Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2010 23:20 
 

Globaal Huil Forum ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2010 23:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
White is Freestyle.


Hmm... verwacht toch wel dat er wat early gedraaid gaat worden..
Heb er zelf iig hoge verwachtingen van!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2010 23:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Almighty schreef:
Globaal Huil Forum ;)


We moeten met z'n alleen gaan zorgen dat Hardtraxx dat niet wordt!!! :/

Ik snap het nooit. mensen doen alsof we een tijd hebben gehad dat alles goed was en dat het nu kut is. :nono:
Het kan zijn dat je dat vind maar dit is in kleine stappen gebeurt hoor!
Het is niet dat op 31 dec 2007 of 23:59 iedereen is begonnen met een andere muziek stijl.
het is geleidelijk aan zo geworden!

Ik hoop voor degene die de term nu-style heeft verzonnen dat hij er patent op aan heeft gevraagd.
Dan is hij nu miljonair met de meest loze term ever :x :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 02:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Daarom richt ik (en een aantal anderen) me nu op de term early hardstyle. Ookal is die naam soms verwarrend, omdat er vandaag de dag ook nog early hardstyle uitkomt. Ik bouw liever iets op onder de early hardstyle noemer, dan dat ik nog eens 3 jaar ga lopen bashen om nustyle er doorgedrukt te krijgen, en dan alsnog niks verder zijn dan vandaag de dag.

Jij snapt het. Een naam of term is puur bedoeld om communicatie mogelijk te maken. Zonder termen en namen wordt het lastig communiceren want dan weet óf niemand waar je het over hebt, óf je moet het telkens uit gaan leggen.

Dus in plaats van 'die muziek met kicks en reverse basses met weinig breaks' (dit communiceert nogal lastig), geef je er een naam aan, zodat je gewoon sneller en overzichtelijker kan praten. Je kunt er voor kiezen om een logische naam eraan te geven, bijvoorbeeld 'reversebassstyle' (ik noem maar wat). Maar als je kijkt naar taal, dan is maar een klein deel van de naamgeving logisch ('computer' bijvoorbeeld is logisch; het is een apparaat dat rekent, in het Engels dus 'to compute'). Een groot deel van de naamgeving is zoals dat heet 'etymologisch', gewoon zo gegroeid. 'Koe' bijvoorbeeld. Waarom heet een koe, koe? Het zou logischer zijn om het witbeestmetzwartevlekken te noemen. Iedereen noemt het echter koe, puur omdat iedereen dat gewend is. En niemand doet moeilijk.

Om hardstyle te splitsen in hardstyle en nu-style zou logisch zijn (logisch, in de zin van het woord zoals ik dat net uitlegde). Om te kiezen voor early hardstyle en hardstyle zou etymologisch zijn. Feit is dat het geen donder uitmaakt voor welke van de twee je kiest, zodra iedereen maar snapt wat je bedoelt.

Daarom een tegenargument voor beide partijen:

Je kunt er wel voor kiezen om perse niet 'early hardstyle' genoemd te worden, maar waarom zou je dat doen, als iedereen weet wat je er mee bedoelt? Ookal voel je je 'beledigd'?

Je kunt er wel voor kiezen om perse niet 'nu-style' genoemd te worden, maar waarom zou je dat doen, als iedereen weet wat je er mee bedoelt? Ookal voel je je 'beledigd'?

Lyst schreef:
Bij de rest sluit ik me grotendeels aan, met name de monopolie van een aantal organisaties (heel mooi diagrammetje) en bij behorende 'corruptie' en dat er weer meer aandacht moet komen voor early hardstyle op onder andere feesten. Ik zal morgen wel even dieper hier op ingaan, ben nu pleite ;)

Graag, ben benieuwd!

Khadber schreef:
Bumpje.

http://www.globalhardstyle.com/forum/vi ... 3#p1361093

Beetje raar verhaal, maar van zijn kant ook wel te begrijpen als je meer van de oudere hardstyle houd.

Ik vind het vooral jammer dat hij in ELKE zin zijn mening door moet laten schemeren. Dat stukje bijvoorbeeld, over hoe hij aan newbies uitlegt dat de hardstyle van nu technisch anders klinkt dan de hardstyle van toen. Prima stukje, maar hij moet wéér zijn waardeoordeel uitten over die 'holle, lege kicks'.

Edit: nu de hele tekst gelezen. Mooi stukje, hij legt alles prima uit vindt ik :). Eindelijk openheid en overzichtelijkheid, want voorheen moest je, om dit alles te begrijpen, kleine stukjes informatie van allemaal verschillende plekjes hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 10:09 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat neemt overigens niet weg dat ik de huidige stijl nu-hardstyle blijf noemen. Want als ik het over hardstyle heb, heb ik het over het genre in zn geheel. Als ik het over early heb heb ik het over de tracks met reversed bass, screeches etc. (ook sommige theracords enz. vallen hieronder, dus het jaar maakt niks uit). En als ik het over nustyle heb, heb ik het over de melodiestijl, pitchkicks (of moet ik zeggen tok/clap met bass), breaks etc.

Als jullie zo'n term niet accepteren, wil dus niet zeggen dat ik het niet gebruik. Ik zal alleen niet nog eens 3 jaar de moeite gaan doen om die term erdoor te krijgen.
Het is trouwens ook wel een beetje "wij waren hier eerder" tegenover het "wij zijn met veel meer" probleem. De mensen die sterk voor de tweesplitsing zijn, lopen al bijna een decennium mee in de scene en daarmee veel mensen/dingen gesteund en veel kennis opgedaan. De mensen die zeggen "hardstyle=hardstyle", "muziek evolueert, deal with it" en "als je het niet mooi vind, rot je maar op", zijn meestal de mensen die sinds een jaar of 1-3 luisteren. De vraag is, wie heeft er het meeste recht om in de zandbak te spelen, zij die er al 10 jaar in spelen of zij die net aankomen, maar met tig keer meer zijn? Misschien niet een hele goede vergelijking, want nu krijg ik vast de opmerking, dat je na 10 jaar wel een beetje te oud bent om nog in de zandbak te spelen xd .
Maar goed, de andere opmerking die ik kan verwachten is, kunnen ze niet samenspelen? Ieders een eigen deel van de zandbak? Dat is dus wat behoorlijk tegen wordt gewerkt door de grote spelers in deze scene (qdance, platinum, scantraxx eigenlijk ook). Wij mogen op de rand van de zandbak gaan zitten toekijken hoe zij onze zandbak overhoop halen.
Simpeler kan ik het niet uitleggen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 16:24 
 
Hardtraxx Elite

Zo zie ik ook een verschil

De oudere garde vind het prima om naast elkaar te leven, en de feesten te splitten zeg maar in early en nu-style. En dus early een veel eerlijkere kans te geven

Bij de nu-style groep (O.A. De Organisatoren etc) heb ik meer het idee dat ze de early-afdeling willen dwarsbomen en treiteren. En dan kun je jezelf afvragen waar slaat dit op?
Maar Q-dance etc hebben het geluk dat hun fans voornamelijk nu-style liefhebbers, toch geen ene reet van de hele scene afweten en ze dus rustig hun gang kunnen gaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 17:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En dat veel bezoekers het allemaal niks boeit hoe of wat Q-Dance het regelt. Als we even niet denken aan de zaken zoals prijs verhogingen enzo. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 21:01 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Tsja daar staat voor mij ook tegenover dat ze kwalitatief de beste feesten op deze aardkloot geven, dus dan neem ik zoiets wel voor lief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 21:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bovendien is een prijsverhoging wel logisch door inflatie. Alles is duurder geworden en dus defqon kaartjes ook. ;) (Weet niet precies hoeveel de prijs is gestegen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 21:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

3 euro dus ong. 5 procent. Dat is misschien iets meer als het inflatiecijfer, maar ach...
Defqon is echt een bruut georganiseerd feest waar vreselijk veel moeite en energie in gestoken wordt. Ik vind het echt niet erg om daar 60 euro voor te betalen, al is het relatief gezien wel een hoop geld voor 1 dagje vermaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 22:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als er echt zoveel animo is voor een early-hardstyle feest, waarom word dit dan niet georganiseerd? Waarschijnlijk omdat het nu niet genoeg opbrengt. Kijk alleen al naar Sequel, dat liep ondanks de vernieuwende line-up voor geen meter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 22:14 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

the delicate sound of thunder? of summer angel festival.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 23:02 
 
Hardtraxxer

Ik snap het punt hier wel. Maar het gaat naar mijn idee om een hele kleine groep en het is gewoon niet winstgevend voor een grote organisatie om een speciale early hardstyle stage/area in te richten of een speciaal feest te geven. En dat kun je hen niet kwalijk nemen vind ik. Zonder winst kun je niet voortbestaan. Ik vind persoonlijk early hardstyle ook niet boeiend, zal wel een hele grote vloek zijn hier, maar ik heb er niks mee. Ik zou er niet aan moeten denken om terug te gaan naar early hardstyle. De hardstyle zoals ie nu is vind ik gewoon heel vet em heeft mijn leven toch wel soort van verandert. Maar over een paar jaar zal hardstyle ook weer anders zijn. Je moet gewoon genieten van t moment en weten dat t elke dag anders kan zijn. Ik vind de vocals van The MF Point Of Perfection hier goed bij passen:

Style evolves until it has reached the point of perfection
Then it evolves no more and faces possible extinction
Unless its genes are passed on to the offspring
Once accepted by the collective
We are on the verge of a new era
The question is:
Have we already reached the motherfucking point of perfection?

En dat is ook zo, misschien over een jaar of 10 bestaat hardstyle helemaal niet meer :/

Wat de monopolie positie van de grote organisaties betreft: t is jammer, maar niet einde van de wereld of zo. De DJ's die er staan verstaan hun vak en zijn erg goed. Zou wel mooi zijn als er verandering in komt, maar zolang de feesten goed zijn vind ik t geen probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 23:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
zandbak

Geniale uitleg/beschrijving

en ik stel "samen spelen" voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2010 00:07 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

oja scantraxx bestaat echt uit ware dj talenten. Het zijn bijna allemaal producers die ernaast ff een plaatje draaien. Trouwens als het om dingen als muziek gaat is het niet belangrijk om zoveel mogelijk winst te halen. Als je quite draait of een kleine marge hebt is het ook gewoon mogelijk om feesten neer te zetten. De groep is nu misschien klein, maar 5 jaar geleden stond t gelredome en de arena ook gewoon vol met mensen die voor de muziek kwamen, dus waarom zou er nu ineens geen belang meer voor zijn? Natuurlijk zijn wij met relatief weinig als je t met nustyle vergelijkt, maar dat zijn jullie ook vergeleken met genres als pop of rock. Dat wil toch niet zeggen dat je niet mag bestaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2010 01:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

rich schreef:
Ik snap het punt hier wel. Maar het gaat naar mijn idee om een hele kleine groep en het is gewoon niet winstgevend voor een grote organisatie om een speciale early hardstyle stage/area in te richten of een speciaal feest te geven. En dat kun je hen niet kwalijk nemen vind ik. Zonder winst kun je niet voortbestaan.

Dat is echt onzin, dan kunnen er namelijk nog veel meer area's geschrapt worden. Techno stage op Q-Base 2009 gezien? Daar stond de hele tijd echt maar een handjevol mensen, bijvoorbeeld.

dawasiknie schreef:
Tsja daar staat voor mij ook tegenover dat ze kwalitatief de beste feesten op deze aardkloot geven, dus dan neem ik zoiets wel voor lief.

Dat is een beetje het probleem inderdaad... Een monopoly is nooit goed, maar ondertussen leveren ze wel keihard kwaliteit. Het is niet alsof ze er met de pet naar gooien omdat ze toch wel de enige zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2010 09:46 
 
Hardtraxxer

Ik kan mezelf in grote lijn vinden met datgeen dat op global hardstyle staat geschreven. Echter vind ik ook dat hij iets te ver doordraaft en moet accepteren dat het in de mens zit ingebakken om verder te kijken en te experimenteren.
Vroeger was het leuk om in een grot te wonen; had wel iets knus, maar een geisoleerde woning met verwarming komt zo nu en dan ook wel van pas. Om maar een voorbeeld te noemen...
Zelf ben ik ook meer van de oudere hardstyle omdat ik er al vanaf moment 1 in ben gerold. Via de hardtrance en hardcore de hardstyle ontdekt en sindsdien enorme fan.

Nu-style/ early style maakt me niet veel uit. Als de track een goede drive heeft dan ga ik los.
Verschil wat iedereen moet erkennen, wat dj thera ook al aangaf in zijn PF interview, is dat het mixen met hedendaagse hs bijna geen fatsoenlijke overgangen meer met zich meebrengt. Zelf noem ik het "start-stop" mixen.
Je kunt niet eens lekker 6 minuten doorstampen zonder weer eerst twee minuten met je handen in de lucht te hebben gestaan of iets dergelijks.
Dat is/was met early wel het geval. Dat ging tenminste door zonder al te lange breaks.

Persoonlijk vind ik het belangrijk dat een dj werk maakt van zijn set. Zijn best doet om iets origineels neer te zetten en niet zomaar wat tracks achter elkaar spelen. Daar krijgt hij immers voor betaald.
Goed voorbeeld in deze is in mijn ogen Luna. Kerel zie je echt werken om een degelijke set neer te zetten. Van de andere kant is zijn interactie met het publiek minder, maar daar gaat het mij niet zozeer om.
De mc kan het publiek aanzwengelen.

Nogmaals, is er geen REVERSED KICK te maken....???!!! Zou ee nhoop discussie schelen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2010 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rodger88 schreef:
Almighty schreef:
Globaal Huil Forum ;)


We moeten met z'n alleen gaan zorgen dat Hardtraxx dat niet wordt!!! :/

Maar op hardtraxx mag 't soms best wel kritischer, dat is alleen maar goed voor de scene/muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2010 17:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oei, oei, oei... wat een verhaal :oh:

"Samen spelen" klinkt wel als de beste optie, maar zal wel lastig worden.
Global Hardstyle leek me eerst een beetje te zeikerig, maar op zich hebben ze wel een punt met de overmacht van Scantraxx en Q-dance, die gasten spelen duidelijk echt te veel samen.

Het zou de scene goed doen als Q-dance weer eens lekker met Fusion, Tillt of zelfs Theracords rond de tafel gaat zitten. :thumbup: Persoonlijk vind ik ook de nieuwe artiesten wel tof, zeker op feesten (naast Dov en Raoul, weten Willem, Joram en de Noisecontrollers ook best een goed feestje te bouwen :)). :woot:

Dat hardstyle 'dood' zou zijn, is in mijn optiek NIET WAAR; het wordt alleen gedomineerd door mensen met één bepaalde visie. Hierdoor kan een gebrek aan afwisseling ontstaan. :/

Oplossing? Geen idee... :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2010 17:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Martinos schreef:
Oei, oei, oei... wat een verhaal :oh:

"Samen spelen" klinkt wel als de beste optie, maar zal wel lastig worden.
Global Hardstyle leek me eerst een beetje te zeikerig, maar op zich hebben ze wel een punt met de overmacht van Scantraxx en Q-dance, die gasten spelen duidelijk echt te veel samen. (zie hoe ook hier de anachronie van de zandbak toepasbaar is: GOEDE vergelijking dus, Lyst) Het zou de scene goed doen als Q-dance weer eens lekker met Fusion, Tillt of zelfs Theracords rond de tafel gaat zitten. :thumbup: Persoonlijk vind ik ook de nieuwe artiesten wel tof, zeker op feesten (naast Dov en Raoul, weten Willem en Joram ook best een goed feestje te bouwen :)). :woot:

Dat hardstyle 'dood' zou zijn, is in mijn optiek NIET WAAR; het wordt alleen gedomineerd door mensen met één bepaalde visie. Hierdoor kan een gebrek aan afwisseling ontstaan. :/

Oplossing? Geen idee... :aww:



Ikke.... :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2010 17:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Indicator schreef:
Martinos schreef:
Oplossing? Geen idee... :aww:



Ikke.... :')


Klinkt nog best wel dope :P Vooral blijven oefenen ook! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2010 17:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja lol ik deed ook die emotico he


tuurlijk blijf ik oefenen, maar me school gaat voor he ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2010 17:44 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Rik schreef:
Maar op hardtraxx mag 't soms best wel kritischer, dat is alleen maar goed voor de scene/muziek.


:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2010 18:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Rik schreef:
Maar op hardtraxx mag 't soms best wel kritischer, dat is alleen maar goed voor de scene/muziek.


:thumbsup:


Volgensmij zijn we wel kritisch genoeg op hardtraxx hoor, ik zie niet vaak dat er 1 release is die echt goed gevonden word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2010 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Martinos schreef:
Oei, oei, oei... wat een verhaal :oh:

"Samen spelen" klinkt wel als de beste optie, maar zal wel lastig worden.
Global Hardstyle leek me eerst een beetje te zeikerig, maar op zich hebben ze wel een punt met de overmacht van Scantraxx en Q-dance, die gasten spelen duidelijk echt te veel samen.

Het zou de scene goed doen als Q-dance weer eens lekker met Fusion, Tillt of zelfs Theracords rond de tafel gaat zitten. :thumbup: Persoonlijk vind ik ook de nieuwe artiesten wel tof, zeker op feesten (naast Dov en Raoul, weten Willem, Joram en de Noisecontrollers ook best een goed feestje te bouwen :)). :woot:

Dat hardstyle 'dood' zou zijn, is in mijn optiek NIET WAAR; het wordt alleen gedomineerd door mensen met één bepaalde visie. Hierdoor kan een gebrek aan afwisseling ontstaan. :/

Oplossing? Geen idee... :aww:


Nee, het zou leuk zijn als Q-Dance alle artiesten een kans zou geven, niet van bepaalde labels. Doe bijv. dan Headhunterz op Defqon stage en NC op de Qlimax stage en herhaal dit met artiesten zodat ze niet op alle grote feesten van Q komen te staan.
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen