Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 09:21 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Fijnste melodieën topic vond ik best een leuk topic, daar ontdekte ik nog wel eens leuke plaatjes ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 09:34 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik snap het hele probleem niet, als er geen behoefte is aan een topic, dan zakt dat topic toch vanzelf weg? Je kunt zoiets toch niet zomaar sluiten, omdat een groep mensen die topics irritant vinden. Dan mag je van mij ook wel de drugstopics, stel je vraag aan de volgende hardtraxxer, verjaardagtopics etc. ook wel sluiten. Topics hebben een naam, dus als jij het irritant vind, dan klik je het toch gewoon niet aan? Rechtsbovenin zit een knop waarmee je alle topics als gelezen markeert en daarmee is je persoonlijke probleem opgelost. Je kunt je ook aanstellen.

@Martijn, er komen echt niet meer discussies als je topics sluit. Als die behoefte er was, had heel algemeen al wel vol gestaan met discussie-topics. Als je discussies echt wil stimuleren moet je het wist-je-dat topic weghalen, want daar staan meestal de interessante dingen om over te discussiëren in, maar daar wordt iedere discussie afgekapt, omdat mensen alleen maar de feitjes willen lezen >.< . De discussie vervolgen in het algemeen discussie topic is te omslachtig en teveel werk. Zorg dan dat de standaard feitjes in het wist-je-dat topic komen en de boeiende dingen een eigen topic krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 10:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tja... Ik heb me al vaker geërgerd aan het mod beleid soms op dit forum, als nu ook nog dit soort topics gesloten worden omdat sommige ze niet interessant vinden is volgens mij het einde zoek...

Waar ik me overigens aan erger is het feit dat vaak zat topics en posts zonder enige vermelding worden weg geflikkerd. Ik heb bijvoorbeeld meerdere keren in vraag en aanbod een serieuze vraag gepost, en binnen een paar uur was deze zonder enige vermelding van een mod blijkbaar verwijderd. Lijkt me een kleine moeite om in het geval van verwijdering van topics/posts even een note te sturen aan het desbetreffende lid, zodat diegene ook weet wat er aan de hand is?

Overigens ben ik het met Lyst eens. Als zo'n topic niet interessant genoeg is, zakt het vanzelf wel weer weg.. Moeten we nou echt voor elke soort discussie regels op gaan stellen over wat je wel en niet in een eigen topic mag zetten..?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 10:45 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Tja... Ik heb me al vaker geërgerd aan het mod beleid soms op dit forum, als nu ook nog dit soort topics gesloten worden omdat sommige ze niet interessant vinden is volgens mij het einde zoek...

Waar ik me overigens aan erger is het feit dat vaak zat topics en posts zonder enige vermelding worden weg geflikkerd. Ik heb bijvoorbeeld meerdere keren in vraag en aanbod een serieuze vraag gepost, en binnen een paar uur was deze zonder enige vermelding van een mod blijkbaar verwijderd. Lijkt me een kleine moeite om in het geval van verwijdering van topics/posts even een note te sturen aan het desbetreffende lid, zodat diegene ook weet wat er aan de hand is?

Overigens ben ik het met Lyst eens. Als zo'n topic niet interessant genoeg is, zakt het vanzelf wel weer weg.. Moeten we nou echt voor elke soort discussie regels op gaan stellen over wat je wel en niet in een eigen topic mag zetten..?


Dan vraag ik aan jou wat het nut is van zo'n forum als het vol staat met dit soort (nutteloze (mijn mening)) opsomtopics?

De grens is namelijk vanuit onze kant een beetje bereikt. We hebben een bepaalde visie voor Hardtraxx (die wordt afgewogen met wat de bezoekers willen) en een forum vol met "opsomtopics" valt daar gewoonweg niet onder. Dus we zijn even aan het kijken hoe we dit in de toekomst beter kunnen. Misschien nieuwe forum indeling oid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 10:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik doe zelf weinig met die topics, ik lees ze niet en post er eigenlijk ook vrijwel nooit in. Er schijnen alleen nogal veel mensen te zijn die daar wel behoefte aan hebben. De meeste staan nu in het algemeen gedeelte, wat misschien niet de meest handige plek is aangezien een hoop andere topics hiermee ondergesneeuwd worden. Om dan als moderators maar te zeggen 'we sluiten ze direct' vind ik een beetje een raar beleid. Als mensen dit soort topics willen dan zou ik zeggen geef ze daar een eigen ruimte voor. Misschien kunnen de mods er zelf ook actiever mee zijn om dit soort topics eerder fatsoenlijke discussies te laten worden in plaats van alleen maar opsommingen. Met het weghalen en sluiten van dat soort topics denk ik eerlijk gezegd dat je niet veel op gaat lossen.. Levert je meer werk op, en je gaat altijd een groep krijgen die er toch mee door blijft gaan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 11:05 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Jor-D schreef:
Dan vraag ik aan jou wat het nut is van zo'n forum als het vol staat met dit soort (nutteloze (mijn mening)) opsomtopics?

De grens is namelijk vanuit onze kant een beetje bereikt. We hebben een bepaalde visie voor Hardtraxx (die wordt afgewogen met wat de bezoekers willen) en een forum vol met "opsomtopics" valt daar gewoonweg niet onder. Dus we zijn even aan het kijken hoe we dit in de toekomst beter kunnen. Misschien nieuwe forum indeling oid.

Dat is toch heel simpel? Neem lekkerste melodieën, mensen komen een track tegen waarvan ze denken "zo dit is een lekkere melodie, dit moeten meer mensen horen", die plaatsen vervolgens in dat topic en mensen die zich verdiepen in het genre lezen dat en ontdekken op die manier nieuwe tracks. Ik heb ook liever een forum vol met interessante discussies, maar er zijn mensen die behoefte hebben aan zulke topics. Dan is het makkelijker voor de mensen die het nut van die topics niet zien om gewoon markeer forums als gelezen te klikken, dan dat je ervoor zorgt dat de andere groep die het wel nuttig vinden in hun vrijheden beperkt. Als je alle nutteloze posts op dit forum wil tegen gaan, dan kun je 99% van de reacties wel verwijderen. Ik vind het in ieder geval belangrijk, want op deze manier komen de oudere tracks ook nog eens aan bod en zien de nieuwe generaties niet alleen het nieuwste van het nieuwste, maar kunnen ze zich ook verdiepen in de rest wat ons genre te bieden heeft.

TakkU schreef:
De meeste staan nu in het algemeen gedeelte, wat misschien niet de meest handige plek is aangezien een hoop andere topics hiermee ondergesneeuwd worden.

Het topic helemaal onderaan de pagina is 5 dagen oud, dus er is niet echt sprake van topics die helemaal weggedrukt worden door die opsomtopics. En dan moet je al helemaal geen beleid gaan voeren van Zomerse tracks topic is wel interessant, omdat de zomer eraan komt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Van mij mogen vele van die opsomtopics weg. Ik vind zelf topics als 'Ondergewaardeerde tracks' en 'Hoe zou jij een line-up maken' wel interessant, maar topics als 'Welk nummer luister je nu' of 'Set of the day' vind ik echt waardeloos. Als er een beetje een idee achter zit dan is het wel leuk, maar de laatste tijd wordt er om ieder dingetje een topic aangemaakt en dan is de lol er ook snel vanaf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 11:17 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Nogmaals, als die dingetjes niet interessant zouden zijn, zakken de topics vanzelf weg. Een lekkerste clap topic zou afgezien van reacties die niet eens over de topic zelf gaan, na een week alweer verdwenen zijn ergens op een volgende pagina. Jij vindt ondergewaardeerde tracks interessant, iemand anders leest set of the day om interessante setjes tegen te komen. Ik vind het drugstopic zinloos, zoals wel veel meer topics in het offtopic gedeelte, terwijl anderen dat wel weer interessant vinden. Je kunt niet zomaar iets sluiten, omdat een paar mensen vinden dat ze het niet interessant vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 11:35 
 

Drugs Off-topic hoort er eenmaal te zijn. Als we de mods nu zover krijgen om een Algemeen en Off-topic drugs gedeelte te krijgen of om een Apart forum gedeelte te maken gericht op Drugs met subforums: Trip reports / nieuwe drug info / voorlichting en off-topic dan ben je al veel meer bezig met het te ordenen en krijg je veel minder snel onzin
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 11:39 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het is een Hardtrance/Hardstyle/Hardcore forum, geen drugsforum. Een drugstopic hoort daarom ook in offtopic en al helemaal geen eigen sectie te krijgen. Wees blij dat een dergelijk topic bestaat, op andere hardstylefora is het verboden om over drugs te praten, omdat ze daar het liefst een drugsvrije scene zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 11:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chris Two schreef:
Drugs Off-topic hoort er eenmaal te zijn. Als we de mods nu zover krijgen om een Algemeen en Off-topic drugs gedeelte te krijgen of om een Apart forum gedeelte te maken gericht op Drugs met subforums: Trip reports / nieuwe drug info / voorlichting en off-topic dan ben je al veel meer bezig met het te ordenen en krijg je veel minder snel onzin


Maar dan krijg je onderhand wel een 'Drugs forum' en op het eind draait het wel om de muziek :whistle: Natuurlijk zijn er veel die drugs gebruiken en daar heb ik ook helemaal niks tegen, maar zoals er nu 1 topic is, lijkt het mij het wel goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 11:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Nogmaals, als die dingetjes niet interessant zouden zijn, zakken de topics vanzelf weg. Een lekkerste clap topic zou afgezien van reacties die niet eens over de topic zelf gaan, na een week alweer verdwenen zijn ergens op een volgende pagina. Jij vindt ondergewaardeerde tracks interessant, iemand anders leest set of the day om interessante setjes tegen te komen. Ik vind het drugstopic zinloos, zoals wel veel meer topics in het offtopic gedeelte, terwijl anderen dat wel weer interessant vinden. Je kunt niet zomaar iets sluiten, omdat een paar mensen vinden dat ze het niet interessant vinden.

Dat is ook zo en natuurlijk hebben mensen daar hun eigen visie op, maar je kan mij niet wijs maken dat topics als 'Welk nummer luister je nu' echt super interessant voor iemand kunnen zijn. Er zijn gewoon bepaalde topics die echt geen zin hebben en de mensen die daar posten, posten echt voor een extra post lijkt wel.

Overigens had ik alles boven mij net niet gelezen, ik gaf gewoon mijn mening. :P

Chris Two schreef:
Drugs Off-topic hoort er eenmaal te zijn. Als we de mods nu zover krijgen om een Algemeen en Off-topic drugs gedeelte te krijgen of om een Apart forum gedeelte te maken gericht op Drugs met subforums: Trip reports / nieuwe drug info / voorlichting en off-topic dan ben je al veel meer bezig met het te ordenen en krijg je veel minder snel onzin

Één drugs topic is zat. Er wordt daar zelfs als te veel onzin gepost, dus zou het helemaal uit de hand lopen als er een eigen sectie oid zou komen. Sowieso hoort dat niet in de algemeen sectie. Drugs is niet direct hardstyle gerelateerd of zo, dus laat het maar lekker in de off-topic sectie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 11:43 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

De mensen die posten voor extra comments zitten toch echt in het offtopic gedeelte; "Ja of Nee?" Ja -> "Groen of Blauw" -> Blauw of de mensen die topics als een shoutbox/chat gebruiken.

Overigens staat waar ik na luister zelfs in mijn signature :P Hoop dat mensen onderbewust nieuwe namen leren kennen en als ze dan een keer die naam ergens tegenkomen, nieuwsgierig zijn wat het eigenlijk is. Ik pas me luisterstijl daar overigens niet op aan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 11:59 
 
Hardtraxx Veteran

W0uT3R schreef:
Tot op heden zijn er geen clap en snare topics geopend dus ik denk dat je hier een beetje spoken ziet, fijnste schreech zou wel nog kunnen zelfs vind ik! In die topics wordt i.m.o niet echt getrolled toch?

Die werden gisteren aangemaakt met alleen maar onzin reacties .. En toen begon het allemaal, dus vandaar even deze actie :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 12:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat is t probleem? Ik erger me vaak zat aan die opsomtopics, maar als ze niet dubbel zijn en populair genoeg om boven aan te blijven. Dan moeten ze er maar zijn toch? -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 12:21 
 
Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
En dan moet je al helemaal geen beleid gaan voeren van Zomerse tracks topic is wel interessant, omdat de zomer eraan komt..

Daar had ik al over nagedacht, het uur was 01.30 toen ik dit topic vanuit off-topic naar algemeen verplaatste aangezien ik gewoon even de mening van andere ht gebruikers wilde weten. Dus pin me daar niet op vast :D

Rik schreef:
Wat is t probleem? Ik erger me vaak zat aan die opsomtopics, maar als ze niet dubbel zijn en populair genoeg om boven aan te blijven. Dan moeten ze er maar zijn toch? -.-

Het probleem dook gisteravond op, maar dat is alweer opgelost :D

Verder, de rest is ook terug opengegooid, zoals ik gister ook al meedeelde :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 12:22 
 
Hardtraxx Addict

Het valt toch allemaal reuze mee? Als iemand een leuk topic opent is dat geen probleem, mits diegene wel uitlegt wat de functie is van dat topic is en waarom deze een meerwaarde zou hebben. Persoonlijk vind ik een "wat luister je nu" topic nogal knullig aangezien men daar niets aan heeft. Wat boeit het om te weten wat iemand anders aan het luisteren is? Wat dan wel weer nuttiger is in mijn ogen is een "track/set of the day" topic, zolang men hier motiveert waarom ze die track/set leuk vinden. Misschien kan ik aan de hand van die uitleg wel beslissen of die track ook iets voor mij is en zo kan ik nieuwe muziek ontdekken. Helaas is dat nu niet zo en is ook dat een nutteloos topic voor mij.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook aan de leden om te beslissen welke topics zij willen, of niet dan? Zoals Lyst al zei, wanneer de leden een topic niet interessant genoeg vinden zakt die vanzelf wel weg. Kijkend naar de 786 pagina's van "Wat luister je nu" onderwerp vindt men het noodzakelijk om te vertellen wat ze aan het luisteren zijn, anders zouden ze er niet zo lang in blijven posten. Zelfde geldt voor "track of the day". Zolang mensen behoefte aan die topics hebben horen ze er te blijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 12:26 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

LastFM is een miljoenen community gebouwd om het feit dat mensen aan elkaar willen laten zien en van elkaar willen weten wat ze luisteren :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 12:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik snap het hele probleem niet, als er geen behoefte is aan een topic, dan zakt dat topic toch vanzelf weg? Je kunt zoiets toch niet zomaar sluiten, omdat een groep mensen die topics irritant vinden. Dan mag je van mij ook wel de drugstopics, stel je vraag aan de volgende hardtraxxer, verjaardagtopics etc. ook wel sluiten. Topics hebben een naam, dus als jij het irritant vind, dan klik je het toch gewoon niet aan? Rechtsbovenin zit een knop waarmee je alle topics als gelezen markeert en daarmee is je persoonlijke probleem opgelost. Je kunt je ook aanstellen.

@Martijn, er komen echt niet meer discussies als je topics sluit. Als die behoefte er was, had heel algemeen al wel vol gestaan met discussie-topics. Als je discussies echt wil stimuleren moet je het wist-je-dat topic weghalen, want daar staan meestal de interessante dingen om over te discussiëren in, maar daar wordt iedere discussie afgekapt, omdat mensen alleen maar de feitjes willen lezen >.< . De discussie vervolgen in het algemeen discussie topic is te omslachtig en teveel werk. Zorg dan dat de standaard feitjes in het wist-je-dat topic komen en de boeiende dingen een eigen topic krijgen.

Jij stoort je toch ook aan topics over tracks met pitchkicks, die zou je ook niet aan kunnen klikken en je ophouden met erop te reageren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 12:33 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik stoor me niet aan topics hoor? Laat anders even zien waar ik heb gezegd dat er geen topics geopend mogen worden voor tracks met pitchkicks. Topics over tracks worden geopend om je mening over die track te geven en dat doe ik toch ook? Of mag ik mijn mening niet geven, omdat die niet strookt met de jouwe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 12:40 
 
Hardtraxx Addict

TiMOTHYb schreef:
Lyst schreef:
Ik snap het hele probleem niet, als er geen behoefte is aan een topic, dan zakt dat topic toch vanzelf weg? Je kunt zoiets toch niet zomaar sluiten, omdat een groep mensen die topics irritant vinden. Dan mag je van mij ook wel de drugstopics, stel je vraag aan de volgende hardtraxxer, verjaardagtopics etc. ook wel sluiten. Topics hebben een naam, dus als jij het irritant vind, dan klik je het toch gewoon niet aan? Rechtsbovenin zit een knop waarmee je alle topics als gelezen markeert en daarmee is je persoonlijke probleem opgelost. Je kunt je ook aanstellen.

@Martijn, er komen echt niet meer discussies als je topics sluit. Als die behoefte er was, had heel algemeen al wel vol gestaan met discussie-topics. Als je discussies echt wil stimuleren moet je het wist-je-dat topic weghalen, want daar staan meestal de interessante dingen om over te discussiëren in, maar daar wordt iedere discussie afgekapt, omdat mensen alleen maar de feitjes willen lezen >.< . De discussie vervolgen in het algemeen discussie topic is te omslachtig en teveel werk. Zorg dan dat de standaard feitjes in het wist-je-dat topic komen en de boeiende dingen een eigen topic krijgen.

Jij stoort je toch ook aan topics over tracks met pitchkicks, die zou je ook niet aan kunnen klikken en je ophouden met erop te reageren.

Storen aan tracks met pitchkicks ≠ Storen aan topics over tracks met pitchkicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 12:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Topics hebben een naam, dus als jij het irritant vind, dan klik je het toch gewoon niet aan?

Precies. Het is vreselijk lastig om een keuze te maken wat weg moet en wat niet, omdat er altijd mensen zijn die gaan huilen omdat ze dat topic juist leuk vonden. Van mij mag 3/4 hier weg, want ik erger redelijk vaak aan al die bullshit in sommige topics, maarja het zij zo. Zolang Releases, Feesten en Wist Je Dat maar blijven bestaan vind ik het wel best :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 12:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dat laatste insinueer ik niet dus je misbruikt de maandagmiddag weer goed om je eigen aanname in mijn strot te schuiven. Blijkbaar is er wel enige vorm van moderatie wat betreft dit soort topics nodig of wou je gewoon voortaan de regel "Als topics onnodig zijn zakken ze zelf wel weg" aanhouden?

Nogmaals een forum is toch bedoeld als discussie punt niet als opsomlijst voor tracks in alle mogelijke standen? Dat laatste spreekt trouwens de doelgroep aan waar jij de laatste tijd zo mee overhoop ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 12:56 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Sorry, maar jij begon met dingen in mijn strot te schuiven :P
Als je als moderator de offtopic en niet serieuze reacties aanpakt, dan blijven inderdaad alleen de topics over die voor bepaalde mensen wel interessant zijn. Als een forum echt zo strikt bedoeld is als discussiepunt, dan mag je topics als wist-je-dat ook wel sluiten, want dat is ook niet meer dan een opsomming van nieuwsfeitjes. Discussies worden er zelfs altijd vroegtijdig afgekapt.

Ik houd inderdaad van discussies met veel onderbouwing en argumenten. Maar ik vind het voor de mensen, die zich aan het verdiepen zijn en zich nog niet zoveel bemoeien met de discussies hier op hardtraxx, belangrijk dat ze meer te zien krijgen dan alleen de nieuwste tracks. Stel je komt net kijken en je vind hardstyle zo tof, omdat er vette melodieën in zitten, dan kun je in het mooiste melodieën topic een hoop tracks vinden die je waarschijnlijk interessant zult vinden. Op deze manier ontdekken mensen muziek en delen de mensen die de muziek aan het ontdekken zijn hun bevindingen met andere mensen. Ik snap best dat als je vrijwel alles al kent, je dit soort topics niet meer nuttig vindt, maar er zijn meer mensen op het forum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 13:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dat topic is ook niet zon probleem, ik snap echt wel dat mensen dat als instap gebruiken. Ook waar tracks van afgeleid zijn is erg interessant, maar kom op waar moet een part 2 van komen?
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen