Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 14:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Omdat er in allerlei topics nou gediscussieerd wordt over of iets wel of niet "raw" is of hoe een split up er wat jou betreft uit moet zien lijkt het me handig om nog maar een keer een topic aan te maken waar mensen zich op een volwassen manier hierover kunnen uiten.

Bij deze: brand los.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



2 sidez? (Raw of Euforisch)
FUCK IT!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

oops :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 14:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
2 sidez? (Raw of Euforisch)
FUCK IT!

Lastig te zeggen inderdaad >_<;
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 15:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
...of hoe een split up er wat jou betreft uit moet zien...

Ik ben van mening dat hoe de hardstyle scene zich verder ook ontwikkelt, er altijd plaats moet blijven bestaan voor DJ's (en hun luisteraars) om hun eigen ding te kunnen blijven doen. In dat opzicht ben ik best wel tevreden met de huidige stand van zaken in de scene. Een aantal DJ's durft gewoon zijn eigen ding te doen, en voor zowel een hardere ('raw'?) sound als voor een meer melodieuze sound is er ruimte in de scene. Voor beide soorten hardstyle wordt veelal zelfs een podium gegeven om het ook daadwerkelijk ten gehore te brengen (denk aan XXlerator Raw, Decibel, Euphoria en tot op zekere hoogte ook X-qlusive).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je moet het niet opsplitsen in pertinent aparte genre's. Er is nog steeds een te groot grijs gebied, en dat is ook helemaal niet erg. Organisaties moeten echter met hun timetables rekening houden en dat gebeurt te weinig. Zorg dat de timetable opbouwend is, dat de hardste DJ's afsluiten en de handjeklap hardstyle vroeg op de dag/avond staat. Zo hou je het afwisselend en toch zorg je voor een eenheid. Dus geen Noisecontrollers boeken en die na Crypsis neerzetten. En als je dat als b2s/q toch doet dan zorg ervoor dat de NC ook gaan vlammen en geen hitjesparade opvoeren als je net snoeihard aan het beuken bent. Opbouw = win.
Heb me kapot ge-ergerd op defqon. na B-Front kwam zatox, dat was al een stapje terug en vervolgens sloten de NC af met MMA, B2B, Attack Again etc. Oprotten met die meuk aan het eind van een feest!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 10:11 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Opbouw is alleen win als je alles kunt waarderen. Ik heb namelijk ook geen zin in MMA, Attack Again etc. aan het begin van de TT. Of uberhaupt mainstream. Ik erger me dood aan de hoge slappe kicks met een muur van bas en de handjeklap momenten. Het is daarom ook goed dat er ingespeeld wordt op de verschillende sounds binnen hardstyle en er ook af en toe een apart podium voor wordt gegeven.

Ik zie een onderverdeling niet als hokjes maar als een spectrum. Voor degene die de driehoek early-raw-mainstream nog kunnen herinneren, zoiets maar dan ook met de mogelijkheid dat iets outside-the-box, of in dit geval outside-the-triangle valt. Op die manier is zelfs een grijs vlak te beschrijven, zoals Ran-D bijvoorbeeld die zich ergens midden tussen raw en mainstream bevind, ver verwijdert van early. En dan zijn de uiteinden van de driehoek dynamisch. Psycho is een duidelijk voorbeeld van een echte raw hardstyle plaat (ja er zijn hardere/ruigere platen, maar Psycho kent iedereen). Deze plaat bevind zich dan ook in de raw punt. Naarmate het genre zich ontwikkelt komen er misschien wel veel meer nog hardere platen uit, op die manier wordt de raw punt van de driehoek uitgetrokken.

Producers zijn overigens gewoon vrij in wat ze produceren. De stempel die er op gedrukt wordt, komt pas nadat de plaat gemaakt is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 18:04 
 
Hardtraxxer

Wat Lyst zegt,
Onderverdelen heeft geen zin, als het doel is om iedereen tevreden te krijgen.
Daar hebben aparte Area's wel weer veel nut zodat je zelf kunt indelen wat je zelf het liefst zou willen horen. Ik noem een paar voorbeelden als de Purple op DefQon dit jaar en de XXlerator Raw stage bij Dreamfields.

zeker bij feesten als Defqon hebben gescheiden genre's echt geen zin, mensen zullen altijd wel een mening hebben over opbouw, of dat de trackkeuze te hard of te zacht is. Uiteindelijk is het gewoon onmogelijk om 40.000 meningen aan te horen en te vervullen. Over het feit dat misschien je vrienden niet meer met je mee gaan naar feesten omdat ze niet naar raw luisteren bijvoorbeeld.

Hou het zoals het is, iets meer aandacht besteden aan de opbouw van de setjes zou wel mogen naar mijn mening!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 19:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik zie raw, mainstream en early puur als bijvoeglijke naamwoorden om makkelijker te kunnen praten over een track of een DJ, of om je smaak aan te geven. In feite dus zoals alle genres dat zijn, want tussen alle genres zijn crossovers en grijze gebieden mogelijk.

Zo bestaat er het genre trance, maar kun je het ook als bijvoeglijk naamwoord gebruiken, bijvoorbeeld in de zin van 'die melodie klinkt een beetje trancy'. Zo kun je nu zeggen 'die kicks zijn lekker early', 'producer Henkie zit ergens tussen mainstream en raw in' of 'je hoort duidelijk de raw invloeden in deze track'.

Natuurlijk zijn er ook tracks, producers of smaken die volledig in één hokje vallen. Dan kun je de woorden als genres gebruiken, zoals 'dit is early hardstyle', 'deze dj draait mainstream hardstyle' of 'ik hou van raw hardstyle'.

De woorden zijn dus in geen enkele manier 'afbakeningen' of 'hokjes' waar dj's, producers, tracks of line-ups zich aan hoeven te houden. En dus heeft niemand er last van. Dus waarom zou je de woorden niet gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 19:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wel een onderverdeling maken vind ik. Op feesten merk je ook een positief verschil als er een ´raw´ en een ´popiejopie´ hardstyle stage is.

Doet de sfeer ten goede als er een raw stage is en een popiejopie stage...

Maar voor mij moet het gewoon zo:

Hardstyle :



Early Hardstyle :



Popiejopie bende:
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=lICd-Frv_dE[/youtube]
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 20:32 
 
Hardtraxx Veteran

Als een track lekker duister en spannend klinkt vind ik hem raw :P is hij heel erg happy dan is hij het niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 20:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil eigenlijk niet zo graag een onderverdeling in stage, omdat ik liever een opbouw in de avond heb. Ik wil niet om 6 uur in de nacht nog rustig aan doen, maar om 10 uur al alles geven heb ik ook minder mee. Waarom zou een fatsoenlijke opbouw in een avond (een aardig voorbeeld lijkt Euphoria te worden) de boel zo moeilijk maken? Omdat groep 1 de muziek van groep 2 niet mag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 00:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het verschilt ook heel erg per avond merk ik zelf. Zo stond zowat iedereen op Defqon tijdens B-Front stil, omdat het misschien wat te hard was voor het (om het zo maar te zeggen) "dagjesvolk".
Op Hardbass was er wel sprake van een redelijke opbouw (even Be as One en Blue Horizon om half6/6uur er buiten gelaten) en daar ging toch echt iedereen uit z'n dak, ook met de hardere nummers, terwijl er ook genoeg dagjesvolk rond liep :P Best vaag eigenlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 07:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
Het verschilt ook heel erg per avond merk ik zelf. Zo stond zowat iedereen op Defqon tijdens B-Front stil, omdat het misschien wat te hard was voor het (om het zo maar te zeggen) "dagjesvolk".
Op Hardbass was er wel sprake van een redelijke opbouw (even Be as One en Blue Horizon om half6/6uur er buiten gelaten) en daar ging toch echt iedereen uit z'n dak, ook met de hardere nummers, terwijl er ook genoeg dagjesvolk rond liep :P Best vaag eigenlijk

Hardbass lijken me veel minder dagjesmensen dan defqon ;) Als je iedereen rondom je zit losgaan (hardbass) ga je zelf als dagjesmens ook makkelijker meedoen volgens mij. Staat iedereen stil (defqon mainstage voor zover ik de filmpjes gezien heb), ga je als dagjesmens ook niet vol uit dak gaan lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 12:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hoofdcoach schreef:
Als een track lekker duister en spannend klinkt vind ik hem raw :P is hij heel erg happy dan is hij het niet

In dat geval is Yellow Minute (A² remix) ook raw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 13:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
Het verschilt ook heel erg per avond merk ik zelf. Zo stond zowat iedereen op Defqon tijdens B-Front stil, omdat het misschien wat te hard was voor het (om het zo maar te zeggen) "dagjesvolk".
Op Hardbass was er wel sprake van een redelijke opbouw (even Be as One en Blue Horizon om half6/6uur er buiten gelaten) en daar ging toch echt iedereen uit z'n dak, ook met de hardere nummers, terwijl er ook genoeg dagjesvolk rond liep :P Best vaag eigenlijk

Heb je niet gezien hoe vol de tribunes waren tijdens team blue? :P Het stikte van het dagjesvolk op Hardbass, maar de tribune bood uitkomst :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind de onderverdeling zoals het op dit moment is prima. Wat boeit mij het nou dat iets 'raw' word genoemd, dat is dan toch ook gewoon zo? Snap niet dat mensen kunnen zeuren om een benaming. Buiten dat word het ook goed opgepakt door de meeste organisaties en dat is ook gewoon een dikke plus. Raw stages ftw!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 13:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nando schreef:
Vind de onderverdeling zoals het op dit moment is prima. Wat boeit mij het nou dat iets 'raw' word genoemd, dat is dan toch ook gewoon zo? Snap niet dat mensen kunnen zeuren om een benaming. Buiten dat word het ook goed opgepakt door de meeste organisaties en dat is ook gewoon een dikke plus. Raw stages ftw!

Toch heb ik het gevoel dat mensen een beetje moeite hebben met het defineren van "raw". Bij verschillende stages worden Frontliner, Psyko Punkz ook een beetje die kant opgetrokken, terwijl sommigen pas bij Chris One en consorten over raw praten. Een duidelijke scheiding komt er toch nooit en voor de mensen die alleen het allerhardste willen is er dan ook niet echt een duidelijke lijn.

Toch vind ik het jammer dat er dus zo een dergelijke scheur ontstaat. Waarom zou je niet gewoon een 50/50 op een avond kunnen hebben? Gewoon Wildstylez, Noisecontrollers etc wat vroeger, Frontliner, Headhunterz, The Pitcher en vergelijkbaar middenin en Thera, Crypsis, Zany oid aan het eind.. Iedereen wat wils en toch een beetje opbouw op een avond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 14:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daarvoor heb je de mainstages toch vaak de laatste maanden.
Main stages is vaak voor ieder wat wils, als ik bv naar de line-up keek van de main bij Dreamfields.


Of van Decibel, B-Front = raw op main, Zany = raw op main
Headhunterz = melodieus op main, Brennan Heart = melodieus op main.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 14:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Nando schreef:
Vind de onderverdeling zoals het op dit moment is prima. Wat boeit mij het nou dat iets 'raw' word genoemd, dat is dan toch ook gewoon zo? Snap niet dat mensen kunnen zeuren om een benaming. Buiten dat word het ook goed opgepakt door de meeste organisaties en dat is ook gewoon een dikke plus. Raw stages ftw!

Toch heb ik het gevoel dat mensen een beetje moeite hebben met het defineren van "raw". Bij verschillende stages worden Frontliner, Psyko Punkz ook een beetje die kant opgetrokken, terwijl sommigen pas bij Chris One en consorten over raw praten. Een duidelijke scheiding komt er toch nooit en voor de mensen die alleen het allerhardste willen is er dan ook niet echt een duidelijke lijn.

Toch vind ik het jammer dat er dus zo een dergelijke scheur ontstaat. Waarom zou je niet gewoon een 50/50 op een avond kunnen hebben? Gewoon Wildstylez, Noisecontrollers etc wat vroeger, Frontliner, Headhunterz, The Pitcher en vergelijkbaar middenin en Thera, Crypsis, Zany oid aan het eind.. Iedereen wat wils en toch een beetje opbouw op een avond.

Dat is ook wel zo, maar de organisaties moeten ook denken aan het overige publiek. Zoveel echte raw liefhebbers zijn er ook niet, dus een hele stage met alleen maar de aller hardste namen zou denk ik niet genoeg bezoekers trekken. Op Dreamfields was er wel een erg mooie harde line-up bij de XXlerator Raw stage! De Matrixx begrijpt het wel. :)

Zo'n avond voor ieder wat wils zie je toch ook het meest? Er zijn weinig feesten waar echt alleen raw of alleen mainstream artiesten staan, meestal word dat wel afgewisseld. Ben wel blij dat er ook echt alleen feesten zijn die puur op raw gericht zijn, zoals XXlerator Raw, Bass Academy en de Magic Show area's op verschillende feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 15:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

El Mare schreef:
Daarvoor heb je de mainstages toch vaak de laatste maanden.
Main stages is vaak voor ieder wat wils, als ik bv naar de line-up keek van de main bij Dreamfields.


Of van Decibel, B-Front = raw op main, Zany = raw op main
Headhunterz = melodieus op main, Brennan Heart = melodieus op main.

Zany zal echt een rauwe set neerzetten ja, als hij opent met het Decibel Anthem dan wordt het vanaf dat moment nonstop gassen! >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 15:45 
 
Artiest

Hardstyle is veelzijdig, je kunt met muziek gewoon veel kanten op. Onderverdeling binnen het genre is dan ook niet meer dan logisch, het enige wat een B2S, Q-Dance, ID&T etc. moeten doen is inspelen op de vraag. Er is idd altijd wel voor ieder wat wils, dus lijkt me allemaal geen dramatische zaak atm ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 15:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Toch vind ik het jammer dat er dus zo een dergelijke scheur ontstaat. Waarom zou je niet gewoon een 50/50 op een avond kunnen hebben? Gewoon Wildstylez, Noisecontrollers etc wat vroeger, Frontliner, Headhunterz, The Pitcher en vergelijkbaar middenin en Thera, Crypsis, Zany oid aan het eind.. Iedereen wat wils en toch een beetje opbouw op een avond.

Volledig mee eens, maar dat doen ze niet. Er moet vooral op de festivals altijd een kleuter act afsluiten. Dat is zo zonde.
Intents dit jaar: AVIO, Deepack, Crypsis, Zatox, B-Front, Donkey Rollers gehad, krijg je daarna NC en DBSTF die weer ff 5 BPM teruggaan en ook weer bij de softste hardstyle beginnen. Daar kak ik helemaal van in.
Defqon dit jaar: Technoboy zet een leuke set neer met veel drive, daarna B-Front die aardig wat gas geeft, daarna Zatox wat ook niet supersoft is... Tadaaaaaa weer mogen de NC afsluiten en weer een kermisparade. Jammer, want ook hier kakte ik helemaal in, toen besloten naar Titan te gaan maar dat verhaal is bekend dus was ik zo ongeveer wel gedwongen om naar de main te gaan.

Zo kan ik nog tientallen feesten opnoemen waarbij de timetable gewoon een vlek achterlaat op je anders zo smetteloze feest.

Zoals bijvoorbeeld DanceValley waar Thera gaat openen en Showtek gaan afsluiten!!
Wedden dat Thera zich wel aanpast en gewoon hardtrance draait en Showtek zich niet aanpast en met hun huppelhouse komen?

Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer het dat de hardere artiesten tegenwoordig wat vaker geboekt worden op mainstages maar zoals ze het nu aanpakken bereiken ze er niks mee. De hardere artiest staat veels te vroeg waardoor veel mensen nog niet toe zijn aan lomp beukwerk en de artiest zelf zal zich hierdoor wat meer inhouden, waardoor deze set niet uit de verf komt. Als daarna dan een softe DJ komt die mag afsluiten wordt het probleem alleen maar erger want de softe DJ's passen zich nooit aan aan de harde DJ's (Met name NC, DBSTF, WSZ) die ervoor stonden waardoor je aan het eind van een feest weer slappe muziek krijgt, waar je dan geen zin meer in hebt omdat je daarvoor al hardere shit hebt gehoord. Hierdoor komen zowel de afsluiter als de hardere artiest gewoon niet lekker uit de verf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ze zouden Thera gewoon elk feest moeten laten afsluiten als op Loudness :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 16:05 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
Khadber schreef:
Zo kan ik nog tientallen feesten opnoemen waarbij de timetable gewoon een vlek achterlaat op je anders zo smetteloze feest.

Kan er ook nog steeds niet over uit dat de afsluiting op Hard Bass zo´n drama was. In tegenstelling tot Blue wat juist zo´n geweldige en energieke set was. Dat heeft naar mijn mening ook geen bal met de onderverdeling in hardstyle te maken trouwens hoor.
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen