Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 19-01-2012, 17:36 

Hardtraxx Veteran

Tsja de babyboom generatie moet nog snel even alles meegraaien wat ze graaien kunnen, en ons met de schulden opzadelen, plus totaal verkrackte sociale voorzieningen :')

Veni, Bibi, Vomui

1. Beholder
2. Zany
3. B-front
4. Deepack
5. Frequencerz

Advertentie verdwijnt na registratie Hier adverteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19-01-2012, 17:43 

Hardtraxx Addict

Dat hele sociale systeem is niet meer rendabel anno 2011 en daarnaast zijn er steeds meer ouderen en steeds minder Jongeren. Wanneer eindelijk aan ons werk kunnen beginnen betalen wij een kapitaal aan pensioenpremies omdat de grote fondsen slecht hebben belegd. Fijne boel is dat.

Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 19-01-2012, 17:49 

Hardtraxx Veteran

Squid schreef:
Dat hele sociale systeem is niet meer rendabel anno 2011 en daarnaast zijn er steeds meer ouderen en steeds minder Jongeren. Wanneer eindelijk aan ons werk kunnen beginnen betalen wij een kapitaal aan pensioenpremies omdat de grote fondsen slecht hebben belegd. Fijne boel is dat.

Ik regel m'n eigen pensioen wel, hoef ik mooi geen geld in zo'n fonds te stoppen. Betaal daarmee toch alleen maar het gelag van de babyboomers.

Veni, Bibi, Vomui

1. Beholder
2. Zany
3. B-front
4. Deepack
5. Frequencerz

Ongelezen bericht Geplaatst op 19-01-2012, 19:58 

Hardtraxx Addict

kansloos :thumbdown:

MaQenzie schreef:
Hardtraxx veteran / Hardtraxx addict. Klinkt stoer, net als het 24/7 op internet zitten haha nerds

Ongelezen bericht Geplaatst op 19-01-2012, 20:42 

Hardtraxxer

Squid schreef:
Wat ik me afvraag, hoeveel scheeld dit nou de overheid in de portemonee? Door deze maatregel gaan gegarandeerd minder mensen studeren waardoor er minder hoog opgeleiden zijn en dus uiteindelijk ook minder inkomsten voor de overheid en dan is de cirkel weer rond. Wat ik overigens ook heel vreemd vind is dat personen die in een arm gezin leven meer studiebijdrage krijgen dan mensen wat in een rijker gezin wonen. Dat gezin krijgt al godweet hoeveel verschillende subsidies etc en die persoon hoeft echt niet meer moeite ervoor te doen dan in iemand in een rijk gezin. En Nederland wil een kenniseconomie worden, schei toch uit.

Das deels waar, mensen met een hoger inkomen maken relatief meer gebruik van dingen waar je veel korting uit kan trekken, zoals hypotheekrenteaftrek bijvoorbeeld. Mensen met een lager inkomen krijgen ook redelijk wat subsidie, mensen met een middeninkomen zijn vaak de lul.

Trouwens voor de mensen die roepen dat we nog een kenniseconomie zouden willen, zijlstra zei onlangs in een interview dat hij het niet erg vond als er minder hoog opgeleiden kwamen, zolang de kwalitiet maar goed was. Kan ik me opzich nog wel in vinden, maar hij zei toen ook over het feit dat ze de eisen voor techniek studenten lager gaan maken, omdat er daar te weinig van zijn, dat dat de kwaliteit niet ten slechte kwam. Dus ja die vent lult maar slap uit ze nek en bezuinigt gewoon en roept ondertussen dat alles kwalitatief beter wordt.

Voor mij persoonlijk is het trouwens wel gunstig, zijn al tekorten in de techniek sector, komen alleen nog maar minder masterstudenten techniek op deze manier, want die hebben langere masters. Ik zeg ga vooral zo door krijg ik meer loon XD. Maar gelukkig ben ik nou ook niet de beroerdste XD en vind ik dit kut voor nederland.

Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 19-01-2012, 20:58 

Hardtraxx Veteran

Hardstyleking schreef:
Squid schreef:
Wat ik me afvraag, hoeveel scheeld dit nou de overheid in de portemonee? Door deze maatregel gaan gegarandeerd minder mensen studeren waardoor er minder hoog opgeleiden zijn en dus uiteindelijk ook minder inkomsten voor de overheid en dan is de cirkel weer rond. Wat ik overigens ook heel vreemd vind is dat personen die in een arm gezin leven meer studiebijdrage krijgen dan mensen wat in een rijker gezin wonen. Dat gezin krijgt al godweet hoeveel verschillende subsidies etc en die persoon hoeft echt niet meer moeite ervoor te doen dan in iemand in een rijk gezin. En Nederland wil een kenniseconomie worden, schei toch uit.

Das deels waar, mensen met een hoger inkomen maken relatief meer gebruik van dingen waar je veel korting uit kan trekken, zoals hypotheekrenteaftrek bijvoorbeeld. Mensen met een lager inkomen krijgen ook redelijk wat subsidie, mensen met een middeninkomen zijn vaak de lul.

Trouwens voor de mensen die roepen dat we nog een kenniseconomie zouden willen, zijlstra zei onlangs in een interview dat hij het niet erg vond als er minder hoog opgeleiden kwamen, zolang de kwalitiet maar goed was. Kan ik me opzich nog wel in vinden, maar hij zei toen ook over het feit dat ze de eisen voor techniek studenten lager gaan maken, omdat er daar te weinig van zijn, dat dat de kwaliteit niet ten slechte kwam. Dus ja die vent lult maar slap uit ze nek en bezuinigt gewoon en roept ondertussen dat alles kwalitatief beter wordt.

Voor mij persoonlijk is het trouwens wel gunstig, zijn al tekorten in de techniek sector, komen alleen nog maar minder masterstudenten techniek op deze manier, want die hebben langere masters. Ik zeg ga vooral zo door krijg ik meer loon XD. Maar gelukkig ben ik nou ook niet de beroerdste XD en vind ik dit kut voor nederland.

Studeer je in Eindhoven ?

Veni, Bibi, Vomui

1. Beholder
2. Zany
3. B-front
4. Deepack
5. Frequencerz

Ongelezen bericht Geplaatst op 19-01-2012, 21:04 

Hardtraxxer

Ben ik bijna afgestudeerd, krijg ik dit voor m'n kiezen :P!
Top timing ;)

Alles naar de klote, alles kapot :D

Ongelezen bericht Geplaatst op 19-01-2012, 21:17 

Hardtraxxer

Ik vind dit echt weer zo'n regentenmentaliteit zoals je dat zag in de jaren '60 (spreek niet uit ervaring nee:P).
Zo van dat de toekomstige generaties moeten boeten maar laten we vooral onze eigen generatie ontzien.
Ze bezuinigen vooral op korte termijn terwijl ze de dingen die er echt toe doen uitstellen of niet bezuinigen (WW premie, hypotheekrenteaftrek) want stel je voor dat de kiezers ontevreden worden :mad:

Nee, ik heb niet VVD gestemd, of een andere partij die in die regering een beetje ja zit te knikken om pas in tegen de voorstellen in te gaan wanneer er grote protesten zijn.
Ik word onderhand een beetje ziek van de populistisch spelletjes die gaande zijn op het binnenhof.

Heb ik al gezegd dat ik het vreselijk vind dat ze bezuinigen op de toekomst?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19-01-2012, 21:19 

Hardtraxxer

urbandesigner schreef:

Nee Enschede, jij zo te horen in Eindhoven?

Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 20-01-2012, 00:15 

Hardtraxx Veteran

Hardstyleking schreef:
urbandesigner schreef:

Nee Enschede, jij zo te horen in Eindhoven?

Breda :P.

Veni, Bibi, Vomui

1. Beholder
2. Zany
3. B-front
4. Deepack
5. Frequencerz

Ongelezen bericht Geplaatst op 20-01-2012, 00:52 

Hardtraxxer

Allemaal techniekstudenten, Delft hier :P

Alleen ben ik helaas nog niet eens aan mijn master begonnen. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20-01-2012, 12:24 

Hardtraxx Veteran

Eindhoven represent. Dit kan aan een tekort aan basiskennis macroeconomie liggen, maar waarom moet er juist NU bezuinigd worden? Als ze blijven uitgeven en met z'n allen afspreken dat dat mag, ga je veel sneller uit die dip komen omdat je daarmee groei stimuleert. Ga bezuinigen zodra het goed gaat omdat de groei er dan toch al is. Oké dan piek je een stuk hoger maar ben je wss ook van die achterlijke recessies af omdat je tijdens de goede periodes dusdanig veel geld kunt besparen dat je een ruime kas hebt voor een mindere periode.

Ik heb hier even geen bron voor, maar het is mij ook wel eens verteld dat uit de historie blijkt dat uitgeven tijdens een recessie de gevolgen ervan nogal sterk beperkt en dat juist bezuinigen de risicovolle aanpak is.

http://www.discogs.com/user/jameslomas
http://partyflock.nl/user/1079388:SCANRELOADED004.html

Ongelezen bericht Geplaatst op 20-01-2012, 12:46 

Hardtraxx Veteran

Overigens worden bèta studies wederom onaantrekkelijker gemaakt, omdat die vaak een 2-jarige master hebben in tegenstelling tot de meeste alpha studies. Net zoals de alpha studies 100% uitloop mogen hebben, voordat ze een boete moeten betalen, terwijl er bij bèta studies maar 50% uitloop geoorloofd is. Way to go!

En de mensen die denken dat dit uit eigenbelang is, ik zit net aan de goede kant van de streep, ontvang mijn laatste jaar stufi nog wel en het is alleen maar gunstig voor mij dat zo min mogelijk mensen masters gaan doen, want dat verbetert mijn positie op de arbeidsmarkt.

Recently listened tracks:
Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 20-01-2012, 13:05 

Donateur

Krijg nu al bijna niks :')

Happy New Year !!!!!
Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 20-01-2012, 13:11 

Hardtraxx Veteran

roberttt schreef:
Krijg nu al bijna niks :')

Moet je meer aanwazig zijn xd

Afbeelding
Grappigste Lid van 2011
Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 20-01-2012, 13:23 

Hardtraxx Veteran

Bier Tanken schreef:
The Anim0l schreef:
ze bezuinigen alleen op de dingen die mensen echt raken

bezuinig lekker op al die bonussen die de ministers/directeuren/nog meer hoge baasjes krijgen

dan bespaar je pas miljoenen

Daar haal je niks mee op mensen op hoge posten mogen best wat verdienen. Ze moeten gewoon wat meer naar de lange termijn kijken. Hypotheekrente aftrek en de duur en hoeveelheid van de WW uitkering bijvoorbeeld.

ik vind het echt onzin dat als er iemand 20.000+ (in de meeste gevallen nog meer) per maand verdiend
dat ie ook nog is een jaarsalaris bonus krijgt terwijl ze dat geld niet eens nodig hebben en het alleen gebruiken voor bullshit

in de meeste gevallen is het al zo dat als 1 van die hoge mannetjes op vakantie gaat of een dikke auto koopt alles word gedeclareerd door het bedrijf waar die werkt en jij mag voor hetzelfde geld 5 jaar lang nonstop doorwerken om je auto bij wijze van spreken af te betalen. en die hoge baasjes hebeben om t jaar de nieuwste auto waar ze zelf niet eens in rijden

Citaat:
Sommige mensen verdienen gewoon een knuppel......met spijkers.....tussen de ballen

https://www.facebook.com/profile.php?id=1315096082

Ongelezen bericht Geplaatst op 22-01-2012, 17:07 

Hardtraxx Addict

The Anim0l schreef:
Bier Tanken schreef:
The Anim0l schreef:
ze bezuinigen alleen op de dingen die mensen echt raken

bezuinig lekker op al die bonussen die de ministers/directeuren/nog meer hoge baasjes krijgen

dan bespaar je pas miljoenen

Daar haal je niks mee op mensen op hoge posten mogen best wat verdienen. Ze moeten gewoon wat meer naar de lange termijn kijken. Hypotheekrente aftrek en de duur en hoeveelheid van de WW uitkering bijvoorbeeld.

ik vind het echt onzin dat als er iemand 20.000+ (in de meeste gevallen nog meer) per maand verdiend
dat ie ook nog is een jaarsalaris bonus krijgt terwijl ze dat geld niet eens nodig hebben en het alleen gebruiken voor bullshit

in de meeste gevallen is het al zo dat als 1 van die hoge mannetjes op vakantie gaat of een dikke auto koopt alles word gedeclareerd door het bedrijf waar die werkt en jij mag voor hetzelfde geld 5 jaar lang nonstop doorwerken om je auto bij wijze van spreken af te betalen. en die hoge baasjes hebeben om t jaar de nieuwste auto waar ze zelf niet eens in rijden

Al eens gehoord van een lease-auto ?

Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 22-01-2012, 17:30 

Hardtraxx Veteran

Eindhoven hier... maar fijn dit..
Ik begin in februari met nieuwe studie (ICT & Media Design) en heb nu al 6000 langstudeer-boete vanwege 1,5 communicatie.
kan dit er ook nog welbij hoor..

Goed bezig overheid!

From the 20th century, sound is being used as a form of torture

Ongelezen bericht Geplaatst op 22-01-2012, 17:39 

Hardtraxx Veteran

Chris Two schreef:
Eindhoven hier... maar fijn dit..
Ik begin in februari met nieuwe studie (ICT & Media Design) en heb nu al 6000 langstudeer-boete vanwege 1,5 communicatie.
kan dit er ook nog welbij hoor..

Goed bezig overheid!

Ook al zo'n onzin, mensen ervoor straffen als ze van studie wisselen. Wil je niet dat mensen de studie volgen waar ze goed in zullen zijn en plezier in zullen hebben? Die 6000 verdient de economie makkelijk terug door minder burnouts etc.

http://www.discogs.com/user/jameslomas
http://partyflock.nl/user/1079388:SCANRELOADED004.html

Ongelezen bericht Geplaatst op 23-01-2012, 11:47 

Hardtraxx Veteran

Is dit er al door dan? Mega staking studenten aub...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23-01-2012, 11:56 

Hardtraxx Veteran

Tja die stakingen hebben weinig zin, al lever je een petitie in met 300.000 handtekeningen en gaan er meer dan 1000 hoogleraren de straat op. Deze regering luistert toch niet.

Recently listened tracks:
Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 23-01-2012, 15:29 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Tja die stakingen hebben weinig zin, al lever je een petitie in met 300.000 handtekeningen en gaan er meer dan 1000 hoogleraren de straat op. Deze regering luistert toch niet.

Dat noemen ze zogenaamde 'daadkracht' .....

Veni, Bibi, Vomui

1. Beholder
2. Zany
3. B-front
4. Deepack
5. Frequencerz

Ongelezen bericht Geplaatst op 23-01-2012, 16:43 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

Naja gezien de plannen voor studenten met OV betalen na jaar, boete die er al door is, dit... er komt toch een moment dat iedereen zegt genoeg is genoeg. Althans ik vind dit echt achterlijk, onderwijs verbeteren, maar hoger onderwijs wordt steeds minder aantrekkelijk op deze manier.
Antwoord op onderwerp Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel