Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 13:53 
 
Hardtraxxer

Ja je hebt een punt. maar even om terug te komen op het diversiteits probleem, wat zou jij origineel noemen in de hardstyle van nu? want een anti-climax is eigenlijk ook al geweest. dat kennen we nu ook wel. maar om nou bijvoorbeeld te beginnen met een hele dikke melodie en dan plots een break met gekke dubstep geluiden of weet ik wat je mooi vind en dan eigenlijk je te focussen op een goeie kick en een melodie maken met het zelfde idee van dubstep en wat je ook hebt in doomed: vreemde geluiden en ge'cutten stukjes vocals etc...

als je me een beetje begrijpt, ik vind dat namelijk echt vet. zoals doomed zegmaar. dat idee zou ik zelf graag toe passen in liedjes die ik (probeer) te maken... maar uiteraard zou het wel slecht zijn maar dan vind ik het diverser. + allerlei verschillende geluidjes vind ik nog steeds onderdeel van diversiteit...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 14:07 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dubstep is ook niet echt origineel meer, dat hebben de meeste producers nu ook al geprobeerd.
Een voorbeeld van originaliteit is bijvoorbeeld die Ambient & Bass track in het nieuwe tracks gedeelte, die doen iets wat naar mijn weten nog nooit eerder is gedaan, het combineren van Ambient en Hardstyle. Ookal is het huidige resultaat een ambient break na een hardstyle (intro?) het experimenteren daarmee is origineel en uniek. Dat vergt ook meer creativiteit dan andere artiesten nadoen die dubstep in hun tracks hebben verwerkt. Eigenlijk zodra je het over nadoen hebt, heb je het niet meer over origineel zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 14:49 
 
Hardtraxxer

kan aan mij liggen hoor maar die ambient en bass, das een leuk idee enzo maar dat is dan geen hardstyle. Dat is niet erg maar dan moet er dus na het eind echt wel een stevige kick in komen met een mooie melodie vind ik. anders hou je toch gewoon geen hardstyle over?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 15:01 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Help xd

Hardstyle is meer dan alleen melodietjes met een "stevige" kick. De standaard (dus niet originele, niet diverse) hardstyle is inderdaad zo, maar je vraagt naar iets wat wel divers/origineel is en vervolgens zeg je dat het niet onder het standaard hardstyle plaatje past. DOH! als het wel volgens het standaard hardstyle blauwprint was, was het ook niet origineel en divers geweest :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 18:13 
 
Hardtraxxer

ja lyst gozert, je snapt toch wel dat je hardstyle aan moet houden... anders dan is het geen hardstyle. natuurlijk mag het ene keer wat anders zijn door bijvoorbeeld een hele vreemde melo in een liedje te hebben of om een keer hardstyle te maken met in de climax een hele vreemde bass ofso maar je moet wel bedenken dat ik, misschien ook meer, wel hardstyle willen houden met ruige kicks of iig wel iets harder dan uit top 40 muziek... wil jij het zo zien dat iedereen divers en origineel probeert te zijn en dan heb je over 5 jaar alleen maar hardstyle dat gemaakt is met een drumstel...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 19:25 
 
Hardtraxx Addict

dj-zzx schreef:
ja lyst gozert, je snapt toch wel dat je hardstyle aan moet houden... anders dan is het geen hardstyle. natuurlijk mag het ene keer wat anders zijn door bijvoorbeeld een hele vreemde melo in een liedje te hebben of om een keer hardstyle te maken met in de climax een hele vreemde bass ofso maar je moet wel bedenken dat ik, misschien ook meer, wel hardstyle willen houden met ruige kicks of iig wel iets harder dan uit top 40 muziek... wil jij het zo zien dat iedereen divers en origineel probeert te zijn en dan heb je over 5 jaar alleen maar hardstyle dat gemaakt is met een drumstel...

er is geen vaste indeling voor een hardstyle track. Er hoeft geen melodie in te zitten in de alles bekende volgorde. Er is niks om 'aan te houden'. Hardstyle is meer dan een melodie met een 'ruige kick'. Wat als ik jou moet begrijpen is 'Tuneboy - Ombrello Maledetto' geen hardstyle? En over ruige kicks gesproken, daar zitten pas kicks in :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 22:04 
 
Hardtraxxer

hardstyle aanhouden betekent niet dat er regels zijn maar dat als je een hardstyle liedje produceert dat je wel richting een hardstyle track produceert. maakt niet uit hoe maar het moet wel hardstyle zijn...!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 22:35 
 
Hardtraxx Addict

dj-zzx schreef:
hardstyle aanhouden betekent niet dat er regels zijn maar dat als je een hardstyle liedje produceert dat je wel richting een hardstyle track produceert. maakt niet uit hoe maar het moet wel hardstyle zijn...!

maar wat is hardstyle dan? Staat nergens vastgelegd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 04:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

dj-zzx schreef:
En sommige zeggen ook wel dat er achter de oude hardstyle een bepaalde drive zit. dat zou kunnen maar het gaat wel erg sloom dus ik vind de drive wel mee vallen... plus die kicks van de echte early hardstyle zijn ook een beetje simpel/slecht soms. mijn mening. met percussie weet ik het dan niet helemaal. maar het zijn vaak niet echt hele sterke lange kicks in mijn oren...

Oke. Probeer anders een aantal voorbeelden van early hardstyle tracks te geven die je argument ondersteunen. Dus welke nummers vind jij sloom gaan, en welke oude nummers hebben simpel/slechte kicks. Op zich snap ik precies wat er bedoeld wordt met de kracht en energie in de oude kicks; dreunen niet na geen lange tail waardoor het niet totaal in elkaar overloopt; dat steelt heel veel energie.


Maar geef eens voorbeelden van oude tracks die in jouw ogen langzaam/slechte kicks bevatten, en misschien om het makkelijker te maken zet het eens tegen over wat hedendaagse hardstyle die WEL goede kicks bevatten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 10:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

WZY schreef:
Wat als ik jou moet begrijpen is 'Tuneboy - Ombrello Maledetto' geen hardstyle? En over ruige kicks gesproken, daar zitten pas kicks in :worship:

Lol ruige kicks in Ombrello Maledetto? Misschien als je het DB met 40 opschroeft zodat hij overstuurt. Echt dat tikje zonder enige vorm van bass mag niet eens vergeleken worden met een kick, laat staan dat het inde buurt komt van een fatsoenlijke kick. Slechtste plaat ever.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 12:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
WZY schreef:
Wat als ik jou moet begrijpen is 'Tuneboy - Ombrello Maledetto' geen hardstyle? En over ruige kicks gesproken, daar zitten pas kicks in :worship:

Lol ruige kicks in Ombrello Maledetto? Misschien als je het DB met 40 opschroeft zodat hij overstuurt. Echt dat tikje zonder enige vorm van bass mag niet eens vergeleken worden met een kick, laat staan dat het inde buurt komt van een fatsoenlijke kick.

What the fuck is this shit? Die kick is zoooo dik live. Vooral dit stuk: http://www.youtube.com/watch?v=15T0EBsqu08&t=2m40s
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 12:38 
 
Hardtraxxer

WZY schreef:
dj-zzx schreef:
hardstyle aanhouden betekent niet dat er regels zijn maar dat als je een hardstyle liedje produceert dat je wel richting een hardstyle track produceert. maakt niet uit hoe maar het moet wel hardstyle zijn...!

maar wat is hardstyle dan? Staat nergens vastgelegd ;)


nee idd, maar ik denk dat de meeste mensen die hardstyle luisteren, graag een harde/ruige kick willen. en dat stukje van die tuneboy is bijvoorbeeld wel dik en dat is ook gewoon hardstyle (in mijn oren) maar als je kicks en bass etc van een hiphop liedje gaat gebruiken en dan een melodie maken met een gitaartje... leuk... voor 1 keer mischien, en ik hoor het liever helemaal niet, maar je snapt mn punt toch wel dat we hardstyle hardstyle willen laten en met diversiteit niet bedoelen dat we shit van andere genres gaat jatten... dat kan wel voor 1 of 2 liedjes... als je diversiteit op die manier zoekt is het misschien slim om af en toe gewoon andere muziek te luisteren. dat is een tip, ik verplicht het je niet XD anders krijg ik daar weer gezeik over.

en ik ga, als ik er ff aan denk en tijd heb, liedjes uit zoeken van early en van de hardstyle van nu om het tegen elkaar af te strepen een beetje. daarbij moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk wel erg van de kicks houd met z'n envelope....
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 13:19 
 
Hardtraxx Addict

dj-zzx schreef:
WZY schreef:
dj-zzx schreef:
hardstyle aanhouden betekent niet dat er regels zijn maar dat als je een hardstyle liedje produceert dat je wel richting een hardstyle track produceert. maakt niet uit hoe maar het moet wel hardstyle zijn...!

maar wat is hardstyle dan? Staat nergens vastgelegd ;)


nee idd, maar ik denk dat de meeste mensen die hardstyle luisteren, graag een harde/ruige kick willen. en dat stukje van die tuneboy is bijvoorbeeld wel dik en dat is ook gewoon hardstyle (in mijn oren) maar als je kicks en bass etc van een hiphop liedje gaat gebruiken en dan een melodie maken met een gitaartje... leuk... voor 1 keer mischien, en ik hoor het liever helemaal niet, maar je snapt mn punt toch wel dat we hardstyle hardstyle willen laten en met diversiteit niet bedoelen dat we shit van andere genres gaat jatten... dat kan wel voor 1 of 2 liedjes... als je diversiteit op die manier zoekt is het misschien slim om af en toe gewoon andere muziek te luisteren. dat is een tip, ik verplicht het je niet XD anders krijg ik daar weer gezeik over..

Maar waar hoor jij kicks en bass van een 'hiphopliedje' in dan? Maar diversiteit is niet alleen mixxen met andere muziek stijlen, maar diversiteit kan ook zijn verschillende soorten kicks en sounds. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 13:30 
 
Hardtraxxer

WZY schreef:
Maar waar hoor jij kicks en bass van een 'hiphopliedje' in dan? Maar diversiteit is niet alleen mixxen met andere muziek stijlen, maar diversiteit kan ook zijn verschillende soorten kicks en sounds. ;)


ouwe luister nou, dat zeg ik dus... maar het gaat erom dat ik die ambient & bass niet leuk vind... en dat is dus precies wat ik net zeg, dat is divers maar eigenlijk ook compleet een ander genre...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 13:47 
 
Hardtraxx Addict

dj-zzx schreef:
WZY schreef:
Maar waar hoor jij kicks en bass van een 'hiphopliedje' in dan? Maar diversiteit is niet alleen mixxen met andere muziek stijlen, maar diversiteit kan ook zijn verschillende soorten kicks en sounds. ;)


ouwe luister nou, dat zeg ik dus... maar het gaat erom dat ik die ambient & bass niet leuk vind... en dat is dus precies wat ik net zeg, dat is divers maar eigenlijk ook compleet een ander genre...

het is geen ander genre, het is gewoon hardstyle. Niet zo in hokjes denken
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 17:31 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

De "midintro" is een typische hardstyle bassline, dus ik snap ook niet waar je het over hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 22:53 
 
Hardtraxxer

ff serieus, als je dat liedje hoort van partysquad en major lazer ofso dan ga je toch ook niet zeggen dat dat hardstyle is ook al lijkt het er voor sommige misschien op? dit heeft dus zo gezegd een hardstyle midintro... leuk maar is het dan hardstyle alleen vanwege die mindintro? maar oke... jullie denken er klaarblijkelijk weer anders over... :P toch wel een vreemd forum dit. bij het ene hardstyle liedje dat weer een pitchkick heeft word er weer op gereageerd (ik zeg niet door jullie) dat die pitch kicks soft zijn. dan heb je een liedje heel leuk met een reverse kick tot dat ze bij de ''break'' komen want ja... is dat wel een break of is het nou de climax... maar iig dan heb je geen eens een kick meer... wtf... dat liedje is dan toch ook soft? maar ik vind dat mijn punt gezegd is en ik begrijp dus nu wat meer hoe jullie denken... helaas zit het begrijpen er nog niet in... ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 00:25 
 
Hardtraxx Addict

We zeggen toch niet dat de kick daar hard is, en er zit geen climax in die plaat. Je hele verhaal is weer zo onsamenhangend als wat xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 00:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Daveytl schreef:
Je zult zien hoe erg dat tegenvalt ;) DJ's krijgen niet veel hoor voor een uurtje draaien.
De meeste DJ's hebben er dus ook nog een baan naast.

700-3000 euro per uur vind ik anders een best aardig uurloontje hoor. Voor dat laatste moet je al een aardige baan hebben en 160 uur voor werken.


Om hier nog even op verder te gaan (komt uit een ander topic, maar was daar ongepast).

Een DJ die 2000 euro verdient voor een uurtje draaien, let erop dat dit niet om een uurtje gaat. Bij Q-dance verdienen ze dit sowieso niet en stel dat het een internationale booking is, ben je er toch 4 dagen voor kwijt ipv 1 uurtje, daarnaast gaat er nog wel wat kosten af van die 2000. Dan moet je toch echt wel verzekerd zijn van meer dan 3 bookings per maand die zo'n bedrag opleveren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 10:07 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Hoezo 4 dagen? Ik zie die italianen vaak genoeg binnen 24 uur weer een vliegtuig terugpakken.

@zzx Sorry maar je haalt alles door elkaar. Je had het over originaliteit en diversiteit, vervolgens krijg je een voorbeeld en begin je weer over of het wel hard is. Wat je sowieso nog niet over kunt oordelen gezien er geen HQ preview beschikbaar is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 17:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Emmerick, please hier reageren :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 18:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Elexz schreef:
Emmerick, please hier reageren :yay:

Gebeurt niet. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 18:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

BuzzLightyear schreef:
Elexz schreef:
Emmerick, please hier reageren :yay:

Gebeurt niet. :P

Ik betwijfel het ook zeer :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 20:53 
 
Hardtraxx Addict

Elexz schreef:
BuzzLightyear schreef:
Elexz schreef:
Emmerick, please hier reageren :yay:

Gebeurt niet. :P

Ik betwijfel het ook zeer :lol:

zielige gasten ook, als eleXZZXZXZZZXZXZX eens zou lezen zou er geen discussie zijn ontstaan. Vreselijk kinderachtig gedrag. Je bent 20 jaar, gedraag je dan ook eens zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 17:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

:corn: Jay, kom er maar in.
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen