Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 18:03 
 
Hardtraxxer

Het is een beetje vroeg, maar onze vriendengroep is nu al aan het kijken naar volgend jaar carnaval. Wij hebben het idee zelf een Carnavalswagen te maken en dan wel een Stampwagen/Geluidswagen. De wagen is geen probleem en een stroom voorzienig ook niet. Het licht en geluid is ook niet zo´n groot probleem aangezien we in onze vriendengroep 2 dj-duo´s hebben dus 4 dj´s. Alleen derest is een probleem weet iemand op Hardtraxx wat er nog meer bij een stampwagen komt (Verzekering enz.) en weet iemand waar we het besten meer licht + geluid vandaan kunnen halen.

Greetz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 18:55 
 
Hardtraxxer

Wij doen ook elk jaar mee met optochten hier in de buurt. Wij hebben echter wel een gewone wagen met poppen etc.

Geluid kun je het beste huren of het moet zijn dat iemand een goede set thuis heeft staan, maar dat lijkt me sterk. Wij waren voor het geluid dit jaar €600 kwijt. Wij hadden twee setjes top en bass van 4700W in totaal. Voor ons was dit goed. We kwamen er niet bovenuit en waren ook niet onhoorbaar. Voor jullie kan dit echter anders liggen. Let wel op dat je een flinke aggregaat moet huren. Dat kan je ook al dik €200 kost. Houd er ook rekening mee dat een verhuurbedrijf een voorkeur geeft aan een diesel aggregaat (stabieler). Ik denk niet dat dit een probleem zal zijn, omdat bijna alle aggregaten die boven de 10kVA uitkomen op diesel zijn.

Wat de verzekering betreft. Bij elke optocht ben je (volgens mij) verzekerd tegen ongelukken. Wanneer jullie zelf naar de optocht rijden, ben je niet verzekerd. Wij hebben afgelopen carnaval een boete van €220 gekregen omdat wij met zijn allen op de wagen stonden en daar waren ze het niet mee eens. Toch vonden we het maar onzin aangezien een tractor hoogstens maar 25km/u gaat. Ik heb zelfs verhalen gehoord dat de politie per persoon op de wagen een boete van €220 uitdeelde. Dat wil je natuurlijk niet. Er is echter wel een mogelijkheid om op de wagen zelf te mogen zitten terwijl jullie erheen rijden. Dan moet de bestuurder van de tractor (of ander trekmiddel) een personenvervoersrijbewijs hebben of zo iets. En daarbij moeten er speciale zitplaatsen met riemen etc. gemaakt worden. Niet te doen dus, want ik denk dat jullie niet te veel geld kwijt willen zijn want er komt dan ook nog een speciale verzekering bij.

Lichten kan ik je niks over zeggen. Een optocht is meestal overdag, dus of lichten zinvol zijn weet ik niet? Of het moet natuurlijk zijn dat jullie een soort van Gessel Open Air willen houden. Ook zou ik er mee opletten dat je geen dure apparatuur op de wagen zet die niet schokbestendig is. Wanneer de wagen over een hobbel heenrijdt kan het al kapot gaan. Wij gebruiken een mp3speler met vooraf gemaakte mixen, meer hebben wij niet nodig. Maar als ik jullie was zou ik een oude pc gebruiken die nog boven op zolder staat. Virtual DJ erop ofzo en jullie kunnen gabberen.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje help. Als je nog vragen hebt kun je ze natuurlijk altijd stellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 19:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Stinkjanus schreef:
Wij doen ook elk jaar mee met optochten hier in de buurt. Wij hebben echter wel een gewone wagen met poppen etc.

Geluid kun je het beste huren of het moet zijn dat iemand een goede set thuis heeft staan, maar dat lijkt me sterk. Wij waren voor het geluid dit jaar €600 kwijt. Wij hadden twee setjes top en bass van 4700W in totaal. Voor ons was dit goed. We kwamen er niet bovenuit en waren ook niet onhoorbaar. Voor jullie kan dit echter anders liggen. Let wel op dat je een flinke aggregaat moet huren. Dat kan je ook al dik €200 kost. Houd er ook rekening mee dat een verhuurbedrijf een voorkeur geeft aan een diesel aggregaat (stabieler). Ik denk niet dat dit een probleem zal zijn, omdat bijna alle aggregaten die boven de 10kVA uitkomen op diesel zijn.

Wat de verzekering betreft. Bij elke optocht ben je (volgens mij) verzekerd tegen ongelukken. Wanneer jullie zelf naar de optocht rijden, ben je niet verzekerd. Wij hebben afgelopen carnaval een boete van €220 gekregen omdat wij met zijn allen op de wagen stonden en daar waren ze het niet mee eens. Toch vonden we het maar onzin aangezien een tractor hoogstens maar 25km/u gaat. Ik heb zelfs verhalen gehoord dat de politie per persoon op de wagen een boete van €220 uitdeelde. Dat wil je natuurlijk niet. Er is echter wel een mogelijkheid om op de wagen zelf te mogen zitten terwijl jullie erheen rijden. Dan moet de bestuurder van de tractor (of ander trekmiddel) een personenvervoersrijbewijs hebben of zo iets. En daarbij moeten er speciale zitplaatsen met riemen etc. gemaakt worden. Niet te doen dus, want ik denk dat jullie niet te veel geld kwijt willen zijn want er komt dan ook nog een speciale verzekering bij.

Lichten kan ik je niks over zeggen. Een optocht is meestal overdag, dus of lichten zinvol zijn weet ik niet? Of het moet natuurlijk zijn dat jullie een soort van Gessel Open Air willen houden. Ook zou ik er mee opletten dat je geen dure apparatuur op de wagen zet die niet schokbestendig is. Wanneer de wagen over een hobbel heenrijdt kan het al kapot gaan. Wij gebruiken een mp3speler met vooraf gemaakte mixen, meer hebben wij niet nodig. Maar als ik jullie was zou ik een oude pc gebruiken die nog boven op zolder staat. Virtual DJ erop ofzo en jullie kunnen gabberen.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje help. Als je nog vragen hebt kun je ze natuurlijk altijd stellen.


Dit gaat waarschijnlijk om een heel andere standaard stampwagen dan jij in gedachten hebt :P Iets meer net als ze er hier in de buurt uit zien. Een vrachtwagentrailer, met een mooi afgewerkte wagen erop. Minimaal 25KW aan herrie erop, vol gas licht en andere effecten erbij.

Ik kan je vertellen dat dat al met al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel centen gaat kosten. Zelf nooit gedaan, maar als ik zie hoeveel geld ze er hier in de buurt in pompen, dan weet ik genoeg.
Je bent geen van allen verzekerd als je op zo'n wagen de weg op gaat. Dat gaat ook op niet één manier gebeuren, er is geen verzekering voor dit soort dingen.

Wat betreft geluid/licht huren rond de carnaval, zorg dat je naar het noorden van het land gaat. Die vieren geen carnaval en kennen dan dus ook niet de hoofdprijs. Hier in het zuiden weten ze de prijzen wel als de vraag hoog is.

Ik rijd al drie jaar met zo'n wagen mee en vind het echt prachtig. Maar als ik je dan toch echt goed advies mag geven, dan zou het dit zijn: Begin er niet aan om zelf zo'n wagen te gaan maken, het kost veel geld, je neemt een hoop risico's met je mee (de regels worden steeds strenger), waarschijnlijk kan dit volgend jaar allemaal niet eens meer (nogmaals, de regels worden steeds strenger).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 19:55 
 
Hardtraxxer

Ik snap heus wel dat die bedoelt. Ik schrijf uit eigen ervaringen en vertel daarbij waar hij vanuit kan gaan. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit zo'n gabberwagen gezien heb. Wij hebben bij optocht Stiphout (Helmond), Lieshout/Mariahout, Bakel en Eerde meegedaan en ben nog nooit zo'n wagen tegengekomen. Ik denk dat toch allemaal richting het midden of het westen van Brabant is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 20:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

stinkjanus, hij heeft het niet over optochten. hij wil met die wagen naar hardstyle feestjes die hier met carnaval georganiseerd worden.
even gekopieerd uit een folder van een praalwagenverzekering van rialto:

Dekking ongevallen

Deze verzekering biedt dekking voor ongevallen die
personen die meerijden overkomen en wel voor de risico’s:
overlijden, invaliditeit en dokterskosten.
Bij een ongeval bedraagt de maximale uitkering per ver -
zekerd object 10 keer het verzekerde bedrag per persoon.

De verzekerde bedragen luiden per persoon:

Combinatie 1:
A Overlijden € 10.000 per gebeurtenis
B Blijvende algehele invaliditeit € 20.000 per gebeurtenis
D Dokterskosten (subsidiair) € 1.000 per gebeurtenis

Combinatie 2:
A Overlijden € 20.000 per gebeurtenis
B Blijvende algehele invaliditeit € 40.000 per gebeurtenis
D Dokterskosten (subsidiair) € 2.000 per gebeurtenis

Premie aansprakelijkheid
Per object / optocht € 50,-
Bij deelname aan 3 t/m 7 optochten € 150,-

Premie ongevallen Comb. 1 Comb. 2
Per object / optocht € 25,- € 50,-
Deelname aan 3 t/m 7 optochten € 75,- € 150,-

ofterwijl: mocht iemand invalide raken, dan keren ze max 40.000 uit en ik kan je vertellen dat dat NIKS is. eigenlijk is het dus ongeveer eigen risico.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 21:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

wij hadden dit jaar net als jullie willen gaan bouwen een "stampwagen". Redelijke aankleding, maar vooral veel geluid en lichteffecten. We hadden 22KW aan geluid, wat ruim voldoende is (Zuiver op 115 Db). Maar daar hoorde ook een Dieselagregraat bij, uit mijn hoofd dacht ik 60KVA. Lichteffecten vreten namelijk stroom.
Wat belangrijk is, is dat alles op een alle belangrijke aparaten op een aparte groep staan. Je zult dus ook bij een bedrijf stroomverdelers moeten huren. Want uit een agregaat komt 380v en het moet uiteindelijk 220v zijn.

Prijzen voor dit soort dingen zijn bijna niet te geven. Wij hadden dit jaar vrijwel alles spotgoedkoop gekregen door sponsoring etc. Je zult naar de desbetreffende bedrijven moeten gaan om een offerte aan te vragen en eventueel sponsoring te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 22:10 
 
Hardtraxxer

RobertV schreef:
stinkjanus, hij heeft het niet over optochten. hij wil met die wagen naar hardstyle feestjes die hier met carnaval georganiseerd worden.
even gekopieerd uit een folder van een praalwagenverzekering van rialto:

Dekking ongevallen

Deze verzekering biedt dekking voor ongevallen die
personen die meerijden overkomen en wel voor de risico’s:
overlijden, invaliditeit en dokterskosten.
Bij een ongeval bedraagt de maximale uitkering per ver -
zekerd object 10 keer het verzekerde bedrag per persoon.

De verzekerde bedragen luiden per persoon:

Combinatie 1:
A Overlijden € 10.000 per gebeurtenis
B Blijvende algehele invaliditeit € 20.000 per gebeurtenis
D Dokterskosten (subsidiair) € 1.000 per gebeurtenis

Combinatie 2:
A Overlijden € 20.000 per gebeurtenis
B Blijvende algehele invaliditeit € 40.000 per gebeurtenis
D Dokterskosten (subsidiair) € 2.000 per gebeurtenis

Premie aansprakelijkheid
Per object / optocht € 50,-
Bij deelname aan 3 t/m 7 optochten € 150,-

Premie ongevallen Comb. 1 Comb. 2
Per object / optocht € 25,- € 50,-
Deelname aan 3 t/m 7 optochten € 75,- € 150,-

ofterwijl: mocht iemand invalide raken, dan keren ze max 40.000 uit en ik kan je vertellen dat dat NIKS is. eigenlijk is het dus ongeveer eigen risico.


Dat kan ik er niet echt uithalen, maarja zal wel xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 22:12 
 

Sanderson heeft hier wel het enige verstand van denk ik zo ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 00:42 
 
Hardtraxxer

Alvast bedankt ik lees morgen alles
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 17:05 
 
Donateur
Avatar gebruiker

RobertV schreef:
ofterwijl: mocht iemand invalide raken, dan keren ze max 40.000 uit en ik kan je vertellen dat dat NIKS is. eigenlijk is het dus ongeveer eigen risico.

Carnaval en verzekeringen. :D

Gewoon zorgen dat je een goed veilige stampwagen in elkaar hebt gezet, waar in elk geval niemand vanaf kan donderen. De eerste de beste die op een reling gaat zitten schop je er hoogstpersoonlijk van af. Of is het verplicht verzekeren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 17:15 
 
Hardtraxx Veteran

Ik neem aan dat het verplicht is, lijkt me wel het meest logische
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 22:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jurheinen schreef:
Ik neem aan dat het verplicht is, lijkt me wel het meest logische

is het niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 23:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RobertV schreef:
Jurheinen schreef:
Ik neem aan dat het verplicht is, lijkt me wel het meest logische

is het niet


Hier in Limburg zijn er sommige plaatsen waar het verplicht is, maar ook op sommige plaatsen weer niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 23:37 
 
Hardtraxx Veteran

Bizar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 16:20 
 
Hardtraxxer

Ik weet niet of het verplicht is hier..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 17:40 
 

Cruelty schreef:
Vergunning is dacht ik niet nodig


Haha, echt wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 00:53 
 
Hardtraxx Veteran

Dit hoort niet in het algemeen topic. Ik zie dat je uit haaren komt, vraag aan de oudere groepen hoe zij hun zaakjes regelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 16:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Sanderson heeft hier wel het enige verstand van denk ik zo ;)

ja, ik weet daar wel wat van.
onze wagen moet je denken aan een budget van 10.000 euro voor 4 dagen. met alles erop en eraan.

maar natuurlijk kan dat minder.

licht en geluid is altijd lastig, je mot een leverancier zien te vinden die zijn spullen op zo'n wagen wil zetten.
Het feit dat je daar een verzekering voor afsluit maakt het al makelijker voor een eventuele leverancier van geluid en licht. Maar ga iig kijken naar een grote geluidsset tussen de 16 en de 30 kw om een beetje stampwagen te hebben.

Verder wat lampjes ophangen stelt niet veel voor.

zorg wel dat je een agregaat hebt met genoeg power, wij hebben altijd een redelijk monster met 65 Kva op de wagen staan.

vergunning is by the way niet meer nodig. afgelopen jaar was het genoeg als je was aangemeld bij een feest waar je heen gaat, dus een pleinfeest of optocht. maar dat geld voor onze regio waar die wagens al heel ver zijn uitgemolken.

dus zit je in limburg, gewoon gaan rijden en schijt hebben aan alles, en dan komen de regeltjes vanzelf wel weer een keer kijken.

succes
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 17:15 
 
Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Vergunning is dacht ik niet nodig

en btw Ik zie nu dat je gemeentegenoot bent :cool: .


Kom je ook uit Haaren? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 23:34 
 
Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Casey schreef:
Cruelty schreef:
Vergunning is dacht ik niet nodig

en btw Ik zie nu dat je gemeentegenoot bent :cool: .


Kom je ook uit Haaren? :)


Esch :lol:

Haha ik woon opzich vlakbij Esch :)
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen