Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2009 10:02 
 

Wat is een CUE bestand:
Een CUE bestand is een bestand waarmee je 1 groot mp3 bestand in 1 keer kan splitten in allemaal losse delen, bijvoorbeeld een liveset in aparte nummers.
Daarbij wordt alle data automatisch in de bestanden gezet en hoeven de bestanden niet opnieuw gecodeerd worden, waardoor er geen kwaliteitsverlies is.
Met het programma Medievil CUE Splitter kan je dit snel en makkelijk doen.

Hoe gebruik je een CUE bestand:
1. Download en installeer Medievil CUE Splitter.
2. Zorg dat het CUE bestand in dezelfde map staat als de liveset [mp3], en dan het mp3 bestand dezelfde naam heeft als het CUE bestand [wss al zo].
3. Dubbelklik op het CUE bestand.
4. Klik op: Split!
5. Volg de instucties, wacht tot ie klaar is, en luisteren maar!

Hoe maak je een CUE bestand:
1. Ga naar CUE Generator.com.
2. Voer hier de gegevens in van de liveset o.i.d. (dus: Artiest - Titel - Beginpunt van het nummer)
3. Klik op: "Make CUE File", sla het bestand op en klaar!

Aparte tracks afspelen zonder te splitten:
Er zijn ook programmas waarmee je CUE bestanden kan afspelen, waardoor je het grote MP3 bestand kan afspelen alsof het een verzameling van losse tracks is.
Een paar van deze programma's: WinAmp CUE Player, FooBar.

Nog vragen? Stel ze gerust!

Links naar de benodigde programma's:
Medievil CUE Splitter [Gratis]
MP3 Splitter & Joiner Pro [Betaald, maar proefversie beschikbaar]
MP3 Splitter & Joiner Standaard [Betaald, maar ook proefversie beschikbaar]
Visual MP3 Splitter & Joiner [Betaald, maar proefversie beschikbaar]

De oude manier om CUE bestanden te maken:
Citaat:
1. Download en installeer een programma waarmee je CUE bestanden kan maken, zoals MP3 Splitter & Joiner Pro.
2. Laad het MP3 bestand dat je wilt splitten.
3. Start het programma en voer alle waarden in wanneer nieuwe nummers beginnen.
3.* Nog makkelijker: Tijdens het luisteren van de liveset aanklikken als je een nieuw nummer hoort, dan hoef je ze alleen nog even bij te stellen.
4. Check alle waardes en corrigeer ze indien nodig.
5. Sla de lijst op als een CUE bestand.
5.* Om een of andere rare reden herkent Medievil CUE Splitter de CUE bestanden van MP3 Splitter & Joiner Pro niet, dus dat gaan we nu oplossen.
6. Download en installeer Visual MP3 Splitter & Joiner, waarmee je ook CUE bestanden kan maken.
6.* [Ik vind dit programma zeer onhandig werken, en gebruik daarom MP3 Splitter & Joiner Pro]
7. Open het eerder opgeslagen CUE bestand met Visual MP3 Splitter & Joiner en sla het meteen weer op. [Hierdoor wordt de interne structuur aangepast en kan Medievil CUE Splitter het wel correct lezen]
7.* Omdat je het nu met Visual MP3 Splitter & Joiner hebt opgeslagen, is er een rare 2e index aan de tracks toegevoegd, waar Medievil CUE Splitter niet goed mee om kan gaan.
8. Open de CUE lijst met Medievil CUE Splitter en voer ontbrekende gegevens van het album/de liveset en de nummers in. [genre, jaartal, titels, artiesten, etc.]
8.* Omdat er dus een rare 2e index bij de tracks zit, vraagt Medievil CUE Splitter of je die ook wil gebruiken, antwoord hier steeds NEE op.
9. Nu gaan we de 2e indexen verwijderen: Open het cue bestand en verwijder bij elk nummer de 2e index. [Met een tekst editor, ik raad Kladblok aan]
10. Controleer nu het CUE bestand met Medievil CUE Splitter en je bent klaar!
** Wat ik zelf altijd doe voordat ik begin: ik maak de MP3-Tags [a.k.a. IDv3-Tags] van het MP3 bestand van de liveset in orde, waardoor er bij het splitten automatisch het genre, albumnaam en albumartiest goed zijn ingesteld!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2009 17:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
Er zijn blijkbaar een hoop mensen die niet weten hoe CUE bestanden werken, dus hier een kort stappenplan om jullie vooruit te helpen:

1. Ga naar http://www.medieval.it/content/view/28/71/ en Download Medievil CUE Splitter.
2. Installeer het programma.
2.5 Zorg dat het CUE bestand in dezelfde map staat als de liveset [mp3], en dan het mp3 bestand dezelfde naam heeft als het CUE bestand [wss al zo].
3. Dubbelklik op het CUE bestand.
4. Klik op: Split!
5. Volg de instucties, wacht tot ie klaar is, en luisteren maar!


Klinkt misschien noob, maar kun je eerst evn uitleggen wat CUE bestanden zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2009 20:40 
 

Oh haha, sorry
dat was ik nog vergeten:
Een CUE bestand is een bestand waarmee je 1 groot mp3 bestand in 1 keer kan splitten in allemaal losse delen, bijvoorbeeld een liveset in aparte nummers.
Daarbij wordt alle data automatisch in de bestanden gezet en hoeven de bestanden niet opnieuw gecodeerd worden, waardoor er geen kwaliteits verlies is.
Met het programma Medievil CUE Splitter kan je dit snel en makkelijk doen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2009 22:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
Oh haha, sorry
dat was ik nog vergeten:
Een CUE bestand is een bestand waarmee je 1 groot mp3 bestand in 1 keer kan splitten in allemaal losse delen, bijvoorbeeld een liveset in aparte nummers.
Daarbij wordt alle data automatisch in de bestanden gezet en hoeven de bestanden niet opnieuw gecodeerd worden, waardoor er geen kwaliteits verlies is.
Met het programma Medievil CUE Splitter kan je dit snel en makkelijk doen :D


Ok bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2009 19:14 
 
Donateur

Bedankt voor link + info, kan ik eindelijk men livesets is splitten >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2009 13:24 
 
Hardtraxx Newbie

Super bedankt zeg!!! ik snapte al nooit waar dat cue bestand voor stond!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2009 16:06 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Zal ik er meteen ff bijvoegen :P die cue bestanden kan je gewoon openen met kladblok dan zie je dit.

REM GENRE Hardstyle
REM DATE 2009
REM COMMENT Excellent
TITLE "FearFm February 2009"
FILE "FearFM Hardstyle Top40 February 2009.mp3" WAVE
TRACK 01 AUDIO
TITLE Intro
PERFORMER FearFM
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
TITLE "The 6th Pathway"
PERFORMER "Crypsis"
INDEX 01 00:33:70

Titel en preformer snappen jullie wel de index is daar het nummer begint, einde staat er niet bij. (dat hoeft ook niet..

dit had ik gemaakt met DCSoft CDRCue 2004 maar dit is een trial en gaat maar tot max 10 nummers dus had ik alles over getypt naar kladblok.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2009 16:19 
 

ik gebruik hiervoor MP3 Splitter & Joiner, je kan dat programma ook gratis krijgen, maar anders moet je betalen
voor illegale software moet je op andere sites wezen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2009 17:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dustydus: er word hier met respect omgegaan met licensies. Dit wil zeggen dat er hier NIET gevraagd word voor (links naar) illegale software. Staat ook in de regels ;). Bij deze dus :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2009 23:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vind dit echt een geniaal programma!
Ik gebruik hem nog wel eens om cd's te splitten.
Erd fijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 20:06 
 
Hardtraxxer

Houdt dit in dat je dan bij zo'n top40 alle 40 nummers apart kan binnenhalen??
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 20:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je kan hem hiermee wel in stukjes hakken.. Of je kan een track hiermee gewoon op de pc makkelijker zoeken binnen het bestand. (als een soort CD in je CDspeler).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 20:23 
 

je download de liveset gewoon als 1 bestand, en splitst het pas later met behulp van het CUE bestand
daardoor weet je beter welke nummers er in voorkomen, etc.etc.
superhandig dus :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2009 16:40 
 

Ik heb zojuist instructies toegevoegd hoe je een CUE bestand moet maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2009 18:33 
 
Donateur

Bedankt om er even bij te zetten hoe je een CUE-bestand maakt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2009 18:35 
 

graag gedaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2009 19:10 
 
Donateur

Ik heb Visual MP3 Splitter, echt een rotprogramma man :cry: Is nog trager dan een oma van 90 jaar op een fiets

Welk gebruik jij om de CUE te maken ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2009 19:54 
 

ik gebruikte ook visual mp3 splitter, tot mijn trail over was
daarom gebruik ik nu, zoals ik al zei: MP3 Splitter & Joiner Pro :)
lijkt qua titel veel op Visual MP3 Splitter & Joiner, maar werkt heel anders
^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2009 19:59 
 
Donateur

KSwoosh schreef:
ik gebruikte ook visual mp3 splitter, tot mijn trail over was
daarom gebruik ik nu, zoals ik al zei: MP3 Splitter & Joiner Pro :)
lijkt qua titel veel op Visual MP3 Splitter & Joiner, maar werkt heel anders
^^

Ok thanks ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2009 20:12 
 

Je zou ook eens aan Dustydus kunnen vragen welk programma hij gebruikt, dat weet ik verder ook niet ^^
Als je nog meer wilt weten, gewoon vragen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2009 20:14 
 
Donateur

Meer kan je niet doen, want m'n programma voor CUE te maken werkt toch niet :/ Ik laat het maar gewoon zo dan -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2009 23:35 
 

hoezo, werkt ie niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2009 23:38 
 
Donateur

KSwoosh schreef:
hoezo, werkt ie niet?

Nee hij werkt niet echt omdat het een trial is en dan kan je maar 5 keer splitsen per keer, het gaat hier over MP3 Splitter & Joiner. Maar het hoeft niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2009 23:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt voor dit nuttige topic! :thumbsup:

Kan nu eindelijk mijn favoriete sets in losse nummers splitsen zonder iedere track te recorden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2009 10:45 
 

Yannicksuper schreef:
Nee hij werkt niet echt omdat het een trial is en dan kan je maar 5 keer splitsen per keer, het gaat hier over MP3 Splitter & Joiner. Maar het hoeft niet meer.

Jammer, maar idd, het is helaas niet gratis, die software. :(

Dakpan schreef:
Bedankt voor dit nuttige topic! :thumbsup:
Kan nu eindelijk mijn favoriete sets in losse nummers splitsen zonder iedere track te recorden :D

Haha, dan werkt deze manier idd iets handiger :P
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen