Squid schreef:
Wat ik me afvraag, hoeveel scheeld dit nou de overheid in de portemonee? Door deze maatregel gaan gegarandeerd minder mensen studeren waardoor er minder hoog opgeleiden zijn en dus uiteindelijk ook minder inkomsten voor de overheid en dan is de cirkel weer rond. Wat ik overigens ook heel vreemd vind is dat personen die in een arm gezin leven meer studiebijdrage krijgen dan mensen wat in een rijker gezin wonen. Dat gezin krijgt al godweet hoeveel verschillende subsidies etc en die persoon hoeft echt niet meer moeite ervoor te doen dan in iemand in een rijk gezin. En Nederland wil een kenniseconomie worden, schei toch uit.
Das deels waar, mensen met een hoger inkomen maken relatief meer gebruik van dingen waar je veel korting uit kan trekken, zoals hypotheekrenteaftrek bijvoorbeeld. Mensen met een lager inkomen krijgen ook redelijk wat subsidie, mensen met een middeninkomen zijn vaak de lul.
Trouwens voor de mensen die roepen dat we nog een kenniseconomie zouden willen, zijlstra zei onlangs in een interview dat hij het niet erg vond als er minder hoog opgeleiden kwamen, zolang de kwalitiet maar goed was. Kan ik me opzich nog wel in vinden, maar hij zei toen ook over het feit dat ze de eisen voor techniek studenten lager gaan maken, omdat er daar te weinig van zijn, dat dat de kwaliteit niet ten slechte kwam. Dus ja die vent lult maar slap uit ze nek en bezuinigt gewoon en roept ondertussen dat alles kwalitatief beter wordt.
Voor mij persoonlijk is het trouwens wel gunstig, zijn al tekorten in de techniek sector, komen alleen nog maar minder masterstudenten techniek op deze manier, want die hebben langere masters. Ik zeg ga vooral zo door krijg ik meer loon XD. Maar gelukkig ben ik nou ook niet de beroerdste XD en vind ik dit kut voor nederland.