Lyst schreef:
Squid schreef:
Wat ik me afvraag, hoeveel scheeld dit nou de overheid in de portemonee? Door deze maatregel gaan gegarandeerd minder mensen studeren waardoor er minder hoog opgeleiden zijn en dus uiteindelijk ook minder inkomsten voor de overheid en dan is de cirkel weer rond.
Lange termijn heeft deze overheid sowieso nog nooit van gehoord. Ze gaan er denk ik toch niet van uit dat ze na deze periode er nog zitten. Lekker populistisch en korte termijn maatregelen. Dat zijn de dingen die scoren en wat ze nodig hebben voor de volgende verkiezingen.
Dit is natuurlijk weer van die linkse praat Lyst. Dit kabinet neemt heel veel goede maatregelen om er voor te zorgen dat de zaken in dit land weer op orde komen, alleen helaas zitten er ook dingen tussen die minder zijn ja. Hypotheekrente mogen ze best aanpakken evenals deze onzinnige bezuinigen op het onderwijs. Ik zou het ook liever anders hebben, maar je doet net alsof we gezegend zouden zijn met een links kabinet. Dat is denk ik wel het laatste wat we hier nodig hebben op dit moment. Op dit moment heb ik liever dat het CDA de VVD van maatregelen zoals die in dit topic kan weerhouden en dat ze bij een volgende verkiezing een D66 erbij kunnen nemen. Dan heb je progressie, liberalisme en ook nog eens weet niet hoeveel bestuurservaring in het kabinet zitten.