Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2011 14:50 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Nouja ik was even de releases van deze maand aan t luisteren, maar er zitten misschien twee of drie melodieën die ik me kan herinneren. En dat op de 100 tracks.

Beter je best doen om een melodie te onthouden. Ik herinner me altijd alles. Of ik het mooi vind, ja das een 2e :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2011 17:29 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik weet niet zo goed waar ik het neer moet zetten, maar ik vond dit wel een interessant stukje uit de Defqon krant.
The Prophet:
"I changed styles before and I can see the same happening the following years. Hardstyle is kinda stuck at the moment. Most tracks have the same build-up; I'm guilty as charged about this too; It's just not really exciting anymore. But hey, Hardstyle sounded totally different ten years ago and you already see producers experimenting with other styles. Subgenres have originated."

Mooie woorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2011 17:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik weet niet zo goed waar ik het neer moet zetten, maar ik vond dit wel een interessant stukje uit de Defqon krant.
The Prophet:
"I changed styles before and I can see the same happening the following years. Hardstyle is kinda stuck at the moment. Most tracks have the same build-up; I'm guilty as charged about this too; It's just not really exciting anymore. But hey, Hardstyle sounded totally different ten years ago and you already see producers experimenting with other styles. Subgenres have originated."

Mooie woorden.

Mooie woorden... Daar is The Prophet wel goed in ja, maar daden ho maar.Hij heeft al eens eerder beloftes gemaakt...

En daarbij geloof ik niet dat het 'm veel uitmaakt, hij verdient door scantraxx toch grof geld door die standaard hitjes?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2011 17:57 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Hehe, true. Maar hij geeft het tenminste toe, andere artiesten doen net af alsof wij allemaal haters zijn. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2011 18:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Prophet heeft zo van gezegd van: 'Die schijtbreaks ben ik helemaal zat.' of 'Die pitchkicks zijn echt overdreven.' Of iets in die trend, maar waar komt hij dan het volgende nummer mee aanzeten. Juist, een nummer met een gigantisch lange break gevolgd door pitchtkicks. Kortom, eerst zien dan geloven mr. The Prophet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2011 18:42 
 
Artiest

Dikke vette care, we zien over 10 jaar wel weer wat er over is v.d. huidige scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2011 18:57 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dus jij wil zeggen dat jij niet geeft om de toekomst van je favoriete muziek?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2011 23:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Je hebt gelijk dat echte hardstyle bijna uitgestorven is. Props naar Theracords!
Af en toe zit er nog een nieuw plaatje tussen dat me kan bekoren.

Maar eerst pakte ik iedere 2 weken een hardstyle feest, nu is 1x in de maand al teveel. Ga na.
De feesten (waar hardstyle toch om draaide VROEGER) worden saai.
Ik luister ook bijna nooit meer hardstyle thuis, waar ik eerst thuis de hele dag doorknalde.

Dit is zo waar, elke maand een feest is al bijna teveel omdat je overal dezelfde sound hoort.
Zo dood en dood zonde!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 08:04 
 
Artiest

Lyst schreef:
Dus jij wil zeggen dat jij niet geeft om de toekomst van je favoriete muziek?


Ik wil zeggen dat muziek altijd innovatief is en dat we nu wel kunnen "hopen op....", "denken aan...", "vooruitblikken op..." etc.
Maar dat schiet niet op, dus je moet maar kijken hoe de zaken lopen en hoe hardstyle er over 10 jaar uitziet zien we dan wel weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 10:25 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

-removed-
Eigenlijk heb ik helemaal geen zin in deze discussie.

Wat ik meer bedoelde was dat hij zei: I feel as guilty as charged about it. Hij voelt zich dus schuldig dat de scene is geworden zoals het nu is. Ik weet niet zo goed wat ik er over moet zeggen, maar op een of andere manier vind ik dit een bijzondere uitspraak. Ook dat hij toegeeft dat het genre vastloopt. Ik ben dus de enige die het gevoel heeft dat het telkens allemaal meer van hetzelfde is. En dan praat ik over het overgrote deel van de scene, want natuurlijk zijn er op dit moment DJ's en producers die proberen om vernieuwend te zijn. Ookal vind ik de ene vernieuwing minder dan de ander, deze producers zijn tenminste creatief en innovatief en blijven niet hetzelfde de hele tijd uitmelken. Ik hoop alleen niet dat er weer een dergelijke verandering aan zit te komen, zoals er rond 2006 plaatsvond, dat de hardstyle een kant opgaat, waar de kern van de scene niet op zit te wachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 10:32 
 
Artiest

De kern van hardstyle?
Beetje onzin, either you love it or you hate it. Mensen die zich niet verdiepen en/of op hardtraxx ofzo zitten maakt ze niet een mindere hardstyle fan.
Maargoed The Prophet voelt zich schuldig, dat kan... maar hij heeft ook geholpen aan de scene een gigantische boost te geven wat toch een positief punt is.
De kern van hardstyle en daarmee reken ik dus heel hardtraxx mee, dat zul jij ook wel bedoelen, gaat in die innovatie mee en je moet ook open staan voor dingen.
Als je alleen het slechte van dingen ziet ga je de goede negeren en ga je op zoek naar slechte dingen terwijl die er misschien niet eens zouden zijn als je wat eerlijker zou zijn.
Dov wilt dus in feite hardstyle weer een andere richting op zien gaan, ik zou zeggen als je dat wilt zet een sublabel op en kom met talenten die een andere kant op gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 10:48 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
De kern van hardstyle?
Beetje onzin, either you love it or you hate it. Mensen die zich niet verdiepen en/of op hardtraxx ofzo zitten maakt ze niet een mindere hardstyle fan.

Jawel, de mensen die zich niet verdiepen vinden hardstyle wel leuk, maar het is niet iets waar ze om geven. Deze mensen luisterden 5 jaar terug jumpstyle en 8 jaar terug trance en 12 jaar terug hardcore. Het zijn mensen die meegaan met wat op het moment in is. Zodra de trend overgaat zijn deze mensen echt niet meer geïnteresseerd in hardstyle (zie hoe men nu over jumpstyle praat) en gaan ze weer naar een ander genre. Het is heel simpel, als je de muziek heel vet vind, waarom zou je er dan niet veel meer van opzoeken en je dus verdiepen.

Citaat:
Maargoed The Prophet voelt zich schuldig, dat kan... maar hij heeft ook geholpen aan de scene een gigantische boost te geven wat toch een positief punt is.

Dat ligt er ook maar net aan vanuit welke groep je kijkt. Hij heeft de huidige generatie aan hun favoriete muziek geholpen wat inderdaad een positief punt is voor hen. Terwijl de oude generatie helemaal niet blij was met de verandering in die vorm, dus in hun ogen is het negatief.

Citaat:
De kern van hardstyle en daarmee reken ik dus heel hardtraxx mee, dat zul jij ook wel bedoelen, gaat in die innovatie mee en je moet ook open staan voor dingen.
Als je alleen het slechte van dingen ziet ga je de goede negeren en ga je op zoek naar slechte dingen terwijl die er misschien niet eens zouden zijn als je wat eerlijker zou zijn.
Dov wilt dus in feite hardstyle weer een andere richting op zien gaan, ik zou zeggen als je dat wilt zet een sublabel op en kom met talenten die een andere kant op gaan.

Ja ik bedoel daar in ieder geval actief hardtraxx mee en natuurlijk ook de mensen die veel lezen maar weinig/niet posten of dat nu hier is of op andere sites. Gewoon de mensen die zich verdiepen. Het tweede wat je zegt is niet waar. De kern gaat niet zomaar mee in de innovatie. Ten eerste is vrijwel de hele kern van de oude generatie gestopt met hardstyle luisteren, omdat de innovatie hen niet aanstond. En ten tweede zie je binnen de huidige generatie ook felle weerstand tegen bepaalde veranderingen. De kern is erg kritisch en het is (gelukkig) moeilijk om die mensen als schapen achter je aan te krijgen. Dat wil niet zeggen dat de kern niet openstaat voor veranderingen. Er zijn ook wel innovaties die door de kern over het algemeen erg positief ontvangen worden, zie theracords, zie het ontstaan van rauwe hardstyle. We zien dus zowel de positieve als de negatieve dingen in de scene en besteden aan beide aandacht. Het negatieve valt alleen meer op, omdat kritiek altijd langer blijft hangen dan lof en omdat er ook een groep mensen is die nooit iets negatiefs zegt en in vergelijking met hun ben je al gauw een "hater".
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 11:01 
 
Artiest

-nvm-
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 11:58 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Ik vind je verwijzingen naar "De Kern" alsof het een cult is niet echt mooi.
Sowieso is wat je zegt gewoon onzin, mensen die zich niet verdiepen zijn dus geen fan v.d. muziek. Dat is toch gewoon onzin, ik ken mensen die zich niet verdiepen in hardstyle maar die vinden het heerlijke muziek, gaan naar feesten etc. luisteren het gewoon thuis, maar die verdiepen zich er gewoon niet in, dat maakt ze geen mindere fan dan ik.

Denk je dat die mensen die je kent over 5 jaar nog steeds hardstyle luisteren? De kans dat je in een genre blijft hangen is afhankelijk van hoe geïnteresseerd je bent in de muziek. En hoe meer je geïnteresseerd bent, des te sneller zul je je verdiepen in een genre. Het is dus onzin om te stellen dat iedereen die hardstyle luistert of Defqon bezoekt evenveel fan is van hardstyle. Ik vind DnB ook wel leuk, maar heb er verder geen interesse voor. Want meer dan leuk vind ik die muziek niet. Ik zou best een keer naar een dergelijk feestje willen, maar ik maak me niet druk om dingen die in die scene gebeuren en ik verwacht ook niet dat de organisatoren en artiesten daar zich aanpassen aan mensen zoals ik.

Citaat:
Sowieso word ik een beetje moe van het feit dat je kenners centraal stelt, alsof andere mensen minder belangrijk zijn dan wij of jij of hun meningen er minder toe doen.
Dat schemert ook vaak door in je meningen, ik vind het af en toe een beetje ver gaan.

Dat vind ik inderdaad. Het is de stabiele basis van ieder genre. Hoe commerciëler je gaat, des te instabieler de nieuwe kern wordt, uiteindelijk kom je uit bij de mensen die de trend zetten en de mensen die er meningsloos achteraan huppelen. Als je je dus gaat richten op dat soort mensen en de kern in de steek laat, verdien je op korte termijn misschien wel meer geld, maar op lange termijn help je een genre de afgrond in. Jump is hier het perfecte voorbeeld van. Kijk hoeveel mensen er wel niet fan waren van jumpstyle toen het nog een hype was. Helemaal te gek toch zoveel mensen die fan zijn van die muziek? Waar zijn al die fans nu? Die mensen die jij hierboven bestempelt als geen mindere fan dan jezelf, weet je wat die mensen nu zeggen? "Wat Jumpstyle? Luister je daar nog naar? Die muziek is toch uit". Kijk hoeveel jumpstyle feesten er nog zijn in Nederland. En als jij denkt dat dat een heel andere type mensen is, dan moet je voor de grap eens kijken hoeveel mensen er na de jumphype in Nederland hardstyle zijn gaan luisteren.
Daarom is het belangrijk om je aandacht te richten op de kern van een genre. Want zodra zij je aandacht verliezen, en je je muziek gaat aanpassen aan de massa, dan zijn zij gevlogen. En als de hype over is dan is de massa hem ook gevlogen.
Citaat:
Een beetje "Ik ben v.d. oude garde dus verdien meer respect" zoals ouderen in de maatschappij ook hebben, ik ben 85 en heb de oorlog meegemaakt, dus ik verdien meer respect dan iemand van 20. Zo komt het allemaal over.

Dat is onzin, ik voel me niet meer omdat ik langer naar hardstyle luister. Ik heb net zoveel respect voor iemand van de nieuwe generatie als voor iemand van de oude generatie, die zich beide evenveel verdiept hebben. Ik heb alleen minder respect op muzikaal gebied voor mensen die zich niet verdiepen en hun mening af laten hangen van de trends en hypes van het moment. Ik ben daar heel open en eerlijk in, dus neem maar van mij aan dat ik me echt niet meer voel dan iemand van de nieuwe generatie.

Citaat:
Dat gehele gedoe met bekendheid, tja sorry, maar als je gaat janken om muziek dat niet meer "underground" (whatever the fuck that may be) is en dan stopt met luisteren ben je een sneu figuur.
Wat wil je dan, 2000 mensen die het mooi vinden en meer niet? Wat win je daar mee? Exclusiviteit? Ga je de muziek mooier vinden als dat zo is?

Ik heb het nooit over underground. Hardstyle trok in 2003 ook al volle stadions. Het is nooit underground geweest, ja misschien heel even in het prille begin. Maar er is meer tussen underground en commercieel. Het gaat al helemaal niet om de exclusiviteit. Het idee erachter is vrij simpel. Neem een punt waarop jij de muziek helemaal te gek vond (of vind, misschien is dat dit moment wel). Nu verandert de muziek. Stel de muziek wordt ontoegankelijker, dus richting de underground op de schaal. Kleine kans dat het genre lang die kant op blijft gaan als jou (en de rest van de kern van dat moment) de innovatie niet aanstaat. Omdat het ontoegankelijker wordt zullen er eerder mensen weggaan dan dat er mensen bijkomen. Stel dat de muziek wel toegankelijker wordt en dit keer staat de innovatie jullie weer niet aan. Echter zijn er nu exponentieel mensen bijgekomen, want de muziek is toegankelijker geworden. Zij zijn commercieel gezien aantrekkelijker om op in te spelen voor de organisaties en artiesten, dus de kans is groot dat die innovatie zich doorzet en jullie straks opscheept zitten met een veranderd genre wat je niet meer mooi vind. En dat is het hele punt van commerciëler worden. Het heeft dus niets met exclusiviteit te maken, maar met verschuiving van de mensen waarop ingespeeld wordt en het veranderen van de muziek naar iets wat je niet mooi vind.

Citaat:
Ik zeg niet dat je als schaapjes achter iedereen aan moet huppelen, maar je moet wel open staan voor innovatie, als je dat niet doet is hardtraxx over 5 jaar een soort GHF met allemaal zeikende mensen.

Zoals ik al zei staan we wel degelijk open voor innovatie. Alleen openstaan voor innovatie is niet hetzelfde als iedere innovatie met open armen ontvangen. Innovatie die ons aanstaat wordt met lof ontvangen en innovatie die wij niet zien zitten wordt kritisch over gesproken. Als vervolgens het genre toch de innovatie doorzet, terwijl wij daar op tegen zijn, dan vind ik het echt idioot dat je dan zegt, oke ik stel mijn mening bij of ik druk niet meer uit wat ik echt vind, omdat we anders op GHF gaan lijken. Dat is precies de instelling van een schaap. Je altijd maar aanpassen, omdat de meerderheid dat ook vind.

Citaat:
Tuurlijk als je het niks meer vind dan is het kut, de muziek die je zo geweldig vond is niet meer, dat is natuurlijk dramatisch voor je, dat snap ik, maar je moet niet als raw liefhebber alles wat euforisch is af gaan zeiken. Of standaard tegen bepaalde producers zijn, zoals de WP, als je standaard tegen ze bent beginnen ze al met een achterstand en die halen ze inmiddels bij sommige mensen nooit meer in.

Ik ben het met je eens dat je niet standaard tegen bepaald artiesten moet zijn, maar iedere keer opnieuw hun werk moet beoordelen. Maken de WP een vette track, dan moet je daar ook lovend over zijn en niet gaan lopen kutten dat het de WP zijn. Maar ik vind wel dat als er geen sprake is van verschillende (sub)genres en dus artiesten het genre nog meer de toegankelijke kant op proberen te trekken, dat je daar kritisch tegenover moet zijn, vanwege de reden in de bovenstaande alinea. Is er echter sprake van een duidelijke en eerlijke (onder)verdeling, oftewel er is voldoende aanbod in ieder (sub)genre. Dan vind ik ook dat je niet meer moet gaan zeuren over het subgenre dat je niet mooi vind. Die heeft een eigen kern en die moet zelf maar zorgen dat ze de muziek mooi blijven vinden. Als raw hardstyle een duidelijk eigen identiteit heeft en er genoeg aanbod is in feesten en releases, dan maakt het niet uit of de mainstream top40 muziek wordt en daarna over de kop gaat, de raw hardstyle kan er wel om voortbestaan. Of andersom natuurlijk, dat de raw-scene over de kop gaat en de mainstream genoeg aanbod houdt (hoewel dat wel wat minder voor de hand liggend is).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:14 
 
Artiest

Lyst schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Maar we moeten niet vergeten dat er ook mensen zijn die pitch kicks juist mooi vinden en euforische dingen geweldig. Dus het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat er wat mis mee is.

Het punt is, dat zo'n beetje 90% van deze mensen naarmate ze langer luisteren steeds minder mainstream gaan luisteren. De grootste mainstream fans op dit forum luisteren nog niet zo lang of ze zijn totaal niet kritisch. Ik bedoel als iemand al 20x met dezelfde synth komt en telkens weer hetzelfde trucje uithaalt en je gaat het nog verdedigen ook, dan ben je in mijn ogen niet kritisch. Het is leuk dat je overal het positieve van in ziet, maar ik hecht weinig waarde aan de meningen mensen die altijd maar alles goed vinden. Want als ik weet dat iemand alle aspecten van een track beoordeeld (die zijn heus niet allemaal altijd goed), en die persoon is kritisch over de mindere punten en positief over de goede punten; Als die persoon vervolgens over een nummer lovend is, zegt mij dat meer dan iemand die altijd lovend is over nummers, of andersom, iemand die altijd alleen maar nummers afkraakt. Ook al is het in the end altijd iemands eigen smaak.

Maar je hebt wel gelijk dat sommige mensen niet consequent zijn. Als Brennan Heart een synth 20x gebruikt dan valt iedereen over elkaar heen, terwijl artiesten als Crypsis, Avio, zelfs B-Front ook heel erg in de herhaling vallen. Dan vind je de tracks individueel misschien wel beter dan die van BH, maar dan vind ik dat je ook niet moet gaan klagen over het vele hergebruik van synths, dan moet je gewoon zeggen dat je zijn sound niets aan vind. Of zoals het eigenlijk hoort ook iets zeggen van het hergebruik van artiesten die je wel liggen.



Ja ik kan niet ontkennen dat mensen die zich meer verdiepen in de muziek vaak een hele andere richting uit gaan dan de mensen die dat niet doen, dat klopt, waarom? Omdat mainstream een mindere vorm is van muziek? Lijkt me sterk en wat ik al zei, kort door de bocht, want echt minder vind ik het niet het is gewoon niet meer de stijl die ik prefereer. Dus het is lastig om te zeggen waarom mensen vaak het spectrum oversteken hoewel er ook mensen zijn die dat niet doen.

Ik snap overigens ook wel dat je idool net wat meer speling heeft, is niet erg, dat is bij mij ook zo, maar dit werkt als een soort weegschaal. Rechts je idolen, links je mindere. Dus bv Brennan Heart links en B-Front rechts. Als je minder kritisch wordt op rechts en dus minder vraagt van die artiest en dus gewicht (last) van die schaal haalt, zakt links naar beneden en rechts vliegt omhoog. Links wordt dan de grond in gegooid en rechts stijgt alsmaar meer. Ik zie mensen Wasted Penguinz de grond in boren omdat de kicks te slap zijn, terwijl ze B-Front geweldig vinden en daarbij zien ze de kicks maar even door de vingers. Terwijl die 9/10 keer ook niet sterk zijn imo. Ja het blijft smaak, maar je moet toch de weegschaal enigszins in balans houden, tuurlijk mag je voorkeur ergens naartoe gaan, maar beide producers, of het nu HHZ en WSZ,of NC en Thera is, maken hardstyle en moeten dus eigenlijk dezelfde last dragen, hetzelfde gewicht dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:20 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik denk dat het probleem is dat de meeste mensen de tracks uberhaupt niet op afzonderlijke aspecten beoordelen als ze iets goed vinden. Terwijl als ze iets slecht vinden, ze gaan zoeken naar de reden waarom het volgens hen slecht is. Daarom is kritiek ook vrijwel altijd onderbouwd en lof bijna nooit.
Het blijft altijd een kwestie van hoe hoog je de norm legt en ook dat is vaak weer deels afhankelijk van hoe lang je luistert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:30 
 
Artiest

Klopt, naja ik probeer zelf alles wel in balans te houden, maar het is soms gewoon zonde te zien hoe weinig respect er imo nog overblijft voor bepaalde artiesten.
Kijk dan met name naar een Showtek, Brennan Heart en Wasted Penguinz. Waarbij het bij de laatstgenoemde volgens mij meer te maken heeft met hun gedrag dan hun tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:48 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Naja Wasted Penguinz zijn artiesten die de grens van toegankelijkheid weer een stukje verleggen. Dus het komt ook deels daardoor. Maar je hebt wel gelijk dat de meeste kritiek gewoon vanwege hun naam is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:51 
 
Artiest

Naja laten we eerlijk zijn, toegankelijkheid van de muziek zou los moeten staan van de muziek zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:55 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Als de track ook los zou staan van het genre wel ja. Maar dat staan ze niet. Het effect op de hardstyle scene is daarmee te groot om te negeren vind ik. Ik bedoel je kent het hele verhaal van toegankelijker worden en de effecten daarvan nu wel een keer, dus zal ik dat niet nog eens herhalen.
Dus dat liefhebbers van het hardstyle genre kritiek uit oefenen, kan ik me wel voorstellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 12:03 
 
Artiest

Maar een track kan wel degelijk toegankelijker zijn dan normaal en alsnog elementen bevatten die je mooi vind als individu. Dus als je puur een track benadert op het feit dat het "teveel melodietjes bevat." en "Te 'toegankelijke' kicks" terwijl je dit wellicht wel een mooi geheel vind vormen en niet per definitie slechte kicks vind. Dus je moet wel de track bekijken en niet of het toegankelijker is of niet. Nu zal er in de meeste gevallen zijn tussen toegankelijkheid in iemands ogen en slechte(re) elementen als synths en kicks, maar toegankelijkheid zou los moeten worden gezien van dat alles. Ik vind WP overigens niet meer of minder toegankelijk dan een HHZ of WSZ op het moment is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2011 00:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TheDizZorder schreef:
founder of jumpstyle ??

die eer is tog voor andere mensen bedoelt.
De eerste tekenen van deze stijl kwamen tog echt bij DJs als Bountyhunter, Tekno Warriors, Poogie Bear vandaan, maar wat dacht je van Da Boy Tommy & Da Rick...

P.J. heeft niet de Jumpstyle genre op de kaart gebracht, eerder het dansje. Jump was natuurlijk al heel bekend onder de liefhebbers al ver voor dat dansje tevoorschijn kwam. Pas na het verschijnen van het dansje is de scene hier in NL in een stroomversnelling geraakt en wilde zoveel mogelijk commerciële labels een zakcentje mee pikken, wat hun goed recht is, en kreeg je rare releases van DJ Porny bijvoorbeeld, wat niet eens Jumpstyle was imo. De kwaliteit van de muziek zakte met de dag. Terwijl de echte producers, Coone, Ruthless, Fenix, Lethal MG etc daar onder gingen lijden.

Ik kan zelf nog steeds goeie jump/tek waarderen van bijv Ruthless en z'n vriendjes :), maar kwalitatief goeie muziek kan je ook bijna niet slecht vinden.


Daar ben ik het helemaal mee eens.
ik ben zelf iemand die via het jumpen ,kennis heeft leren maken met Hardstyle
eerst jumpen op Jumpstyle , dan Hardjump wat gewoon snelle (amateuristische) Hardstyle is en door de Hardjump heb ik me meer verdiept in Hardstyle,waarna ik ook aan het stampen begon en het opzoeken van oudere nummers :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2011 11:44 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik heb het nooit over underground. Hardstyle trok in 2003 ook al volle stadions. Het is nooit underground geweest, ja misschien heel even in het prille begin. Maar er is meer tussen underground en commercieel. Het gaat al helemaal niet om de exclusiviteit. Het idee erachter is vrij simpel. Neem een punt waarop jij de muziek helemaal te gek vond (of vind, misschien is dat dit moment wel). Nu verandert de muziek. Stel de muziek wordt ontoegankelijker, dus richting de underground op de schaal. Kleine kans dat het genre lang die kant op blijft gaan als jou (en de rest van de kern van dat moment) de innovatie niet aanstaat. Omdat het ontoegankelijker wordt zullen er eerder mensen weggaan dan dat er mensen bijkomen. Stel dat de muziek wel toegankelijker wordt en dit keer staat de innovatie jullie weer niet aan. Echter zijn er nu exponentieel mensen bijgekomen, want de muziek is toegankelijker geworden. Zij zijn commercieel gezien aantrekkelijker om op in te spelen voor de organisaties en artiesten, dus de kans is groot dat die innovatie zich doorzet en jullie straks opscheept zitten met een veranderd genre wat je niet meer mooi vind. En dat is het hele punt van commerciëler worden. Het heeft dus niets met exclusiviteit te maken, maar met verschuiving van de mensen waarop ingespeeld wordt en het veranderen van de muziek naar iets wat je niet mooi vind.

Spijker ende kop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 21:41 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Uit het Wasted Penguinz topic
Gangsterdwerg schreef:
Het idee achter je verhaal is goed, maar helaas zal het in de praktijk niet zo lopen. De enige verbreding die plaatsvindt is dat er meer mensen naar hardstyle luisteren doordat het genre steeds toegankelijker wordt gemaakt door artiesten zoals de WP. De verbreding die we zoeken, namelijk dat de luisteraars zich in het genre verdiepen en echt iets om de scene gaan geven, die blijft uit. Het probleem is dat die nieuwe luisteraars niets om de scene geven en zodra er een nieuwe hype komt zullen ze hardstyle weer de rug toekeren. Ik voorspel dan ook iets soortgelijks als wat er in 2006-2008 is gebeurd: De liefhebbers van early hardstyle worden door hun eigen scene in de steek gelaten. En dat gaat binnen 2 jaar ook gebeuren met de mensen die juist in 2006-2008 zijn begonnen met luisteren. De mainstream wordt alleen maar softer en softer en ik vind eigenlijk dat ze nu op het randje van hardstyle balanceren. Aan de andere kant wordt de raw hardstyle alleen maar rauwer en blijft er weinig over van de échte melodieuze hardstyle, die zowel hard als melodieus is. Oftewel de sound waar ik verliefd op ben geworden.

Er zijn echt wel nieuwe mensen die zich in het genre verdiepen, het probleem ligt in het feit dat voor iedere liefhebber (iemand die zich verdiept) je er 500-1000 oppervlakkige luisteraars bijkrijgt. En die zijn erbij gekomen door het steeds maar toegankelijker maken van een kant van de hardstyle. En zelfs dat is nog niet het echte probleem. Die mensen hebben overigens net zo goed recht om hardstyle te luisteren, moeten ze helemaal zelf weten, heb ik geen last van. Maar het is de scene die op die massa in gaat spelen. Feesten met de toegankelijkste artiesten in de lineups om zoveel mogelijk omzet te draaien, een Decibel anthem die de massa aan moet spreken, ga zo maar door. Aan de mensen die echt diehard fan zijn (als mensen dat waren, hadden ze zich wel verdiept) wordt in verhouding amper aandacht aan geschonken. Echter zijn zij degene die over 5 jaar nog steeds in het genre zitten en is die massa alweer naar een volgende hype. En voor de mensen die niet geloven dat de massa zo vluchtig is, waar denk je dat de meeste van die mensen voor hardstyle naar luisterden? Juist Jumpstyle en 3x raden wat de mening onder de massa over jumpstyle nu is? Ze willen er niets meer van weten. Het is daarom ook gevaarlijk om als scene zijnde in te spelen op de massa en daarbij de kern te vergeten. Want als er (in het ergste geval) niet meer op je ingespeeld wordt, verlaten zelfs de meeste liefhebbers het genre.

Hetzelfde geldt voor het internationaal maken van hardstyle, prima en erg vet dat mensen wereldwijd naar hardstyle luisteren. Maar doe dat dan wel met de hardstyle zoals we het kennen en ga niet telkens maar het genre aanpassen zodat er meer mensen gaan luisteren, want dan schiet je in mijn ogen je doel voorbij. Dan ben je niet meer bezig om hardstyle groot te maken, maar ben je alleen nog maar bezig met het groter maken zelf.

Voor mij persoonlijk is die ontwikkeling een flinke halt toe geroepen door de nieuwe raw stroming, die krijgt aandacht, eigen feesten, veel producties etc. zonder dat de rest van de scene daar echt onder te lijden heeft, er zijn immers nog genoeg mainstream feesten. Maar ik kan me voorstellen dat je als mainstream liefhebber wel de P erin hebt, want in dat subgenre blijft zich die trend wel voortzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 22:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Voor mij persoonlijk is die ontwikkeling een flinke halt toe geroepen door de nieuwe raw stroming, die krijgt aandacht, eigen feesten, veel producties etc. zonder dat de rest van de scene daar echt onder te lijden heeft, er zijn immers nog genoeg mainstream feesten. Maar ik kan me voorstellen dat je als mainstream liefhebber wel de P erin hebt, want in dat subgenre blijft zich die trend wel voortzetten.

Mee eens. Ik beschouw mezelf ook als een mainstreamliefhebber die steeds rauwer wordt. Zoals jij al weleens hebt gezegd: Op jouw smaak valt geen peil te trekken. Ik merk overigens ook aan mezelf dat mijn smaak veranderd. Ik luister meer tracks van CO2, The Machine, Crypsis. Artiesten waar ik 1,5 jaar geleden niks aan vond. Ik zoek meer drive en power in nummers. Vroeger (dan praat ik over 2007-2009) hadden mainstream tracks in mijn ogen power. Dat kan komen omdat ik toen een minder kritische luisteraar was, maar waarschijnlijker komt het omdat de mainstream van nu echt softer wordt. Tracks van HHZ, NC, DBSTF kan ik vaak nog wel waarderen maar lang niet allemaal meer. En als ik ze wel leuk vind dan is het leuke er ook sneller af dan vroeger. Ik denk echt dat mainstream aan zijn eigen succes ten onder gaat binnen een jaar of 2. Showtek is als eerste die kant op gegaan en nu volgen meer artiesten. Noisecontrollers, die vroeger ook echt power in hun tracks hadden (zoals unbroken, revolution is here, tormented) dwalen helemaal af met tracks als Gimme Love, Give It Up, Stella Nova. Het wordt softer en softer. DBSTF: Idem Dito. Ik zie die 2 echt geen nieuwe Shiverz maken. HHZ leek lange tijd die kant op te gaan maar ik heb het idee dat hij zich aan het herstellen is. Wildstylez twijfel ik nog over.. Hoop niet dat de NC een te grote invloed op hem hebben bij Digital Age. Ander mooi voorbeeld is A-Lusion.. Wat die vent tegenwoordig produceert is echt bij de konijnen af in vergelijking met 2-3 jaar geleden. Er blijven weinig mainstream artiesten over die ik écht graag zie op feesten. Eigenlijk alleen Frontliner, Zatox (zit al wat meer richting raw trouwens), Josh & Wesz, Coone en nog een paar artiesten vind ik nog leuk. Terwijl aan de andere kant van het spectrum jongens als Alphaverb, B-Front, Ran-D, CO2, Crypsis, Deepack, Adaro zitten. Ik kan eigenlijk concluderen dat het rijtje mainstream artiesten die ik leuk vind steeds korter wordt en het rijtje raw artiesten steeds langer. Terwijl ik de échte lompe shit zoals Chris One en Beholder niet eens mooi vind.

Ik heb eigenlijk geen idee waar ik met dit verhaal naartoe wil, beschouw het maar als mijn visie op de scene op dit moment haha.
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen