Raven schreef:
Steffnov schreef:
waar de grootste 'talenten' uit Italië op dit moment Kronos en Typhoon blijken te zijn, die zelfs als we persoonlijke smaak buiten beschouwing laten een bak ellende over de scene kiepen die je je dode oma nog niet wilt laten horen.
En toch hebben deze gasten een behoorlijke fanbase in Nederland. Er is gewoon een héle grote groep die deze tak van Hardstyle geweldig vinden. Als ik de verhalen uit de Hardcore moet geloven gebeurt daar hetzelfde als in Hardstyle, alleen maar hard gebeuk (kijk hoe populair "Uptempo" is geworden). Het is voor een producer denk ik best lastig om daaruit te breken, je fans verwachten ook dat je die lijn van harder-harder-harder doorzet. Kies je ervoor om wat anders te doen, raak je je fans kwijt, je boekingen en je loopt de centen mis. Er is nou eenmaal veel vraag naar deze soort muziek, doe je niet mee dan val je af. Simple as that. Daarom vind ik het een goede ontwikkeling dat steeds meer producers snakken naar iets anders, nu hopen dat de grote groepen fans dat oppikken.
Je draait nu oorzaak en gevolg wel een beetje om. De tracks waar Kronos enigszins bekend mee werd, op Activa nog, waren niet zo gimmicky als dat ze nu zijn, en zijn grootste hit (Satana) lijkt ook in niets op de huidige troep. Typhoon is inderdaad uberhaupt al ingestapt met deze stijl, en heeft besloten om de laatste 20/30/weet ik hoeveel tracks een kopie te maken van wat hij al aan het doen was. Deze beide artiesten zijn A) echt nog niet groot genoeg om een fanbase compleet te laten stikken, B) hebben prima de mogelijkheid enige variatie in hun werk aan te brengen en C) hebben als rode draad dat beide ver onder de maat produceren, iets wat best verbeterd kan worden zonder dat de "fanbase" dit erg vind. Sterker nog, je kunt prima maken wat ze nu doen, maar dan
wel goed.
De vergelijking met up-tempo vind ik overigens een passende. In beide gevallen klinkt alles hetzelfde, lijken tracks uit compleet onsamenhangende delen te bestaan (een break voor de sier bijvoorbeeld), is het algehele niveau ondermaats, komen "talentjes" als onkruid uit de grond schieten die precies hetzelfde maken en bovenal geeft de doelgroep geen fuck, die willen snuiven en doorgaan.
Pipa schreef:
Eens met deze stelling, maar toch haalt Zatox het elk jaar overal op de mainstage te staan. Ik was eerst ook een groot fan van Italian Hardstyle rond 2011, maar nu kan niks uit de italiaanse studio mij meer bekoren.
Zatox haalt vooral de mainstages vanwege de naam en het trekken van de Italiaanse fanbase. Elk jaar op Hardbass, elk jaar op Qlimax en elk jaar op Defqon, vaak als enige Italiaan. Maar laten we niet gaan pretenderen dat hij de uitzondering op de regel is, hij is over het algemeen juist het sleutelvoorbeeld. Ken maar weinig Nederlanders die nog warm lopen voor Zatox.