Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 12:23 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik had de seminar van de HDE uitgetypt voor het nieuwe debating topic, maar het is een beetje teveel informatie, dus ik zal daar enkel een paar quotes eruit halen. Om alle moeite niet verloren te laten gaan, hier dus het volledige interview met Linda van Q-Dance en hoe zij over crossbreeding en de toekomst van hardstyle denkt.


In what way do you try to expand the audience of harddance music into other scenes, worlds and musicfans?
Well, we can try to experiment at bigger festivals, because our audience is really about the hardcore and hardstyle, so we need to serve them first and experiment with little sparks so they can grow into this new thing naturally and not push it through, like I want it, but just slow it down. THat's why on big festivals we try to search for other impulses.
Why do you do that, because you don't really have to do that?
Because, there is a difference between the generation from now and the generation before. My generation was really narrowminded and really only hardcore or harstyle and nothing else. And this generation is really loving more styles. They dont only go to Q-dance events, but they also going to Dance Valley or an Extrema. They're more openminded, so I want to give them the choice and experiment and let them have a taste of other styles you know. But it has to be on our route. It's just about trying to give them a choice and let them taste of some other styles, of what's more. Because the base of our visitors is really narrowminded and a really difficult audience.
But that's the older generation you said.
Yeah, but still I want that older generation to also see what's more in the scene, but a little bit more in our route to experience other kind of music. Yes, but the main thing is, my passion is harstyle and hardcore and I see a lot of possibilities that we can do and grow with this kind of music. The other people of other scenes always look down on us. They say ow you're hardstyle, what's that, very laughy about it. It's so musical and I always believed it can be really international. You can see it last year, without any promotion the first hardstyle djs entered the list(djmag top100). What I'm trying to do is bringin creative people together, and see what the possibilities are, sometimes it works, sometimes it doesn't. We just try to experiment and see where it goes.
I can see you need to do this, to stay relevant, to stay alive, or otherwise stay second?
Music and events always evolve, so it's not a new thing or something. But we need to evolve, we need to go with the time and go with the flow and try something new. You see it in the whole world you know. The Madonna's work with dutch house DJ's, so the pop is changing into dance and the rap artists want to work with dutch house artists.
But number one is your core audience, the hardstyle fans?
Yes, we need to provide them with the music and don't push it. The last time we did, Mysteryland, I talked with the artists, what kind of special things can we do. So we had a rapper with a hardstyle artist, we had a band with a hardstyle artist, a singer. When the lineup was released everybody was saying: Is Q-dance out of their mind, what are they doing? It's just a spark you know, to let them taste, don't be so narrowminded but more openminded.
But by being narrowminded in a way, is how the scene got to be so big, because they were focused, so I guess you don't want to dilute it too much.
No, we did it ourselves. We only put only hardstyle, we always put, we're going from soft to really hard and we need to losen up more, see what's more in the world. But staying with the core, that's hardstyle and hardcore.
Where do you think crossover works best, what's your experience?
Yeah, I think in our style, because in the end I think everybody loves a little hardbass. When at sensation there was one particular show, six million ways to die and everybody went crazy. So in the end everybody loves harderstyle, but not too much. You see it everywhere the crossbreeding and the experimening things. Now dubstep is really the influence in every genre, you see at rock using dubstep influence. (and you see it at britney spears) yes, even you see it everywhere.
When you look at the events that you put on, what kind of crossovers have you programmed there?
Well mysteryland was the biggest tryout, we had so many different hardstyle artists working with a band, or a rapper or a singer. Two years ago we tried instead of using shows, we were having a band that played live the hits of hardstyle artists. A live band with a piano and a trumpet and a guitar, that was really cool. And last year we had an orchestra playing with Brennan Heart. This year we had Endymion, we wanted to take hardcore to the next level, make itreally musical. So we sat together what can we do. They had a London singer and a guitarplayer and a dutch singer Lilly and two rappers E-live?. E-live was really, no I don't want to be associated with hardcore. When they shooted the clip, he didn't want to be in it, afterwards he said ok a little bit. And then he performed at Defqon and it was so crazy and he said Let's do it, when is the next gig, when is the next track. It's the energy that harderstyles have, the energy of all the people together. Not about look what I'm wearing, it's all about the togetherness and the love for the music. And that's I think we have in our scene is really the togetherness that we create with the music.
And that is something that other people who are not very well known with this world, respond to?
Yes that is what we do at mysteryland, we have on of the big stages there. The people who buy a ticket for Q-dance will stay there all day and people who don't know us and just pass us by and walk next to the stage and they are like Wow Damn, look at those people and look at they going crazy even when it rains so much they stay there. It's really the passion for this kind of music. I don't think you see it anywhere as... And it's really underground, because we don't use any television and radio anymore. People go to the website and really big. And I really always believed that this could be really big.
At the start you were talking about expanding the horizons of the hardstyle fans, but it also works the other way around, you draw in new audiences as well. And that really works people really go to the specific Q-dance events?
I don't think they are gonna go to a stand-alone event of Q-dance. If it's a hosting and there is more choice, they will stay for an hour and bring some friends. That is also good for us.
Has it also sometimes not worked, what you've tried?
Yes we did an experiment thing a couple of years ago on In Qontrol, we put it primetime and it was something completely different and people were watching this liveact like... It was a liveact, it wasn't hardstyle it was a dance band, an electronic band and people wouldn't take it. It was too much pushed down their throat. Now we've learned about this, we talk with the artists also and did a brainstorm. Something has to happen. It was neccesary to tell them, we want to give you this platform if you try something new, we're in it together. And that was 2 years ago, and everybody was like, that gives us the spark and inspiration to do more and try more, so that was good.
Is there anyone in the audience, who thinks this is not a good development, that this is diluting, what the music is all about and you should stick to what you're good at, a purist? No one? Do you get that feedback sometimes?
Yes, from visitors and from artists, they say thank you for pushing me into the right direction. This is the route we wanna walk from now.
But also negative reactions?
Before, and afterwards they see it and they're like ok you did a good job.
How far do you think can you go?
The sky is the limit right? We will see.
But it has to remain recognizable as hardstyle or a hardstyle event
It's a feeling, you cannot say until there, it's a feeling. Time will say.
You say you have to bring these changes and these new influences slowly and not force it down peoples throat. What do you think for 2012, where do you want to develop that, how far can you go, where you weren't before
Bringing more hardstyle and hardcore artists in the list and make it more international and musicwise. I really think the sky is the limit. And I'm open for ideas, so if one of my artists in this genre has an idea, come talk with me and we see if we can combine it in our show and platform.
So you tend to push this even further the next year and the year afterwards
Yes, we've only just begun
From audience: You have been talking about crossbreeding with more popular styles, which is logical for your parties, but do you also see possibilities for crossbreeding with less popular styles? Now it's more towards the popular. For example more industrial.
You heard about Qore right? So what do you think about it?
Yes, but I meant combining it with hardstyle
I think if you combine it with industrial. We want to make hardstyle more international as well. Maybe you have artists that will do it, it has to be a wide variety. One part will go more international, one part will make it more underground. So everything is possible.
What is your prediction for the future, in the theme we were talking about?
I think that we will keep evolving, keep trying, keep experimenting, build our platform and stay close to yourself and do it with passion. I think the best music comes from passion.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 12:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat mensen die niet van meerdere muziekstijlen houden 'narrowminded' zijn.. (dat heeft toch een negatieve klank)

Ook al sta je open voor meerdere muziekstijlen, kan het ook gewoon je smaak niet zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 12:33 
 
Artiest

Vind ik niet, ik denk ook niet dat er mensen bestaan die niet van meerdere muziekstijlen houden. Iedereen houdt wel van meerdere muziekstijlen toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 12:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

jawel,

Maar als ik het op mezelf betrek:

Ik hou van: hardstyle (main tot raw), hardcore, metal, trance

Redelijk divers dus, maar ik heb bijvoorbeeld een hekel aan techno, hiphop, house en dubstep..

Nu zijn dit dingen waar vooral mee geexperimenteerd wordt op de grote feesten, volgens deze Linda ben ik dus 'narrowminded' omdat ik liever niet deze stijlen op feesten heb. Terwijl ik toch wel een brede muzieksmaak heb..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 12:52 
 
Hardtraxx Elite

Ze willen dus dat we 'openminded' worden en dat vind ik geen slecht idee.
Idd, met de editie van Mysteryland dit jaar was het een enorme gok en ik denk dat dat niet zo'n enorm succes is geworden als ze dachten (hadden jij en ik ook wel kunnen vertellen). Dan is Defqon toch nog steeds het beste idee als je het zo bekijkt. Je kan kiezen voor techno, hardstyle, hardcore, dubstep etc. Dat is zeer divers qua muzikstijlen. Aan de ene kant vind ik niet dat Q-dance het moet pushen. Ook al zegt ze dat Q-dance dat niet doet, maar daar denk ik iets anders over.

Trouwens, als er meer diversiteit komt, dan komen er ook meer mensen die er geen reet aan vinden, maar het gewoon een keertje mee willen maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:01 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Sorry, maar kan iemand haar van de positie die ze bekleed vandaan halen?

Ze heeft het over hardstyle meer muzikaal maken, alsof het geen muziek is. Ze ziet ons als obstakels die in de weg van haar doel staan. Ze probeert haar wil op te leggen aan de hele hardstyle scene. Als er gevraagd wordt over of er ook wel eens kritiek is, ontwijkt ze bewust de vraag en zegt ze dat ze complimenten krijgt. Als de vraag dan nog een keer gesteld wordt zegt ze dat ze alleen vooraf sceptisch zijn en achteraf eigenlijk alleen maar complimenten krijgt. Ze ziet de nieuwe generatie als meer openminded. Vind je het gek, hoe dichter je bij de grote massa komt, hoe gevoeliger iedereen is voor hypes en des te minder iedereen een eigen mening heeft. Het is niet voor niets dat de top40 uit tig verschillende genres bestaat. Maar het top40 publiek weet vaak buiten de top40 om helemaal niets van deze genres. Ja, natuurlijk je kunt het verbloemen als openminded, maar wat zij openminded noemt, noemen wij meelopers en dagjesmensen. Naar mijn ervaring wordt je inderdaad meer narrowminded zodra je je gaat verdiepen in het genre waarvan je houd. Maar zodra je al een redelijke tijd meeloopt en de stijl kan niet echt meer voldoen aan je hogere verwachtingen ga je smaak juist weer verbreden. Het duidelijkste voorbeeld hiervan is de oude generatie van GHF die nu EDMcommunity hebben opgezet. Als ik het over openminded heb, dan denk ik daar aan en niet aan mensen die elkaar napraten. Ook showtek heeft deze zelfde illusie en beweert dat de mensen in de USA veel meer openminded zijn. Walt stond er raar van te kijken toen iemand uit het publiek opmerkte dat het juist kwam door de onwetendheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:02 
 
Donateur
Avatar gebruiker

:lol: Wie is dit dan? 1 van de hoge pieten bij Q-Dance?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik zat bij dit seminar en op zich vind ik het idee niet verkeerd. Maar de ontwikkeling moet meer
crossbreeding zijn richting de hardere stijlen en niet naar slappe dance/house..
Ik snap dat dit commercieel gezien veel meer voordelen heeft maar het is niks voor ons prachtige genre.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:19 
 
Hardtraxx Elite

Mol schreef:
Ik zat bij dit seminar en op zich vind ik het idee niet verkeerd. Maar de ontwikkeling moet meer
crossbreeding zijn richting de hardere stijlen en niet naar slappe dance/house..
Ik snap dat dit commercieel gezien veel meer voordelen heeft, maar het is niks voor ons prachtige genre.


Dat bedoel ik inderdaad ook te zeggen. Sommige dingen moet je gescheiden houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voel me echt beledigd dat ik narrowminded word genoemd omdat ik niet van genre's houd als Dubstep en House.
Ik heb opengestaan voor die muziek, het geprobeerd leuk te vinden, maar het is gewoon echt mijn smaak niet.
Dus wil ik het ook niet op feesten horen terwijl e ipv die track ook Hardstyle gedraaid kan worden, of crossbreed tracks ipv 'Hardstyle' tracks.

Bovendien zijn er binnen de hardere stijlen genoeg subgenres en tracks die ik leuk vind, waar je veel meer openminded voor moet zijn om er van te houden denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Sorry, maar kan iemand haar van de positie die ze bekleed vandaan halen?

Ze heeft het over hardstyle meer muzikaal maken, alsof het geen muziek is. Ze ziet ons als obstakels die in de weg van haar doel staan. Ze probeert haar wil op te leggen aan de hele hardstyle scene. Als er gevraagd wordt over of er ook wel eens kritiek is, ontwijkt ze bewust de vraag en zegt ze dat ze complimenten krijgt. Als de vraag dan nog een keer gesteld wordt zegt ze dat ze alleen vooraf sceptisch zijn en achteraf eigenlijk alleen maar complimenten krijgt. Ze ziet de nieuwe generatie als meer openminded. Vind je het gek, hoe dichter je bij de grote massa komt, hoe gevoeliger iedereen is voor hypes en des te minder iedereen een eigen mening heeft. Het is niet voor niets dat de top40 uit tig verschillende genres bestaat. Maar het top40 publiek weet vaak buiten de top40 om helemaal niets van deze genres. Ja, natuurlijk je kunt het verbloemen als openminded, maar wat zij openminded noemt, noemen wij meelopers en dagjesmensen. Naar mijn ervaring wordt je inderdaad meer narrowminded zodra je je gaat verdiepen in het genre waarvan je houd. Maar zodra je al een redelijke tijd meeloopt en de stijl kan niet echt meer voldoen aan je hogere verwachtingen ga je smaak juist weer verbreden. Het duidelijkste voorbeeld hiervan is de oude generatie van GHF die nu EDMcommunity hebben opgezet. Als ik het over openminded heb, dan denk ik daar aan en niet aan mensen die elkaar napraten. Ook showtek heeft deze zelfde illusie en beweert dat de mensen in de USA veel meer openminded zijn. Walt stond er raar van te kijken toen iemand uit het publiek opmerkte dat het juist kwam door de onwetendheid.


Jij, hebt, gelijk, hulde :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

+1 voor het verhaal van lyst, prima verwoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Was een duidelijk verhaal van Linda. We kunnen als hardstyle liefhebber blij zijn dat iemand met deze visie veel voor het zeggen heeft :)!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:54 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dan mij jij ons eens uitleggen waar we zo blij mee moeten zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:58 
 
Artiest
Avatar gebruiker

tja
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Sorry, maar kan iemand haar van de positie die ze bekleed vandaan halen?

Ze heeft het over hardstyle meer muzikaal maken, alsof het geen muziek is. Ze ziet ons als obstakels die in de weg van haar doel staan. Ze probeert haar wil op te leggen aan de hele hardstyle scene. Als er gevraagd wordt over of er ook wel eens kritiek is, ontwijkt ze bewust de vraag en zegt ze dat ze complimenten krijgt. Als de vraag dan nog een keer gesteld wordt zegt ze dat ze alleen vooraf sceptisch zijn en achteraf eigenlijk alleen maar complimenten krijgt. Ze ziet de nieuwe generatie als meer openminded. Vind je het gek, hoe dichter je bij de grote massa komt, hoe gevoeliger iedereen is voor hypes en des te minder iedereen een eigen mening heeft. Het is niet voor niets dat de top40 uit tig verschillende genres bestaat. Maar het top40 publiek weet vaak buiten de top40 om helemaal niets van deze genres. Ja, natuurlijk je kunt het verbloemen als openminded, maar wat zij openminded noemt, noemen wij meelopers en dagjesmensen. Naar mijn ervaring wordt je inderdaad meer narrowminded zodra je je gaat verdiepen in het genre waarvan je houd. Maar zodra je al een redelijke tijd meeloopt en de stijl kan niet echt meer voldoen aan je hogere verwachtingen ga je smaak juist weer verbreden. Het duidelijkste voorbeeld hiervan is de oude generatie van GHF die nu EDMcommunity hebben opgezet. Als ik het over openminded heb, dan denk ik daar aan en niet aan mensen die elkaar napraten. Ook showtek heeft deze zelfde illusie en beweert dat de mensen in de USA veel meer openminded zijn. Walt stond er raar van te kijken toen iemand uit het publiek opmerkte dat het juist kwam door de onwetendheid.


Ben het hier niet mee eens. Ze zegt ook dat ze het niet willen 'pushen', er wordt geëxperimenteerd en dat vind ik een goed iets. Vind het af en toe wel vet als de Hardstyle een beetje naar de house/techno toe gaat op een feest maar niet teveel en dat is moeilijk te doseren voor een Q-dance denk ik. Wat jij dagjesmensen en meelopers noemt zijn denk ik de mensen die in aanraking gekomen zijn met de hardstyle door deze experimenten en van de muziek willen proeven.
Ik denk dat de hardstyle tegenwoordig breder wordt en aan de ene kant (Digital Age) toegankelijker wordt voor mensen die uit de house en techno komen, en aan de andere kant (Theracords) minder toegankelijk wordt. Het genre wordt breder, dit heb je toch ook met de house gezien? Hoeveel verschillende soorten house zijn er wel niet!
Hier op Hardtraxx is de tendens dat er ''liefhebbers'' zijn die iedereen die bij het genre er bij wil komen afschieten en gelijk dagjesmens noemen, zelf ben je ook zo geweest toen je de stijl leerde kennen en zoekende was wat je vet vindt. Denk dat hier veel rukkers zitten die zich af willen zetten en 'speciaal' willen zijn door zich af te zetten tegen het feit dat ze bij een grote community horen die hardstyle vet vindt door alles wat toegankelijker is gelijk kermismuziek te noemen, gelijk dit soort dingen afschieten is niet heel erg openminded vind ik zelf. Dus misschien ben je wel helemaal niet zo open-minded voor de scene als je zelf denkt!
Ik denk ook dat een gros van de mensen in het achterhoofd heeft wat er met de hardcore is gebeurd in de jaren '90 dat een stijl daar aan kapot gaat, maar de artiesten, labels en organisaties hebben daar ook van geleerd en ik denk niet dat t met de hardstyle zo ver gaat komen dat het een hype wordt en dat er dus acts komen die 't van binnenuit eigenlijk een beetje belachelijk maken. ( vond dat er heel goed werd gereageerd door Showtek toen met dat liedje van 'Tomatenplukkers', dat gaf gelijk een boodschap: Onze scene hoef je niet te kakken te zetten!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tuurlijk zijn we zelfs ook ooit begonnen met luisteren. Het probleem zit alleen niet daar denk ik, als er op feest een jongen naast me staat en die geeft aan dat die net is begonnen met luisteren prima! Alleen waar de meeste zich aan ergeren is dat veel mensen naar 2 hardstyle feesten gaan alleen maar hitjes luisteren (waar opzich niks mis mee is je kan het gewoon mooie nummers vinden) en de popiejopie uit gaan hangen op een feest. En het ergelijke is dan dat veel artiesten op deze groep inspelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb digital age echt niet als toegankelijker ervaren, maar gewoon als mainstream van het hoogste niveau
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:41 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Ben het hier niet mee eens. Ze zegt ook dat ze het niet willen 'pushen', er wordt geëxperimenteerd en dat vind ik een goed iets. Vind het af en toe wel vet als de Hardstyle een beetje naar de house/techno toe gaat op een feest maar niet teveel en dat is moeilijk te doseren voor een Q-dance denk ik.

"and not push it through, like I want it," dat staat er. Dat betekent dat ze het wel zou willen, maar dat wij daar niet voor open staan. Oftewel wij zijn het obstakel, en dat probeert ze langzaam te overwinnen. "so they can grow into this new thing naturally" oftewel als we het gewoon rustig doen, valt het niet zo op en krijgen we minder weerstand.

Citaat:
Wat jij dagjesmensen en meelopers noemt zijn denk ik de mensen die in aanraking gekomen zijn met de hardstyle door deze experimenten en van de muziek willen proeven.

Wat ik dagjesmensen noem zijn mensen die luisteren naar van alles en nog wat en niet echt een eigen mening, noch kennis van een genre hebben. Van die mooi weer luisteraars. En het zijn inderdaad dat soort mensen die je er mee aantrekt als je de stijl met toegankelijkere genres mixt.
Citaat:
Ik denk dat de hardstyle tegenwoordig breder wordt en aan de ene kant (Digital Age) toegankelijker wordt voor mensen die uit de house en techno komen, en aan de andere kant (Theracords) minder toegankelijk wordt. Het genre wordt breder, dit heb je toch ook met de house gezien? Hoeveel verschillende soorten house zijn er wel niet!

Waar is deze afspiegeling op de grote feesten dan? Waarom heeft Defqon 3 mainstream hardstyle area's, een halve raw en 1 early act? Als ze voor diversiteit willen gaan, dan zou je toch elke substijl een eigen area gunnen? En waar zijn die theracords artiesten überhaupt op de grote Q feesten? Waarom spelen ze niet in op de trend die er is binnen de eigen scene en willen ze iets doorvoeren waar een redelijk deel van de huidige scene niets mee te maken wil hebben? Wat is er nu belangrijker, een diversere muziekstroming of het alsmaar groter en groter willen worden? edit: ik beschouw dagjesmensen niet als onderdeel van de scene.

Citaat:
Hier op Hardtraxx is de tendens dat er ''liefhebbers'' zijn die iedereen die bij het genre er bij wil komen afschieten en gelijk dagjesmens noemen, zelf ben je ook zo geweest toen je de stijl leerde kennen en zoekende was wat je vet vindt. Denk dat hier veel rukkers zitten die zich af willen zetten en 'speciaal' willen zijn door zich af te zetten tegen het feit dat ze bij een grote community horen die hardstyle vet vindt door alles wat toegankelijker is gelijk kermismuziek te noemen, gelijk dit soort dingen afschieten is niet heel erg openminded vind ik zelf. Dus misschien ben je wel helemaal niet zo open-minded voor de scene als je zelf denkt!

Voordat ik hardstyle ontdekte had ik 0.0 interesse voor muziek. Ik luisterde er nooit naar en het boeide me ook niet. Ik heb me nooit laten leiden door wat de massa mooi vond. Dus wat dat betreft ben ik eigenlijk nooit echt een typisch dagjesmens geweest. Maar ik snap wat jij bedoelt, iedereen begint als een newbie in het genre. En een aantal van die newbies worden uiteindelijk nieuwe liefhebbers. Maar ten eerste krijg je voor elke liefhebber, 100 newbies erbij. Ten tweede wordt er vooral op de newbies ingespeeld en worden de liefhebbers als ze kritiek hebben afgeschilderd als haters, newbies hebben immers bijna nooit kritiek. En ten derde de newbies van nu worden liefhebber van een ander soort muziek. Nu heeft er nog geen extreme verandering plaats gevonden, maar het lijkt me duidelijk dat de generatie 2006/7/8 zich niet meer zo goed kan identificeren met de mainstream (wat toch het meest lijkt op de muziek waarmee ze begonnen zijn). Het verschil tussen de early en de nieuwe generatie is wel duidelijk merkbaar. Wij luisteren hardstyle om hele andere dingen als melodietjes en emotie. Sterker nog, het is voor mij zo'n beetje het tegenovergestelde van wat ik mooi vind. Het heeft dus eigenlijk helemaal niets te maken met het afzetten van de massa en je speciaal voelen, maar meer het totaal geen binding voelen met de community, omdat je beide gewoonweg andere passies hebt. Het laatste wat je zegt valt gewoon onder de noemer smaak en heeft niets met openminded zijn te maken. Ik houd nu eenmaal van wat hardere minder toegankelijke muziek, dat raakt mij, ik vind dat de artiesten die zich doelbewust richten op het toegankelijke teveel bezig zijn met hoeveel fans ze wel niet hebben en hoe ze nog groter kunnen worden, in plaats van het pure van muziek.

Citaat:
Ik denk ook dat een gros van de mensen in het achterhoofd heeft wat er met de hardcore is gebeurd in de jaren '90 dat een stijl daar aan kapot gaat, maar de artiesten, labels en organisaties hebben daar ook van geleerd en ik denk niet dat t met de hardstyle zo ver gaat komen dat het een hype wordt en dat er dus acts komen die 't van binnenuit eigenlijk een beetje belachelijk maken.

Jumpstyle is ook kapot gegaan, en dat terwijl men al had moeten leren van wat er met hardcore gebeurt is. Aan de ene kant heb je een punt, aan de andere kant heb ik er niet voldoende vertrouwen in, gezien het keer op keer gebeurt in allerlei genres.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Kunnen we niet zorgen dat zij verdwijnt uit de scene? Vind dit maar niets
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Titatovenaar schreef:
Was een duidelijk verhaal van Linda. We kunnen als hardstyle liefhebber blij zijn dat iemand met deze visie veel voor het zeggen heeft :)!

Erg jammer dat iemand die leuk begon met een radio show meteen verandert in een hielenlikkend, meningloos kuddeschaap zodra hij van Q-Dance ruimte krijgt om daar zijn showtje te hosten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 15:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Wat ik dagjesmensen noem zijn mensen die luisteren naar van alles en nog wat en niet echt een eigen mening, noch kennis van een genre hebben. Van die mooi weer luisteraars. En het zijn inderdaad dat soort mensen die je er mee aantrekt als je de stijl met toegankelijkere genres mixt.


Hier zit je naar mijn mening toch goed fout. Ik heb kennis van de muziek en geschiedenis, ik heb een eigen mening (vaak is niemand het ermee eens :P ) en ik vind nummers goed van Wildstyles tot Zany en Chris One tot Catatonic Overload. Al deze artiesten hebben ook nummers die ik niet goed vind, ik heb binnen de hardstyle gewoon een brede smaak. Daarnaast bezoek ik redelijk veel feesten. Maakt dit mij nu volgens jou een dagjesmens dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 15:10 
 
Hardtraxxer

Als je zijn definitie leest ben jij juist GEEN (typisch) dagjesmens ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 15:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Brainweavers schreef:
Lyst schreef:
Wat ik dagjesmensen noem zijn mensen die luisteren naar van alles en nog wat en niet echt een eigen mening, noch kennis van een genre hebben. Van die mooi weer luisteraars. En het zijn inderdaad dat soort mensen die je er mee aantrekt als je de stijl met toegankelijkere genres mixt.


Hier zit je naar mijn mening toch goed fout. Ik heb kennis van de muziek en geschiedenis, ik heb een eigen mening (vaak is niemand het ermee eens :P ) en ik vind nummers goed van Wildstyles tot Zany en Chris One tot Catatonic Overload. Al deze artiesten hebben ook nummers die ik niet goed vind, ik heb binnen de hardstyle gewoon een brede smaak. Daarnaast bezoek ik redelijk veel feesten. Maakt dit mij nu volgens jou een dagjesmens dan?



Waarom voel jij je in godsnaam aangesproken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 15:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

DjThera schreef:
tja


idd :D
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen