewoon op cd

In de map zitte ze van oud naar nieuw, de nieuwste dus achteraan


heb ik ook, zoiets dan :thumbup: . Heb elke ''bladzijde cd's'' genummerd, als hij wat voller zit onthoud je dat nummer wel na enige tijd en kun je het snel terug vinden. -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2009 21:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou per label/sublabel branden, 5 releases per 'gewone' cd of 20-25 per mp3 cd, op volgorde van release. Werkt eigenlijk alleen maar goed als je de labels/sublabels compleet hebt. Zal heel fijn werken als je ook ongeveer de release nummers uit je hoofd weet (in de zin van: stel dat je volt wil draaien, weten of dat op fusion 1 t/m 25 staat of 26 t/m 50, zonder naar de TL te hoeven kijken). Evt zou je bommetjes dikgedrukt in de tracklist kunnen zetten?

Brand op RW's zodat je vinyl rips / 192 kbps webs op latere datum makkelijker kunt vervangen door 320 kbps webs zonder op een nieuwe cd te hoeven branden :P En nieuwe releases toevoegen natuurlijk, want de fusion 51-75 cd zal nog aardig leeg zijn ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2009 21:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik doe 10 nummers per cd... en dan gewoon van zacht naar hard :P bijv. The pitcher - I Just can't stop op 1 en Zany - Scrambled Pt.1 op 10...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2009 00:37 
 
Hardtraxx Newbie

Ik had brennan heart een mailtje gestuurd hier over, hij heeft alles op label staan!.
wat mij niet fijn lykt. maar ieder zijn keuze!

Ik brand allees PER DJ, der gaan niet meer dan 10 nummers op 1 cd.
En alle dj's staan netjes gesorteerd bij welk label dus alle dj's van scantraxx staan bij elkaar
alle dj's van fusion staan netjes bij elkaar.

zo vind ik het fijnst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2009 12:36 
 
Hardtraxxer

als ik een nieuwe vinyl heb of wav'je heb gekocht dan doe ik gewoon al die nieuwe op 1 cd (van alles door elkaar dus)

heb dus niet echt een systeem. allemaal verschillende cd's met gemiddeld 6 verschillende tracks erop :P

mij maakt het niet zo zeer uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2010 21:47 
 
Hardtraxx Newbie

hoe ordenen jullie verschillende stijlen? door elkaar of apart?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2010 21:50 
 
Hardtraxx Veteran

cds kosten geen reet mer tegenwoordig, ik brand ze dus gewoon per release en dan sorteer ik ze van hard naar zacht :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2010 20:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gewoon per release, nieuwste achteraan.
soms als ik weer een reeks nieuwe cd's heb gebrand, de verschillende dj's een beetje bij elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2010 00:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik heb gewoon per release op cd soms meer tracks (stuk of 5) va ndezelfde artiest op 1 cd bijv: Dozer - The Legacy/Syren/Go/Relax/Hawk
en dan op alfabetische volgordevan artiest en de nieuwste platen die bijv. net uitzijn achteraan want die draai je best vaak dus heb je lle nieuwe ongv bij elkaar zitten en dan na en maand weer beetje ordennen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2010 09:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ik doe gewoon 9/10 cd's op 1 cd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2010 10:17 
 
Artiest

Nja hoe doe ik het goeie vraag. Sowieso altijd gewoon AUDIO cd branden om te draaien nooit een MP3 CD want je zult weer net zien dat er geen MKIII is zodat hij geen MP3 kan lezen.

Ik ga gewoon wat nieuwe tracks downloaden en dan brand ik deze op Cd (stuk of 8 bij mekaar). Deze krijg een labeltje + nummertje en verdwijnt in de map. Per label of artiest is veels teveel werk joh en je hebt dr geen zak aan. Per release klinkt heel leuk totdat je Cd map weer vol is :)

Resultaat is ongeveer zoiets:
http://img129.yfrog.com/i/uhi.jpg/
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2010 10:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is zeker ook wel de beste oplossing als je om de zoveel tijd tracks bijkoopt, maar het is nu ook dat ik al mijn tracks nog eens op CD moet gaan zetten, vandaar de vraag. Dat zijn rond de 250 tracks die ik er sowieso op wil gooien, dan is het wel goed om er over na te denken hoe je die gaat ordenen, op label, tijdsgeest of artiest enzo. Mijn plan tot nu toe is denk ik per artiest of label en dan nieuw gewoon zoals het komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2010 12:33 
 
Hardtraxx Newbie

Wat ik heb is alles op bpm... Dit omdat ik veel verschillende stylen in me map(pen) heb.
In me map zit hardstyle vooraan, dit wel op nieuwste release's en nummertje 1 op cd laagste bpm... zo omhoog werken.

(kleine tip voor als je bpm's wilt weten, gebruik http://www.mixmeister.com/bpmanalyzer/bpmanalyzer.asp )
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2010 13:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

sjoerd13021991 schreef:
Wat ik heb is alles op bpm... Dit omdat ik veel verschillende stylen in me map(pen) heb.
In me map zit hardstyle vooraan, dit wel op nieuwste release's en nummertje 1 op cd laagste bpm... zo omhoog werken.

(kleine tip voor als je bpm's wilt weten, gebruik http://www.mixmeister.com/bpmanalyzer/bpmanalyzer.asp )

Dus jij gaat track voor track sorteren op bpm? :x
Waarom zou je als je alleen hardstyle draait, alles sorteren op bpm?
Je hoort zelf toch wel dat je een early hardstyle track uit 2002 niet fatsoenlijk in kunt mixen op bv. een Tatanka & Zatox - Love Theme uit 2009.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2010 13:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Als je alles op bpm hebt vind je het toch lastig als je een plaat wilt hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2010 16:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo, CD's zijn binnen.. Weet iemand nog een script oid waarmee ik, als ik brand, meteen de tracklist ergens kan printen zonder gezeik?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2010 17:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Zo, CD's zijn binnen.. Weet iemand nog een script oid waarmee ik, als ik brand, meteen de tracklist ergens kan printen zonder gezeik?

Nero Coverdesigner ;)
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner