Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit topic wordt vervangen door: algemeen/drugsvoorlichting-t15983.html

Allereerst een paar regeltjes:
* Er worden hier geen drugs verhandeld. De meeste van deze stoffen zijn illegaal in Nederland, dus wij steunen de handel niet.
* Houd de informatie nuttig en ontopic. Dit topic is alleen bestemd voor informatie, vragen, adviezen/tips, waarschuwingen en ervaringen/reports.
* Voor chatgesprekken en hele verhalen over drugs: off-topic/het-grote-drugs-topic-t12987.html
* Moge het duidelijk zijn dat Hardtraxx en de leden niet aansprakelijk zijn voor gevolgen van adviezen die hier gegeven worden. Er zijn bijvoorbeeld altijd uitzonderingen op de gemiddelde mens of bepaalde aandoeningen of allergieën.

In bovensgenoemd topic kan je in de openingspost ook al erg veel (algemene) informatie vinden over drugs. Ook zijn er grappige feitjes en tips te vinden.

Voor andere goede en vooral erg betrouwbare informatie over drugs verwijs ik iedereen door naar Jellinek: http://www.jellinek.nl/

Of Unity Drugsvoorlichting: Ook een goede bron:
http://www.unitydrugs.nl/

Hier een schema waar erg veel informatie makkelijk terug te vinden is over veel verschillende soorten drugs: http://www.jellinek.nl/informatie_en_advies/drugs_info/

Voor XTC: http://www.jellinek.nl/alles_over/xtc


Relatief veilig doseren van XTC

Om maximaal te genieten en zo min mogelijk schade te ondervinden is het in de eerste plaats is het belangrijk dat je gezond bent. Slaap regelmatig en genoeg, eet gezond (2ons groente, 2 stuks fruit) en gevarieerd en neem sowieso de tijd om je in te lezen voor je er aan begint.

XTC zorgt dat het stofje serotonine heel veel wordt vrijgegeven in de hersenen. Serotonine is het geluks-/blijheids-/liefdesstofje in je hersenen. Je lichaam heeft 6 tot 8 weken nodig om dit weer helemaal te herstellen. Probeer dus ook niet meer dan één keer in de twee maanden XTC te gebruiken. Doe je dit toch treedt er blijvende hersenschade op en zal je last krijgen van een slecht humeur, moodswings en in extreme gevallen zelfs moeite krijgen met interactie met je medemens.

Voor een relatief ongevaarlijke dosis kan je het beste niet meer MDMA (de werkzame stof in XTC) tot je nemen dan twee tot drie keer je eigen lichaamsgewicht in miligram. Voorbeeld: Als je 70 kilo weegt is 140mg over de hele avond een veilige dosis en zou je sowieso onder de 210mg moeten blijven. Het beste kan je zo’n 2,5 tot 3,5 uren houden tussen het innemen. Veel mensen nemen ‘op gevoel’ bij. Als je sneller bijpakt dan in 2,5 uren zal je (dit zeg ik vooral uit ervaring en gelezen ervaringen) maar erg weinig positieve effecten merken van wat je er bij neemt en zal het alleen negatieve effecten (lees: hersenschade, verwardheid, desoriëntatie) opleveren.

XTC is moeilijk te overdoseren, als er wat fout gaat is dit meestal door vochtgebrek of watervergiftiging, maar (permanente) hersenschade zal optreden als je over die grens van twee tot drie keer je lichaamsgewicht heen gaat. Ook is het niet fijn als al je serotonine helemaal op gaat, hier kan je (psychisch) weken (en bij extreem overmatig gebruik (Dus elke week en veel te veel) de rest van je leven) last van hebben.

Tip: Neem nooit meer mee dan je vantevoren van plan bent in te gaan nemen op de hele avond! Als je onder invloed bent wil je nog wel eens impulsief worden en extra bijnemen. Als je niet meer bij je hebt dan nodig om het de hele avond gewoon leuk te hebben, kan je voorkomen dat je te veel inneemt.

Hier mijn eigen ‘regels’ m.b.t. het gebruik van XTC:
- Niet vaker dan 1x in de 8 weken.
- Op z'n vroest 6 uren voor het einde van het feest beginnen.
- Over de hele avond onder de 240mg blijven, voorkeur onder de 200.

Drinken tijdens gebruik:
Drink om uitdroging en watervergiftiging tijdens XTC te voorkomen 1 glas drinken per uur. Wat meer kan geen kwaad, maar je zult zeker onder de 1 liter per uur moeten blijven. Watervergiftiging kan (pas) optreden als je echt veel te veel drinkt. Watervergiftiging vindt niet zomaar plaats, dus niet al als je in 1 uur (per ongeluk) erg veel vocht binnen krijgt. Als dat ieder uur het geval is zou het eventueel wel mogelijk zijn. Drink gewoon wat je nodig hebt en blijf sowieso onder die liter. Onderaan dit verhaal staat watervergiftiging uitgelegd.
Wissel water en frisdrank af. Frisdrank is handig omdat je de suikers nodig hebt voor energie. Als je alleen water drinkt zal je sneller moe worden. Ook is er een theorie (niets bewezen dus) dat je misselijk kan worden als je gedurende een lange tijd geen koolhydraten (suikers, zetmeel) binnen krijgt tijdens mdma gebruik (en waarschijnlijk constant stampen).
Zorg ook dat je na gebruik genoeg drinkt. Je lichaam heeft vocht nodig en je gaat hoogstwaarschijnlijk slapen naderhand, dus dat is een lange periode zonder aanvulling van voedingsstoffen, vocht, etcetera.

Combineren?
Combineren met Alcohol of andere drugs is ernstig af te raden! Een enkel alcoholisch drankje is geen ramp en schijnt zelfs goed te zijn (om je bloeddruk/hartfrequentie wat naar beneden te halen), maar zorg dat dit aantal (over de hele avond) op één hand te tellen blijft.

Eten?
Wat zouts/voedzaams eten na gebruik is erg belangrijk, ondanks dat het erg moeilijk gaat en je erg snel vol zit. Een beetje bouillon gaat er vaak prima in. Dit is belangrijk omdat je lichaam heel veel zout is kwijtgeraakt door zweten. Zout is essentieel voor je lichaam om vocht vast te houden! Als het lukt TIJDENS gebruik wat zouts te eten zou ik dat zeker doen. Een pizzapunt is vaak nog redelijk weg te krijgen weet ik uit eigen ervaring.
Eten heeft enigszins invloed op de opname van mdma. Als je vlak voor (of net na) het innemen nog wat eet zal je maag 'worden geactiveerd' en zal je de mdma iets sneller merken. Echter zal het effect langzamer opkomen dan wanneer je mdma inneemt op een legere maag.

Het gaat niet goed?
De kans dat je van XTC een bad trip krijgt is heel erg klein. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er 96% kans is dat het goed gaat. Mocht het toch fout gaan is een knuffelpartij van een bekende vaak al genoeg om er boven op te komen. Een zoet drankje kan ook helpen. Er is verder niets om bang voor te zijn. Over het algemeen ben je gewoon je zelf en gebeuren er niet ineens hele rare dingen zoals (enge) hallucinaties.
Gaat iemand te hard? Het beste wat je dan kan doen is diegene suiker-rijk drinken of eten geven. Druivensuikers bij voorkeur. Fanta of fruit zijn erg geschikt. Veel suikers remmen de werking van mdma een beetje en zorgen er voor dat je wat helderder wordt.
Misselijk? Het komt voor dat mensen misselijk worden van XTC. Het blijft chemisch en je maag is er niet blij mee. Handig is om niet te veel te drinken voor inname (want met de inname drink je ook aardig wat) en wel iets in je maag te hebben als je je pil inneemt. Frisse lucht en even zitten schijnt goed te helpen. Een andere theorie is dat je energie kwijt moet en daarom misselijk wordt. Een stukje gaan lopen is dus geen verkeerd idee. Ook omdat degene dan niet alleen maar bezig is met het niet lekker voelen en de aankomende inslag van de drug.

Schade beperken / Sneller herstellen:

Er zijn enkele voedingssupplementen te verkrijgen om de schadelijkheid van MDMA enigszins te verminderen en vooral om het herstel naderhand te beïnvloeden. Ik noem er een paar:

Vitamine C en E: Anti-oxidanten. Zorgen er voor dat er minder schade op treedt in de hersenen.

Multivitamine (eventueel met mineralen): Helpt je lichaam verloren/benodigde stoffen aan te vullen. Ook is het handig omdat je waarschijnlijk urenlang niets gegeten hebt en je lichaam dus schreeuwt naar voedingsstoffen. Deze supplementen kunnen voor, tijdens en na het gebruik van mdma worden ingenomen.

Magnesium: Magnesium helpt je lichaam bij het ontspannen van je spieren. Bij gebruik van MDMA zijn je spieren ernstig samengetrokken. Hierdoor vliegen mensen hun kaken vaak alle kanten op of klemmen ze ze heel erg stevig op elkaar. Dit kan leiden tot schade aan je gebit/tandvlees/gehemelte/lippen en spierpijn in de kaken de dagen na gebruik. Het constant kauwen van kauwgom helpt ook een beetje.

5-HTP: Middeltje dat je lichaam helpt(!) verloren serotonine weer iets sneller aan te maken. Het is de voorganger van serotonine, dus je lichaam hoeft het alleen nog maar om te zetten. De week na gebruik kan je een aantal dagen 's avonds voor het slapen gaan 5-htp gebruiken (50-100mg). Het beste is op de lege maag innemen (2 uur niet eten) en 2 uur er na niet eten. 6 uren voor en na innemen van 5-htp kan je het beste geen alcohol nuttigen! Na gebruik van XTC/mdma minstens 6 uren wachten met innemen van 5-htp, bij voorkeur langer. NOOIT combineren! De nacht voor gebruik van XTC ook al geen 5-HTP innemen voor de zekerheid! Er is een verhoogde kans op het serotoninesyndroom als je dit wel doet.

5-HTP niet te lang blijven slikken!! Je lichaam maakt het stofje zelf ook gewoon aan en dat moet het ook blijven doen. Ook zou je serotonine-huishouding in de war kunnen raken (niet bewezen) als je steeds maar blijft slikken en het is bekend dat je er raar/onrustig van kan gaan dromen als je het te lang gebruikt. Dus enkele dagen na gebruik, meer niet!!
Als je je serotonine-opbouw daarna nog op de normale manier wilt ondersteunen zorg dat je voldoende voeding binnen krijgt waar Tryptofaan in zit. Dit is het stofje wat je lichaam zelf omzet naar 5-htp en dan gaat het dus gewoon weer helemaal volgens de natuurlijke manier. http://nl.wikipedia.org/wiki/Tryptofaan
5-HTP (en alle andere supplementen) is te verkrijgen bij zaken die voedingsupplementen verkopen, zoals DeTuinen.

Hier het (wetenschappelijk) artikel over (de meeste) voedingssupplementen bij MDMA-gebruik. De aanbevolen doseringen staan hier ook bij. Ga hier niet overheen! Vooral in het geval van magnesium kan (veel) te veel innemen vervelende effecten met zich meebrengen (diarree, ontspannen sluitspier, ik citeer: “Sensation Brown”)

http://media.enlighten.org.au/literatur ... oading.pdf

Andere bron over preloaden: http://www.rollinballzcrew.com/preload.shtml (geen idee hoe betrouwbaar deze bron is, dus controleer altijd voor je zomaar wat aanneemt)

Deze middeltjes werken niet zo dat je ongeremd mdma kan slikken, het blijft schadelijk en vele malen meer dan drie keer je lichaamsgewicht blijft echt heel slecht voor je! Door de anti-oxidanten kan je dan wel iets meer nemen zonder enorm veel schade op te lopen, maar denk niet dat je zomaar 4 of meer pillen naar binnen kan gooien en daar schadeloos van af komt.
Ook gebruik van 5-htp betekent niet dat je de pauzes tussen gebruik korter kan houden dan 6 weken!
Ook helpen al deze middeltjes niets tegen de andere gevaren van MDMA. (Te hoge hartslag/bloeddruk/lichaamstemperatuur)

Nog een leuk feitje voor de mensen die zich elk weekend lam zuipen maar niets van XTC willen weten:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/207917/1 ... n-xtc.html


Watervergiftiging:
Citaat:
Het mechanisme van watervergiftiging heeft alles te maken met de osmotische druk in onze cellen. Wanneer het zoutgehalte in het bloed daalt, passen de cellen zich daarop aan. Dan gaan ze dus steeds meer water opnemen, en zwellen ze steeds verder op. Als veel water van het bloed naar de hersenen wordt getransporteerd kan dat erg gevaarlijk zijn. Doordat de opgezwollen hersencellen tegen de zenuwen drukken krijgt iemand vaak hoofdpijn. Maar als de cellen de bloedvaten dichtdrukken, ontstaat zuurstofgebrek en raakt iemand bewusteloos. Bij overlijden aan watervergiftiging is dat vaak een gevolg van hersenoedeem.



Meer informatie nodig? Stel je vraag in dit topic.

p.s. De eerste posts hier onder zijn in antwoord op de originele startpost van dit topic. Deze post is echter compleet veranderd, zelfs van eigenaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ben ook 15 en wil ook naar feesten, maar weet van mezelf dat ik er gewoon niet aan begin, ik vind ut niks, tis ook je eigen verantwoordelijkheid en het heeft niks met anderen te maken.... als iedereen in het kanaal springt doe jij het ook, zou mijn vader zeggen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:14 
 
Hardtraxx Veteran

wats dat nou weer voor een vraag dan..

Hoe groot de kans is dat je er aan begind IS HELEMAAL AAN JEZELF en is dus 0% OF 100 %, zit niks tussen, nee=nee, ja=ja

slotje
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grendiner schreef:
Heej ik had een vraag. Ik weet dat veel hardstylers pillen slikken. Ik wil natuurliijk ook naar alle feesten toe, maar ik vraag me af (ben nu 15) hoe groot is de kans dat ik eraan begin?
Dat hangt natuurlijk af van je persoonlijkheid weet ik, maar wie van jullie gebruiken meer dan alleen wiet?


Het ligt helemaal aan jezelf of je eraan begint. Het kan zijn dat vrienden zeggen probeer het eens ofzo, dan kan je meedoen of je weigert. :P
Ben zelf ook nog maar 15 maar ik ga het sowieso niet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grendiner schreef:
Heej ik had een vraag. Ik weet dat veel hardstylers pillen slikken. Ik wil natuurliijk ook naar alle feesten toe, maar ik vraag me af (ben nu 15) hoe groot is de kans dat ik eraan begin?
Dat hangt natuurlijk af van je persoonlijkheid weet ik, maar wie van jullie gebruiken meer dan alleen wiet?

Dit is zo'n vooroordeel en dat denken alle dagjesmensen, dus daarom gaan hun het ook maar doen en wordt het vooroordeel nog maar weer bevestigd. Niet dat liefhebbers nooit wat gebruiken, maar het is echt een vooroordeel, want in alle andere scenes wordt ook drugs gebruikt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ik wil ze niet de kost geven xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grendiner schreef:
Heej ik had een vraag. Ik weet dat veel hardstylers pillen slikken. Ik wil natuurliijk ook naar alle feesten toe, maar ik vraag me af (ben nu 15) hoe groot is de kans dat ik eraan begin?
Dat hangt natuurlijk af van je persoonlijkheid weet ik, maar wie van jullie gebruiken meer dan alleen wiet?


Wat een domme opmerking, ten eerste al omdat je 15 bent en zegt dat je nog nooit naar een feest ben geweest, dus waar bezeer je dat op?
De kans dat je er aan begint? Tja dat heb je zelf in de hand, 2 maatjes van mij gebruiken wel eens een pilletje(s) maar ik wil er niets mee te maken hebben.
Ik krijg van nature al aardig wat energie van Hardstyle en de show er omheen geeft ook weer wat energie en ik ben de dag erna niet vertiefd.

Dit kan je net vergelijken als, ja zonder alcohol geen feestje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tis inderdaad een groot vooroordeel dat er op Dance feesten erg veel drugs wordt gebruikt, volgens mij wordt er op een Hiphop feest veel meer gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Uhm ik ga af en toe naar 16+feesten en ik hoorde in een keer dat allemaal kennissen van me dat ze strak stonden. Ik wil gwoon weten of het zeer gebruikelijk is want ik ben daar best vatbaar voor vrees ik.
Sorry voor de onduidelijkheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij valt 't wel mee hoor, gabbers gebruiken 't zowieso meer! En idd, het hangt helemaal van jezelf af, ik ben iemand die graag dingen probeerd, heb ook wel 's drugs gebruikt (maar alleen softdrugs). En ik ben eigenlijk zeer tegen het nemen van pillen of andere harddrugs op feesten, want je kunt 't prima zonder! Gewoon af en toe pauze nemen en effe tijd nemen voor eten of drinken:). Maar zoals ik al zei, dit is mijn mening, en het ligt helemaal aan jezelf :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

JolleNL schreef:
Tis inderdaad een groot vooroordeel dat er op Dance feesten erg veel drugs wordt gebruikt, volgens mij wordt er op een Hiphop feest veel meer gebruikt.

Hiphop is vornamelijk wiet en hasj, dat is niks ergs (vind ik), maar hardstyle is weer van de pillen. In mijn vriendengroep zijn er al een paar over paddo's aan het denken, en een ander wil een keer een pilletje proberen, en nog een andere zegt heel duidelijk dat ie geen pillen en shit wil maar laatst in Den Bosch werden hem roze duifjes aangeboden en we moesten hem wegsleuren voordat ie zijn portomenne pakten.
De rest houd het bij wiet. Dusja, ik ben benieuwd wat er gebeurd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Je kan toch wel zelf beslissen of je het wil of niet, dat je zegt dat je je mee laat sleuren is nogal zwak, jij hebt toch heus wel de controle over je eigen besluiten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Weetje, als je naar reverze of weet ik veel welk ander belgisch feest waar er putamooibois zijn,
zitten ze bezig van pillen dit, pillen dat...
Om stoer te zijn.

Zelf heb ik nog nooit pillen gepakt, omdat ik enorm veel energie van hardstyle krijg en er gewoon niet op kan stil staan.
Soms denk ik van, hmm zou het nu helpen nog harder te gaan....
Maar pfff waarom zou je het doen als ik nu al niet stil sta zonder iets?
Ik denk dat ik er zelfs misselijk van zou zijn tijdens het feest of nadien, en dat is zeker niet de bedoeling,
Dus ik blijf er mooi van af! Ben ook nooit iemand geweest die zich bij de groep wilt laten horen...
Mijn 4 beste maten roken, ik rook niet ;). Ik zal niet snel iets tegen me zin doen om erbij te horen.
Gewoon nooit eig.

Dus als je het een keer wilt proberen, zal je dat ook doen als je de kans hebt.
Als je dat niet wil, doe je het ook niet...
zeker niet laten beinvloeden door iemand anders, Domste wat je kan doen.
Of het moest op de positieve manier zijn natuurlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Indicator schreef:
Je kan toch wel zelf beslissen of je het wil of niet, dat je zegt dat je je mee laat sleuren is nogal zwak, jij hebt toch heus wel de controle over je eigen besluiten?

Je begrijpt me verkeerd. Als ik met pillen betrokken raak (als het in onze groep komt) dan begin ik zeer waarschijnlijk heel nieuwsgierig te worden en dan krijg ik drang om het eens te proberen, zo is het met roken ook gegaan. Kijk ik laat me niet beinvloeden maar ik ben altijd heel nieuwsgierig en zoek graag de grenzen op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Uhu.... nou laat ik het zo zeggen, van mij mag je, maar als mijn vriendjes iets doen, doe ik dat niet hoor

Kijk ik snap drugsgebruikers niet, het is even leuk maar de gevolgen ervan zijn groter dan het genot... dusja, je maakt nog steeds zelf de keuze, als jij besluit drugs te gebruiken dan moet je dat doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JolleNL schreef:
Tis inderdaad een groot vooroordeel dat er op Dance feesten erg veel drugs wordt gebruikt, volgens mij wordt er op een Hiphop feest veel meer gebruikt.


Het is een vooroordeel, maar het klopt. Je kan echt niet ontkennen dat er weinig drugs wordt gebruikt op feesten. Op sommige momenten lijkt het wel alsof meer dan de helft aan de pillen zit. Tijdens Zany op Q-base '09 leek dat nog veel hoger..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
JolleNL schreef:
Tis inderdaad een groot vooroordeel dat er op Dance feesten erg veel drugs wordt gebruikt, volgens mij wordt er op een Hiphop feest veel meer gebruikt.


Het is een vooroordeel, maar het klopt. Je kan echt niet ontkennen dat er weinig drugs wordt gebruikt op feesten. Op sommige momenten lijkt het wel alsof meer dan de helft aan de pillen zit. Tijdens Zany op Q-base '09 leek dat nog veel hoger..


Dat denken zo over mij denk ik soms ook, hoe ik soms sta te geven, kijk ik altijd naar me vrienden die iets rustiger doen met van die grote ogen en nadien super hard lachen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 21:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik wil wel heel graag benadrukken dat ik me niet laat beinvloeden en erbij wil horen, maar dat het puur nieuwschierigheid is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 22:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is niet zo dat je er vanzelf mee betrokken raakt door naar die feesten te gaan. Je kunt gerust naar een feest gaan zonder dat je ineens zin hebt om drugs te gebruiken oid of dat je je bepaald nuchter voelt omdat iedereen verder aan de pillen zit ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 22:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Achter al die mooie zonnebrillen zitten vaak hele mooi grote pupillen :lol:
Maar de kans dat je nog een keer doet na 1e keer is wel redelijk groot, voor de rest is die keuze helemaal aan jezelf en heeft het natuurlijk voor een groot deel met je vriendengroep en je eigen nieuwsgierigheid te maken!

en met die nieuwsgierigheid is niks mis want ik ben ook niet verslaafd aan die zooi omdat ik het een paar keer gewoon chill vond om te doen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 22:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Het is niet zo dat je er vanzelf mee betrokken raakt door naar die feesten te gaan. Je kunt gerust naar een feest gaan zonder dat je ineens zin hebt om drugs te gebruiken oid of dat je je bepaald nuchter voelt omdat iedereen verder aan de pillen zit ofzo.

Inderdaad, ik ga nu toch al paar jaar grote feesten af en ben nog geen 1 keer in de verleiding gekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 22:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hardstylez schreef:
PNXRMX schreef:
Het is niet zo dat je er vanzelf mee betrokken raakt door naar die feesten te gaan. Je kunt gerust naar een feest gaan zonder dat je ineens zin hebt om drugs te gebruiken oid of dat je je bepaald nuchter voelt omdat iedereen verder aan de pillen zit ofzo.

Inderdaad, ik ga nu toch al paar jaar grote feesten af en ben nog geen 1 keer in de verleiding gekomen.

respect
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 22:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dat heb je echt alleen zelf in handen. Jij beslist over je eigen lichaam en geest. Zelfdiscipline is het belangrijkste!
Je moet echt heel goed nadenken over wat je doet, neem dat van mij aan! Je bent 15 en geloof me, het is geen speelgoed waar je mee te maken hebt, begrijp dat heel goed! Ooit "een keer proberen" kan behoorlijk verkeerd uitpakken, ook bij middelen die niet verslavend zijn. Geestelijk kan iedereen namelijk verslaafd raken. Ik heb daar zelf ook mee te maken want ik voel me op een bepaalde manier geestelijk verslaafd aan XTC. Dat komt omdat ik van tevoren plan dat ik op dit en dit feest ga gebruiken. Omdat XTC een overheerlijk gevoel geeft leef ik enorm naar dat soort momenten toe. Na de eerste keer wist ik iig dat het niet bij die ene keer zou blijven, want het was zo fucking vet! Daar komt ook nog eens bij dat bij matig gebruik XTC minder schadelijk is dan alcohol, dus waarom niet... Maar de momenten waarop ik niet van plan ben te gebruiken heb ik nooit de behoefte om dan per sé toch wat te doen. Zonder is namelijk ook gewoon tof.

Ik raad je sowieso een ding aan: je bent 15, blijf tot je volwassen bent af van alle soorten harddrugs die er zijn. Daar ben je gewoon te jong voor. Verdiep je goed in de drugswereld. Wat doet een middel met je, wat is verantwoord gebruiken er van (ja, harddrugs kan je verantwoord zonder risico's gebruiken), ben je zelf vatbaar voor verslavingen etc.

Maar als je van plan bent om er niet aan te beginnen is de kans ook nihil dat je het ooit zal doen. Ik gok dat niet meer dan een kwart van alle bezoekers drugs gebruikt, je pikt ze er wel zo uit maar het zijn er uiteindelijk niet zo enorm veel (behalve op Nightmare daar liep gvd iedereen strak haha). Hooguit krijg je wat aangeboden maar sla het dan lekker af. Geloof me, met een drankje op kan je het ook onwijs naar je zin hebben, opgewekt en energiek. Maar ga nooit zonder dat je er 100% achter staat beginnen aan iets als drugs. Dat is het domste wat je kan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 22:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

hoezo repect?
je geeft dus aan dat je het goed vind van die persoon dat hij geen drugs gebruikt en jij denkt dat je er niet vanaf kan blijven? Dan heb je dus geen zelf respect!
En niet gebruiken op een feest is echt niet moeilijk, kijk maar eens naar het doel waar sommige mensen voor komen op een feest komen. Ik kom voor de muziek, en niet om vage zooi in me mik douwen omdat de grote massa dat ook doet zoals jij citeert
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 22:33 
 
Hardtraxx Veteran

zolang je denkt dat je het nodig hebt om het vol te houden, en daarbij denkt andere partygangers niet lastig zult vallen is goed. Maar als je het niet nodig vind kun je er beter vanaf blijven, voel je niet verplicht om met de rest mee te doen. ;)
1, 2, 3, 4, 5 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen