Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 15:19 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Diversiteit
Feesten
- Niet alleen melodische hardstyle op de mainstages
- Veel meer variatie in de lineups
- Meer aandacht voor raw & early

Muziek
- Dertien in een dozijn nummers
- Wees eens iets meer openminded

Tracklists
- Hitjeslijsten
- Gebruik ook eens wat oudere nummers
- Tracklists worden tegenwoordig ook gebruikt als zelfpromotie, daardoor bestaan sommige dj sets voornamelijk nog uit eigen werk of werk van eigen label.

Creativiteit
Muziek
- Kopieer niet telkens anderen (Dubstyle, anticlimax etc )

Namen
- Wees eens creatief met het bedenken van een dj/producer naam.

Mixwerk
- Mixwerk mag creatiever, niet altijd op save spelen
- Mixwerk mag beter
-


Opbouw
Opbouw van de avond
- Timetables
- Niet altijd hardcore afsluiter

Opbouw van een tracklists
-

Opbouw van een track
Als er iets vervelend is in tracks dan is dat wel een break. Een break kan een soort sfeer brengen en is absoluut niks mis mee. Alleen halen breaks wel het hele tempo uit zowel een nummer als wel de set. Vooral omdat veel nummers een break bevatten. Nu moet ik zeggen dat het tegenwoordig al een stuk beter is dan 2 jaar geleden, maar er zijn nog steeds dj's die het niet kunnen laten. En dat bier-haal excuus is ook niet handig, want dan staat iedereen tegelijk bij de bar :P

- Midintro harder dan de climax

Tegenwoordig komen er steeds meer nummers met een anticlimax uit. Hierbij wordt opgebouwd meestal opgebouwd met een melodie en zodra de climax verwacht als een melodie met een bassline eronder, komt er totaal iets onder. Dit geeft een soort van verrassingseffect in je track. Maar ga aub niet alsnog de normale melodie als 2e climax gebruiken, dat haalt de hele opbouw uit een nummer weg. Als je zo nodig de melodie moet gebruiken, gebruik hem dan in de 1e climax, want over het algemeen is de anticlimax harder dan de gewone climax.

Splitsing
Early vs Nu

Early vs Raw vs Mainstream

Eerlijk
Geef andere/kleinere labels ook eens een kans
Op dit moment worden de feesten gedomineerd door de twee grote labels: Fusion en Scantraxx. Neem nu bijvoorbeeld de lineup van Defqon: Mainstage 1 om 5 (van de 9), Blue stage 3 om 3 (van de 10) en als dat nog niet niet genoeg was staan er op de purple ook nog eens 2 om 1 artiesten. Nu zijn het fusion en scantraxx label ook groter dan de andere labels en zijn de artiesten van beide labels ook erg geliefd, maar ook hier geld dat een groot deel van deze dj's geliefd zijn, omdat ze de kans kregen op de grote feesten te draaien, geef de dj's van de kleinere labels deze kans ook eens.

Geef minder bekende artiesten ook eens een kans
Waarom moeten altijd dezelfde artiesten de lineups vullen. een groot deel van de artiesten die er nu staan zijn ook groot geworden door deze promotie. Geef naast deze grote namen ook kleinere/nieuwe namen een kans. En dan niet als een hele area zoals op defqon gebeurt, maar gewoon tussen de bekende dj's, zodat ze ook meteen de grote groep mensen bereiken en niet alleen de mensen die nieuwsgierig zijn en even op de purple stage gaan kijken. Het zal de variatie in de lineup ook zeker ten goede komen.

Geef DJ's die niet produceren ook een eerlijke kans
Tegenwoordig (eigenlijk al veel langer) is het zo dat lineups van de grote feesten vol staan met de meest populaire producers. Als je je nu afvraagt wat daar mis mee is: Een DJ en een Producer zijn 2 verschillende dingen. Een DJ is iemand die plaatjes aan elkaar mixed op een feest en een Producer is iemand die die plaatjes maakt. Een goede producer is dus niet automatisch ook een goede DJ. Zo komen de meeste producers niet verder dan een erg save standaard mix en zijn er zelfs mensen die eigenlijk helemaal niet achter de draaitafels (of CDJ's tegenwoordig) horen te staan. Er zijn ook erg goede DJ's die niet produceren. Echter krijgen zij geen kans van de organisaties noch het publiek om echt door te breken. Je moet dan als DJ en Producer onder een naam gaan werken, wil je doorbreken (vb Dozer/The Pitcher als DJ, Michel Pollen als Producer). Dit vergt echter een hele ander kijk op de lineups en het heeft ook zijn tijd nodig om mensen in te laten zien dat ook iemand die geen plaatjes heeft gemaakt je een goede, zo niet betere set kan leveren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 15:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

voor scantraxx: niet precies bij 2minuten breaks gaan starten
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 15:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Splitsing in de genres.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 15:27 
 
Hardtraxx Newbie

Splitsing in de genres + een keer een andere opbouw
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 15:27 
 
Donateur
Avatar gebruiker

iSenSe` schreef:
voor scantraxx: niet precies bij 2minuten breaks gaan starten


En ze dan ook niet 2 minuten laten duren xd

On-topic: misschien is het een idee om de harde en melodieuze kant van elkaar te scheiden op feesten.
Maar dan bedoel ik niet met verschillende area's. Maar bijvoorbeeld een Qlimax; maar dan met alleen maar harde artiesten. Want zoals het er nu voor staat zou de ''raw stage'' altijd een kleinere stage krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 15:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

afwisseling in de artiesten die op de mainstage draaien
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 15:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Andere labels een kans geven om zich te laten zien aan de buitenwereld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 15:30 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Markos schreef:
Andere labels een kans geven om zich te laten zien aan de buitenwereld.


:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 15:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De wat minder bekende artiesten ook een kans geven, door ze eens op de main te zetten op defqon ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een hardstyle-encyclopedie maken voor de dagjesmensen :whistle:

Nee, meer variatie in line-ups, misschien een splitsing; melodieus en raw/hard :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 15:39 
 
Hardtraxx Veteran

Sainen schreef:
De wat minder bekende artiesten ook een kans geven, door ze eens op de main te zetten op defqon ofzo.
Juist.

En logische timetables, dat op een main eens afgesloten wordt met een Crypsis o.i.d. ipv met afgezaagde standaard mainstream hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 15:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

aparte feesten met wat meer early
zoals het vroegere Qlubtempo

max aantal dj's per label op een feest/mainstage?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 15:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oxbow schreef:
max aantal dj's per label op een feest/mainstage?


Dat vind ik dan weer niet, als een label nu voldoende variatie bevat en deze artiesten zijn kwalitatief ook nog eens goed maakt het label wat mij betreft niet uit. Nu realiseer ik me natuurlijk wel dat dit nogal onwaarschijnlijk is, aangezien elke label wel een eigen sound heeft ;) Maar in principe ben ik tegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 15:54 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik moet even weg, als iemand voor een van de punten even een verhaaltje met duidelijke argumenten kan typen, dan kan ik die straks invoegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 16:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik vind hardcore altijd wel lekker als afsluiter
gewoon ff lekker al je laatste energie eruit persen :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 16:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wat er beter kan; er kan nog veel harder gepartyd worden op de feesten!
Zie nog te vaak mensen stil staan
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 16:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Wat er beter kan; er kan nog veel harder gepartyd worden op de feesten!
Zie nog te vaak mensen stil staan


Dat viel me ook al op op Inqontrol, er werd alleen gestampt voorin in de mainstage, 2e HS zaal werd er al wat meer gestampt en de early was helemaal gekke waus in de positieve zin. de hardcore vond ik
eigenlijk ook wel een beetje tegenvallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 16:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Wat er beter kan; er kan nog veel harder gepartyd worden op de feesten!
Zie nog te vaak mensen stil staan


Als je nou niet springt, als je nou niet springt dan ben je een homofiel :whistle:

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 16:26 
 

Ga gewoon andere muziek luisteren als er zoveel dingen zijn die je niet aanstaan, alsof het een verplichting is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 16:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Almighty schreef:
Ga gewoon andere muziek luisteren als er zoveel dingen zijn die je niet aanstaan, alsof het een verplichting is.

:/

Iedereen probeert hier juist een steentje bij te dragen aan de hardstylescene. Het is toch niet zo dat we niets te zeggen kunnen hebben over onze hobby, onze passie. De scene bestaat alleen als er aanhangers zijn van die scene en een scene wordt er juist beter op als er feedback komt van het publiek. Kijk maar naar de hardcore zou ik zeggen.

Dus houdt deze loze opmerkingen aub voor je, of onderbouw ze!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 16:34 
 

The Amethist schreef:
Almighty schreef:
Ga gewoon andere muziek luisteren als er zoveel dingen zijn die je niet aanstaan, alsof het een verplichting is.

:/

Iedereen probeert hier juist een steentje bij te dragen aan de hardstylescene. Het is toch niet zo dat we niets te zeggen kunnen hebben over onze hobby, onze passie. De scene bestaat alleen als er aanhangers zijn van die scene en een scene wordt er juist beter op als er feedback komt van het publiek. Kijk maar naar de hardcore zou ik zeggen.

Dus houdt deze loze opmerkingen aub voor je, of onderbouw ze!

Er zijn mensen die vanaf 2005/2007 al hullie doen over het gebrek aan early. Steentje bijdragen? Wil je dit opsturen naar Q-Dance? :') Ik denk niet dat het kleine groepje liefhebbers een grote prioriteit heeft tegenover de grote commerciele dagjes mensen, waar al het geld uit te halen is

En jij hoeft mij niet te vertellen waneer ik mijn mening voor me moet houden, ik vind er een beetje doelloos dit hele gezeik
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 16:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Almighty schreef:
The Amethist schreef:
Almighty schreef:
Ga gewoon andere muziek luisteren als er zoveel dingen zijn die je niet aanstaan, alsof het een verplichting is.

:/

Iedereen probeert hier juist een steentje bij te dragen aan de hardstylescene. Het is toch niet zo dat we niets te zeggen kunnen hebben over onze hobby, onze passie. De scene bestaat alleen als er aanhangers zijn van die scene en een scene wordt er juist beter op als er feedback komt van het publiek. Kijk maar naar de hardcore zou ik zeggen.

Dus houdt deze loze opmerkingen aub voor je, of onderbouw ze!

Er zijn mensen die vanaf 2005/2007 al hullie doen over het gebrek aan early. Steentje bijdragen? Wil je dit opsturen naar Q-Dance? :') Ik denk niet dat het kleine groepje liefhebbers een grote prioriteit heeft tegenover de grote commerciele dagjes mensen, waar al het geld uit te halen is


Kijk, dat is een onderbouwde mening :thumbup:

Almighty schreef:
En jij hoeft mij niet te vertellen waneer ik mijn mening voor me moet houden


Voel je niet meteen zo aangevallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 16:40 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Almighty schreef:
The Amethist schreef:
Almighty schreef:
Ga gewoon andere muziek luisteren als er zoveel dingen zijn die je niet aanstaan, alsof het een verplichting is.

:/

Iedereen probeert hier juist een steentje bij te dragen aan de hardstylescene. Het is toch niet zo dat we niets te zeggen kunnen hebben over onze hobby, onze passie. De scene bestaat alleen als er aanhangers zijn van die scene en een scene wordt er juist beter op als er feedback komt van het publiek. Kijk maar naar de hardcore zou ik zeggen.

Dus houdt deze loze opmerkingen aub voor je, of onderbouw ze!

Er zijn mensen die vanaf 2005/2007 al hullie doen over het gebrek aan early. Steentje bijdragen? Wil je dit opsturen naar Q-Dance? :') Ik denk niet dat het kleine groepje liefhebbers een grote prioriteit heeft tegenover de grote commerciele dagjes mensen, waar al het geld uit te halen is

En jij hoeft mij niet te vertellen waneer ik mijn mening voor me moet houden, ik vind er een beetje doelloos dit hele gezeik

Ga zelf weg en neem je hele nustyle genre mee. Wij waren hier eerst.
Is precies hetzelfde, slaat ook nergens op. -.-

ps Q weet zelf ook dat die commerciele bubbel ooit gaat barsten. Dus beter doen ze er nu wat aan voordat het te laat is. Ze claimen toch altijd alles te doen voor "de liefhebber". Dit is wat de liefhebber vind dat er beter kan. Bovendien kunnen bepaalde dingen ook gewoon uitgevoerd worden zonder commerciele gevolgen, de massa volgt wel, zoals ze altijd doen.

Anyway ik ga weer bezig met de startpost
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 17:09 
 

Denk je dat organisaties als Q luisteren naar het hele kleine groepje Boe-roepers of mooi een slaatje slaan uit de categorie "Dagjesmensen"?
Voor commerciele organisaties als Q is die keuze snel gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 17:11 
 

The Amethist schreef:
Almighty schreef:
En jij hoeft mij niet te vertellen waneer ik mijn mening voor me moet houden


Voel je niet meteen zo aangevallen.

Sorry, dat ben ik nogal snel :$
1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen