Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp 1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 12:49 

Hardtraxx Veteran

Het hackerscollectief Anonymous wil via het onderstaande schrijven Nederland informeren over de op handen zijnde wetgeving ter bescherming van intellectueel eigendomsrecht. Deze ACTA-wetgeving is een inbreuk op het vrije internet. Ook FOK! is voor een vrij en open internet.

Beste inwoners van Nederland.

Dit is een bericht van Anonymous. Wij willen u op de hoogte brengen van ACTA.

De ACTA is een initiatief uit Japan en de Verenigde Staten, waarbij het idee is om tot een wereldwijde standaard te komen tot de handhaving van intellectuele eigendomsrechten.

Als in de achterkamertjes een akkoord over ACTA komt, is het niet de Tweede Kamer, maar het Europees Parlement dat bepaalt of burgers hun internetverbinding kan worden afgepakt.

De ACTA-wetgeving (Anti-Counterfeiting Trade Agreement) is net als de SOPA een wetgeving tegen piraterij en inbreuk van auteursrechten. Niet alleen het internet, maar ook bijvoorbeeld namaakartikelen uit bijvoorbeeld China vallen onder de ACTA. Het kan zelfs invloed hebben op toerisme, voedsel en de farmaceutische industrie.

Het gevolg van deze antipiraterij-wetgeving is dat personen die bestanden die auteursrechtelijk zijn beschermd delen een hoge boete kunnen verwachten, en misschien zelfs in de cel kunnen belanden. Maar dat is nog niet alles, wanneer de ACTA ook echt tot stand komt, zullen er ook voorzorgsmaatregelen worden genomen. Alles wat je publiceert zal non-stop in de gaten worden gehouden, om te controleren of er misschien iets tussen zit wat auteursrechten schendt. Sites die informatie delen die auteursrechtelijk wordt beschermd, zullen offline worden gehaald. Voor velen word dit gezien als censuur, waardoor er massaal wordt geprotesteerd tegen het ACTA-verdrag.

Wij Anonymous willen u, de inwoners van Nederland, beschermen tegen ACTA. Wij vragen hierbij uw hulp. informeer mensen over ACTA. Wij vragen u uw verstand te gebruiken. Doe wat u denkt dat goed is. Help ons in de strijd tegen ACTA. We are Anonymous. We are Legion. We do not forgive. We do not forget. Expect us.

Anonymous

Citaat:
Sommige mensen verdienen gewoon een knuppel......met spijkers.....tussen de ballen

https://www.facebook.com/profile.php?id=1315096082

Advertentie verdwijnt na registratie Hier adverteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 13:01 

Hardtraxx Veteran

Niet zo'n heel veelzeggende brief..

Rawbin schreef:
Brock:"ONIX, WAT IS ER AAN DE HAND?"
Onix:"OOOOOOOOOOOOOO NIXXXXXXXXXXX"

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 13:11 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
Niet zo'n heel veelzeggende brief..

gaat erom dat als die wet er komt
nederland zelf niks meer te zeggen heeft over het internet gebruik en auteursrechten in het land

dat is wat anders dan een brein die 1 site plat wil leggen

Citaat:
Sommige mensen verdienen gewoon een knuppel......met spijkers.....tussen de ballen

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 13:47 

Hardtraxx Addict

I = Anonymous

zeker dat dit NIET mag beuren

Dan-ger-box [deyn-jer-boks] -noun: A form of Music that (re)invents itself over and over again

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 14:46 

Hardtraxxer

Doe wat u denkt dat goed is.

oke ik doe niks

Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 14:53 

Hardtraxx Veteran

Hardstyleking schreef:

oke ik doe niks

dus jij vind het allemaal wel best als ze jou gewoon in de gaten met alles wat je doet

Citaat:

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 14:58 

Hardtraxx Addict

Als dit echt wordt getekend stel ik voor dat Nederland uit de EU stapt. Want dit kan gewoon echt niet.

Previews of my tracks: http://soundcloud.com/djdteq/
Follow me on Twitter: @djdteq

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 15:01 

Hardtraxx Veteran

Als dit echt word getekend worden dit massale protesten. Waar ik deel van uit ga maken.

mrazura schreef:
steven niet aan de drugs gaan tot je 18e dan betaal ik je kaartje voor masters als je 18 woirdt

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 15:09 

Hardtraxx Veteran

als dit doorkomt dan kun je Twitter, Facebook en Youtube wel vergeten...

Hier, mooi filmpje erbij:|

From the 20th century, sound is being used as a form of torture

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 15:27 

Hardtraxx Veteran

Chris Two schreef:
als dit doorkomt dan kun je Twitter, Facebook en Youtube wel vergeten...

Hier, mooi filmpje erbij:|

niet alleen die 3 dingen

denk dat je dan zo 70% van alle sites dicht ken gooie

Citaat:

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 15:41 

Hardtraxxer

The Anim0l schreef:
Hardstyleking schreef:

oke ik doe niks

dus jij vind het allemaal wel best als ze jou gewoon in de gaten met alles wat je doet

ik zou eerder protesteren tegen maatregelen als het verhogen van de griffierechten en instellen van minimumstraffen dan tegen deze maatregel, die overigens nog niet eens is ingevoerd en waar nog over wordt onderhandeld.

Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 15:48 

Hardtraxx Veteran

Hardstyleking schreef:
The Anim0l schreef:
Hardstyleking schreef:

oke ik doe niks

ik zou eerder protesteren tegen maatregelen als het verhogen van de griffierechten en instellen van minimumstraffen dan tegen deze maatregel, die overigens nog niet eens is ingevoerd en waar nog over wordt onderhandeld.

dus jij wilt pas ingrijpen als het verbod er al eenmaal ingevoerd is?

Citaat:

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 16:11 

Hardtraxxer

nee, maar het zit nog in de conceptfase, en er is nog geen concreet idee, ik vind het trouwens alleen maar goed dat er internationaal 1 richtlijn komt voor piraterij.

Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 16:16 

Hardtraxx Veteran

Hardstyleking schreef:
nee, maar het zit nog in de conceptfase, en er is nog geen concreet idee, ik vind het trouwens alleen maar goed dat er internationaal 1 richtlijn komt voor piraterij.

dus ook dat je in de gaten word gehouden met wat je allemaal op je pc doet en op je telefoon?

kan je anders niet bij BREIN solliciteren?

Citaat:

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 16:19 

Hardtraxxer

The Anim0l schreef:
Hardstyleking schreef:

dus ook dat je in de gaten word gehouden met wat je allemaal op je pc doet en op je telefoon?

dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat er een richtlijn komt, ik zeg niet dat je meteen in de gaten moet worden gehouden. Dat gaat veel te ver, maar ik vind ook dat artiesten beschermd moeten worden, zoals altijd ligt de oplossing ergens in het midden.

Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 16:55 

Hardtraxx Veteran

Hardstyleking schreef:
The Anim0l schreef:
Hardstyleking schreef:

dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat er een richtlijn komt, ik zeg niet dat je meteen in de gaten moet worden gehouden. Dat gaat veel te ver, maar ik vind ook dat artiesten beschermd moeten worden, zoals altijd ligt de oplossing ergens in het midden.

ja maar daar gaat deze brief juist over
geen richtlijnen of wat dan ook gewoon gelijk alles dichtgooie

en een middenoptie heb je hier vast niet

de 1 wel dichtgooien en de ander niet?
schiet niet op

Citaat:

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 17:08 

Hardtraxx Addict

D-Teq schreef:
Als dit echt wordt getekend stel ik voor dat Nederland uit de EU stapt. Want dit kan gewoon echt niet.

Ja laten we dat doen.... echt verstandig >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 19:03 

Hardtraxx Elite

SoundTunerZ schreef:
D-Teq schreef:

Inderdaad, dude je hebt geen idee hoe belangrijk Europa voor ons is.. Hoewel (Zuid)oost-Azië steeds groter wordt, bevinden de nederlandse import en export bestemmingen zich voor zo'n 60% binnen Europa ;) Wij kunnen niet zonder Europa, daar is onze economie te kwetsbaar voor. Denk de volgende keer aub 2x na voordat je zulke roekeloze uitspraken doet.

Afbeelding
Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 19:03 

Hardtraxxer

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 0127135735
voor wat meer info, volgens mij valt het allemaal wel mee met die wet

Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 19:25 

Hardtraxx Addict

STAN- schreef:
SoundTunerZ schreef:
D-Teq schreef:

Inderdaad, dude je hebt geen idee hoe belangrijk Europa voor ons is.. Hoewel (Zuid)oost-Azië steeds groter wordt, bevinden de nederlandse import en export bestemmingen zich voor zo'n 60% binnen Europa ;) Wij kunnen niet zonder Europa, daar is onze economie te kwetsbaar voor. Denk de volgende keer aub 2x na voordat je zulke roekeloze uitspraken doet.

Oh dus je kunt geen handel drijven met Europese landen als je niet in de EU zit?

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 19:27 

Hardtraxx Veteran

Hardstyleking schreef:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=20120127135735
voor wat meer info, volgens mij valt het allemaal wel mee met die wet

het is gewoon scheef dat een land waar je legaal mag downloaden de nadelen krijgt van landen waar het niet mag

Citaat:

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 19:30 

Hardtraxx Addict

D-Teq schreef:
Oh dus je kunt geen handel drijven met Europese landen als je niet in de EU zit?

Ga eerst maar eens uitzoeken wat de EU helemaal inhoudt voordat je dingen gaat roepen als "we moeten uit de EU omdat er een internet wet komt".
Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 19:30 

Hardtraxx Crew

D-Teq schreef:

Dat kan wel, maar dat gaat een heel stuk moeilijker omdat we nu veel makkelijker andere markten kunnen bereiken. Minder wrijving is meer geld in minder tijd. Lijkt me een makkelijke zaak dus.

Hetzelfde dat mensen ook wel eens zeggen dat de koningin alleen maar geld kost. Oja, wat denk je dat ze daar in Oman allemaal aan het doen was? Zorgen dat er bizar veel contracten getekend worden met Nederlandse bedrijven.

Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 19:47 

Hardtraxx Addict

SoundTunerZ schreef:
D-Teq schreef:

Ga eerst maar eens uitzoeken wat de EU helemaal inhoudt voordat je dingen gaat roepen als "we moeten uit de EU omdat er een internet wet komt".

Nu hebben we heel veel voordeel van de EU ja (de euro, open grenzen, vrije handel etc.), maar straks gaan ze nog veel meer van dit soort achterlijke verdragen in elkaar zetten. Als ze dit verdrag tekenen neem ik ze echt niet meer serieus hoor. Als je een beetje normaal nadenkt zie je toch wel dat dit gewoon niet kan. Kom op zeg.

Gelukkig is de meerderheid van de Tweede Kamer het ook niet eens met dit gedrocht van een verdrag. Een beetje ons internetverkeer doorspitten zeg, een regelrechte inbreuk op onze privacy. Alleen maar om die piraterij te stoppen. Er is maar één echte oplossing tegen piraterij, en dat is door die films, games en muziek niet zo achterlijk duur te maken. Laat ze daar maar eens mee beginnen. Als er dan nog zoveel illegaal gedownload wordt praten we verder.

Ongelezen bericht Geplaatst op 27-01-2012, 19:49 

Hardtraxx Veteran

D-Teq schreef:
SoundTunerZ schreef:
D-Teq schreef:

Nu hebben we heel veel voordeel van de EU ja (de euro, open grenzen, vrije handel etc.), maar straks gaan ze nog veel meer van dit soort achterlijke verdragen in elkaar zetten. Als ze dit verdrag tekenen neem ik ze echt niet meer serieus hoor. Als je een beetje normaal nadenkt zie je toch wel dat dit gewoon niet kan. Kom op zeg.

Gelukkig is de meerderheid van de Tweede Kamer het ook niet eens met dit gedrocht van een verdrag. Een beetje ons internetverkeer doorspitten zeg, een regelrechte inbreuk op onze privacy. Alleen maar om die piraterij te stoppen. Er is maar één echte oplossing tegen piraterij, en dat is door die films, games en muziek niet zo achterlijk duur te maken. Laat ze daar maar eens mee beginnen. Als er dan nog zoveel illegaal gedownload wordt praten we verder.

+ die acteurs/popartiesten verdienen al zat

Citaat:

Antwoord op onderwerp 1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel