Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2009 23:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welke speakers en/of koptelefoon gebruiken jullie nou om de prachtige Hardstyle sound te horen. Ik zelf heb op dit moment Logitech X-230 en de Technics RP DH 1200. De Technics koptelefoon is echt zo lekker. Iets aangedikte bass en dat bevalt me eigenlijk wel. Verder is het geluid natuurlijk prachtig en kan hij lekker hard. Iets wat ik toch mis bij mij Logitech speakerset, niet dat hij niet hard genoeg kan, maar het mag net iets meer. Hierdoor ben ik uitgekomen op de Logitech Z-5500. Echt supervet ding en heb ik al paar keer bij Media Markt gezien. Nou heb ik wat kerstgeld gekregen en heb ik na denk ik wel een half jaar twijfelen besloten hem maar te gaan kopen. Het gaat dus om een 5.1 speakerset, met dus een subwoofer 4 boxen en 1 control panel of hoe het ook heet. Mij lijkt het het mooist om die 4 boxen in elke hoek van mij kamer te hangen en dan die control ding naast mijn beeldscherm en de subwoofer onder mijn bureau. Maar is dit wel het best qua geluid? Zo ziet mijn kamer eruit:

Afbeelding

Prachtig he. :P Het groene dat is een dak dat schuin afloopt. Het begint ongeveer een halve meter boven de grond bij de muur en dan loopt het naar boven tot de groene rand en dan is dat zo hoog als het dak. :P

Alvast bedankt mannen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2009 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke bedankt, ja ik wil hem dan wel zowel voor TV als PC gebruiken. Kan je ook instellen per box hoeveel geluid je er uit wil laten komen, dus uit eentje bijv 20% andere 50% enz. ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2009 17:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is wel een dikke set, kan ik je vertellen. Je kunt inderdaad per kanaal het volume instellen als ik me niet vergis hoor.

Wat Qre8ive-dinges al zegt: je moet er bij films voor zorgen dat je in het middenpunt van de speakers zit met de subwoofer het liefst recht voor je of iets naar links/rechts. Als je de achterspeakers niet ver bij je vandaan kunt zetten of op ongelijke afstanden, dan kun je dat een beetje opvangen door volume per kanaal aan te passen maar dat klinkt uiteindelijk toch raar omdat de spreiding van het geluid wat uit de de dichtsbijnde speaker komt, kleiner is. Volgen we het nog? Mooi. Bij muziek is het een ander verhaal, je zet de set dan niet in dolby maar in stereo. Dan worden alleen de twee frontspeakers + sub gebruikt. Je kunt hem wel in dolby zetten maar dan moet de set zelf na gaan denken welke tonen er naar de speakers moeten. Gaat over het algemeen goed maar het kan soms leiden tot 'geluidslekken' in je achterspeakers. Andere woorden: Dat je soms ineens een snare of een clap iets harder door je achterspeaker hoort komen.

Ik wil je nu niet in de war brengen maar heb je al gekeken naar een 5.1 set met een versterker + 6 speakers? Zoals bijvoorbeeld de set van Onkyo. Geeft ook een prima geluid, heeft meer mogelijkheden en is voor films gemaakt. Scheelt je nog wat centjes ook al moet je er wel rekening mee houden dat er nog iets van bekabeling bij komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2009 17:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt voor je reply. Ik volg het nog wel een beetje. :P Ik ga hem halen bij de Media Markt, dus ze kunnen mij het daar vast nog wel een keer goed uitleggen als ik mijn plattegrondje meeneem. En ik weet zeker dat ik voor de Z5500, en volgensmij is die bij de Media 275, dus het scheelt niet veel met die jij voorstelt, maar ik moet de Z5500 gewoon hebben want daar droom ik al een half jaar van. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2009 18:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hahaha oke oke, ja dat scheelt inderdaad niks dus. Dacht dat die Z5500 nog duurder was. Pff, mediamarkt. Als je er niet uitkomt, roept u maar.

Sorry, ben ex-BCC audio-/videoverkopert :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2009 20:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Bedankt voor je reply. Ik volg het nog wel een beetje. :P Ik ga hem halen bij de Media Markt, dus ze kunnen mij het daar vast nog wel een keer goed uitleggen als ik mijn plattegrondje meeneem. En ik weet zeker dat ik voor de Z5500, en volgensmij is die bij de Media 275, dus het scheelt niet veel met die jij voorstelt, maar ik moet de Z5500 gewoon hebben want daar droom ik al een half jaar van. :P


De meeste werknemers die bij de Media Markt werken snappen er net zo weinig van als de meeste kopers. Het grote gros van de verkopers daar is namelijk student die het werk bij de Media Markt als bij baantje heeft. Wil je dus echt advies ga dan naar een degelijke elektronica/multi media zaak. Dan ben je wel wat duurder uit maar heb je tenminste wel fatsoenlijk advies waarvan je van uit kunt gaan dat het ook echt klopt. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2009 20:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Saturn is dan ook nog een optie, daar hebben die mensen er volgensmij wel verstand van..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2009 23:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Edwinn schreef:
Bedankt voor je reply. Ik volg het nog wel een beetje. :P Ik ga hem halen bij de Media Markt, dus ze kunnen mij het daar vast nog wel een keer goed uitleggen als ik mijn plattegrondje meeneem. En ik weet zeker dat ik voor de Z5500, en volgensmij is die bij de Media 275, dus het scheelt niet veel met die jij voorstelt, maar ik moet de Z5500 gewoon hebben want daar droom ik al een half jaar van. :P


De meeste werknemers die bij de Media Markt werken snappen er net zo weinig van als de meeste kopers. Het grote gros van de verkopers daar is namelijk student die het werk bij de Media Markt als bij baantje heeft. Wil je dus echt advies ga dan naar een degelijke elektronica/multi media zaak. Dan ben je wel wat duurder uit maar heb je tenminste wel fatsoenlijk advies waarvan je van uit kunt gaan dat het ook echt klopt. ;)

Het ligt er echt aan wie je voor je hebt hoor. Of het nou een Mediamarkt, een BCC, een Expert, etc. is. Bij de BCC waar ik werkte liepen ook een paar pannenkoeken en een paar goede verkopers. Ben zelf altijd heel erg geïntereseerd geweest in audio/video, dat helpt wel. Maar de meeste lullen inderdaad van het kaartje af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2009 23:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik woon in Emmen, dus heb je sowieso al niks normaals. Ga dus naar Groningen toe. Ik vraag wel, heb jij er een beetje verstand van? :P Nee, doe dan je collega maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2009 00:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Ik woon in Emmen, dus heb je sowieso al niks normaals. Ga dus naar Groningen toe. Ik vraag wel, heb jij er een beetje verstand van? :P Nee, doe dan je collega maar.

Gewoon vragen of ze weten van bi-wired betekend, zo niet, door naar de volgende :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2009 13:12 
 
Donateur

ik zou de subwoofer op oorhoogte doen dan klinkt die bass veel lekkerder als op de grond, vind ik tenminste :P
hoe harder je hem hoort hoe beter (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2009 14:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan moet ik hem op mijn bureau zetten, weet je wat voor gigantisch ding dat is. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2009 14:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
ik zou de subwoofer op oorhoogte doen dan klinkt die bass veel lekkerder als op de grond, vind ik tenminste :P
hoe harder je hem hoort hoe beter (L)

Volgens mij is het gewoon het beste om de subwoofer laag te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2009 15:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
ik zou de subwoofer op oorhoogte doen dan klinkt die bass veel lekkerder als op de grond, vind ik tenminste :P
hoe harder je hem hoort hoe beter (L)

Dat vinden de meesten ja maar een echte liefhebber van geluid heeft de sub juist heel zacht staan. Ik zou hem gewoon lekker op de grond zetten en niet al te overheersend hard zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2009 20:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Als de sub op de grond staat dan verspreid de bass zit toch beter over de kamer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2009 21:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Atraxisz schreef:
Als de sub op de grond staat dan verspreid de bass zit toch beter over de kamer?

Yes yes. De kist zelf heeft dan ook meer houvast dan op een bureautje. Helpt ook weer mee voor het doorgeven van het geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2009 21:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zet hm ook met de bassreflex (grote gapende gat ) naar een hoek toe.. Dus je zet het gat naar de hoek toe, en de speaker je kamer in. Hierdoor wordt de bass versterkt. Om dan nog het optimale resultaat te horen, moet je er schuin vandaan gaan zitten. Dus als hij in de linker hoek staat, moet je er iets rechts van gaan zitten. Dan heb je het maximale effect van je subwoofer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2009 21:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Zet hm ook met de bassreflex (grote gapende gat ) naar een hoek toe.. Dus je zet het gat naar de hoek toe, en de speaker je kamer in. Hierdoor wordt de bass versterkt. Om dan nog het optimale resultaat te horen, moet je er schuin vandaan gaan zitten. Dus als hij in de linker hoek staat, moet je er iets rechts van gaan zitten. Dan heb je het maximale effect van je subwoofer!

Nog een goed punt. Al is dat niet altijd het mooist. Maar daar kun je mee spelen, kijken wat je zelf het mooist vindt. De mijne staat wel mer de reflex naar de muur maar dan in het midden. Verspreidt het mooier.

Die gapende gaten zijn trouwens ook leuk vermaak als je er een leeg zakje chips in propt :D Wel beetje vasthouden en zeker weten dat hij leeg is....
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2009 21:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

en je buren ook xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2009 00:07 
 
Donateur

_dp_ schreef:
frankhardenberg schreef:
ik zou de subwoofer op oorhoogte doen dan klinkt die bass veel lekkerder als op de grond, vind ik tenminste :P
hoe harder je hem hoort hoe beter (L)

Volgens mij is het gewoon het beste om de subwoofer laag te houden.

ja ligt eraan als je er niet dichtbij zit, maar ik zit er altijd zo dichtbij als mogelijk heerlijk
addicted to bass! :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2009 00:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
_dp_ schreef:
frankhardenberg schreef:
ik zou de subwoofer op oorhoogte doen dan klinkt die bass veel lekkerder als op de grond, vind ik tenminste :P
hoe harder je hem hoort hoe beter (L)

Volgens mij is het gewoon het beste om de subwoofer laag te houden.

ja ligt eraan als je er niet dichtbij zit, maar ik zit er altijd zo dichtbij als mogelijk heerlijk
addicted to bass! :$

Weet je wat ook lekker is?! Mijn draaimaatje heeft zo'n Syrincs speaker set (tops en sub) en een zitzak :D Tijdens het draaien op die zak gaan zitten en het volume goed hard. Is vooral lekker als je goed verrot bent na een feestje, die trillingen zijn zo rustgevend haha :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2009 00:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Heb hier zelf een Trust Silverline 5.1 Headset, Logitech Gaming Headset en een Dell 5.1 set + sub.
Op m'n Reloop zit een Technics versterker waar weer 2 Technics boxen op aangesloten zitten.
In januari moet ik nodig een dikke Technics koptelefoon halen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2009 00:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sorry hoor maar Trust... :x dat is toch meteen kapot als het uit de doos komt?

Maar we raken offtopic ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2009 00:33 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hahaha heb 'm al tijden niet meer gebruikt omdat de bass zo goed als verdwenen is.
Meteen uit de doos viel nog wel mee, maar een half jaartje hardstyle is wel genoeg om 'm te slopen ja :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2009 01:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

heb hier een jbsystems vx-700 liggen met 4 speakers dr aan.
2x dap tops van 200 watt.
en 2x jbsystems tsx-12 :drool:
1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen