Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2012 21:22 
 
Hardtraxxer

Aangezien ik geen topic hierover kon vinden maar even een nieuwe openen.

Wat vinden jullie van Progressive/Symphonic Rock/Metal?
Wat mij betreft de meest geniale muziek die er bestaat, het is (meestal) zo complex en goed geschreven (en gespeeld) en de teksten zijn vaak erg sterk. Ik kan hier hele dagen en nachten naar luisteren... heerlijk... cola'tje en iets te snacken erbij, eventueel een goed boek en genieten maar...
maar ook tijdens een internetten of opruimen is t niet vervelend op de achtergrond

Dit zijn naar mijn mening de absolute toppers in het genre... ik zet er ook 2 topalbums bij (ik kan er zonder moeite 5 per band noemen maar dat wordt te veel) en 2 clipjes van geweldige platen :)

Pink Floyd - de absolute grondleggers van de Symphonische/Progressive Rock, en mijn nummer 1 muziekband allertijden
Topalbums:
Animals
Dark Side Of The Moon




Porcupine Tree - de enige echte "opvolger" van Pink Floyd...wat een ontzettend goede band
Topalbums:
Fear Of A Blank Planet
The Sky Moves Sideways




Steven Wilson - frontman van Porcupine Tree... naast Josh Homme en Jack White zonder twijfel de grootste van deze generatie
Topalbums:
Insurgentes
Grace For Drowning




Mastodon - een van de beste progressive metal bands ooit! naar mijn mening de beste van t moment
Topalbums:
Crack The Skye
Blood Mountain




Opeth - samen met Mastodon de topper in de progressive metal scene... wat een helden!!
Topalbums:
Blackwater Park
Heritage




Dream Theater - wisselvallige band, maar de albums die goed zijn, zijn dan ook extreem goed
Topalbums:
Six Degress Of Inner Turbulence
Metropolis Part 2: Scenes From A Memory




Spock's Beard - goede band van Neal Morse (sinds 2002 uit de band), heeft een paar heel sterke albums
Topalbums:
Beware Of Darkness
Day For Night




Blackfield - niet echt rock of metal, eerder Progressive Pop ofzoiets, maar omdat ze zo goed zijn is het wel het vermelden waard
Topalbums:
Blackfield
Welcome To My DNA




Genesis - een van de pioniers in het symphonische genre... briljante platen
Topalbums:
Selling England By The Pound
Foxtrot




Marillion - vooral populair in de jaren 80, tot dat zanger Fish vertrok. maar ook daarna nog hele goede platen gemaakt
Topalbums:
Script For A Jester's Tear
Holidays In Eden




OSI - relatief jonge band, maar super succesvol door gast muzikanten als Mikael Akerfeldt (opeth) en Steven Wilson, ook zat tot voor kort Mike Portnoy (voormalig drummer van Dream Theater) hier nog bij
Topalbums:
Office Of Strategic Influence
Blood




David Gilmour - de gitarist van Pink Floyd, heeft een aantal solo albums gedaan, erg sterk! je moet wel van zijn stijl houden, want die komt overal heel erg terug (logisch antuurlijk)
Topalbums:
On An Island
About Face




IQ - britse band, vrij wisselvallig, maar ondanks dat zijn ze toch wel een zeer bepalende band in het genre
Topalbums:
Frequency
Subterranea




Yes - hele aparte band, de zanger heeft een uniek stemgeluid en ook de band heeft een opvallende onderscheidende stijl... vooral door de samenzang toch wel
Topalbums:
Close To The Edge
Fragile




Paul Cusick - multi instrumentalist (behalve drums), doet alles in eigen beheer en heeft net zn 2e solo album uit... is sterk beinvloed door Pink Floyd, Muse en Porcupine Tree, wat alleen maar goed kan zijn :)
Topalbums:
P'Dice
Focal Point


-> ff doorluisteren tot de drummer invalt... geweldig!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 12:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dingen die mn pa luisterd.

Kan mezelf alleen bekoren met Dream Theater en Coheed & Cambria
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek