Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381 ... 553  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2014 15:09 
 
Hardtraxx Veteran

Vast al een keer langsgekomen deze vraag maar toch.
Wat is er gebeurd met D-block & S-te-fan, waar ze eerst headliners waren worden ze echt nooit meer geboekt voor grote events van B2S, Q-dance of Bass events. Ik hoorde eerst een ruzie met booking agency?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2014 15:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

algemeen/wat-is-er-gebeurd-met-t28344-250.html?hilit=D%20block%20q%20q%20dance#p1123692

Onderaan die pagina, en gaat op de volgende pagina nog verder :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 01:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zit me al een tijdje af te vragen hoe het nu eigenlijk zit met Digital Age? ik zie dat Bas zn nummers vaak via Qdance worden uitgebracht? ook vanuit Wildstylez hoor je er niet veel meer van. Bestaat het label nog?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 01:49 
 
Hardtraxx Veteran

Nee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 15:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zijn de platen op hardstyle.com in 320 kbps? Want ze geven allemaal 192 aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 15:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jerms schreef:
Zijn de platen op hardstyle.com in 320 kbps? Want ze geven allemaal 192 aan.

Kan je in de checkout veranderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 18:15 
 
Hardtraxx Veteran

En dan aangeven dan 320 je voorkeur heeft, dan krijg je alles te zien in 320 :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 16:53 
 
Hardtraxx Elite

Vraag over Soundcloud. Heb een mix gemaakt maar krijg dan weer iets over Copyright... Het gaat om het nummer Bella Nova van Atmozfears. Wat kan ik hier aan doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 16:58 
 

Hard4Us schreef:
Vraag over Soundcloud. Heb een mix gemaakt maar krijg dan weer iets over Copyright... Het gaat om het nummer Bella Nova van Atmozfears. Wat kan ik hier aan doen?


Bella Nova eruit knippen
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 18:19 
 
Hardtraxx Elite

stefaneke schreef:
Hard4Us schreef:
Vraag over Soundcloud. Heb een mix gemaakt maar krijg dan weer iets over Copyright... Het gaat om het nummer Bella Nova van Atmozfears. Wat kan ik hier aan doen?


Bella Nova eruit knippen

of mixcould gebruiken
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 14:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Technische vraag, weet niet of iemand hier antwoord op weet:
Hoe komt het dat vaak de WEB releases van nummers die ook op vinyl zijn uitgekomen vaak een iets lager BPM (zo'n 0.2-0.3 BPM) hebben dan wat hoort? Zo zijn nummers die 175 bpm horen te zijn vaak werkelijk 174.75 BPM.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 15:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb juist vaak gehad dat vinylrips 149,8 waren, of 147,1, en de WEB versies gewoon 150 en 147 zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 15:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Ik heb juist vaak gehad dat vinylrips 149,8 waren, of 147,1, en de WEB versies gewoon 150 en 147 zijn.

Ja het is op zich wel logisch als het vinylrips zijn. Namelijk kan het zijn dat de platenspeler niet helemaal afgesteld is om precies die 150 of 147 te spelen. Echter zie ik ditzelfde kleine verschil bij nummers die echt als WEB op 320 Kbps zijn gereleased.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 17:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik weet dat (oudere) AVIO tracks een raar bpm hebben. Komt misschien door dat Jeskola Buzz programma wat hij gebruikte voor producen? Verder zie ik eigenlijk nooit tracks met een raar bpm. Zou het anders ook kunnen dat jouw programma of hardware wat de bpms afleest er wat naast zit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 18:11 
 
Hardtraxx Newbie

Hey hardtraxxers!

Ik heb een vraag over sommige termen in onze muziek..
Waaruit bestaat een hardstyle nummer nou eigenlijk intro mid intro climax kick enz... en wat is een mid intro nou eigenlijk bijvoorbeeld? En wat voor verschillende kicks zijn er nou allemaal? Pitch kicks enz..?

Ik had ergens een topic voorbij zien komen maar daar staat niet alles in wat ik zoek..

Is er hier niet iemand die zo lief is om voor mij (en misschien wel meer mensen hier) alles eens op een rijtje te zetten? Dat maakt het voor mij een stuk duidelijker af en toe :-)

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 18:11 
 
Hardtraxx Addict

Vaak zit er dan een stukje in de track dat jouw programma niet goed kan aflezen, en leest hij het tempo op dat stuk verkeerd af, waarna hij een gemiddelde pakt van de hele track.

Ik weet niet welk programma je gebruikt maar bij rekordbox moet je dynamisch analyseren aanzetten om op ronde getallen uit te komen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 18:27 
 
Hardtraxx Addict

feyenooit schreef:
Hey hardtraxxers!

Ik heb een vraag over sommige termen in onze muziek..
Waaruit bestaat een hardstyle nummer nou eigenlijk intro mid intro climax kick enz... en wat is een mid intro nou eigenlijk bijvoorbeeld? En wat voor verschillende kicks zijn er nou allemaal? Pitch kicks enz..?

Ik had ergens een topic voorbij zien komen maar daar staat niet alles in wat ik zoek..

Is er hier niet iemand die zo lief is om voor mij (en misschien wel meer mensen hier) alles eens op een rijtje te zetten? Dat maakt het voor mij een stuk duidelijker af en toe :-)

Alvast bedankt!



Opbouw van een track

Mixintro is in de onderste track tot 0:26, een intro die niet veel voorstelt en puur is bedoeld zodat de dj tijd heeft om in te mixen en niet met start/stop perikelen moet gaan werken.

Midintro begint eigenlijk direct na de mixintro (met een breakje ertussen) hier begint de midintro op 0:39.

De break is in deze track op 2:22, vaak een opbouwend iets met eventueel wat vocalen erdoorheen.

De climax begint op 3:11, de melodie met een kick eronder. Deze kick hieronder is ook een pitchkick, omdat hij van toonsoort verandert

Daarna weer een kort stukje break en dan om 4:02 de tweede climax, al dan niet in de vorm van een anticlimax.

Weer een break verder en je hebt op 4:37 een outro

En als laatste een mix-outro om 5:04 (al is het niet aan te raden daar ook daadwerkelijk uit te mixen want dan zit er geen tempo meer in je set)



Deel twee: De kicks

De reversed bassline is een kick met een vertraagde tail en bass, waardoor hij omgedraaid lijkt (reversed) de tok/punch blijft wel gewoon aan het begin.



De gated kick begint op dit stukje op 2:09 en is een kick met enorm veel reverb erop (galm).



Normale kicks zijn vaak distorte 909 kickdrums, je kunt zelf bepalen hoe hard je zo'n kick laat klinken, hier een voorbeeld (het hele nummer door).



Pitchkicks zijn niet anders dan van toonhoogte verspringende 'normale' kicks, hier een goed voorbeeld op 2:01.

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 18:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik leef misschien onder een steen, maar hoe krijg ik deze link (naar een setje) werkend?

[zippy]http://www4.zippyshare.com/v/96668463/file.html
[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 18:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nemesyz schreef:
Ik leef misschien onder een steen, maar hoe krijg ik deze link (naar een setje) werkend?

[zippy]http://www4.zippyshare.com/v/96668463/file.html
[/zippy]


Door de [/zippy] niet op de volgende regel te zetten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 18:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Nemesyz schreef:
Ik leef misschien onder een steen, maar hoe krijg ik deze link (naar een setje) werkend?

[zippy]http://www4.zippyshare.com/v/96668463/file.html
[/zippy]


Door de [/zippy] niet op de volgende regel te zetten :P


Oh boy, dat ik dat niet zag >.<
Thx :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2014 16:01 
 
Hardtraxx Elite


Is DJ Kriss X Feat Darook MC - Move The Floor ooit gereleased? Heeft namelijk een heerlijke melodie, maar kan hem nergens vinden op discogs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2014 23:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat bedoelen jullie nou precies met kickrolls?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2014 23:56 
 
Hardtraxx Veteran

Stukjes in de track waar de kicks onregelmatiger te horen zijn. Iets wat deze track heel duidelijk heeft en waar het ook fucking vet is:



En hier is het op bijv. 2.20 ook heel duidelijk.

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2014 00:00 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb zelf ook nog een vraag; ik heb een tijd onder een steen geleefd wat betreft hardcore en vraag me af wat nou precies het idee is van Angerfist - Terror Of My Speedcore? Is die gemaakt door Angerfist, want uiteindelijk klinkt het zo amateuristisch als wat. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2014 00:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JVDM schreef:
Ik heb zelf ook nog een vraag; ik heb een tijd onder een steen geleefd wat betreft hardcore en vraag me af wat nou precies het idee is van Angerfist - Terror Of My Speedcore? Is die gemaakt door Angerfist, want uiteindelijk klinkt het zo amateuristisch als wat. xd

Nee volgens mij is die niet gemaakt door Angerfist. Zelfde verhaal als Spook (Ghost connection) en Ubermensch (Earthquake) dacht ik. Alleen heb ik geen idee van wie het origineel van TOMS is. Even voor de zekerheid op Discogs gekeken maar hij staat inderdaad niet tussen AF's releases.
Vorige  1 ... 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381 ... 553  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen