Tegenwoordig zie ik (vooral op de grotere (en bekendste) feesten) steeds minder mensen losgaan.
Er wordt zelfs steeds minder geklapt (en dat terwijl de 'hitjes' tegenwoordig vol zitten met handjeklap-stukjes).
Dit is minder goed voor de sfeer en daarbij dus ook voor de persoonlijke ervaring van een feest.
Ik heb zelf namelijk altijd: Ook al is het geluid nog zo goed, de show kan nog zo vet zijn, als iedereen een beetje stilstaat en om zich heen loopt te turen met een biertje in z'n handen is een feest een stuk minder leuk.
Het losgaan is dan nog niet helemaal uitgestorven gelukkig... Er staat op een gemiddeld feest nog wel ongeveer een derde van het publiek te springen/stuiteren(/huppelen/wankelen). Maar wat wel bijna uitgestorven is is het Stampen (en Hakken) op een vette manier.
Ik verbaas me er over hoe weinig mensen er tegenwoordig nog los gaan zonder dat het er uit ziet alsof ze op gloeiend hete kolen staan te springen. Of (en dat is nog wel het ergste)
extreem hard uit het ritme, vaak veel te snel met hun voeten aan het trappelen zijn, wat kennelijk op hakken moet lijken. En dat is eigenlijk ook niet de bedoeling op hardstyle.
En dan heb ik het nog niet eens over Pogo

Ongeveer de meest lompe en minst sympatieke manier om je op een dansvloer te vertonen.
Dit vind ik erg jammer. Want ik weet dat als er een groepje mensen (die weten waar ze mee bezig zijn) goed aan het stampen zijn het er echt heel vet uit ziet!
Nou vraag ik me af... hoe komt dit?
Het is logisch dat zodra er weinig goede voorbeelden zijn het ook minder snel wordt overgenomen. Mensen (beginnen langzaam te) vergeten hoe het moet?
Zijn mensen misschien te lui om hun best er op te willen doen? (Het grappige is, als je technisch goed stampt kan je veel langer door, en heb je de dag er na amper spierpijn, waar dan ook. Dus eigenlijk is het alleen maar een vooruitgang, zowel lichamelijk als voor je imago)
Op youtube vind je veel filmpjes met shuffle, (hard)jump, zelfs een paar waar in gehakt wordt (zelden een goed voorbeeld), maar geen enkele over stampen. Nou zou dat misschien ook wel goed zijn, want in de shuffle en jump rotzooi is de kwaliteit van 'de dans' er (voor zover ik me er in heb verdiept, amper dus) alleen maar snoeihard op achteruit gegaan.
Ze bestaan nog wel! De mensen die het WEL kunnen. Als ik ze tegenkom geef ik ze ook altijd even een complimentje

Ik heb zelf het idee dat het hele principe 'stampen' bijna niet meer bestaat.
Iemand suggesties om dit weer een beetje aan de man te krijgen?

Of als je me een idioot vind dat ik me hier druk om maak, ga je gang brand er op los.
Ik heb even alles neergezet wat nu in me op komt en druk op de knop
BevestigIk wacht op reacties...
Edit: Grootste bron van inspiratie voor het stampen en precies wat ik bedoel: MC Da Syndrome
Hoe die man kan stampen, dat is echt 
Hij heeft ook wel momenten gehad dat het er niet uit ziet, kan op youtube zo snel helaas niets vinden waar ie echt een periode stampt zoals ik bedoel helaas
Even snel in elkaar getoverd.
Dit ziet er vrij matig uit moet ik zeggen, vrij krachteloos allemaal. Op een feest gaat het er veel harder aan toe, maar dit is puur en alleen om het idee

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UoQlvbeJlZs&feature=player_embedded[/youtube]
Zo dus
Lopend Hakken is het eens door iemand genoemd, en dat lijkt mij de beste omschrijving

Je kan er ook meteen bij springen, dat is nog een stampje verder