Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 01:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uit wist je dat:

Wesz91 schreef:
Steffnov schreef:
Weet ik, maar het gebrek aan tempo maakt het *slapper*, de kicks zijn niet zo heel veel zwakker an sich (maar het verschil is er). Het is niet alleen het tempo. Maar goed, die discussie heb ik liever in een andere thread, dit is niet de plek hiervoor.


Ben ik het niet mee eens, ik vind hardstyle veeeel energieker dan hardcore, ondanks dat het wat langzamer gaat. en de kicks hale juist vaak langer door, en dreune meer door waardoor t voor mij "harder" is (als daar uberhaupt een juiste definitie aan te geven is in dit geval)...
wil best wel ff verder discussiere maar niet hier dan inderdaad, lees je bericht wel in 't discussie topic dan ;P


Here comes:

Ik ben het met je eens dat kicks langer doorgaan in HS dan in HC, dit word inderdaad veroorzaakt door de lagere BPM. Echter vind ik het hier niet harder door worden. Sure, ik zou het ook hiermee kunnen vergelijken, maar dan is het ook niet leuk meer. Nee, dan vergelijk ik toch liever, for the sake of the argument, met bijvoorbeeld Art of Fighters - Redemption, Tommyknocker - Criminal, Noize Suppressor - Nobody Likes of Endymion & Evil Activities - Vengeance. Zomaar 4 mainstream platen (dus nog geen afsluiters, industrial, terror oid) from the top of my head, ze zijn er nog krachtiger en lekkerder. Vergeleken met een, say, Wavolizer - Done (wat ik persoonlijk een kutplaat vind), heb ik deze kicks toch echt 10 keer liever. Zit meer energie in, klinkt een heel stuk lekkerder, voller, dieper en het dreunt gewoon in je lichaam binnen als een blikseminslag. En je hebt gewoon een BPM waar je daadwerkelijk compleet los op kunt gaan. Kan voor mij geen Hardstyle tegenaan qua hardheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 01:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Uit wist je dat:

Wesz91 schreef:
Steffnov schreef:
Weet ik, maar het gebrek aan tempo maakt het *slapper*, de kicks zijn niet zo heel veel zwakker an sich (maar het verschil is er). Het is niet alleen het tempo. Maar goed, die discussie heb ik liever in een andere thread, dit is niet de plek hiervoor.


Ben ik het niet mee eens, ik vind hardstyle veeeel energieker dan hardcore, ondanks dat het wat langzamer gaat. en de kicks hale juist vaak langer door, en dreune meer door waardoor t voor mij "harder" is (als daar uberhaupt een juiste definitie aan te geven is in dit geval)...
wil best wel ff verder discussiere maar niet hier dan inderdaad, lees je bericht wel in 't discussie topic dan ;P


Here comes:

Ik ben het met je eens dat kicks langer doorgaan in HS dan in HC, dit word inderdaad veroorzaakt door de lagere BPM. Echter vind ik het hier niet harder door worden. Sure, ik zou het ook hiermee kunnen vergelijken, maar dan is het ook niet leuk meer. Nee, dan vergelijk ik toch liever, for the sake of the argument, met bijvoorbeeld Art of Fighters - Redemption, Tommyknocker - Criminal, Noize Suppressor - Nobody Likes of Endymion & Evil Activities - Vengeance. Zomaar 4 mainstream platen (dus nog geen afsluiters, industrial, terror oid) from the top of my head, ze zijn er nog krachtiger en lekkerder. Vergeleken met een, say, Wavolizer - Done (wat ik persoonlijk een kutplaat vind), heb ik deze kicks toch echt 10 keer liever. Zit meer energie in, klinkt een heel stuk lekkerder, voller, dieper en het dreunt gewoon in je lichaam binnen als een blikseminslag. En je hebt gewoon een BPM waar je daadwerkelijk compleet los op kunt gaan. Kan voor mij geen Hardstyle tegenaan qua hardheid.

Pattern 2, Warphole niet? :P
Die kicks knallen er toch flink op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 01:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Olijfboompje schreef:
Pattern 2, Warphole niet? :P
Die kicks knallen er toch flink op.

Je bedoeld Frontliner - Warphole? Die valt nog wel mee hoor :P lekkere plaat met inderdaad lekkere kicks, maar niet per se door de hardheid ervan. Pattern 2 heeft dan wel weer dikke kicks (sowieso wel een heerlijke plaat, één-na favoriete HS plaat van 2011 so far), maar ik vind hem niet zo extreem om het maar harder dan HC te noemen. Omdat het dat niet is, maar daar kom je zelf wel achter als het niet via Youtube gaat ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 02:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Olijfboompje schreef:
Pattern 2, Warphole niet? :P
Die kicks knallen er toch flink op.

Je bedoeld Frontliner - Warphole? Die valt nog wel mee hoor :P lekkere plaat met inderdaad lekkere kicks, maar niet per se door de hardheid ervan. Pattern 2 heeft dan wel weer dikke kicks (sowieso wel een heerlijke plaat, één-na favoriete HS plaat van 2011 so far), maar ik vind hem niet zo extreem om het maar harder dan HC te noemen. Omdat het dat niet is, maar daar kom je zelf wel achter als het niet via Youtube gaat ;)

Hmmmsss..

Ik vind menig hardstyle kick harder en dieper gaan.
Hardcore kicks eindigen altijd zo snel voor mij gevoel en gehoor.
Wanneer deze doorgaan, dan vind ik het inderdaad harder dan hardstyle.

Daarom vind ik industrial ook zo vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 07:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dat korte en harde van de hardcore kicks geeft er juist veel meer energie en snelheid aan. In mijn ogen dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 09:28 
 

Steffnov schreef:
Olijfboompje schreef:
Pattern 2, Warphole niet? :P
Die kicks knallen er toch flink op.

Je bedoeld Frontliner - Warphole? Die valt nog wel mee hoor :P lekkere plaat ik heb een kutje met inderdaad lekkere kicks, maar niet per se door de hardheid ervan. Pattern 2 heeft dan wel weer dikke kicks (sowieso wel een heerlijke plaat, één-na favoriete HS plaat van 2011 so far), maar ik vind hem niet zo extreem om het maar harder dan HC te noemen. Omdat het dat niet is, maar daar kom je zelf wel achter als het niet via Youtube gaat ;)

sorry hoor maar ik ben het daar niet met eens.. ik ken heel veel hardstyle dat 10x zo hard gaat als hardcore. heb het gevoel dat Trespassing & Do The Happy Face echt wel harder gaan dan Endymion platen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 09:52 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik ken niet zoveel hardcore dus kan daar moeilijk over oordelen, maar de paar keer dat ik in een hardcore area geweest ben, was het gewoon een muur van bas met enkel de punch + hoge distortion in de tail nog die de maat aangaf. Overigens gaat een goede reverse bass sneller dan hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 10:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DarkestSymphony schreef:
sorry hoor maar ik ben het daar niet met eens.. ik ken heel veel hardstyle dat 10x zo hard gaat als hardcore. heb het gevoel dat Trespassing & Do The Happy Face echt wel harder gaan dan Endymion platen!
Ja, en Endymion gaat harder dan Headhunterz. Zo kan ik ook vergelijkingen maken. Vergelijk het liever met mainstream (dus nog niet eens industrial/terror, de "raw" hardcore) artiesten als Tommyknocker of Noize Suppressor, dan kom je er vanzelf wel achter

Lyst schreef:
Ik ken niet zoveel hardcore dus kan daar moeilijk over oordelen, maar de paar keer dat ik in een hardcore area geweest ben, was het gewoon een muur van bas met enkel de punch + hoge distortion in de tail nog die de maat aangaf. Overigens gaat een goede reverse bass sneller dan hardcore.

Zal dan de equipment oid zijn geweest. Trouwens wel geinig dat de reverse HS sneller maakt, maar dat hij juist bij HC de boel ietwat vertraagd, zoals bij Criminal en Redemption hierboven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 10:12 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik had het over een goede reverse, die reverse in bijvoorbeeld Criminal loopt door tot onder de kick, dan werkt het ook niet he :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 10:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
Mee eens. Ik beschouw mezelf ook als een mainstreamliefhebber die steeds rauwer wordt. Zoals jij al weleens hebt gezegd: Op jouw smaak valt geen peil te trekken. Ik merk overigens ook aan mezelf dat mijn smaak veranderd. Ik luister meer tracks van CO2, The Machine, Crypsis. Artiesten waar ik 1,5 jaar geleden niks aan vond. Ik zoek meer drive en power in nummers. Vroeger (dan praat ik over 2007-2009) hadden mainstream tracks in mijn ogen power. Dat kan komen omdat ik toen een minder kritische luisteraar was, maar waarschijnlijker komt het omdat de mainstream van nu echt softer wordt. Tracks van HHZ, NC, DBSTF kan ik vaak nog wel waarderen maar lang niet allemaal meer. En als ik ze wel leuk vind dan is het leuke er ook sneller af dan vroeger. Ik denk echt dat mainstream aan zijn eigen succes ten onder gaat binnen een jaar of 2. Showtek is als eerste die kant op gegaan en nu volgen meer artiesten. Noisecontrollers, die vroeger ook echt power in hun tracks hadden (zoals unbroken, revolution is here, tormented) dwalen helemaal af met tracks als Gimme Love, Give It Up, Stella Nova. Het wordt softer en softer. DBSTF: Idem Dito. Ik zie die 2 echt geen nieuwe Shiverz maken. HHZ leek lange tijd die kant op te gaan maar ik heb het idee dat hij zich aan het herstellen is. Wildstylez twijfel ik nog over.. Hoop niet dat de NC een te grote invloed op hem hebben bij Digital Age. Ander mooi voorbeeld is A-Lusion.. Wat die vent tegenwoordig produceert is echt bij de konijnen af in vergelijking met 2-3 jaar geleden. Er blijven weinig mainstream artiesten over die ik écht graag zie op feesten. Eigenlijk alleen Frontliner, Zatox (zit al wat meer richting raw trouwens), Josh & Wesz, Coone en nog een paar artiesten vind ik nog leuk. Terwijl aan de andere kant van het spectrum jongens als Alphaverb, B-Front, Ran-D, CO2, Crypsis, Deepack, Adaro zitten. Ik kan eigenlijk concluderen dat het rijtje mainstream artiesten die ik leuk vind steeds korter wordt en het rijtje raw artiesten steeds langer. Terwijl ik de échte lompe shit zoals Chris One en Beholder niet eens mooi vind.

Ik heb eigenlijk geen idee waar ik met dit verhaal naartoe wil, beschouw het maar als mijn visie op de scene op dit moment haha.


Amen. :worship: Ik deel jouw visie voor zo'n 90%
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 14:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@Steffnov, pfff kwas gister dronke man :P heb eigelijk helemaal nii zon zin om te discussiere, ik snap je punt, en je geeft goeie voorbeelden, dat wel, maar voor alsnog blijft het begrip "hard" in de muziek een erg rekbaar begrip.. over het algemeen vind ik hardstyle een stuk harder dan de gemiddelde hardcore plaat, met uitzonderingen daar gelaten.. en het over de gewone hardcore hebbende, niet over die shit wat ze industrial noeme, kan maar weinig leuke nr's daarvan opnoeme, kvind t maar kolere herrie.., noem 't hard, maar dat is dan maar net in welke context je hard plaatst
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2011 13:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
mr_vertigo schreef:
Het heeft voor mij niets met waarschijnlijkheid te maken. Er is gewoon bepaalde informatie waar je graag alleen met zekerheid conclusies over trekt!
Bovendien, is het dan dus zo dat het het meest aannemelijk is dat een DJ (duo) van deze tijd zijn/hun eigen tracks produceren, totdat het tegendeel bewezen is (met een goede, betrouwbare bron), ga ik hier dan ook vanuit.

Dan maak je nog steeds een grove redeneringsfout. Je ontkent niet dat het waarschijnlijker dat Wildstylez het maakt, maar je gelooft toch liever dat A2 het doen. Je strooit ook met aannames die totaal niet gegrond zijn. Ja, het is inderdaad het meest aannemelijk dat een DJ/duo van deze tijd zijn/hun eigen tracks maakt/maken, maar waarom zou je het tegendeel alleen baseren op een goede, betrouwbare bron. Iedere bron, goed of slecht, voegt toe aan de kans dat iets wel of niet klopt. Goede bronnen voegen veel meer toe dan slechte. Maar hoezo zijn er geen goede bronnen voor? We zitten in een scene waarin de liefhebber heel dicht bij de dj's staat. De liefhebber wil weten of A2 zelf produceert of niet en uit de groep grote DJ's zullen de meeste het wel weten. Velen van die liefhebbers verkondigen vervolgens dat A2 niet zelf produceert. Velen zullen het van andere liefhebbers hebben gehoord, maar sommige ook van de dj's. Hoeveel liefhebbers hoor je verkondigen dat ze van een dj hebben gehoord dat A2 WEL zelf produceert? Ja, niet zoveel dus. Het feit dat ik tot de groep behoor die uit betrouwbare bron heeft gehoord dat A2 op z'n minst in sommige gevallen niet zelf produceren (ik heb er niet echt over doorgevraagd), en uit andere redelijk betrouwbare bronnen heeft gehoord dat Wildstylez alles maakt, maakt het voor mij wel duidelijk wat er hoogstwaarschijnlijk gaande is. Hoe groot is de kans voor jou dat ik erover zou liegen? 1%? 10%? De kans dat ik en anderen het verkeerd begrepen hebben keer op keer is ook aanwezig, maar die kans is ook nogal klein. Uiteindelijk komt het er op neer dat het vrij onwaarschijnlijk is dat A2 zelf produceert.

Bovendien, waarom zou je uberhaupt voor het 1 of het andere moeten gaan? Je kan namelijk gebaseerd op de informatie die je hebt een conclusie trekken met zekerheid. En die luidt: Er is een (zeer) grote kans dat Wildstylez voor Alpha2 produceert en heeft geproduceerd. Dat is ook ongeveer de mening die ik aanhoud ("Het is bijna zeker dat Wildstylez voor Alpha2 produceert en heeft geproduceerd"), waarom zou je voor het 1 of het andere gaan?

mr_vertigo schreef:
Die percentages die je erbij haalt gaan natuurlijk nergens over :P maar dat begrijp je zelf ook wel hoop ik.

Ze zijn wel nogal onnauwkeurig geschat, maar het gaat om het principe. Ik wil duidelijk maken dat je kunt redeneren gebaseerd op kansen en daarop je mening zou moeten baseren, in plaats van het moeten grijpen naar 1 van 2 extremen.

Ik heb btw helemaal niks tegen Alpha2 of het feit dat ze niet zelf produceren. Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het niet zo is. Ik stoor me alleen mateloos aan de manier van redeneren hier, en wil er graag aan bijdragen om dat recht te zetten.


Nogmaals, die rederingsfout waar jij menig mens van beschuldigd hier op HT, heeft puur te maken met een andere benadering van feiten/informatie. Ik bekijk dit soort informatie heel zwart-wit.

"En het strooien van aannames"... Das pas een flinke aanname, die zeeeer ongegrond is!
Bovendien, als je goed leest, zie je dat ik het heb over de situatie waarin ik net als jij zóu denken (in waarschijnlijkheden), en dat DAN het alsnog uitkomt op hetzelfde, namelijk dat het voor mij meer aannemelijk is dat een groot DJ X in deze wereld zijn eigen platen produceert (reken maar uit), en dus vanwege mijn zwart-wit visie op dit soort informatie ik graag kei harde bronnen wil zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2011 15:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Feiten:
Alpha2 hebben veel samenwerkingen met Seizure
Alpha2 zijn samen met Wildstylez de Outsiders
Alpha2 hebben nu veel samenwerkingen met Wildstylez
Wildstylez support de meeste Alpha2 nummers alsof het zijn eigen producties zijn

Waarnemingen:
Diverse elementen van Alpha2 releases komen overeen met Wildstylez producties
Er gaan al langdurige hardnekkige geruchten dat Wildstylez voor hun produceert

Ieder moet voor zichzelf weten wat hij voor conclusies hieruit trekt, maar als je serieus denkt dat Wildstylez niets met Alpha2 te maken heeft, heb je toch oogkleppen op...

Ik geloof wel dat de tracks op unleashed niet of iig minder met Wildstylez te maken hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2011 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Be Quiet schreef:
Gangsterdwerg schreef:
Mee eens. Ik beschouw mezelf ook als een mainstreamliefhebber die steeds rauwer wordt. Zoals jij al weleens hebt gezegd: Op jouw smaak valt geen peil te trekken. Ik merk overigens ook aan mezelf dat mijn smaak veranderd. Ik luister meer tracks van CO2, The Machine, Crypsis. Artiesten waar ik 1,5 jaar geleden niks aan vond. Ik zoek meer drive en power in nummers. Vroeger (dan praat ik over 2007-2009) hadden mainstream tracks in mijn ogen power. Dat kan komen omdat ik toen een minder kritische luisteraar was, maar waarschijnlijker komt het omdat de mainstream van nu echt softer wordt. Tracks van HHZ, NC, DBSTF kan ik vaak nog wel waarderen maar lang niet allemaal meer. En als ik ze wel leuk vind dan is het leuke er ook sneller af dan vroeger. Ik denk echt dat mainstream aan zijn eigen succes ten onder gaat binnen een jaar of 2. Showtek is als eerste die kant op gegaan en nu volgen meer artiesten. Noisecontrollers, die vroeger ook echt power in hun tracks hadden (zoals unbroken, revolution is here, tormented) dwalen helemaal af met tracks als Gimme Love, Give It Up, Stella Nova. Het wordt softer en softer. DBSTF: Idem Dito. Ik zie die 2 echt geen nieuwe Shiverz maken. HHZ leek lange tijd die kant op te gaan maar ik heb het idee dat hij zich aan het herstellen is. Wildstylez twijfel ik nog over.. Hoop niet dat de NC een te grote invloed op hem hebben bij Digital Age. Ander mooi voorbeeld is A-Lusion.. Wat die vent tegenwoordig produceert is echt bij de konijnen af in vergelijking met 2-3 jaar geleden. Er blijven weinig mainstream artiesten over die ik écht graag zie op feesten. Eigenlijk alleen Frontliner, Zatox (zit al wat meer richting raw trouwens), Josh & Wesz, Coone en nog een paar artiesten vind ik nog leuk. Terwijl aan de andere kant van het spectrum jongens als Alphaverb, B-Front, Ran-D, CO2, Crypsis, Deepack, Adaro zitten. Ik kan eigenlijk concluderen dat het rijtje mainstream artiesten die ik leuk vind steeds korter wordt en het rijtje raw artiesten steeds langer. Terwijl ik de échte lompe shit zoals Chris One en Beholder niet eens mooi vind.

Ik heb eigenlijk geen idee waar ik met dit verhaal naartoe wil, beschouw het maar als mijn visie op de scene op dit moment haha.


Amen. :worship: Ik deel jouw visie voor zo'n 90%

Ik ben het voor 75% met je eens :P Heb nog 2 verschillen met jou waar ik momenteel op kan komen

1) Ik ben nog steeds fan van het hardere jump genre (Demoniak, Dr Rude,...) die tegenwoordig tegen 150bpm gemaakt worden en dikwijls hardere kicks hebben dan een gemiddelde raw-hardstyle plaat
2) Ik vind de softere platen die bijvoorbeeld DBSTF uitbrengen af en toe nog wel wat hebben, ookal valt het niet echt meer onder de noemer hardstyle. Natuurlijk vind ik ook niet al die platen geweldig, maar dat had ik vroeger toen ze nog ietstje harder waren ook wel.

Om nog iets toe te voegen. Naar mijn mening moet je geen artiesten in hun geheel gaan beoordelen, maar iedere plaat afzonderlijk. Elke artiest die iets betekend in de scene heeft naar mijn mening goede en minder goede platen gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2011 16:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Brainweavers schreef:
Feiten:
Alpha2 hebben veel samenwerkingen met Seizure
Alpha2 zijn samen met Wildstylez de Outsiders
Alpha2 hebben nu veel samenwerkingen met Wildstylez
Wildstylez support de meeste Alpha2 nummers alsof het zijn eigen producties zijn

Waarnemingen:
Diverse elementen van Alpha2 releases komen overeen met Wildstylez producties
Er gaan al langdurige hardnekkige geruchten dat Wildstylez voor hun produceert

Ieder moet voor zichzelf weten wat hij voor conclusies hieruit trekt, maar als je serieus denkt dat Wildstylez niets met Alpha2 te maken heeft, heb je toch oogkleppen op...

Ik geloof wel dat de tracks op unleashed niet of iig minder met Wildstylez te maken hebben


Kijk, hieruit kan ik indd een heleboel afleiden, en de kans is zeker groot dat Wilstylez veel voor die gasten betekent, maar ik ga niet roepen dat het zo IS en dat doen sommige mensen wel op basis van deze gegevens, dat is het verschil. Als ik nu geld moest inzetten zou ik ook voor wildstylez als producer gaan (even simpel gezegd), maar daar gaat t niet om.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2011 18:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wildsttylez stond op q-base ook in de alpha twins records bunker, bij die speciale alpha twins night in the outland staat hij ook. Tevens draaide wildstylez als eerste de tonight remix en op twitter vroeg hij nog aan de alpha twins of ze de plaat op mysteryland hadden gedriaad, maar zij hadden de plaat niet eens mee... Als je zelf een nieuwe plaat maakt neemn je die toch mee lijkt me
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2011 20:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Bezemsteel schreef:
Wildsttylez stond op q-base ook in de alpha twins records bunker, bij die speciale alpha twins night in the outland staat hij ook. Tevens draaide wildstylez als eerste de tonight remix en op twitter vroeg hij nog aan de alpha twins of ze de plaat op mysteryland hadden gedriaad, maar zij hadden de plaat niet eens mee... Als je zelf een nieuwe plaat maakt neemn je die toch mee lijkt me


Wat wil je dat ik hierop zeg?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2011 02:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mr_vertigo schreef:
Bezemsteel schreef:
Wildsttylez stond op q-base ook in de alpha twins records bunker, bij die speciale alpha twins night in the outland staat hij ook. Tevens draaide wildstylez als eerste de tonight remix en op twitter vroeg hij nog aan de alpha twins of ze de plaat op mysteryland hadden gedriaad, maar zij hadden de plaat niet eens mee... Als je zelf een nieuwe plaat maakt neemn je die toch mee lijkt me


Wat wil je dat ik hierop zeg?

Ja Mr_Vertigo, je neemt toch ook je eigen plaat mee dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2011 10:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

b-ram schreef:
mr_vertigo schreef:
Bezemsteel schreef:
Wildsttylez stond op q-base ook in de alpha twins records bunker, bij die speciale alpha twins night in the outland staat hij ook. Tevens draaide wildstylez als eerste de tonight remix en op twitter vroeg hij nog aan de alpha twins of ze de plaat op mysteryland hadden gedriaad, maar zij hadden de plaat niet eens mee... Als je zelf een nieuwe plaat maakt neemn je die toch mee lijkt me


Wat wil je dat ik hierop zeg?

Ja Mr_Vertigo, je neemt toch ook je eigen plaat mee dan?


Standaard!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 16:07 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Vanuit het wistjedat-topic verder:
Titatovenaar schreef:
Lyst schreef:
Almighty schreef:
Dat is toch ook het doel van een Commerciële event organisatie?

Ligt eraan er zijn ook wel organisaties die het puur voor de muziek doen en niets geven om hoe groot het is.
Free2party organiseert bijvoorbeeld hard classics, UDC heeft ook een aantal van die feesten en vergeet Hysteria van vorig jaar niet. Maar oke, zoals jij het stelt, commerciële organisaties zijn inderdaad commercieel.
Edit: headhunterz zegt hetzelf in die video. Het is zo mooi dat hardstyle toegankelijker is geworden.

Goed punt Lyst, helaas vergeet jij wat het nut is van een media als facebook bij de promotie van een artiest. In het buitenland worden artiesten geboekt omdat ze in de DJ Mag top 100 staan en omdat ze 300 000 fans op facebook hebben. Een artiest en label wil zijn muziek uiteraard wereldwijd exploiteren, dat is de passie en de droom van iedere artiest. Dat gebeurd niet als je er niks voor doet, dat gaat volledig hand in hand met een goede promotiecampagne waar social media op dit moment een groot deel van uitmaakt.

Dat vergeet ik niet, dat is precies wat ik zeg. Faam is belangrijk, want hoe meer fans je hebt hoe meer boekingen je hebt en je dingen als een worldtour kunt doen. Wat ik beweer is dat bij sommigen het een beetje doorslaat en ze de faam als doel gaan zien. Laat ik het zo stellen, ik vind het mooi om in het buitenland geboekt te worden en delen van de wereld te zien, maar ik wil niet geboekt worden vanwege mijn populariteit, maar vanwege mijn muziek. Mocht dat betekenen dat ik daarom nooit in het buitenland kom op te treden, dan zij het zo, het is immers mijn doel niet. Ik heb dan ook geen behoefte om een hitje te scoren, natuurlijk als mijn muziek aanslaat is het mooi, maar dat is mijn doel niet. Datzelfde geldt voor al die andere dingen die ik noemde.
Citaat:
Een festival als freefestival is in jouw ogen in evenement zonder winstoogmerk. De realiteit is echter anders, de organisaties die deze evenementen neerzetten hebben vaak vast personeel in dienst. De rest kun je denk ik zelf wel invullen ;-)

Wat moet ik invullen, je legt me woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Natuurlijk moeten de mensen die op een feest werken betaald worden. Ik beweerde alleen dat dergelijke festivals puur voor de muziek werden gehouden en niet met het doel (daar heb je het woord weer) om geld mee te verdienen/groter te worden.

Citaat:
Een groot deel van de mainstream hardstyle wordt inderdaad erg commercieel. Aan de andere kant is er de laatste jaren weer een grote toestroom gekomen in subgenres in hardstyle.

Definieer groot, relatief gezien is de toestroom richting de early en raw subgenres best klein. Voor iedere early liefhebber die erbij komt, komen er 1000 mainstream liefhebbers bij. Daardoor gaan verhoudingen in het genre scheef liggen. Voor de grote organisaties is het interessanter om op de massa te focussen, omdat daar meer geld te verdienen valt en je daar nog groter kunt worden. Zie bijvoorbeeld Defqon, die de extra ruimte op het nieuwe terrein opvult met een mainstream hardstyle area, terwijl de main en zelfs de blue grotendeels al mainstream hardstyle waren. Nog geen handje vol raw hardstyle artiesten werd op de talentstage gedropt, terwijl maar liefst plaats was voor 1 early hardstyle set op het hele festival, nota bene in een early hardcore tent. Dit illustreert hoe de verhoudingen in de hardstyle scene liggen en waar de accenten voornamelijk worden gelegd. Want vooral op festivals met meerdere area's heb je de mogelijkheid om kleinere (sub)genres een kans te geven, zonder dat het direct leid tot enorme verliezen.

Citaat:
Door artiesten als Headhunterz wordt hardstyle wereldwijd groter zodat er meer mensen met de muziek bezig zullen zijn en er meer internationale aandacht aan de muziek word besteed. Dit zorgt voor een groter draagvlak waar mensen uit andere landen ook tijd gaan investeren in het produceren van de muziek. Deze zullen dat weer op hun eigen manier doen waardoor hardstyle breder en breder zal worden. Dit heeft alleen maar voordelen voor iedereen die begaan is met de muziek; de fans van een label als Theracords en de fans van een label als Scantraxx zullen hier alleen maar meer fans door krijgen.

Het punt wat ik maakte is, dat artiesten als Headhunterz inderdaad hardstyle over de hele wereld brengen, maar dat het in mijn ogen geen correcte weergave is van het hardstyle genre. Wat er gebeurt is dat de mainstream, en dan met name de hele toegankelijke mainstream, hardstyle wordt verspreid. De mensen die dat genre ontdekken vinden dat mooie muziek en gaan, als ze al gaan produceren, zeer waarschijnlijk bezig in dat genre. Nu zijn raw en mainstream nog enigszins overlappend, maar early en mainstream vrijwel niet. Het is niet voor niets dat bijna niemand van de nieuwe generatie early leuk vind en er heel veel van de oude generatie gestopt zijn met hardstyle luisteren door de komst van de nieuwe stijl. Wij vertegenwoordigen een hele andere sound, toevallig onder dezelfde naam (maar dat is een andere discussie) en uitbreiding van de mainstream is geen enkele garantie op nieuw leven in ons genre, op een enkele uitzondering na. Enige wat ik zie is het zwaartepunt van het genre steeds verder naar het toegankelijke verschuiven, ookal wordt het genre ook breder aan de andere uiteinden, de massa's mensen zorgen voor de scheve verhouding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 14:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

DarkestSymphony schreef:
Rampestamper schreef:
DarkestSymphony schreef:
wavolizer is echt een hardstyle artiest, theracords > hardstyle?

Gunz4Hire - De weg kwijt is hardstyle, want G4H is een hardstyle-duo.. Beetje zelfde gedachte toch?

die track hebben ze alleen voor hun live-act gemaakt, wavolizer maakt dit omdat het zijn stijl is.

Het gaat er mij niet om of de track echt uitwordt gebracht of alleen gedraaid wordt tijdens live-acts, maar om het feit dat die track er is, die track bestaat. En dat beestje krijgt dus een naam (hardcore, industrial, hardstyle whatever). Vind niet dat dat gebonden moet zijn aan een naam/label, al zou ik er wel voor stemmen (mocht je met opzet voor een ander genre kiezen) om een alias te nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 15:06 
 

ach komop ey, dit gaat nergens over, hardstyle of hardcore of zelf industrial. wavolizer doet zijn eigen ding, stel noisecontrollers komt bam ineens met zo'n plaat als die vn wavolizer ga er dn maar 100% vanuit dat die net zogoed bij de hardstyle word gepost.
als wavolzier zelf bevesitigd dat dit hardcore is dan hou ik me mond, als hij zegt dat dit hardstyle is dan zijn jullie stuk voor stuk uitgeluld.
ikzelf kan er gwn vrij slecht tegen als iemand iets experimenteels maakt gelijk de grond word ingeboord,
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 15:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Er wordt hier niets de grond ingeboord.. Er wordt alleen gediscussierd over wat voor een soort genre het is. Maakt niet uit of het nou hardcore of hardstyle is, je vind het goed of niet goed. (Sorry ik ben een simpele denker.. :))
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 15:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

tymon: pure industrial op ze hardst
maakt tracks die soms nog langzamer zijn dan hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 15:10 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

DarkestSymphony schreef:
als wavolzier zelf bevesitigd dat dit hardcore is dan hou ik me mond, als hij zegt dat dit hardstyle is dan zijn jullie stuk voor stuk uitgeluld.

Het zit diep he? God wat zou ik graag willen dat Wavolizer nu even komt zeggen dat het hardcore is, ook al boeit het mij geen ene ruk xd

DarkestSymphony schreef:
ikzelf kan er gwn vrij slecht tegen als iemand iets experimenteels maakt gelijk de grond word ingeboord,

Meen je dit nou serieus? :lol: Hij wordt alles behalve de grond ingeboord, heb bijna alleen maar positieve reacties gezien.

Snap de ophef verder niet, care of het wel of geen hardstyle is.
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen