Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 17:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een vraag die misschien niet specifiek voor jou geldt maar meer voor de scene in het algemeen: Waarom hebben de meeste nummers de laatste tijd van die korte intro's? 2 blokjes van 32 beats oftewel 25 seconden mixen en dan al gelijk een break. Dit haalt wat mij betreft de drive er helemaal uit. Het mixen is amper nog uitdagend en omdat vrijwel alle tracks 150.0 BPM zijn hoef je ook niet te beatmatchen en sta je eigenlijk soms gewoon 3 minuten te wachten tot het weer tijd is om een nieuw nummer in te mixen. Zou het niet een leuke uitdaging zijn om de arrangementen van de nummers anders op te bouwen zodat je langer en gevarieerder kunt mixen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 17:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laat ik het met iedereen eens zijn en respect voor hebben dat je dit doet, ik maak d'r ook even gebruik van en stel een vraag die de meeste van mijn kant wel kunnen verwachten. :P

Hoe kijk jij tegen Early Hardstyle aan? Je kwam in het vak toen de Early Hardstyle periode op zijn eind was gelopen. Nu wil ik even in het midden laten wat d'r precies de reden van is enzovoort, dat weet iedereen zo'n beetje wel. Maar was jij vroeger fan van nu Early Hardstyle en toen nog Hardstyle geheten en zo ja, wat waren je favoriete platen? En als laatste: zou je ooit Early Hardstyle op een feest draaien of draai je dan liever een andere stijl die in jouw ogen beter aansluit bij je Hardstyle set?

Nog een andere: aan wiens tips/kritiek hecht je meer waarde, aan die van een college, mensen op een forum zoals deze of de mensen op feesten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:00 
 
Artiest

Ik vond het juist geslaagd (de tracks van Gostosa althans) vond ik echt weer de Headhunterz die mij de hardstyle in trok. De tracks vond ik echt super vet, beter nog dat je destijds onder je HHZ alias maakte, althans ik vond ze vetter.

Maargoed ik vraag me eigenlijk iets af wat misschien nogal persoonlijk van aard kan liggen, maar het is iets waar ik wel benieuwd naar ben, misschien zelfs iets wat helpt.

Wat doe je om rustig en gefocust te blijven? Ik bedoel, soms lees ik ook wel dingen over jou, of welke artiest dan ook, die niet door de beugel kunnen. Maar hoe ga je om met zulke tegenslagen? Ik kan persoonlijk heel slecht tegen tegenslagen en vind het lastig hiermee om te gaan, ook op het gebied van producen. Maar als ik zie hoe jij je rust weet te bewaren en gewoon je emotie in tracks weet te leggen, zoals Doomed en de collab met Pysko Punkz. Dan bedenk ik me dat er toch iets moet zijn waardoor jij rustig blijft en je niet te veel/te lang druk maakt om zulke tegenslagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:01 
 
Artiest

D-Nemacyst schreef:
Citaat:
Het is toch een soort taboe voor de meeste artiesten om op een forum te zitten. Ik denk dat dat mede komt doordat een artiest, zeker naarmate die bekender wordt bij het grote publiek meer en meer kritiek krijgt. Ongeacht de reden, bijv doordat ie mindere tracks gaat maken of doordat ie niet meer cool is bij in incrowd.


Hoezo is het een taboe voor artiesten? Ik zie hier wel verscheidene artiesten zitten en die hebben redelijk contact met de rest hier.

Ze kunnen toch sociaal bezig wezen maar niks weggeven over productie?

Thera en Co2 bijvoorbeeld worden naar mijn idee steeds populairder maar qua kritiek of productie gaan ze er nergens op achteruit.


Daarom zeg ik ook de meeste. Van de 'gevestigde orde' zijn het er niet veel.
Een taboe is het omdat de artiesten die op de fora kijken vaak liever niet willen dat mensen weten dat ze meelezen en het dus niet zeggen. En dat is ook heel begrijpelijk vind ik. Feedback is fijn maar de meeste artiesten willen wel graag iets uitdragen wat uit hunzelf komt en het publiek tot op zekere hoogte inbreng laten hebben op wat ze maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ten eerste wil ik je verwelkomen @ Hardtraxx!

1. Als je een setje draait, denk je er dan bij na wat voor publiek je voor je hebt, of doe je wat bij jezelf in komt?

2. Hoe kijk jij aan tegen de termen 'liefhebber' & 'dagjesmens'?

3. Wat is er gebeurd met het nummer 'Battlescarz' van The Anarchist, is deze aangepast door hem zelf, of is de kick veranderd door een andere artiest? De versie die in Hard with Style zit vinden veel mensen beter, waarom is dit veranderd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:02 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Je hebt al eens een optreden gedaan met je favoriete rapper Winne. Zijn er nog andere artiesten die op je verlanglijstje staan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:03 
 
Hardtraxx Addict

Allereerst, kei gaaf dat je dit doet! :thumbup:
Ten tweede, mijn complimenten!
Voor 6 geslaagde episodes van Hard With Style, plaats #17 in de DJ Mag Top 100, het Hard Bass Anthem, en natuurlijk al je andere toffe albumtracks! ;)

Nu heb ik ook wat vraagjes voor je:
1. Waar haal jij vaak je inspiratie voor nieuwe tracks vandaan? Uit hoe je je voelt? Wat je meemaakt?
2. Hoe oud was je toen je begon met hardstyle produceren? En welke weg heb je gemaakt tot je bij Scantraxx kwam?
3. Wat vind jij het hoogtepunt uit je carriere?
4. Ten slotte, ik produceer zelf ook en heb eigenlijk altijd al wat tips van jou willen hebben! Zou ik je eens een keer wat kunnen sturen? :)

Veel succes met je komende tracks, optredens, mixes etc. etc. ! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tof dat je hier bent :D

Om eerlijk te zijn vind ik jouwn producties wat minder zijn dan de jaren 2008.
In die jaren ben ik zelf begonnen met luisteren en vond het heel erg vet.
De producties die je maakt zijn niet slecht ofzo alleen zacht (mist een beste kick)
Maar daarin tegen vind ik Doomed juist een voorbeeld van hoe het hoort te zijn.

Als ik naar jouwn sets luister verbaas je mij toch wel vaak ook al vind ik je zacht.
Net als KO in die battle ik lachte me dood :thumbup: maar ook op thrillogy deed je het weer met doomed:D
Doe dit soort dingen vaker heb er veel respect voor:P
Ik zou zeggen maak meer hardere nummers zoals Doomed. :love:

Ik wens je verder veel suc6 in de toekomst met je album etc ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:07 
 
Artiest

Steffnov schreef:
Ten eerste, top dat je dit doet.

Ten tweede, hoe kijk jij eigenlijk naar het schisma dat er op dit moment in de Hardstyle begint te ontstaat, als deze er al niet is? Zo zie je op de meeste Hardstyle evenementen al meerdere stages voor "mainstream" en "raw" hardstyle, en ook bijvoorbeeld op Thrillogy zijn beide stijlen vertegenwoordigd. Zie jij dit nog als één enkel genre, of heeft de splitsing al plaatsgevonden en heeft Raw een eigenlijk plus tussen de mainstream hardstyle en de (industrial?) hardcore verworven?


Ik vind het helemaal niet erg. Hoe meer veelzijdigheid hoe beter als je het mij vraagt en dat mensen daar een naam aan willen geven dat vind ik niet erg. Er is misschien een wereld van verschil tussen een plaat van mij en een plaat van bijvoorbeeld Thera, maar het valt allebei onder hardstyle denk ik en dat vind ik supertof!
Hardstyle als verzamelnaam en rawstyle nustyle popstyle whatever als vertakkingen, prima toch? Toch blijft het soms moeilijk in te delen. Kijk maar op beatport, daar staan veel platen ook én in bijv de progressive sectie én in de electro house sectie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Headhunterz schreef:
Steffnov schreef:
Ten eerste, top dat je dit doet.

Ten tweede, hoe kijk jij eigenlijk naar het schisma dat er op dit moment in de Hardstyle begint te ontstaat, als deze er al niet is? Zo zie je op de meeste Hardstyle evenementen al meerdere stages voor "mainstream" en "raw" hardstyle, en ook bijvoorbeeld op Thrillogy zijn beide stijlen vertegenwoordigd. Zie jij dit nog als één enkel genre, of heeft de splitsing al plaatsgevonden en heeft Raw een eigenlijk plus tussen de mainstream hardstyle en de (industrial?) hardcore verworven?


Ik vind het helemaal niet erg. Hoe meer veelzijdigheid hoe beter als je het mij vraagt en dat mensen daar een naam aan willen geven dat vind ik niet erg. Er is misschien een wereld van verschil tussen een plaat van mij en een plaat van bijvoorbeeld Thera, maar het valt allebei onder hardstyle denk ik en dat vind ik supertof!
Hardstyle als verzamelnaam en rawstyle nustyle popstyle whatever als vertakkingen, prima toch? Toch blijft het soms moeilijk in te delen. Kijk maar op beatport, daar staan veel platen ook én in bijv de progressive sectie én in de electro house sectie.

Ben je niet bang dat er dadelijk een complete scheiding kom tussen de 'mainstream' en 'raw' hardstyle? Dat die 2 stijlen heel erg uit elkaar groeien, net als hardcore en industrial bijvoorbeeld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:10 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Hey Willem, welkom hier! :D

Erg vet dat je de moeite neemt om hier te reageren en onze vragen te beantwoorden! Daarnaast wou ik even zeggen dat je in mijn ogen de weg omhoog weer gevonden hebt, al vind je zelf misschien dat je die nooit verloren bent :D Ik geniet weer van je producties en vooral van je livesets. Keep up the good work :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:12 
 
Artiest

valkyr64 schreef:
Ook even een vraag: Ben altijd erg onder de indruk van je tracks en dan het meest van de lyrics die je gebruikt, bv. de Rate Reducer Remix (met die fantastische tekst uit Babylon 5) en nu ook recentelijk Doomed, vrij naar de proloog Belle en het Beest niet?
(Grappig trouwens, had die film net weer gezien toen Doomed uitkwam deze zomer :P)

Mijn vraag is: Hoe komt het dat je vaak dit soort lyrics gebruikt? Is het een soort zelfreflectie? Is die tekst van Babylon 5 iets over jezelf? En hoe komt het idee? Zat je toevallig Babylon 5 te kijken en dacht je oh vette tekst of had je zoiets van "ja, hier zie ik mezelf in, hier ga ik een plaat van maken"

Beetje rare vraag misschien maar vroeg me altijd al af hoe jij vaak dit soort lyrics kiest. Bas van de Noisecontrollers is helemaak gek van het universum, Bob (B-Front) is volgens mij een horror-film fan (:P) en ja, zag Headhunterz altijd als iemand die heel erg zich zelf laat zien in z'n platen of zit ik er volledig naast? ;)

btw bedankt voor de super vette set toen in 2008 in ZAK op Bangin' Easter, sindsdien nooit nee gezegd tegen een setje Headhunterz!

gr Thomas



Ik ben best wel een gevoelspersoon en ik doe het niet bewust maar een stukje zelfreflectie komt zeker veel in mijn tracks voor.
Kijk bijvoorbeeld naar Emptiness. Ik was me toen net aan het verdiepen in het boeddhisme en heb dus voor de lyrics de hart sutra gebruikt. Google maar :)
De sample van de rate reducer remix ben ik toevallig op internet tegengekomen. Ik heb Babylon 5 nooit gezien maar ik vond t een hele inspirerende tekst.

Haha geen dank voor die set!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:12 
 

Enig idee wanneer je die Loca People en Geef 8 Free-Released? ^^

Vind het wel passen als bedankje voor ons geizen de meeste hier wel op je hebben gestemd in de DJMag 100 met de 17e plaats. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe ben je ooit begonnen met muziek maken? Heb je metteen studioapparatuur/ pluggins gekocht of fruity loops gedownload (zoals de meeste)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:16 
 

Hey, tof man :)


Hoe zie jij jezelf dan in de vertakkingen van Hardstyle? Ik ken je van het melodieuze gebeuren, maar op Beat The Bridge, afgelopen koninginnendag (Had je eigenlijk een soort van "opgegeven"), toen knalde je er ineens Psycho en dat soort praktijken erop! En als ik dan Hard With Style luister, dan zit er weer vanalles in, melodie tot raw.

Zie je jezelf als een all-rounder, of neig je toch meer naar de melodietjes of het raw gebeuren?

Oja, en was die Barbara Streisland remix van jou, of van Noisecontrollers? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:21 
 
Artiest

_dp_ schreef:
Headhunterz schreef:
_dp_ schreef:
Vind je dat de term hardstyle nog de lading dekt van de muziek die je maakt?

Als dat niet zo zou zijn dan zou het 6 jaar geleden ook niet zo zijn geweest. Het basis principe van de tracks die ik nu maak ten opzichte van de tracks die ik toen maakte is nog steeds hetzelfde. Dus het is aan jou om te bepalen of ik uberhaupt ooit hardstyle heb gemaakt.

Wat is dat basisprincipe in jou tracks dan?

Citaat:
So called 'hardstyle' is not good?
Headhunterz:,, No, not really.''

http://www.veenendaalsekrant.nl/plaatsn ... 30626.html

En wat bedoel je hier dan mee? :)


Dat basisprincipe dat heb ik niet van tevoren bepaald maar dat kunnen we nu wel min of meer bepalen:

Neem Sacrifice. Begint met een kickbass, wat screeches (mid-intro). sfeer met vocal (break), koren, melodie met 'pitch kicks' (climax) zoals jullie dat noemen en daarna de uitro.
Neem nu Doomed.
Begint met een inleiding (ok beetje variatie mag wel ;)). Kick met heel veel geluiden (Mid-intro). Breakje met vocal, melodie met pitch kicks (climax) en daarna de uitro.

Ik denk dat je hier wel een basis principe uit kan halen.
En natuurlijk om deze basis heen veranderen de trends mbt geluiden, vocals, melodieen etc.


Dat ik zeg dat 'hardstyle' geen goed woord is, hoewel ik het overigens zelf wel een heel stoer woord vind, is omdat het heel veel vooroordelen oproept.
Sommige films die onder de noemer 'thriller' vallen zijn ook niet zo eng, maar wel goed. Een hoop mensen haken al af als ze zien dat er thriller bij staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:24 
 
Artiest

Parvuz schreef:
Ik ben ook zeer benieuwd naar je set op Qlimax. Na een jaar afwezigheid hoop ik echt dat je met een knal set terug komt. Hoop dat je de HWS stijl een beetje aanhoudt met een goede opbouw naar wat harder. Met tracks al Doomed en Headshot moet dat zeker lukken. En ik denk dat Q-Dance het ook totaal niet erg vind aangezien ze terug willen naar een duister Qlimax.


Ik ga m'n uiterste best doen! Ben blij dat ik er weer bij ben.
Kijk ik hou wel rekening met mijn tijd. Als ik bijv om 12u sta draai ik minder hard en snel dan dat ik om 4u sta. Ik denk dat ik met hoe ik er nu in sta net zo goed een wat hardere set kan neerzetten als een euphorische.
Het enige wat zeker is, dat is natuurlijk dat ik mijn eigen tracks erin ga passen. Ook al sta ik vroeg, die headshot ga je krijgen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:25 
 
Artiest

Josh-T schreef:
Komt wss omdat ie het lekkere wijven topic heeft gevonden :P ;)


Waar?? :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Headhunterz schreef:
Josh-T schreef:
Komt wss omdat ie het lekkere wijven topic heeft gevonden :P ;)


Waar?? :woot:


off-topic/het-lekkere-wijven-topic-t1574.html

Laatste pagina's staan de mooiste vrouwen :p

Veel plezier :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Headhunterz schreef:
Josh-T schreef:
Komt wss omdat ie het lekkere wijven topic heeft gevonden :P ;)


Waar?? :woot:


Baaaaaas! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:27 
 
Artiest

pecola-tje schreef:
Allereerst heel erg tof dat je op zo'n manier open staat voor je publiek! En welkom op Hardtraxx natuurlijk! :)
Erg leuk dat je buiten je boekingen,producties en 'Hard With Style' ook hier de tijd voor wil nemen!

Vind je anthem voor Hardbass op het eerste oor ook erg lekker klinken, net als het merendeel van je laatste producties trouwens. ;)

Nu je net je eigen stage hebt mogen hosten op Thrillogy, ben ik toch wel benieuwd welk feest meer indruk op jou persoonlijk heeft gemaakt.. X-Qlusive Headhunterz, of deze editie van Thrillogy?


Eigenlijk heeft het allebei evenveel impact op me gehad. In positieve zin natuurlijk. Ik heb naar thrillogy net zo hard toegewerkt als naar XQ dus de ontlading was even groot op de avond zelf.
Ook was XQ al even geleden dus het voelde bijna als een eerste keer ervaring!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Was moeilijk om op een vraag te komen.:P

Wat vind jij zelf het belangrijkste aan een dj? (Het produceren van nummers of het mixen)

((Wat mij wel tof zou lijken is dat ik een x met je mee mag gaan en kijken van uit jouwn positie :$ ))
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:29 
 
Artiest

iSenSe` schreef:
Zoals velen al zeggen, respect voor dit gebeuren! :yes:


Mijn vraag:
Hebben Joram en Bas jouw ook gevraagd om te releasen op Digital Age ?
Het lijkt me ook moeilijk voor jezelf om hetgeen te verlaten wat je best groot heeft gemaakt.


Ik spreek ze veel dus het is wel een keer ter sprake gekomen maar ik denk dat het niet echt een logische stap zou zijn geweest.
Dat betekent niet dat ik nooit mijn eigen ding ga doen, maar ik probeer in ieder geval dicht bij m'n roots te blijven. Scantraxx is altijd lief voor me geweest!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat vind je leuker om te doen,

Optie 1: Op een groter feest draaien waar je 1 van de meerdere artiesten bent in de line up. Waar je binnen een uurtje alles moet laten horen wat je wilt. En waar mensen zijn die misschien niet voor jou komen. Toch sta je voor heel veel man is het geluid en de show meestal goed geregeld.

Optie 2: Optreden in een discotheek waar niet echt een feest is ofzo. Neem nou Dieka. Als je daar geboekt staat dan komen er ook mensen die niet eens wisten dat je er komt draaien. Vaak ook mensen die niet echt in de hardstyle zitten en dus misschien na afloop de meest domme vragen kunnen stellen. :P zoals: "Waarom draaide je alleen? De Headhunterz zijn toch een duo?" :P Maar natuurlijk kom je dan ook makkelijker in contact met fans omdat ze je makkelijker kunnen bereiken in een discotheek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 18:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Cool initiatief! Ik heb eigenlijk maar één vraag, ik heb ergens gelezen dat je hebt gezegd dat je nieuwe album je levenswerk wordt. Nu lees ik net dat we de meeste tracks al gehoord hebben, betekent dit dat de "Doomed-stijl" (om het maar even zo te noemen) centraal staat op het album?

Persoonlijk zou ik het namelijk erg tof vinden als er nog een nummer a lá Rock Civilization of Left Some Answerz op zou komen aangezien het je complete oeuvre dan ook beter vertegenwoordigd.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen